آموزش, آی او اس, اندروید, کنسول بازی

بررسی و معرفی بهترین دسته های بازی با انواع موبایل

بهترین دسته بازی موبایل

با آن که بازی با کنسول ها و کیس های گیمینگ خیلی لذت بخش و هیجان انگیز است اما بازی با موبایل نیز در چند سال اخیر خیلی بهتر شده است، زیرا اجزای داخلی تلفن ها در حال پیشرفت اند. کنسول های بازی نینتندو سوییچ نشان می دهند که بازی با یک دستگاه دستی چقدر می تواند جذاب باشد. فروشگاه های نرم افزاری تلفن های iOS و Android نیز حجم وسیعی از بازی های لذت بخش را ارائه می دهند. البته که تلفن های هوشمند به تنهایی دستگاه های بازی خوبی نیستند. ضربه زدن روی صفحه نمایش موبایل بدون هیچ گونه دکمه و کنترلی و بازی کردن به صورت لمسی می تواند تجربه نا خوشایندی باشد. بهترین راه حل برای آسان تر شدن بازی در تلفن های هوشمند استفاده از دسته های مخصوص بازی موبایل است.

خوشبختانه موبایل های هوشمند iOS و Android با بهترین عملکرد از دسته های بازی موبایل پشتیبانی می کنند. برخی از کنترلر های بازی از طریق اتصال بلوتوث به تلفن های هوشمند متصل می شوند، برخی دیگر نیز برای پاسخگویی سریع تر، با اتصالات USB-C یا Lightning به گوشی وصل می شوند. با استفاده از این دسته های بازی، می توانید بهترین تجربه بازی در موبایل را داشته باشید. همچنین می توانید هر نوع بازی جدیدی را در موبایل خود نصب کنید، زیرا دیگر انگشتان تان نیمی از صفحه را نمی پوشاند. بنابراین، اگر می خواهید با این دسته های بازی موبایل بیشتر آشنا شوید، این مطلب می تواند راهنمای مناسبی برای شما باشد.

1. Razer Kishi

بهترین کنترلر بازی در تلفن های هوشمند

دسته های بازی موبایل Razer Kishi

شما می توانید بسیاری از کنترلر های استاندارد را به یک گوشی هوشمند متصل کنید، اما تعداد کمی از آن ها به اندازه Razer Kishi برای بازی های موبایل مناسب ساخته شده اند. این دسته بازی، موبایل شما را به یک کنسول بازی مشابه به Nintendo Switch تبدیل می کند. این دسته به بهترین نحو از هر دو طرف صفحه نمایش گوشی شما را محکم نگه می دارد. این دسته برای موبایل های اندرویدی که از USB-C پشتیبانی می کنند و بین 145.3 تا 163.7 میلی متر طول، 68.2 تا 78.1 میلی متر عرض و 7 تا 8.8 میلی متر ضخامت دارند می تواند بهترین گزینه باشد. یک نسخه iOS نیز از این دسته وجود دارد که از iPhone XS و بالا تر پشتیبانی می کند. کنترلر Razer Kishi یک مدل خاص، Microsoft xCloud نیز دارد که برای بازی در تلفن های مایکروسافت مناسب است.

دسته های بازی Razer Kishi دارای دو دسته آنالوگ قابل کلیک در اطراف موبایل، دکمه های AXBY، بهترین تریگر ها، دکمه های شانه، D-pad و چند دکمه ناوبری است. اگر در حین بازی گوشی شما شارژ تمام کرد، اصلاً نگران نباشید. این مدل دسته دارای پورتی است که می تواند جریان برق را به موبایل شما منتقل کند. همچنین زمانی که دیگر نمی خواهید بازی کنید، کناره های Razer Kishi را به هم بچسبانید تا قابل حمل تر شود.

2. SteelSeries Stratus Duo

دسته همه کاره و برتر موبایل های اندرویدی

دسته های SteelSeries Stratus Duo  موبایل

یکی دیگر از بهترین دسته های بازی، SteelSeries Stratus Duo است که کاملاً از موبایل جدا است. در این مدل دسته شما کاملا با دکمه ها بازی می کنید. این دسته شامل دو جوی استیک، یک پد چهار جهته، چهار دکمه عملکرد، دو دکمه شانه، دو شوتر و سه دکمه جلو است.

به لطف طراحی جدید، راحت و باتری قابل شارژ این دسته یکی از برترین کنترلر های تلفن های هوشمند است. البته این دسته فقط برای کاربران اندرویدی و دکستاپ مناسب است، برای آیفون مدل، SteelSeries Nimbus مناسب تر خواهد بود.

3. Backbone One

بهترین دسته بازی برای موبایل های آیفون

بهترین دسته بازی موبایل آیفون

دسته های بازی Backbone One موبایل آیفون شما را به یک کنسول بازی قابل حمل تبدیل می کنند. این دسته بازی به عنوان یک پایه قابل انعطاف برای گوشی های آیفون طراحی شده است. دسته بازی Backbone One از iPhone 7 تا آخرین مدل iPhone 12 Pro Max را پشتیبانی می کند. فقط باید مطمئن شوید که به iOS آیفون شما به 13 یا بالاتر به روز شده باشد. احتمال می دهیم این دسته برای بازی در آیفون 13 جدید نیز پشتیبانی شود.

Backbone One گوشی شما را از دو طرف نگه داشته و از طریق درگاه Lightning به آن متصل می شود. با اتصال Backbone One به گوشی، دستور های اصلی بازی را می توانید از دو طرف دسته کنترل کنید. این دسته نیز دارای یک پورت مخصوص است که جریان برق را عبور داده و می توانید هنگام بازی گوشی خود را شارژ کنید. همچنین می توانید با استفاده از جک 3.5 میلی متری در سمت چپ کنترلر، از هدفون های سیمی نیز استفاده کنید. Backbone برای لذت بردن بیشتر شما از کنترلر، یک ماه اشتراک رایگان Xbox Game Pass Ultimate را همراه آن ارائه می دهد.

4. Sony DualSense

یکی از بهترین دسته های بازی موبایل از تیم سونی

دسته بازی سونی برای موبایل

سونی این دسته بازی را به تازگی ارتقا زیادی داده است، طراحی جدید آن بیش تر شامل تغییرات ظاهری است. DualSense یک شکل ارگونومیک را با دستگیره های نرم و جذاب ارائه می دهد. سونی همچنین محرک های تطبیقی را معرفی کرده است که می تواند برای اتصال بهتر درون بازی تنظیم شود. البته ممکن است مدتی طول بکشد تا بازی های روی موبایل با ویژگی های این دسته منطبق شوند.

5. 8BitDo Pro 2

بهترین دسته بازی موبایل برای چند پلتفرم مختلف

8BitDo Pro 2

دسته بازی 8BitDo Pro 2 از هر نظر بهترین است. این مدل با یک پارچگی با سیستم عامل یک کنترلر SNES کلاسیک است، اما این فقط ظاهر قضیه است. با نگاهی دقیق تر، متوجه خواهید شد که 8BitDo Pro 2 یک کنترلر حرفه ای است. اگر شما یک گیمر موبایلی حرفه ای باشید قطعاً این دسته بی سیم شما را جذب خود می کند.

با آن که طراحی این دسته یک حالت نوستالژی را القاء می کند، اما این طراحی حالت ارگونومی یا عملکرد آن را محدود نمی کند. روی این کنترلر، دستگیره های گرد و نرمی وجود دارد که در لحظات حساس بازی عملکرد خوبی را ارائه می دهد. اگر به پشت آن نگاه کنید، متوجه می شود که کنترلر دو دکمه ماکرو برای ورودی حرفه ای نیز دارد. نرم افزار سفارشی سازی شده 8BitDo به شما امکان می دهد قسمت های زیادی از دسته را سفارشی سازی کنید. شما می توانید، جوی استیک ها را عوض کنید، محور های معکوس را تغییر دهید، و ارتعاش و فاصله تحرک را تنظیم کنید. این قابلیت ها به همراه قابلیت اتصال بی سیم آن را به بهترین دسته بازی برای موبایل تبدیل می کند.

6. Razer Raiju Mobile

یک پکیچ همه کاره از دسته های بازی

دسته بازی موبایلی Razer Raiju

یکی دیگر از دسته های جذاب این لیست، Razer Raiju است، که یکی از بهترین دسته های بازی موبایل در لیست ما است. این دستگاه می تواند از طریق بلوتوث یا کابل های USB-C که در جعبه آن قرار دارد به تلفن تان متصل شود.

این کنترلر یک داک داخلی دارد که به سمت بالا حرکت می کند و با اکثر گوشی های اندرویدی سازگار است. قابلیت مورد علاقه ما برنامه همراه آن است که به شما امکان می دهد دکمه ها را تنظیم کرده و حساسیت دسته های آنالوگ را تغییر دهید. البته قیمت بالای آن و این که بیشتر برای اندروید مناسب است از جنبه های منفی این کنترلر است.

7. Xbox Core Controller

بهترین کنترلر ارگونومیک برای تلفن های هوشمند

بهترین دسته بازی ایکس باکس برای موبایل

دسته جدید Xbox Core مایکروسافت تغییرات چندانی نسبت به دسته قبلی Xbox One ندارد، تنها ظاهر آن کمی تغییر کرده است، اما تمام دکمه ها و کنترل های آن یکسان است. البته D-Pad آن کمی سبک تر است و شبیه به پد مقعر Elite Controller طراحی شده است.

مایکروسافت کمی احساس کنترلر را در دستان شما تغییر داده است. ظاهر بدون تغییر است، اما دسته بافت چسبناکش را در قسمت هایی چون ماشه ها گسترش داده است. یک ارتقاء کلیدی نیز وجود دارد که این دسته را به یکی از بهترین کنترلر های بازی در موبایل تبدیل می کند. این ارتقاء شامل قابلیت Bluetooth LE برای اتصال کم مصرف به تلفن های هوشمند و تبلت ها است.

8. PowerA MOGA XP5-X Plus

بهترین دسته بازی Xbox برای موبایل ها

بهترین دسته بازی موبایلی ایکس باکس

اگر می خواهید از مزایای کامل Xbox Game Pass استفاده کنید، نمی توانید فقط روی کنسول یا دکستاپ بازی کنید. یکی از بهترین راه ها این است که با استفاده از یک دسته مناسب بازی های Xbox را در موبایل خود بازی کنید. کنترلر MOGA XP5-X Plus PowerA مایکروسافت همه چیز را برای تجربه بازی در موبایل بهتر می کند.

PowerA MOGA XP5-X Plus مشابه دسته های بازی ایکس باکس است، بنابراین همه دکمه ها همان جایی است که به آن عادت کرده اید. دکمه های سطحی نیز در جای خودشان اند، بنابراین برای کنترل یک بازی جدید مشکلی نخواهید داشت. کنترلر PowerA هم از کابل و هم از بلوتوث برای استفاده بی سیم پشتیبانی می کند. این کنترلر دارای یک گیره بر ای نگهداری موبایل است که این گیره بازی و حمل گوشی را آسان تر می کند. باتری داخلی این دسته 3000 میلی آمپر ساعت ظرفیت دارد. البته باطری بزرگ این دسته می تواند مانند پاور بانک عمل کرده و گوشی شما را حین بازی شارژ کند. این دسته بازی در قسمت زیرین دارای دکمه های میانبر برای قابلیت برنامه ریزی است، درست مانند دسته های Xbox Elite.

آن چه که باید برای انتخاب بهترین دسته بازی موبایل بدانید

سازگاری: ابتدا باید مطمئن شوید که کنترلر در تلفن هوشمند شما پشتیبانی می شود. بسیاری از دسته های تلفن همراه فقط اندرویدی هستند، اما گزینه های زیادی نیز برای آیفون ها وجود دارد. به سازگاری نسخه نرم افزاری دسته و موبایل تان نیز توجه ویژه ای داشته باشید. مثلاً اگر از نسخه قدیمی اندروید یا iOS استفاده می کنید ممکن است دسته با تلفن شما ست نشود، برخی از کنترلرها برای کار کردن به نسخه های جدید تری نیاز دارند.

بازی ها: برخی از بازی ها برای انواع خاصی از دسته ها مناسب هستند، بنابراین باید در مورد بازی هایی که می خواهید نصب کنید فکر کنید. مثلاً اگر بیشتر به بازی پازل علاقه مند هستید باید بدانید این بازی ها لمسی بوده و کنترلر برای شما کاربردی ندارد. اما اگر در یک بازی تعداد زیادی تیراندازی دارید و تمایل به دقت بیشتری در بازی خود دارید، به احتمال زیاد دسته های بازی موبایل بهترین عملکرد را به شما ارائه می دهند.

نصب: اگر با دسته موبایلی بازی می کنید، برای نگه داشتن گوشی یا تبلت خود به چیزی نیاز دارید. برخی از دسته ها خودشان دارای یک نگهدارنده هستند، اما برخی دیگر نه. همچنین می توانید یک پایه برای موبایل خود تهیه کنید.

نگهدارنده گوشی روی دسته های بازی

منبع:

ign.com

Gerelateerde berichten

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *