ترفند, ترفند گوشی

رفع مشکلات و خطا های عمومی در ایرپاد

رفع خطا ایرپاد

Apple AirPods یکی از بهترین هندزفری های بی سیم موجود در بازار هستند، اما مانند هر چیز دیگری در این جهان، این هندزفری ها هم بی عیب نیستند که ما در این مقاله به رفع خطا ایرپاد می پردازیم تا بتوانید روش های رفع خطا ایرپاد را راحت تر و جامع تر بررسی کنید.

این نکات برای AirPods و AirPods 2، و همچنین برای AirPods Pro، که اکنون با 250 دلار در دسترس هستند، نیز اعمال می شود. این مقاله با هدف عیب یابی خاص برای AirPods Pro نوشته شده است تا بدانید در صورت بروز مشکل چگونه باید عمل کنید.

بررسی و رفع خطا ایرپاد

گم کردن AirPods !!

این ممکن است یک مسئله واقعی برای خود دستگاه نباشد، اما با توجه به اندازه و ماهیت بی سیم AirPods، این یک شکایت نسبتاً متداول است. خوشبختانه، با استفاده از Find My iPhone این مشکل به راحتی رفع شده است.

برای شروع کار، برنامه Find My iPhone را در دستگاه iOS خود راه اندازی کنید یا به وب سایت iCloud بروید، با Apple ID خود وارد سیستم شوید و Find My iPhone را انتخاب کنید.

از آنجا AirPods خود را انتخاب کنید و نقشه ای را مشاهده می کنید که مکان آن ها یا آخرین مکان آن ها قبل از خاموش شدن نشان داده شده است.

اگر یک نقطه سبز را در کنار نماد برای AirPods خود مشاهده می کنید، به این معنی است که دستگاه روشن است و می توانید آن ها را به راحتی پیدا کنید. در صورت خاموش بودن، نقشه حداقل باید نقطه شروع را به شما بدهد.

مشکلات مربوط به جفت شدن

خطاهای عمومی در ایرپاد ها

اگر مشکلی پیش آمده است که AirPods شما به گوشی یا تبلت شما وصل نمی شود، اولین کاری که باید انجام دهید این است که آن ها را در حالت شارژ قرار دهید، حدود 10 ثانیه صبر کنید، سپس آن ها را بیرون بیاورید و در گوش خود قرار دهید.

اگر باز هم کار نمی کند، گام بعدی این است که سعی کنید بلوتوث را در گوشی یا تبلت خود روشن یا خاموش کنید. سپس فرایند فوق را تکرار کنید. در غیرمعمول ترین موارد، این روش باید مسئله را حل کند.

با درصد بسیار کم ممکن است با موقعیت هایی روبرو شوید که هیچ یک از راه حل ها در آن کار نکند. در این صورت، سعی کنید AirPods را مجدداً تنظیم کنید. این یک مشکل همه گیر برای بسیاری از افراد است که در انتهای این مقاله توضیح خواهیم داد.

مشکلات اتصال به کامپیوتر

اولین چیزی که در اولین قدم باید امتحان کنید، هنگام اتصال به تلفن است: AirPods را به مدت 10 ثانیه قبل از قرار دادن مجدد آنها در گوش خود، مجدداً در محل خود قرار دهید.

اگر کار نکرد، می توانید آنها را جدا کنید و مجدد جفت کنید، که می توان این کار را با خاموش و روشن کردن بلوتوث انجام داد، اما در صورت استفاده از ماوس بلوتوث در رایانه، این مسئله می تواند مشکل ایجاد کند.

در این حالت، به تنظیمات بلوتوث خود بروید (نماد بلوتوث را در نوار وضعیت خود قرار دهید یا تنظیمات را در قسمت System Preferences> Bluetooth پیدا کنید)، AirPod ها را پیدا کرده و آنها را جدا کنید. سپس همان قدم هایی را که قبلاً برای جفت کردن AirPods با کامپیوتر خود در وهله اول انجام دادید را طی کنید.

مشکل ایرپاد

اگر این کار نکند، چند گزینه وجود دارد که کاربران آیفون می توانند امتحان کنند. ابتدا برنامه تنظیمات را باز کرده و به بخش بلوتوث بروید. در کنار ورودی AirPods در لیست دستگاه ها، باید یک نماد “i” را در داخل یک دایره مشاهده کنید. روی آن ضربه بزنید، سپس میکروفون را انتخاب کنید و آن را به صورت چپ یا راست تنظیم کنید.

در موارد شدید، شما می توانید Automatic Ear Detection را در همان قسمت خاموش کنید، اگرچه که یکی از راحت ترین ویژگی های earbuds را غیرفعال و همچنین باتری را سریعتر خاموش می کند.

اگر هنوز مشکلی دارید، می توانید دوباره تنظیم مجدد کامل را که در پایان این مقاله انجام شده است را امتحان کنید.

مشکلات صوتی یا استاتیک

برخلاف برخی دیگر از مشکلات شرح داده شده در این مقاله، کیفیت صوتی استاتیک و یا زیر صدا می تواند ناشی از موارد زیادی باشد، بنابراین تشخیص بسیار سخت تر است.

اتصالات بلوتوث را می توان در اثر تداخل تحت تأثیر قرار داد، که می تواند باعث شود همه چیز از استاتیک گرفته تا کیفیت صدا کاهش یافته و حتی قطع شود. اگر این اتفاق همیشه در یک مکان رخ دهد، تداخل و نویز می تواند مشکل باشد.

خوشبختانه، راه حل این مشکل وجود دارد که چندین کاربر گزارش آثار داده اند، هرچند که دقیقاً مناسب نیست. Wi-Fi می تواند باعث ایجاد اختلال در AirPods، به خصوص هنگام تماس شود، بنابراین ممکن است بخواهید هنگام برقراری تماس، Wi-Fi را خاموش کنید.

البته، شما می توانید آن را پس از پایان تماس وصل کنید. اگر به جای استاتیک یا نویز صدای فرد مقابل را از پشت تلفن با لکنت می شنوید، می توانید همانطور که در بالا توضیح داده شد، Automatic Ear Detection را خاموش کنید.

مشکل ولوم اندروید

اگر از AirPods خود با یک دستگاه Android استفاده می کنید، ممکن است با مشکلی روبرو شوید و آن این است که اندروید ولوم بسیار کمتری نسبت به دستگاه های iOS دارد. بسیاری از ویژگی های AirPods از W1 chip — و H1 در AirPods 2 و AirPods Pro – برای تعامل با iPhone یا iPad خود استفاده می کنند، اما دستگاه های Android این ویژگی را ندارند که می تواند روی صدا تاثیر بگذارد.

قلب این مسئله این است که وقتی با بیشتر دستگاه های صوتی بلوتوث سر و کار دارید، دو سطح صدا وجود دارد: ولوم دستگاه منبع شما (تلفن، تبلت یا کامپیوتر) و ولوم دستگاه صوتی شما.

برای یک دستگاه Android ، به کلیدهای افزایش یا کاهش ولوم ضربه بزنید و باید ببینید که میزان کنترل صدا در صفحه ظاهر می شود.

بر روی فلش به پایین کنار کنترل صدا ضربه بزنید و مشاهده خواهید کرد که همه اکولایزرهای موجود ظاهر می شوند. یکی از این موارد باید بلوتوث باشد. حالا کافی است این مورد را در صورت لزوم بالا یا پایین بچرخانید.

در گوشی های سامسونگ گلکسی، کمی متفاوت است (و بهتر). به Settings > Connections > Bluetooth بروید و در اینجا برای گزینه های بیشتر، روی سه نقطه در گوشه بالا سمت راست ضربه بزنید، سپس Media Volume Sync را فعال کنید. اکنون می توانید همان کار را که در دستگاه iOS انجام می دهید، از کنترل صدا در این دستگاه هم استفاده کنید.

زود تمام شدن باتری

در خارج از جعبه، AirPods باید حدوداً پنج ساعت با شارژ کامل کار کند. و حداکثر سه ساعت مکالمه را در AirPods 2 و AirPods Pro و دو ساعت مکالمه را در AirPods می توان انجام داد. هرچند که با گذشت زمان، این روند کمرنگ تر می شود.

متاسفانه هیچ کاری نمی توانید انجام دهید، اما اگر عمر باتری شما به طرز شگفت انگیزی کوتاه است، چند مورد وجود دارد که باید امتحان کنید.

ایرپاد و مشکلات آن

ابتدا مطمئن شوید که Automatic Ear Detection وجود دارد و روشن است، زیرا این کار AirPod ها را در حالت کم مصرفی قرار می دهد که وقتی از آنها استفاده نمی کنید، اساساً خاموش است. اگر این کار را دارید و هنوز هم عمر باتری بسیار کمتری را تجربه می کنید، بهتر است بخش بعدی که درباره نحوه تنظیم مجدد AirPods گفته است را با دقت مطالعه کنید.

نحوه تنظیم مجدد AirPods

همانطور که گفته شد، بازنشانی کامل AirPods شما می تواند چندین مشکل را برطرف کند. حال به بررسی نحوه تنظیم مجدد AirPods می پردازیم:

  • AirPods خود را دوباره در حالت شارژ قرار دهید.
  • دکمه را در پشت جعبه آن ها تقریبا 15 ثانیه نگه دارید تا چراغ نارنجی چشمک بزند.
  • جعبه AirPods را در کنار تلفن خود باز کنید و صبر کنید تا دوباره AirPods وصل شود.

با فرض اینکه از iPhone استفاده می کنید، iCloud اتصال را با سایر دستگاه های شما در این مرحله همگام سازی می کند. اگر از دستگاه دیگری استفاده می کنید، باید به بلوتوث دستگاه های دیگر به صورت دستی جفت شوید.

در این مقاله به بررسی مشکلات و رفع خطا ایرپاد پرداختیم تا بتوانید هرچه بهتر و درست تر به رفع خطا ایرپاد بپردازید و مشکل خود را حل کنید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *