مجله تکنولوژی

فناوری نگاتیو عکس (Negative) چیست؟ – هر آنچه نیاز است در مورد آ بدانید

فناوری عکس Negative

آیا می دانید دوربین چگونه کار می کند؟ در واقع، این فناوری، فوق العاده جالب و همچنین پیچیده است. با وجود اینکه دوربین های دیجیتال کل فرایند عکس برداری را تغییر داده اند، اما در 150 سال اول عکاسی، تصاویر با استفاده از فناوری عکس Negative، ضبط می شده اند.

عکس نگاتیو چیست؟

یک عکس “Positive”، یک عکس معمولی است. یک عکس “Negative”، یک وارونگی کامل از یک تصویر Positive است، که در آن نقاط روشن در عکس، تیره و نقاط تیره در عکس، روشن به نظر می رسند.

تاریخچه فناوری عکس Negative

در سال 1816، فردی به نام “نیسفور نیپس” متوجه شد که می توان از مواد حساس به نور استفاده کرد که هنگام قرار گرفتن در معرض نور، برای ایجاد عکس، تیره می شوند. این یکی از اولین موارد برای تولید عکس های نگاتیو است.

در سال 1839، روند ایجاد عکس های Negative، به طور رسمی اعلام شد. البته این عکس ها، نمونه های تار، اولیه، سیاه و سفید بودند، اما اولین پایه واقعی برای عکاسی مدرن هستند. “فاکس تالبوت”، اولین فردی است که فناوری عکس Negative را اختراع کرد.

در سال 2009، از فناوری نگاتیو رنگی، در صنعت فیلم سازی نیز استفاده می شد و در آن زمان، بشر به سمت تولید عکس های دیجیتال، حرکت می کرد.

فناوری تولید عکس های Negative، به این صورت است که نور بر روی اجسام می تابد، رنگ را در جایی که نور به آن برخورد می کند تغییر می دهد، سپس آن عکس به یک اتاق توسعه عکس، فرستاده می شود و Negative ها به رنگ واقعی خود باز می گردند و بدین صورت “عکس Positive” تولید می شود.

چرا عکس های نگاتیو، با این اسم خوانده می شوند؟

فناوری عکس Negative.

هنگامی که نور از لنز دوربین عبور می کند، مواد شیمیایی موجود در فیلم با نور تداخل می یابد و فیلم را تیره می کند و شکل هایی را ثبت می کند که به عکس شما تبدیل می شوند. نقاطی که روی نسخه نگاتیو عکس شما تیره است، روی نسخه اصلی عکس های شما روشن است و برعکس.

اگر نسخه Negative عکس خود را در مقابل نور قرار دهید، تصویری را نشان می دهد که معمولاً دارای رنگ نارنجی یا حتی قهوه ای است. دانشمندان حتی متوجه چیز واقعاً عجیبی شده اند! انسان ها در تشخیص چهره با نگاتیو عکس بسیار مشکل دارند. زیرا رنگ های Negative، در واقع تضاد رنگی هایی است که در نسخه اصلی عکس وجود دارند.

روی چرخه رنگ، هر رنگ، یک رنگ معکوس نیز دارد و این رنگ معکوس همان چیزی است که در فناوری عکس های Negative، ظاهر می شود!
از آنجایی که نوردهی و رنگ های موجود در عکس، به معنای واقعی کلمه عکس “منفی” شما هستند، این وارونگی نور و رنگ، “Negative” نامیده می شود.

سوالات متداول

آیا می توان عکس های نگاتیو را به دیجیتال تبدیل کرد؟

اکثر مردم ممکن است فکر کنند که دیجیتالی شدن عکس ها، فقط با اسکن چاپ های واقعی، ممکن است. اما چیزی که برخی نمی دانند، این است که این نوار های کوچک که فناوری عکس Negative نامیده می شوند نیز، می توانند دیجیتالی شوند.

بهترین روش برای نگهداری از عکس ها نگاتیو چیست؟

مانند عکس های فیزیکی شما، نگاتیو ها را بهتر است در مکانی سرد، تاریک و خشک ذخیره کنید. محل نگهداری، بین 65 تا 70 درجه باشد و همچنین نور خورشید یا رطوبت، آن را تحت تاثیر قرار ندهد.

بهترین روش برای تمیز کردن عکس های نگاتیو، چیست؟

خبر خوب این است که می توان آن ها را با استفاده از الکل ایزوپروپیل، پارچه های بدون پرز، دستکش های بدون پرز و منطقه ای که به خوبی تهویه می شود، تمیز کرد.

سخن آخر

شکی نیست که عصر دیجیتال، تأثیر چشمگیری بر چشم انداز عکاسی سنتی داشته است. حتی ادعا شده است که نگاتیو عکاسی، به عنوان یک ابزار تولید، پایدار نخواهد ماند و به عنوان یک ناهنجاری، یک خطای کوتاه مدت در تولید تصویر، دیده می شود. زیرا ما از طریق فرایند دیجیتال به تصویر مستقیم PositiveT باز می گردیم.

منبع: southtree , kodakdigitizing

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *