آموزش, سیستم عامل

دلایل عدم انتقال برنامه ها به کارت حافظه

عدم انتقال برنامه به کارت حافظه

اگر شما نیز مایل هستید با انتقال برنامه ها به کارت حافظه در فضای حافظه داخلی تلفن خود صرفه جویی کنید، می توانید به مقاله قبل ما با عنوان ” نحوه انتقال برنامه ها به کارت حافظه ” مراجعه کنید. ما در این مقاله قصد داریم در مورد دلایل عدم انتقال برنامه ها به کارت حافظه با شما صحبت کنیم، با ما همراه باشید.

انتقال برنامه ها به کارت SD راهی عالی برای آزاد کردن فضای داخلی تلفن همراه شما می باشد.

همان طور که در مقاله قبل گفتیم، راه حل آسان برای انتقال برنامه با رفتن به بخش تنظیمات> برنامه ها، انتخاب برنامه مورد نظر و سپس دکمه انتقال به کارت حافظه میسر می شود. در این بین ممکن است برخی از برنامه ها از این طریق انتقال پیدا نکنند و گزینه انتقال برای آن ها غیر فعال باشد، به نظر شما دلیل آن چیست ؟؟؟

به طور کلی عدم انتقال برنامه ها به کارت حافظه 3 دلیل دارد که در قسمت بعد به بررسی هر کدام از این موارد می پردازیم.

 عدم انتقال برنامه به کارت حافظه

دلیل 1. انتخاب برنامه نویس

توسعه دهندگان برنامه های اندروید یا برنامه نویسان باید برای انتقال برنامه ها به کارت حافظه ویژگی “android: installLocation” را در دسترس قرار دهند. اگر این گزینه در دسترس نباشد، ما نمی توانیم انتقال را انجام دهیم و با گزینه غیر فعال انتقال یا به عبارتی خاکستری انتقال مواجه می شویم.

خب حالا سوالی که در این بخش به وجود می آید این است که چرا بسیاری از برنامه نویس ها این دکمه را غیر فعال می کنند؟ برنامه های اندروید هنگام نصب کارت نمی توانند از کارت حافظه اجرا شوند. بنابراین اگر برنامه ای مشابه به یک زنگ هشدار برای یادآوری قرار ملاقات داشته باشید، که بسیار مهم است و اگر به صورت کاملا اتفاقی دستگاه شما به رایانه شخصی شما متصل شده باشد، قادر به پخش صدای آلارم نیست. از همین جهت برنامه نویسان تصمیم گرفتند تا قابلیت “انتقال به کارت حافظه” را قفل کنند.

دلیل 2. پشتیبانی ویجت

پشتیبانی از ویجت دلیل اصلی دیگری است که ممکن است از اجرای برنامه ها بر روی کارت حافظه جلوگیری کند. اگر برنامه ها روی کارت حافظه نصب شوند، ابزارک های برنامه نصب شده پس از نصب دستگاه در دسترس نیستند و دستگاه مجدداً برای یافتن ابزارک های برنامه مجدداً راه اندازی می شود.

دلیل 3. همگام سازی، سرویس یا رابط حساب

اگر برنامه نصب شده در کارت حافظه در پس زمینه همگام سازی را داشته باشد و یا به عنوان یک سرویس اجرا شود و از یک حساب کاربری استفاده کند، در حین نصب برنامه از کارت حافظه کار نمی کند. بنابراین گزینه انتقال آن به کارت حافظه را غیرفعال می کنند.

با سلام، چگونه می توانم برنامه ها را مستقیماً در کارت حافظه بارگیری کنم؟

شما باید دسترسی اصلی به دستگاه خود داشته باشید، سپس فهرست خانه خود را با استفاده از ابزارهای SDK Android تنظیم کنید. قبلاً راهی برای فعال کردن این گزینه در نسخه های قدیمی اندروید بدون دسترسی اصلی وجود داشت. اما اکنون باید به نسخه اصلی اندروید دسترسی داشته باشید تا بتوانید فهرست اصلی را تنظیم کنید.

چه برنامه هایی را می تونیم جابجا کنیم؟

برنامه های معدودی وجود دارد که به راحتی قابل انتقال نیستند. به عنوان مثال برنامه هایی که از طریق تلفن شما از قبل نصب شده اند، مانند Google Chrome ، YouTube و … . به انتقال برنامه های بازی به کارت حافظه توجه کنید. بازی ها به طور معمول نیازی به اجرای در پس زمینه ندارند یا کارهای مهم دیگری را در طول روز در دستگاه شما انجام نمی دهند و ممکن است که بیشترین فضا را به خود اختصاص دهند. به طور کلی به غیر از برنامه هایی که از قبل بر روی دستگاه نصب نشده باشند و در پس زمینه اجرا نشوند را می توانیم انتقال دهیم.

چگونه می توانم گزینه “انتقال به کارت SD” را در هر برنامه فعال کنم؟

قبلاً راهی برای ریشه کن کردن این موضوع برای کاربران وجود داشت تا گزینه “انتقال به کارت SD” را فعال کنند. برای اینکه بتوانید هر برنامه را به کارت SD منتقل کنید، باید دسترسی اصلی به دستگاه خود داشته باشید. شما می توانید با روت کردن فرایند نصب هر اپلیکیشن را روی کارت حافظه SD Card به طور خودکار و مستقیم انجام دهید. برای انتقال برنامه ها به کارت حافظه باید ویژگی “android: installLocation” را در دسترس قرار دهید که برای این کار نیاز به دانش برنامه نویسی دارید.

و در پایان امیدوارم که از این مقاله به اندازه کافی لذت برده باشید.