آموزش, سخت افزار

تفاوت گارانتی با وارانتی چیست؟ کدام یک بهتر است؟

تفاوت گارانتی و وارانتی

در حالی که محصولات و خدمات زیادی در بازار وجود دارد، هر کدام دارای ضمانت خاص خود هستند. افراد هنگام دریافت خدمات و خرید محصولات باید به این که نوع ضمانت چیست و چه تبصره هایی دارد توجه کنند و تفاوت گارانتی و وارانتی را درک کنند تا متحمل ضرر نشوند. در این پست به شما خواهیم گفت که گارانتی (Guarantee) چیست و چه تفاوتی با وارانتی (Warranty) دارد؟ کدام یک بهتر است؟

گارانتی

تعریف گارانتی

گارانتی (Guarantee) بیان می کند که سازنده در خصوص محتوا، کیفیت یا عملکرد محصول قول داده است و در صورتی که محصول به درستی کار نکند یا کیفیتی که بیان شده را نداشته باشد، سازنده محصول را تعویض یا تعمیر می کند و یا وجه پرداختی به عنوان مابه التفاوت، مسترد خواهد شد. اگرچه، فقط تا یک زمان ثابت معتبر است اما گارانتی یک نوع دل گرمی برای خریدار و مصرف کننده است و به ما اطمینان می دهد که اگر محصول آن طوری که در تبلیغات نشان داده شده کار نکند، ما می توانیم محصول را تعویض، تعمیر و یا وجه پرداختی به عنوان مابه التفاوت را دریافت کنیم. به طور کلی، کیفیت گارانتی از نوع خدماتی که ارائه می دهد مشخص می شود. به همین علت انتخاب بهترین گارانتی در محصولات مختلف، خودش یک نوع چالش محسوب می شود.

وارانتی

تعریف وارانتی

وارانتی (Warranty) به عنوان تضمینی است که توسط سازنده یا فروشنده به خریدار داده می شود که حقایق مشخص شده در مورد محصول درست است. به علاوه، وارانتی ضمانت می کند که محصول مطابق با استاندارد ساخته شده است. که این مورد برای اشیاء محسوس مانند ماشین آلات، تجهیزات الکترونیکی و غیره اعمال می شود. در صورتی که محصول مطابق با استانداردهای تعیین شده نباشد، سازنده آن را تعمیر یا قطعه معیوب آن را تعویض می کند و یا به طور کامل تعویض می شود.

تفاوت گارانتی و وارانتی

  1. تفاوت اول گارانتی با وارانتی در این است که در وارانتی برخلاف گارانتی، بازگشت وجه پرداختی به خریدار را نداریم. یعنی فروشنده فقط ضمانت می کند که در صورت بروز مشکل کالا را تعمیر یا تعویض کند.
  2. گارانتی ها می‌ توانند شفاهی یا کتبی باشند که اثبات شفاهی آن بسیار سخت است. برخلاف وارانتی که معمولاً نوشته می شود و به به راحتی قابل اثبات است.
  3. گارانتی مدت زمان مشخصی اعتبار دارد و بدون هزینه می باشد در حالی که وارانتی محدود به یک بازه زمانی مشخص نیست و همیشه قابل استفاده است اما ممکن است بعضی شرکت ها پس از گذشت یک بازه زمانی مشخص، وجهی را برای تعمیر محصول از خریدار دریافت کنند.
  4. گارانتی نسبت به وارانتی رسمیت کمتری دارد.

جدول جمع بندی و مقایسه

گارانتیوارانتی
تعریفگارانتی تعهدی شفاهی یا کتبی است که تولیدکننده به مصرف کننده می دهد که محصول خریداری شده در مدت زمان مشخص کاملا درست کار کند و در صورتی بروز مشکل اعم از نقص و خرابی تولید کننده یا فروشنده وظیفه دارد محصول خریداری شده را را تعمیر یا تعویض کند و یا وجه پرداختی را برگرداند.وارانتی تضمین کتبی است که واقعیات و ویژگی های عنوان شده در رابطه با محصول انتخابی حقیقت دارد و محصول طبق استاندارد‌ های مشخص شده از کیفیت و عملکرد مطلوب برخوردار است.
نوع ضمانتکتبی یا شفاهیکتبی
قابل استفاده برایمحصولات، قطعات، خدمات، رضایت افرادفقط محصولات و قطعات
هزینهرایگانبرای دریافت وارانتی مشتری ممکن است مشمول هزینه شود
مدت زمانبه نوع محصول بستگی داردبلند مدت
بازگشت وجهداردندارد

گارانتی بهتر است یا وارانتی؟

از آنجایی که در محصولات گارانتی شده، گارانتی فقط محدود به یک بازه زمانی مشخص است و پس از گذشت آن دوره، فروشنده هیچ گونه تعهدی نسبت به محصول فروخته شده ندارد و تنها مسئولیت خرابی محصول را به عهده می گیرد، شاید کمی نگران شوید. اما خوب است بدانید مدت زمان گارانتی می تواند حتی مادام العمر نیز باشد مثل رم های کامپیوتر و رم های لپ تاپ یا بسیاری از محصولات، خدمات یا قطعات دیگر.

در نهایت این که کدام یک بهتر است بستگی به این دارد که چه تبصره هایی در ضمانت نامه استفاده شده باشد یا چه موردی برای شما اهمیت دارد که شما باید متن ضمانت گارانتی یا وارانتی را با دقت بخوانید تا در آینده دچار مشکل نشوید.

منبع: keydifferences.com

Gerelateerde berichten

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *