آموزش, ترفند کامپیوتر, سیستم عامل, ویندوز

5 روش ساده برای ریستارت کردن ویندوز 10 و 11

ریستارت ویندوز

اگر کامپیوتر شما به دلیل استفاده زیاد و همزمان از برنامه های مختلف دچار کندی یا هنگ کردن شود، یا اگر به تازگی نرم افزار جدیدی را نصب کرده اید که نیاز به راه اندازی مجدد دارد، ریستارت ویندوز می تواند راه حلی برای این موارد و بسیاری از خطا های ویندوز باشد. راه اندازی مجدد سیستم با پاک کردن RAM شما، که به نوبه خود مسئول اجرای تمام وظایف ویندوز است کار می کند. بنابراین، با ریستارت کردن ویندوز خود سیستم شما به خوبی کار می کند.

در واقع ریستارت کامپیوتر به عنوان یک راه حل، تنها به ویندوز محدود نمی شود. به دلیل نحوه عملکرد آن، در دستگاه های مختلفی مانند اندروید، iOS، لینوکس و غیره نیز استفاده می شود. حتی در ویندوز، برنامه های شما ممکن است به طور جداگانه راه اندازی مجدد شوند، حتی پس از ریستارت شدن رایانه شما.

بنابراین، در این پست ما به شما 5 راه برای ریستارت ویندوز 10 یا ویندوز 11 آموزش می دهیم تا به کمک آن بتوانید به راحتی مشکل خود را حل کنید.

1. ریستارت ویندوز از طریق دکمه های Alt + F4

قبل از هر کاری در هر یک از این 5 روش باید مطمئن شوید همه چیز را روی سیستم خود ذخیره کرده اید. مثلا فایل word بازی که سیو نشده است را ذخیره کنید سپس اقدام به ریستارت کردن ویندوز خود کنید. اکنون که تمام کار های خود را ذخیره کردید و پنجره ها و برنامه های باز خود را بسته اید می توانید سیستم خود را ریستارت کنید. برای این کار دکمه های Alt و F4 را با هم فشار دهید تا منوی Shut Down ظاهر شود.

اکنون روی لیست کشویی کلیک کنید، گزینه Restart را انتخاب کرده و روی OK کلیک کنید.

انتخاب ریستارت از منوی کشویی

توجه داشته باشید که اگر قبلاً همه برنامه ها و پنجره های دیگر خود را بسته اید، خوب است، در غیر این صورت، پس از ریستارت کردن سیستم آن ها را برای شما می بندد و سپس رایانه ویندوز شما را مجددا راه اندازی می کند.

2. ریستارت ویندوز از طرق پنجره استارت

ریستارت با استفاده از منو استارت

این روش یکی از رایج ترین راه ها برای ریستارت کردن ویندوز است. برای این کار روی نماد پنجره ویندوز در سمت چپ و پایین کلیک کنید. سپس دکمه پاور را زده و گزینه ریستارت را انتخاب کنید.

3. ریستارت ویندوز از طریق Ctrl + Alt + Delete

این یکی دیگر از روش های میانبر است، و اگر رایانه شما برای مدتی دچار مشکل شده باشد، و حتی اگر بخواهید هم نمی توانید از روش های دیگر استفاده کنید، این ترفند مفید خواهد بود.

برای این کار، Ctrl + All + Delete را با هم فشار دهید تا منوی گزینه های امنیتی باز شود. از آنجا روی گزینه Power از گوشه پایین سمت راست کلیک کرده و گزینه Restart را انتخاب کنید.

ریستارت ویندوز از طریق Ctrl + Alt + Delete

کامپیوتر شما در چند ثانیه راه اندازی مجدد می شود.

4. ریستارت ویندوز از طریق Command Prompt Restart

Command Prompt یک ابزار مفید است که کنترل بیشتری را برای کاربران فراهم می کند. و جالب اینجاست که می توان از آن برای ریستارت کردن ویندوز نیز استفاده کرد. برای این کار شما باید ابتدا وارد Command Prompt شوید برای این کار دو روش وجود دارد.

  1. در روش اول در منو استارت عبارت cmd را تایپ می کنیم و در نتایج جست و جو Command Prompt را پیدا کرده و باز می کنیم.
  2. در روش دوم دکمه win+r را می زنیم در پنجره باز شده cmd را تایپ کرده و دکمه enter را می زنیم.
وارد شدن به cmd

از هر روشی که وارد Command Prompt شوید با محیطی مانند آنچه در تصویر زیر می بینید رو به رو خواهید شد..

ریستارت ویندوز از طریق cmd

اکنون مانند آنچه در تصویر بالا می بینید shutdown /r یا shutdown-r را در Command Prompt تایپ کنید و Enter را بزنید.

اکنون یک پیام دریافت خواهید کرد که می گوید سیستم شما در کمتر از یک دقیقه خاموش می شود. روی Close کلیک کنید و چند ثانیه صبر کنید تا فرآیند راه اندازی مجدد شروع شود.

5. ریستارت از طریق Windows Key + X

آخرین روش برای ریستارت کردن ویندوز، استفاده از میانبر ها می باشد. برای این کار کلید Windows و X را با هم فشار دهید تا منوی Link باز شود. از آنجا روی گزینه Shut down or sign out نگه دارید و Restart را انتخاب کنید.

منو لینک

سخن پایانی

راه اندازی مجدد ویندوز یک راه ساده و احتمالاً یکی از بهترین راه ها برای رفع مشکلات کوچک و باگ هایی است که در ویندوز شما ظاهر می شوند. بنابراین، قبل از هر روش پیچیده ای، می توانید ابتدا ریستارت را امتحان کنید. گاهی به جای ریستارت ویندوز هنگام نصب برنامه ها به شما گفته می شود سیستم خود را ریبوت کنید. خوب است بدانید مکانیزم کار این دو شبیه است. اما باید تفاوت ریبوت و ریستارت را بدانید تا به راحتی و در جای درست از هر یک استفاده کنید. امیدوارم روش های ذکر شده در اینجا مفید واقع شده باشد و بتوانید سیستم خود را بدون هیچ مشکلی ریستارت کنید.

منبع: onmsft.com

Gerelateerde berichten

One thought on “ ”

  1. RNS-MO-hum گفت:

    Разрешение на строительство — это административный документ, предоставляемый авторизованными ведомствами государственного аппарата или территориального управления, который разрешает начать стройку или производство строительного процесса.
    Порядок выдачи разрешений на строительство формулирует правовые основания и условия к строительной деятельности, включая узаконенные категории работ, разрешенные материалы и способы, а также включает строительные стандарты и комплекты охраны. Получение разрешения на строительную деятельность является необходимым документов для строительной сферы.

  2. ivistroy.ru گفت:

    Link exchange is nothing else but it is simply placing the other person’s weblog link on your page at appropriate place and other person will also do same in favor of you.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *