مجله تکنولوژی

قابلیت های جالب و منحصر به فرد آیفون 11 پرو مکس

آیفون 11 پرو مکس

آیفون 11 با تائید اپل بزرگترین بروزرسانی iOS 14 است. مشابهت بسیار زیادی به نمونه آیفون SE 2020 و XR و دارد اما قیمت آن کمتر از XR است و از SE 2020 بیشتراست. دلیل این تفاوت ها در جزئیات آن است. صفحه آیفون 11 بسیار واضح و شفاف است.

صفحه نمایش

دارای یک صفحه نمایش با قطر 6.1 اینچی (15.4 سانتیمتر) می باشد. از فناوری LCD به جای OLED استفاده می کند که شبکیه مایع نامیده می شود. غنای رنگ به صورت بصری در آن بیشتر است.

صفحه نمایش آیفون 11
صفحه نمایش آیفون 11

ضد آب بودن بدنه

جزء گوشی هایی است که می توان با اطمینان گفت ضد آب است. اما تا ده دقیقه مقاومت دارد و شما می توانید در آب عکس بگیرید یا فیلم برداری تا ده دقیقه داشته باشید.

تشخیص چهره و زنگ تماس

منحصر به فرد ترین قابلیت این آیفون 11، سنسور تشخیص چهره است. این قابلیت به صورت های مختلف استفاده می شود که جالب ترین آن در گوشی آیفون بکار برده شده.

به این صورت که در زمان تماس مخاطب، درصورت تشخیص چهره صدای زنگ تماس می شود. این قابلیت برای این است که صدای بلند گوش های شما را آزار ندهد.

اگر شما با گوشی فاصله داشته باشید ترجیح می دهید صدای آن زیاد باشد و اگر نزدیک آن باشید کم و اگر گوشی در دست شما و روبروی صورت تان باشد، دیگر نیازی به صدا نیست.

بهتر است صدای زنگ تماس سایلنت یا بی صدا شود! جالب است و این ویژگی به صورت خودکار، پیش فرض آیفون 11 است.

به هر صورت شاید گیج کننده باشد شما می توانید این قابلیت را غیر فعال کنید.

تشخیص چهره و کم شدن صدای زنگ
تشخیص چهره و کم شدن صدای زنگ

باتری

عمر باتری مانند نمونه XR می باشد. با این تفاوت که شارژ سریع آن (50 درصد در 30 دقیقه) 18 واتی است که ادعا می شود یک ساعت بیشتر از XR است.

به طوری که در هر دو مدل وزن آن را به 94 گرم رسانده است. البته این ویژگی جدید باتری در بیشتر گوشی های نسل جدید است.

این باعث سنگینی گوشی می شود که گاهی دست را خسته می کند اما ارزش آن را دارد تا یک پاور بانک مجزا را با خود حمل نکنید. البته شارژر سریع ندارد و این به خاطر کمتر شدن هزینه آن است.

دوربین و تصویر برداری

شاید بیشتر افرادی که تمایل به خرید آیفون دارند قابلیت های دوربین عکاسی آن است. واقعا هم همینطور است شرکت اپل تمرکز و انرژِی زیادی روی این قابلیت برای تلفن های خود گذاشته است. برای همین تصویر برداری ها با دوربین های گوشی آیفون بسیار جذاب تر است.

سنسور ها و دوربین سه گانه

آیفون 11 مشابه مدل XR , دو سنسور در قسمت عقب دارد که می توانید در کنار تصاویر معمولی عکس هایی با زاویه دید عریض بگیرید.

این سنسور ها هر کدام 12 مگا پیکسل هستند. شما می تونید با ترفند هایی عکس های خود را بهتر کنید. به عنوان مثال بزرگ نمایی نکنید در محیط مسقف تنظیمات را روی حالت عکاسی شب بگذارید. در محیط روشن از سنسور های دوربین استفاده کنید.

‎در نمونه های سال های قبل، زمانی که آیفون را به حالت افقی برای عکاسی نگه می داشتند معمولا انگشت دست در گوشه تصویر می افتاد و باعث ایجاد مزاحمت در عکاسی می شد، اما در آیفون های 2018 این مشکل بر طرف شد آن هم با استفاده از بالا آوردن لایه های دوربین (لنز برآمده بر روی پشت گوشی) محفظه شیشه ای اطراف لنز به مقدار کمی از سطح پشت گوشی بالاتر آمده است و تعداد سنسور ها کمی بیشتر شده است.

برجستگی دوربین در آیفون 11
برجستگی دوربین در ایفون 11

حالت شب

حالت شب چشمگیر ترین بخش کیفیت تصویر برداری آیفون 11 است که در تلفن های قبلی اپل نبوده است.

این قابلیت باعث روشنایی و وضوح صحنه های تاریک می شود. سنسور های حساسیت به نور در این دوربین وجود دارد که به صورت خودکارعکس برداری را تنظیم می کند.

اگر از نزدیک نگاه کنید می توانید دو سنسور حساسیت به نور را ببینید. زمانی که شما در مکانی تاریک هستید، آیفون 11 در هنگام عکس گفتن، به شما پیشنهاد می دهد 5-2 ثانیه صبر کنید تا شاتر باز بماند و نور لازم با محیط را تنظیم کند.

عکاسی در حالت شب در گوشی آیفون
عکس در حالت شب گوشی آیفون

عکس متحرک

یک ویژگی جدید و زیبا به iOS 13 اضافه شد و در آن شما در حالت عکس می توانید انگشت خود را نگه دارید و یک فیلم کوتاه برای اینستاگرام بگیرید.

همچنین در iOS 14 زمان عکس گرفتن حرکت منظره را به مدت یک ثانیه ثبت کنید. این قابلیت خاص، حس زنده بودن تصاویر را برای ما به ارمغان آورده است.

همینطور تصویر برداری آهسته با دوربین جلو هم قابل انجام است.

حالت پرتره

این حالت نیز با خنثی کردن پس زمینه در این مدل بهبود یافته است. به عنوان مثال در مدل XR در عکس پتره مو هایی که از صورت عقب تر بودند تار بود. اما در این مدل بهتر شده است.

در زمان ورود به دوربین در آیفون 11 صفحه سیاه می شود که شرکت اپل قول داده است آن را بررسی کرده و در سیری جدید مشکل را حل کند.

فیلم برداری

آیفون 11 می تواند فیلمبرداری 4K را با سرعت 60 فریم در ثانیه انجام دهد که فیلمی آرام تر خواهید داشت، شاید شبیه فیلم های قدیمی باشد اما جزئیات در این مدل تصویر برداری بیشتر است و شما به راحتی می توانید یک اسکرین از فیلم بگیرید و عکس جداگانه ای با کیفیت خوب داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *