آموزش, ترفند کامپیوتر

آموزش روش های تبدیل فایل ورد به عکس

تبدیل فایل ورد به عکس

ممکن است زمانی باشد که ترجیح دهید یک فایل ورد را به عنوان تصویری به اشتراک بگذارید که هر کسی می تواند باز کند. متأسفانه، شما نمی توانید یک فایل ورد را به عنوان یک تصویر با فرمت (JPEG) صادر کنید، اما چند راه حل ساده دیگر نیز وجود دارد. در این مقاله نحوه تبدیل فایل ورد به عکس را به شما آموزش می دهیم در ادامه با ما همراه باشید.

تبدیل یک صفحه ورد به JPEG

  1. اگر یک فایل ورد دارید که فقط یک صفحه است و می خواهید آن را به صورت عکس در کامپیوتر خود ذخیره کنید، می توانید از نرم افزار اسکرین شات مانند Snip & Sketch یا Paint استفاده کنید. اولین کاری که باید انجام دهید این است که از نوار لغزنده پایین صفحه فایل خود را به گونه ای تنظیم کنید که کل صفحه قابل مشاهده باشد.
تنظیم نوار لغزنده پایین صفحه ورد برای گرفتن اسکرین شات

2. بعد از اینکه اندازه صفحه خود را تنظیم کردید، برای اسکرین شات گرفتن می توانید کلید PrtSc در صفحه کلید را فشار دهید یا از کلیدهای ترکیبی Ctrl + Shift + 4 استفاده کنید. سپس گزینه Snip & Sketch یا Paint را در نوار جستجوی ویندوز تایپ کنید. سپس نرم افزار باز شده را انتخاب و گزینه New را بزنید.

انتخاب گزینه New در نرم افزار Snip & Sketch

یک اشاره گر روی صفحه ظاهر می شود، با استفاده از آن می توانید صفحه مد نظر خود را در فایل ورد انتخاب کنید. اگر از Snip & Sketch یا Paint در ویندوز استفاده می کنید، آیکون فلاپی دیسک (که در تصویر زیر مشخص شده است) را انتخاب کنید تا امکان ذخیره سازی فایل در اختیارتان قرار بگیرد.

ذخیره فایل در Snip & Sketch

یک نام برای تصویر خود انتخاب کرده و از لیست نوع پرونده “JPEG” را انتخاب کنید و در آخر روی “ذخیره” کلیک کنید.

ذخیره تصویر با فرمت JPEG

تبدیل فایل ورد به PDF و سپس به عکس (JPEG)

توجه کنید که شما نمی توانید فایل ورد را به طور مستقیم به عکس تبدیل کنید، اما می توانید یک PDF را به JPEG تبدیل کنید. برای نحوه انجام این کار به مقاله « تبدیل فایل ورد به PDF » مراجعه کنید.

تبدیل فایل ورد به عکس

بعد از اینکه فایل ورد را به PDF تبدیل کردید، باید نرم افزار PDF to JPEG converter را نصب کنید. این نرم افزار به طور رایگان در فروشگاه مایکروسافت ارائه شده است. وارد فروشگاه مایکروسافت شوید و در بالای فروشگاه روی قسمت جستجو (Search) کلیک کنید. عبارت PDF to JPEG را تایپ کنید، سپس اینتر را بزنید.

جستجو عبارت PDF to JPEG در مایکروسافت

در صفحه بعدی گزینه Get را بزنید تا دانلود نرم افزار شروع شود.

زدن گزینه Get برای شروع دانلود برنامه PDF to JPEG

نرم افزار به طور خودکار دانلود می شود، آن را اجرا کرده و گزینه Select File را از بالای صفحه انتخاب کنید.

انتخاب گزینه Select File

به محلی که فایل PDF خود را در آن جا ذخیره کرده اید بروید و فایل مورد نظر خود را انتخاب کنید. حالا فایل در نرم افزار PDF to JPEG اجرا می شود. باید گزینه Select Folder را انتخاب کنید.

انتخاب گزینه Select Folder

به محلی که می خواهید عکس ها در آن جا ذخیره شود بروید و گزینه Select Folder را انتخاب کنید.

انتخاب محل ذخیره عکس و و زدن گزینه Select Folder

در نهایت روی Convert کلیک کنید. این در بالای پنجره است. این فایل PDF را به یک فایل JPEG تبدیل می کند و آن را در مکان انتخابی شما ذخیره می کند.

زدن گزینه Convert برای تبدیل فایل ورد به عکس

منبع: howtogeek

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *