آموزش, سخت افزار, مجله تکنولوژی

براکت هارد یا کدی لپ تاپ چیست و نحوه نصب آن چگونه است؟‎

براکت هارد

ما در این مقاله با نام ” براکت هارد یا کدی لپ تاپ چیست و نحوه نصب آن چگونه است؟‎ ” به دنبال معرفی و بررسی براکت یا کدی و علل استفاده از آن ها هستیم. در ادامه با بیان چند مطلب درباره هارد های SSD به شما کمک می کنیم تا بتوانید علل استفاده از براکت یا کدی را متوجه شوید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. با ما همراه باشید.

با نصب هارد های پر سرعت SSD می توان سیستمی با پردازش و عملکرد سریع تری داشت. این در حالی است که میزان استفاده از درایو های نوری کم شده و نسبت به قبل بیهوده تر به نظر می رسد.

هارد های SSD این روزها طرفداران بسیاری پیدا کرده است. زیرا حافظه SSD هارد ها بسیار سریع می باشد به این دلیل که از چیپ به جای دیسک استفاده می کنند. این حافظه ها را می توان جایگزین هارد های قدیمی کرد تا عملکرد دستگاه شما افزایش یابد.

اما در کنار تمام مواردی که برای هاردهای SSD بیان کردیم این نکته هم در نظر بگیرید که این هارد ها دارای فضای ذخیره سازی محدودی می باشند.

علاوه بر آن قیمت هارد های SSD در مقایسه با سایر هارد ها گران تر می باشد. برای نصب این هارد دیسک SSD باید هارد دیسک قبلی را در HD Caddy قرار داده سپس هارد SSD را در جای هارد اصلی قرار دهید.

براکت هارد یا کدی لپ تاپ چیست؟

کدی یک قطعه با اندازه درایو نوری لپ تاپ است که مبدل هارد می باشد. این قطعه به شما کمک می کند تا هارد SSD پر سرعت خود را به لپ تاپ تان اضافه کنید.

این روزها هارد های لپ تاپ برای اغلب افراد پاسخگو نیست و با نصب چند نرم افزار سنگین، سیستم کند می شود.

براکت هارد چیست

این نکته را مد نظر داشه باشید که اگر به دنبل ارتقا سیستم خود هستید عوض کردن هارد سیستم نسبت به عوض کردن خود لپ تاپ بسیار مقرون و به صرفه تر می باشد.

در واقع کدی به همراه هارد دوم داخل لپ تاپ قرار گرفته و سیستم عامل ما آن را به عنوان فضای ذخیره سازی دوم در نظر می گیرد. شما می توانید هارد اصلی کامپیوتر خود را SSD یا HDD قرار دهید.

در نهایت می توانیم برای ذخیره سازی انواع موسیقی، فیلم، اطلاعات و عکس های خود تا مقدار زیادی فضای خالی داشته باشیم. در ادامه دو نمونه از این کدی ها را برای شما بیان می کنیم.

به طور کلی همه لپ تاپ ها دارای درایو نوری در دو اندازه  ۱۲/۷میلی متر یا ۹/۵میلی متر و اتصال IDE و SATA می‌ باشند.

 شما می ‌توانید با اندازه گیری قطر یا پهنای درایو نوری بعد از خارج کردن آن، Hdd Caddy مورد نظر خود را خریداری کنید.

مشاهده ، بررسی و خرید کدی

شما می توانید برای بررسی و خرید کدی بر روی لینک زیر کلیک کنید.

نحوه نصب کدی لپ تاپ‎

نصب HDD Caddy ها کار سختی نیست و اغلب در کمتر از 10 دقیقه انجام می شود. اما این زمان در لپ تاپ های مختلف متفاوت می باشد. در واقع این زمان بستگی به مدل درایو نوری دارد که جزو کدام یک از دسته های زیر می باشد.

1) در برخی از لپ تاپ هایی که دارای درایو نوری کشویی هستند، باید با جدا کردن درایو نوری و باز کردن پیچ های آن درایو را جدا کرده و کدی را به همراه هارد دوم به جای آن قرار دهیم. در نهایت با بستن همان پیچ های قبلی کار نصب کدی به پایان می رسد.

درایو نوری کشویی

2) در برخی از لپ تاپ ها و مک بوک ها و … درایو های نوری آن ها از نوع مکشی می باشند. در این موارد لازم است لپ تاپ را از پشت باز کنید و سپس بعد از باز کردن پیچ های درایو نوری، باید آن را از اتصال ساتا جدا کنید و از لپ تاپ خارج نمائید تا بتوانیم کدی را به جای آن قرار دهید.

نصب کدی در درایو نوری مکشی

این روزها تنوع لپ تپ ها بالا رفته است و باید دقت کنید که لپ تاپ شما جزو کدام دسته می باشد. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

مطالب مرتبط

شما می توانید برای مشاهده مطلب مرتبط با این مقاله بر روی نام ” نصب دو هارد روی یک لپ تاپ ” کلیک نمائید.

Gerelateerde berichten