معرفی محصول

سونی از پلی استیشن 5 رونمایی کرد! (تصاویر و ویدیو معرفی)

پلی استیشن 5

کمپانی سونی نسخه جدید پلی استیشن 5 را در طی چند روز اخیر در یک رویداد آنلاین رونمایی کرد. این کنسول که در پایان رویداد نشان داده شده است، طراحی تقریباً Alienware-esque دارد.

این کنسول در حالت ایستاده و در حالت خوابیده در طول رونمایی نمایش داده شد و ما را به این باور سوق داد که می تواند در این جهت بماند، اما سونی هنوز آن را تأیید نکرده است.

سونی همچنین نسخه جدید کنسول دیجیتال را منتشر کرد، در سمت راست دیده می شود که دارای جایگاه دیسک / پخش کننده Blu-ray 4K مانند PS5 اصلی نیست.

علاوه بر کنسول، سونی اولین دسته لوازم جانبی از جمله هدست، ایستگاه شارژ DualSense، مدیا ریموت و دوربین HD را نشان داد که همگی با طراحی PS5 مطابقت دارند.

چه استفاده ای از PS5 Digital Edition دارید؟

کاربرد پلی استیشن 5

شما تمام بازی های خود را از فروشگاه پلی استیشن خریداری کرده و آن ها را در SSD کنسول، در هارد اکسترنال یا در فضای ابری نگه می دارید.

به احتمال زیاد سونی قصد دارد هزینه سخت افزاری جدید را به نسخه دیجیتالی منتقل کند، البته این بخش کاملاً حدس و گمان است زیرا سونی هنوز هیچ گونه اعلامی درباره قیمت گذاری آن نکرده است.

مایکروسافت سال گذشته با Xbox One S All-Digital Edition اقدام مشابهی را انجام داد و شایعه می شود که یک Xbox Series X با هزینه کمتری را منتشر خواهد کرد که از همان قالب با نام Project Lockhart پیروی می کند.

تا آنجا که می دانیم، این کنسول از نظر GPU ،CPU، حافظه و فضای ذخیره سازی همان مشخصات PS5 معمولی را خواهد داشت، اما این احتمال وجود دارد که ممکن است این مشخصات برای سونی هزینه ها را کاهش دهد.

طراحی پلی استیشن 5

طراحی پلی استیشن 5

با نگاهی به چهره این کنسول می توانیم یک درگاه USB و USB Type-C را در قسمت جلویی و همچنین دو دکمه فیزیکی برای پاور مشاهده کنیم.

کنسول پلی استیشن 5 دارای ترکیبی از دو رنگ مشکی و سفید است.

همچنین فرصتی دیدیم که چگونه این کنسول تهویه را کنترل می کند که برای عملکرد پایدار بسیار مهم است.

به نظر می رسد سونی برای خنک سازی از دریچه های سمت چپ و راست کنسول استفاده می کند.

ما هنوز منتظریم تا قسمت پشت این کنسول را ببینیم تا ببینیم از لحاظ ورودی و خروجی چه تأثیراتی دارد، اما احتمالاً در آینده نزدیک به بازار عرضه می شود.

مشخصات فنی

این کنسول شامل یک پردازنده مبتنی بر AMD Zen 2 با 8 هسته در 3.5 گیگاهرتز و یک پردازنده گرافیکی RDNA 2 سفارشی 10.28 TFLOP است که دارای 36 CU در 2.23 گیگاهرتز است.

از یک حافظه SSD با 825 ​​گیگابایت فضای ذخیره سازی سفارشی و 16 گیگابایت حافظه گرافیکی GDDR6 با معماری سیستم ساده استفاده می کند.

سرانجام دارای یک درایو Blu-ray 4K UHD … یا حداقل PS5 معمولی خواهد بود.

طبق اعلامیه برند سونی، انتشار پلی استیشن 5 در اواخر سال 2020 خواهد بود.

Gerelateerde berichten