مجله تکنولوژی, معرفی محصول

راهنمای خرید فلش مموری

راهنمای خرید فلش مموری

این مقاله با نام ” راهنمای خرید فلش مموری ” به شما در خرید یک فلش مموری خوب کمک می کند. یکی از راه های ذخیره سازی اطلاعات استفاده از فلش مموری است. این روزها فلش ها در رنگ ها و طرح های مختلف توسط کمپانی های متفاوت ساخته می شوند.

کمپانی های زیادی به طراحی و تولید فلش مموری ها مشغول هستند و با هم رقابت می کنند که می توان به کمپانی های سیلیکون پاور، اپیسر، کداک و … اشاره کرد. در بین کمپانی های مختلف که وجود دارند، شرکتی که سلیقه و نظر افراد را هنگام طراحی در نظر بگیرد موفق خواهد بود.

فلش ها به این دلیل که بسیار سبک هستند و قابلیت جابه جایی دارند کاربردهای زیادی پیدا کرده اند.

ما در این راهنمای خرید فلش مموری برای شما نکاتی را بیان می کنیم که هنگام خرید یک فلش خوب به شما کمک می کند :

ظرفیت ذخیره سازی

این ویژگی بسته به شما دارد که چه میزان حافظه برای ذخیره سازی اطلاعات نیاز دارید. در صورتی که برای ذخیره ی موسیقی از آن استفاده می کنید فلش 16 گیگابایتی کافی می باشد. برای ذخیره سازی فیلم بهتر است از فلش 32 گیگابایتی استفاده کنید.

و اگر این فلش را برای ذخیره ی چند فایل با حجم کم لازم دارید بهتر است فلش مموری 8 گیگابایت را تهیه کنید.

راهنمای خرید فلش مموری

نکته ی بعدی که در خرید فلش مموری ها باید توجه کنید سرعت انتقال اطلاعات است. در واقع دو عامل اصلی برای سرعت انتقال اطلاعات وجود دارد که یکی پورت USB  و دیگری کامپوننت های فلش مموری می باشد.

امروزه فلش مموری ها با اشکال و طرح های متفاوت در بازار وجود دارد شما می توانید از اشکال متفاوتی استفاده کنید تا بتوانید فلش خود را راحت تر در بین فلش ها پیدا کنید.

پورت USB3.0 بهتر است یا پورت USB2.0

فلش هایی که دارای پورت USB3.0 هستند در مقایسه با USB2.0 سرعت بالاتری دارند. در واقع USB3.0 دارای سرعت 100مگابایت در ثانیه بوده و USB2.0 دارای سرعت 15 مگابایت در ثانیه است.

امنیت فلش مموری

اگر به دنبال امنیت فلش مموری خود هستید و اطلاعاتی در آن دارید که می خواهید غیر از خودتان کسی به آنها دسترسی نداشته باشد بهتر است از فلش مموری های رمزدار استفاده کنید.

گارانتی

در خرید فلش یکی از موارد مهمی که باید به آن دقت کنید این است که فلشی که می خرید دارای گارانتی باشد تا بتوانید در صورت بروزمشکل فلش خود را نو یا تعمیر کنید. اغلب فلش مموری ها که توسط کمپانی های معروف تولید شده اند گارانتی هایی از نوع تعویض دارند.

جنس و بدنه فلش

یک فلش ممکن است در اثر سقوط و برخورد ضربه بخورد. جنس فلش در بهتر نگه داشتن و دوام آن بسیار تاثیر گذار است. جنس بدنه ی آن دسته از فلش هایی که پلاستیکی هستند زودترآسیب می بیند و ممکن است در اثر ضربه ترک بردارد یا بشکند.

راهنمای خرید فلش مموری

اما فلش هایی که جنس آنها تماما فلزی است، بهتر هستند زیرا بدنه ی فلزی آنها در اثر برخورد به زمین یا ضربات کوچک ترک برنمی دارد و شکسته نمی شود.

از طرفی بهتر است از فلش هایی استفاده کنید که دارای سرپوش هستند تا از ورود گرد و غبار به داخل فلش جلوگیری شود.

راهنمای خرید فلش مموری

با درنظر گرفتن هزینه بیشتر برای خرید فلش می توانید فلشی ضد آب را تهیه نمایید تا خیالتان از این بابت نیز راحت باشد.

برندهای برتر فلش مموری

توصیه ما به شما این است تا از تولید کنندگانی خریداری کنید که مطرح هستند زیرا این کمپانی ها با تولید محصولات خوب تلاش می کنند تا در بین رقبا برتری داشته باشند و نام خود را در بازار حفظ کنند.

در بین برندهای مختلف می توان به ADATA،Kingston،silicon power،Apacer و … اشاره کرد. همانطور که دیدید برندهای متنوعی وجود دارند پس برای اینکه سردرگم نشوید بهتر است تنها به دنبال یک برند خاص باشید و مدل های مختلف همان را بررسی کنید.

فلش های با تکنولوژی جدید، دو رابط USB و MicroUSB

فلش های با دو رابط تکنولوژی جدیدی است که این روزها به بازار آمده و به شما در انتقال سریع تر اطلاعات از گوشی موبایل به فلش شما کمک می کند. دارای دو دو رابط USB و MicroUSB می باشد که هم به عنوان فلش استفاده می شود و هم به عنوان یک رابط برای وصل کردن فلش به گوشی.

راهنمای خرید فلش مموری

بیشتر بدانید

برای مشاهده و بررسی جزئی تر فلش ها با برند های متنوع می توانید از ” فلش مموری های فروشگاه تک یک ” دیدن نمائید.

Gerelateerde berichten