آموزش, ترفند, ترفند گوشی, نرم افزار

رفع ریپورت در اینستاگرام – با این راه کارها به سرعت از ریپورت خارج شو!

رفع ریپورت اینستاگرام

در این مقاله قصد داریم روش های رفع ریپورت و خارج شدن از بلاک اینستاگرام را به شما بگوییم. یکی از مواردی که می تواند برای صفحات اینستاگرام اتفاق بیفتد، بلاک شدن از طرف اینستاگرام است. بلاک شدن توسط اینستاگرام چیزی است که به دلایل مختلف برای بسیاری از صفحات اتفاق می افتد.

به طور معمول، اینستاگرام به مدت 24 ساعت صفحه ای را از فعالیت (مانند فالوو کردن، لایک کردن، کامنت گذاشتن و …) مسدود می کند، اما در بعضی موارد ممکن است بیش از 24 ساعت و حتی 2 هفته یا بیشتر طول بکشد. افرادی که صفحات تجاری در اینستاگرام دارند و کارهای مختلفی از جمله فروش، مشاوره، خدمات و غیره را انجام می دهند، اگر صفحات آن ها با این مشکل روبرو شود، ممکن است نتوانند وظیفه خود را به خوبی انجام دهند.

به عنوان مثال، اگر تمام فعالیت های آن ها مسدود شده باشد و نتوانند کارهایی مثل کامنت گذاشتن، لایک کردن و غیره را انجام دهند، مطمئناً نمی توانند بازاریابی خود را به خوبی انجام دهند. بنابراین یاد گیری چگونگی رفع ریپورت اینستاگرام و خروج از بلاک اینستاگرام در اسرع وقت بسیار مهم است. در ادامه با ما همراه باشید.

ریپورت شدن یا اکشن بلاک در اینستاگرام چیست؟

وقتی توسط اینستاگرام بلاک می شوید، به این معنی است که برای مدتی برای انجام بعضی از فعالیت ها محدود می شوید. مثلا اگر در مورد فالوو کردن محدود شده باشید، نمی توانید برای مدتی دیگران را دنبال کنید. مگر اینکه برای رفع ریپورت یا خارج شدن از بلاک اینستاگرام کاری انجام دهید. وقتی بلاک شوید، پیغامی مانند تصویر زیر به شما نمایش داده می شود که به شما می گوید برای چند فعالیت بلاک شده اید.

ریپورت شدن یا اکشن بلاک در اینستاگرام

اینستاگرام به دلیل رفتارهایی که بعضی از کاربران انجام می دهند، از الگوریتم های مشخصی برای کنترل اوضاع و ارائه بهتر سرویس به کاربران استفاده می کند. در واقع الگوریتم های اینستاگرام این کار را به صورت خودکار انجام می دهند و افرادی که رفتار غیر عادی و غیر قانونی دارند، توسط الگوریتم های اینستاگرام ریپورت یا اکشن بلاک می شوند.

انواع ریپورت اینستاگرام

اینستاگرام کاربران سواستفاده کننده را به روش های مختلفی بلاک می کند. برخی از این بلاک ها بیش از حد طولانی شده و برخی دیگر پس از چند ساعت رفع می شوند. به طور کلی سه حالت برای انواع بلاک اینستاگرام وجود دارد:

1. بلاک در یک بازه زمانی مشخص

در این نوع بلاک، اینستاگرام حساب شما را مسدود کرده و در یک پیغام به شما می گوید که در تاریخ مشخص شده، از بلاک خارج خواهید شد. اما باید توجه داشته باشید که یک روز پس از تاریخی که اینستاگرام به شما می دهد از بلاک خارج خواهید شد.

بلاک شدن در اینستاگرام در یک بازه زمانی مشخص

برای مثال اگر اینستاگرام برای حذف بلاک شما تاریخ 5-8-2020 را تعیین کرده باشد، به این معنی است که در تاریخ 6-8-2020 از بلاک خارج خواهید شد. مهم تر از همه، به دلیل اختلاف زمان ما با کشورهای اروپایی، چند ساعت پس از روز بعد از بلاک اینستاگرام خارج خواهید شد.

2. بلاک فالوو کردن در اینستاگرام

ممکن است شما به یک باره حدود 6000 هزار پیج را فالوو کنید، در این صورت ممکن است از طرف اینستاگرام محدود شوید.

زمانی متوجه این موضوع می شوید که می خواهید پیجی را فالوو کنید، اما موفق به این کار نمی شوید. این محدودیت ممکن است تا چندین ساعت یا در چندین روز و ماه ادامه پیدا کند.

3. بلاک لایک در اینستاگرام

اگر شما در یک بازه زمانی کم و مشخصی، به تعداد بسیار زیاد و غیر طبیعی، پست های زیادی را لایک کنید، باعث ایجاد بلاک لایک برای شما خواهد شد. به این دلیل که اینستاگرام شما را به عنوان ربات یا هرزنگار شناسایی می کند که بدون توجه به نوع پست و به دلیل جذب فالوور اقدام به لایک کردن می کنید.

4. بلاک کامنت در اینستاگرام

مانند وضعیت بلاک لایک کردن، کامنت گذاشتن بیش از اندازه در یک زمان مشخص نیز باعث می شود اینستاگرام شما را به عنوان یک ربات یا هرزنگار شناسایی کند و پیج شما را یک پیج غیر واقعی طلقی کرده و برایتان محدودیت اعمال کند. بنابراین سعی کنید در یک محدوده زمانی های مشخص، به یک باره تعداد زیادی کامنت نگذارید.

مهم ترین دلایل بلاک شدن توسط اینستاگرام

1. فعالیت بیش از حد در مواردی مانند (فالوو، آن فالوو و …)

یکی از رایج ترین دلایل ریپورت شدن از طرف اینستاگرام، فعالیت بیش از حد در مدت زمان کوتاه است. اینستاگرام برای هر کاری که انجام می دهید محدودیت هایی دارد.

به عنوان مثال برای مواردی مانند: فالوو، لایک، کامنت و غیره محدودیت هایی وجود دارد که باید از آن ها آگاه باشید. در غیر این صورت شما نیز ریپورت خواهید شد. برای فالوو و آن فالوو کردن، گفته می شود که بیش از 50 بار در ساعت پیجی را فالوو یا آن فالوو نکنید.

2. استفاده از ربات ها

یکی دیگر از دلایل مهم بلاک شدن از طرف اینستاگرام، استفاده از ربات ها یا بعضی از برنامه ها برای افزایش فالوور اینستاگرام و لایک است.

برخی از ربات ها به شما امکان می دهند، فالوورها یا دنبال کنندگان خود را افزایش دهید. اگر از این روش ها استفاده کنید، حساب شما توسط Instagram بلاک خواهد شد. بنابراین هرگز از برنامه های افزایش فالوور استفاده نکنید.

3. کامنت تکراری

ارسال کامنت های تکراری برای تبلیغات یکی از دلایل ریپورت شدن توسط اینستاگرام است. معمولا صفحاتی وجود دارند که از ربات استفاده می کنند یا به صورت دستی در طول روز نظرات تکراری ارسال می کنند، احتمالا این کامنت ها را که غالبا به صورت ایموجی هستند، دیده اید. بیشتر این کامنت ها توسط ربات به صورت خودکار ارسال می شود و اینستاگرام آن ها را دوست ندارد.

ریپورت شدن توسط اینستاگرام با کامنت تکراری

4. ارسال پست های زیاد

ارسال بسیاری از پست ها نیز برخلاف قوانین اینستاگرام است، بنابراین سعی کنید در هر روز یک پست منتشر کنید.

راه های رفع ریپورت اینستاگرام

1. گزارش مشکل

یکی از راه های خروج از بلاک اینستاگرام گزارش یک مشکل است. وقتی ریپورت شده اید و می خواهید کاری انجام دهید، به عنوان مثال اگر برای فالوو کردن محدود شده باشید، وقتی می خواهید شخصی را دنبال کنید، پیغامی به شما نشان داده می شود که می توانید در تصویر زیر مشاهده کنید.

این یکی از اساسی ترین راه های خارج شدن از بلاک اینستاگرام است که می تواند شما را از این بلاک خارج کند.

رفع ریپورت اینستاگرام با گزارش مشکل

2. غیرفعال کردن ربات

همان طور که بالاتر گفتم، اگر صفحه شما به یک ربات متصل باشد، اولین کاری که باید انجام دهید خاموش کردن ربات و سایر موارد در اسرع وقت است.

الگوریتم های اینستاگرام بسیار هوشمند شده اند و تحت هیچ شرایطی نباید از ربات ها استفاده شود، در غیر این صورت بلاک خواهید شد.

3. تغییر رمزعبور

یکی از جدیدترین راه های رفع ریپورت اینستاگرام، تغییر رمز ورود اکانت، سپس خارج شدن از اکانت و دوباره وارد شدن به سیستم است. برای انجام این کار:

  • ابتدا روی سه خط بالا در سمت راست کلیک کنید.
  • سپس بر روی قسمت Setting کلیک کنید.
  • از قسمت تنظیمات بر روی Security ضربه بزنید.
  • در قسمت Security بر روی Password کلیک کنید.
  • در قسمت رمز عبور، رمز عبور فعلی (current password) خود را وارد کنید، سپس یک رمز عبور جدید (new password) در کادر مربوطه وارد کنید. در آخر دوباره رمز عبور جدید (New Password again) خود را وارد کنید. با این کار گذرواژه شما تغییر می کند.
رفع ریپورت اینستاگرام با تغییر رمز عبور

4. فرستادن کامنت انگلیسی از طرف کاربران

یکی دیگر از روش های رفع ریپورت اینستاگرام این است که از کاربران خود بخواهید، تا برای تان کامنت انگلیسی ارسال کنند. اگر فالوور های شما هر کدام 5 کامنت انگلیسی برایتان ارسال کنند، از ریپورت اینستاگرام خارج می شوید.

5. تغییر اطلاعات ایمیل و شماره تماس

وقتی می خواهید در اینستاگرام ثبت نام کنید، باید یک شماره تماس یا ایمیل قرار دهید تا بتوانید از آن در موارد ضروری مانند فراموش کردن رمز عبور خود استفاده کنید. البته می توانید آن ها را از قسمت ویرایش پروفایل اضافه یا تغییر دهید.

ثبت یا تغییر اطلاعات، از جمله ایمیل یا شماره تماس، می تواند شما را از بلاک اینستاگرام خارج کند. برای انجام این کار:

  • وارد پروفایل خود شوید
  • روی ویرایش پروفایل کلیک کنید
  • روی تنظیمات اطلاعات شخصی کلیک کنید
  • در این بخش، باید ایمیل خود را در قسمت آدرس پست الکترونیکی و در قسمت شماره تلفن وارد کنید. البته می توانید جنسیت و تاریخ تولد خود را نیز در این قسمت وارد کنید.
رفع ریپورت اینستاگرام با تغییر ایمیل و شماره تماس

نتیجه گیری

علاوه بر راه حل هایی که در بالا برای خروج و رفع ریپورت اینستاگرام گفتیم، باید یادآوری کنیم که بهتر است کمی صبر داشته باشید، یعنی انتظار نداشته باشید که مشکل ریپورت شدن شما بلافاصله برطرف شود.

امیدوارم این مطلب برایتان مفید باشد. موفق و پیروز باشید.

منبع: quora

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *