آموزش, اندروید

آموزش ذخیره کردن وضعیت (Status) واتساپ در گوشی های اندروید

ذخیره وضعیت واتساپ در اندروید

خوب یا بد، واتساپ اصلی ترین پلتفرم پیام رسان اندروید است. با ویژگی “وضعیت” یا همان استاتوس، به عنوان نوعی پلت فرم شبکه اجتماعی کوچک عمل می کند و به کاربران اجازه می دهد وضعیتی را ارسال کنند که پس از مدت زمان مشخصی منقضی می شود (اگرچه می توانید آن را دائمی کنید) و البته امکان ذخیره وضعیت واتساپ به صورت مستقیم در گوشی های اندروید وجود ندارد.

این استاتوس‌ ها گاهی اوقات می‌ توانند کلیپ‌ ها یا فیلم های خنده‌ دار باشند و اگر می‌ خواهید به آن‌ ها دست پیدا کنید، راهی وجود دارد که بدون پرسیدن از دوستانتان این کار را انجام دهید. در این آموزش ما به شما خواهیم گفت که چگونه این کار را انجام دهید.

وضعیت (Status) واتساپ چیست؟

در رابط اصلی واتساپ برای اندروید، سه عنوان اصلی برای هر بخش از برنامه دریافت می کنید: چت، وضعیت و تماس. وضعیت ها شبیه به استوری های اسنپ چت، اینستاگرام یا فیسبوک هستند. کاربر یک عکس، ویدیو یا متنی را آپلود می کند که واتساپ آن را به مدت 24 ساعت یا تا زمانی که کاربر تصمیم به حذف آن بگیرد، نگه می دارد.

چرا می خواهید وضعیت های واتساپ را ذخیره کنید؟

آیا یکی از مخاطبین شما ویدیو یا تصویر خنده‌ داری را که می‌ خواهید به اشتراک بگذارید، آپلود کرده است؟ واتساپ انجام این کار را برای شما آسان نکرده است. باید از یک دوست بخواهید که رسانه را برای شما بفرستد، خودتان آن را اسکرین شات بگیرید یا برنامه ای را دانلود کنید که وضعیت ها را برای شما ذخیره کند. این اتلاف وقت است زیرا واتساپ از قبل رسانه‌ ها را روی گوشی شما دانلود می‌ کند (و پنهان می‌ کند) وقتی آن را مشاهده می‌ کنید (البته مگر اینکه به آن گفته باشید که این کار را نکند).

نحوه یافتن و ذخیره وضعیت های واتساپ در اندروید

این آموزش بر روی اندروید 10 انجام شده است که نسبت به نسخه های قبلی کمی محدود تر است. قبلاً می‌ توانستید پوشه «وضعیت‌ های» واتساپ را با استفاده از برنامه پیش‌ فرض Files پیدا کنید، اما این روز ها باید از یک برنامه به عنوان واسطه استفاده کنید، زیرا به یک پوشه مخفی تبدیل شده است.

1. ما از Total Commander با ظاهری قدیمی اما قابل اعتماد استفاده کردیم، اما شما می توانید از هر یک از برنامه های مدیریت فایل اندروید که مورد علاقه شماست استفاده کنید و این کار را انجام دهید.

ذخیره استاتوس واتساپ

2. با استفاده از Total Commander (یا مدیر فایل انتخابی خود)، به “/storage/emulated/0” (معروف به “Internal shared storage”) بروید، سپس به مسیر “/WhatsApp/Media/.Statuses/ بروید.”

Total Commander

در اینجا تمام وضعیت های ارسال شده توسط دوستانتان که مانند سایر تصاویر واتساپ در تلفن ذخیره می شوند، مشاهده خواهید کرد. می توانید آن ها را یکی یکی ذخیره کنید یا چند وضعیت را برای ذخیره انتخاب کنید.

و تمام! اکنون می توانید وضعیت واتساپ دوستان خود را به راحتی و بدون هیچ حرکت اضافه ای ذخیره کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *