معرفی محصول

بهترین لپ تاپ برای دانشجویان

بهترین لپ تاپ برای دانشجویان

ما در یک دورۀ مدرن زندگی می کنیم که تقریبا تمامی وظایف ما توسط یک رایانه به بهترین شکل به کار گرفته می شود. همین امر در مورد دانشجویان نیز صادق است، زیرا برای آن ها ضروری است که یک لپ تاپ قابل حمل داشته باشند تا به آن ها کمک کند.

با این حال، همه افراد مشابه هم نیستند و همه محدودیت هایی مانند بودجه و مشخصات مورد نیاز دارند.

در حال حاضر انتخاب بهترین لپ تاپ برای دانشجویان عملا کار سخت و خسته کننده ای است که اغلب هم دچار اشتباهاتی هنگام خرید لپ تاپ می شوند.

ما در این مقاله روند آن را ساده کرده ایم و به بررسی بخش های مختلفی همچون قیمت، عملکرد، ویژگی ها، مشخصات پرداخته ایم.

بهترین لپ تاپ برای دانشجویان
بهترین لپ تاپ برای دانشجویان

در واقع لپ تاپ های مناسب دانشجویان باید دارای سه فاکتور اصلی قیمت مقرون به صرفه، سخت افزار قوی و وزن سبک باشند.

فاکتور سخت افزار قوی با نوع و میزان استفاده شما رابطه مستقیم دارد، این سیستم اگر نتواند به خوبی اطلاعات و نرم افزار های شما را پردازش کند، قطعا هنگام استفاده از آن شما را دچار دردسر و اتلاف وقت خواهد کرد.

در ادامه به بررسی عوامل موثر در خرید یک لپ تاپ مناسب می پردازیم

بهترین لپ تاپ برای دانشجویان
بهترین لپ تاپ برای دانشجویان

پردازنده

CPU هسته ی اصلی یک لپ تاپ است، پس مهم است که دقت کنید برای چه کاری آن را انتخاب می کنیم.

CPU Core i3= این پردازنده عملکرد خوبی دارد و در واقع پاسخگوی نیاز های عادی و روزمره می باشد.

CPU Core i5= می توان گفت این پردازنده در رده ی پردازنده های قوی قرار می گیرد و می توان روی آن برای کارهای کمی جدی تر حساب کرد.

CPU Core i7= اگر می خواهید کار های فوق حرفه ای انجام دهید، ما این پردازنده را به شما پیشنهاد می کنیم، این امر بیشتر مرتبط با رشته ی تحصیلی می باشد، ممکن است رشته شما مهندسی باشد و نیاز به نرم افزار های سنگین و حرفه ای داشته باشید، توجه کنید که کمتر از Core i7 پاسخگوی نیاز شما نخواهد بود.

نکته: برای چنین اموری هرگز به دنبال پردازنده هایی همچون Celeron نباشید، چرا که این پردازنده ها برای انجام این قبیل فعالیت ها بسیار سطح پایین هستند و چنانچه در آینده هم ارتقا آن امکان پذیر باشد، هزینه ی بالایی دارد و به هیچ عنوان مقرون به صرفه نیست.

بهترین لپ تاپ برای دانشجویان
بهترین لپ تاپ برای دانشجویان

صفحه نمایش

این بخش از لپ تاپ بسیار مهم است زیرا ارتباط مستقیم با چشم شما دارد، پس هنگام خرید لپ تاپ مورد نظرتان حتما به این موضوع توجه کنید، اگر از سایز استانداردی برخوردار نباشد، به مرور به شما آسیب خواهد زد، ما پیشنهاد می کنیم لپ تاپی با صفحه نمایش مات و FullHD و با فناوری IPS خریداری کنید، زیرا بازده قابل قبولی دارد.

هارد دیسک

هارد دیسک را با توجه به حجم اطلاعات و نرم افزار های خود انتخاب کنید، البته نگران نباشید زیرا این بخش قابل ارتقا است، اگر در آینده به فضای بیشتری نیاز داشتید، می توانید با افزودن یک هارد SSD به لپ تاپ خود فضای ذخیره سازی را گسترش دهید. اگر در حال حاضر محدودیت بودجه ای ندارید می توانید آن را به فاکتور های خود اضافه کنید و از سرعت بی نظیر آن هنگام کار لذت ببرید.

بهترین لپ تاپ برای دانشجویان
بهترین لپ تاپ برای دانشجویان

کارت گرافیک

کارت گرافیک ارتباط مستقیمی با رشته تحصیلی شما دارد، اگر دانشجوی رشته معماری و یا گرافیک هستید توصیه می کنیم از کارت گرافیک Geforce از کمپانی NVIDIA استفاده کنید، اما اگر فعالیت فوق سنگینی ندارید می توانید روی پردازنده گرافیکی CPU خود حساب کنید.

وزن لپ تاپ

دقت کنید که اگر لپ تاپ شما وزن سنگینی داشته باشد در دراز مدت به شما آسیب جدی خواهد زد، پس حتما دقت کنید لپ تاپی را انتخاب کنید که وزن سبکی داشته باشد و حمل آن آسان و راحت باشد.

بهترین لپ تاپ برای دانشجویان
بهترین لپ تاپ برای دانشجویان

از کجا بخرم؟

اینکه از کجا لپ تاپ بخرید بسیار مهم است، پس حتما سعی کنید از فروشگاه های معتبر و یا فروشگاه های اینترنتی خرید کنید.

نکته ی قابل توجه اینکه کالا ها در فروشگاه های اینترنتی معتبر علاوه بر تنوع و صرفه جویی در وقت، دارای تضمین اصالت کالا هم هستند.

در ادامه …

با ما همراه باشید تا به بررسی چند نمونه از بهترین لپ تاپ ها برای دانشجویان بپردازیم:

لپ تاپ ایسوس X540UB-A

ایسوس یکی از مشهور ترین و به نام ترین طراحان و تولید کنندگان در عرصه لپ تاپ است که تا کنون با تولید لپ تاپ های متنوع و با کیفیت، از مبتدی تا حرفه ای کیفیت تولیدات خود را به اثبات رسانده است.

یکی از محصولات این کمپانی لپ تاپ ایسوس سری X540UB-A می باشد که انتخاب مناسبی برای دانشجویان است، با ما همراه باشید تا به بررسی مشخصات این لپ تاپ بپردازیم.

ابعاد381x251x27.2 میلیمتر
وزن2 کیلوگرم
پردازندهIntel Core i5 8250U
حافظه داخلی1 ترا بایت
ظرفیت حافظه رم 8 گیگابایت
گرافیک GeForce MX110 2GB
صفحه نمایش 15.6- 1080 * 1920 FHD

لپ تاپ لنوو ideapad 520

لنوو سال هاست که با تولیدات متنوع و با دوام کیفیت محصولات خود را به اثبات رسانده است، این کمپانی لپ تاپ هایی از مبتدی تا پیشرفته در اختیار طرفداران برند خود قرار داده تا در همه ی سطوح بتواند پاسخگوی نیاز افراد باشد.

لپ تاپ لنوو سری ideapad 520 یکی از تولیدات میان رده این کمپانی است که برای دانشجویانی با بار کاری متوسط بسیار مناسب است، با ما همراه باشید تا به بررسی مشخصات این لپ تاپ بپردازیم.

ابعاد22.9 × 260 × 378 ميليمتر
وزن2.2 کيلوگرم
پردازندهIntel Core i5 8250U
حافظه داخلی1 ترا بایت
حافظه رم8 گيگابايت
گرافیک GeForce MX150 4GB
صفحه نمایش 15.6 -IPS LED-Full HD|1920×1080

لپ تاپ لنوو ideapad 320

یکی دیگر از تولیدات این کمپانی لپ تاپ سری ideapad 320 می باشد که در رده ی لپ تاپ های حرفه ای قرار می گیرد و پاسخگوی نیاز هایی فراتر از امور میان رده است.

دانشجویانی که لپ تاپی برای امور سنگین تر نیاز دارند می توانند روی توانایی این لپ تاپ حساب کنند، با ما همراه باشید تا به بررسی مشخصات این لپ تاپ حرفه ای بپردازیم.

ابعاد22.9 × 260 × 379 ميليمتر
وزن2.2 کيلوگرم
پردازندهIntel Core i7 8550U
حافظه داخلی2 ترا بایت
حافظه رم 12GB DDR4
گرافیک GeForce MX150 4GB
صفحه نمایش15.6 -TFT LED-Full HD|1920×1080

لپ تاپ ایسر Acer E5-576G-79L8

از دیگر کمپانی هایی که به واسطه تولیدات متنوع و با کیفیت بازار داغی دارد و طرفداران بسیاری نیز دارد، کمپانی ایسر است که در تمامی رده ها محصولاتی را روانه بازار کرده است.

لپ تاپ ایسر سری Acer E5-576G-79L8 یکی از محصولات این کمپانی بنام است که به واسطه ی سخت افزار قوی آن برای امور سنگین مناسب است.

با ما همراه باشید تا به بررسی مشخصات این لپ تاپ بپردازیم.

ابعاد381.6x259x30.2 میلیمتر
وزن2.23 کیلوگرم
پردازندهIntel Core i7 7500U
حافظه داخلی 1 ترا بایت
ظرفيت حافظه RAM8 گیگابایت
گرافیک Geforce 940MX 2GB
صفحه نمایش 15.6 -IPS LED-Full HD/1920×1080

نکاتی را در مورد بهترین لپ تاپ برای دانشجویان در این مقاله بیان کردیم و به بررسی آن پرداختیم که مطالعه آن به انتخاب شما در خرید یک لپ تاپ مناسب کمک خواهد کرد.

Gerelateerde berichten