مجله تکنولوژی

کاربران Android می توانند تماس تلفنی با کامپیوتر خود برقرار کنند

تماس تلفنی با کامپیوتر

در تاریخ 12 دسامبر سال 2019، Windows Insider که نماینده شرکت مایکروسافت است، از دسترسی عمومی ویژگی برنامه تماس Your Phone یا برنامه تماس تلفنی با کامپیوتر خبر دادند. این برنامه را می توان از Android market دریافت کرد. گوگل پلی (Google Play) بدون هیچ هزینه ای این برنامه تماس تلفنی با کامپیوتر را ارائه می دهد.

این بدان معنی است که هر کسی در جهان می تواند این برنامه را بارگیری کند و از اتصال دسکتاپ سیستم یا لپ تاپ خود با گوشی اندرویدی بهره ببرد.

با این حال، این برنامه فقط با کامپیوتر های شخصی ویندوز 10 قابل پشتیبانی است و همچنین برخی از برنامه های مایکروسافت به نام Surface Duo نیز لازم است در گوشی اندرویدی راه اندازی شود.

مایکروسافت قبل تر ویژگی Link Your Phone را در سامسونگ Galaxy S10 ،S10 ،S10e ،S10 5G و Galaxy Fold معرفی کرده بود. با استفاده از این برنامه جدید عمومی، به روزرسانی ها در این گوشی های هوشمند نصب می شود که به کاربران امکان می دهد برنامه های تلفن خود را از کامپیوتر های شخصی خود کنترل کنند.

سایر تلفن های هوشمند اندروید دیگر که دارای نسخه بالاتر از 7.0 هستند، هم اکنون با نرم افزار برنامه تلفن شما سازگار هستند و می توانند به ویندوز 10 متصل شوند. اکنون کاربران می توانند مکالمه های اندرویدی را از کامپیوتر شخصی خود دریافت کنند و همچنین پیام ها و عکس های مربوط به آنها را بررسی کنند.

مایکروسافت طی چندین ماه گذشته ویژگی ” Calls ” را در ویندوز 10 آزمایش کرده است. این ویژگی با اشکالات و سایر موارد فنی که باید برطرف شوند، شروع به کار کرد.

تماس تلفنی

سرانجام، چهارشنبه 12 دسامبر 2019، این شرکت توئیت کرد که برنامه مورد انتظار تلفن شما هم اکنون برای بارگیری عمومی در دسترس است. هیچ هزینه پنهانی که با برنامه بارگیری نرم افزار همراه باشد وجود ندارد. در سپتامبر 2019، برنامه Android Your Companion ده میلیون بار بارگیری شده است. تا به امروز، تعداد کاربران این برنامه بیش از 50 میلیون نفر شده است.

انتظار می رود با شروع سال 2020 تعداد کل کاربران این برنامه به 100 میلیون نفر برسد. امتیاز کلی این ویژگی، 4.3 از 5 داده شده است. این بدان معنی است که در مرحله اولیه معرفی، نمره خوبی توسط این برنامه گرفته شده است. با این حال، بررسی ها همچنین حاکی از آن است که هنوز اشکالات زیادی وجود دارد که شرکت مایکروسافت باید آن ها را برطرف کند.

برای استفاده کارآمد از برنامه Phone، کاربر باید از طریق شبکه Wi-Fi یک دستگاه اندرویدی داشته باشد که به اینترنت پر سرعت متصل شده و همچنین به ویندوز 10 در کامپیوتر وصل شود. این تنظیمات به کاربران کمک می کند تا یک شماره گیری پاپ آپ را بدست آورند که در برقراری تماس تسهیل می شود.

ارتباط تلفنی با لپ تاپ برای کاربران اندروید

همچنین یک جعبه پاپ آپ برای کنترل صدا وجود دارد و از بلوتوث برای تعامل در حین تماس نیز می توان استفاده کرد. اگرچه که برخی از ویژگی های تماس هنوز برای بارگیری های عمومی مجاز نیستند.

این شرکت انتظار دارد در آینده از طریق فروشگاه مایکروسافت، به روزرسانی های خود را منتشر کند تا ویژگی های برنامه را بهبود ببخشد و کار تماس گیرندگان بویژه تماس گیرندگان اندرویدی را برای استفاده از کامپیوتر های شخصی خود برای برقراری و دریافت تماس، بررسی پیام ها و عکس ها در دستگاه خود را تسهیل کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *