آموزش, کنسول بازی

محبوب ترین و بهترین بازی های واقعیت مجازی که تاکنون ساخته شده است

بازی واقعیت مجازی

واقعیت مجازی یکی از هیجان‌ انگیز ترین فناوری هایی بود که پا به دنیای بازی های ویدیویی گذاشت. این فناوری هیجان را در بازی ها چندین و چند برابر کرده است. در ابتدای کار دستگاه های واقعیت مجازی بسیار ساده بزرگ و پر هزینه بودند، اما در حال حاضر دستگاه های واقیت مجازی بسیار پیشرفت کرده اند و با قیمتی مناسب در دسترس افراد قرار گرفته اند. به علاوه کمپانی های زیادی در حال تولید هدست ها و بازی های واقعیت مجازی هستند.

در این پست 10 مورد از جذاب ترین و محبوب ترین بازی های واقعیت مجازی را به شما معرفی می کنیم. بازی هایی که در این لیست قرار گرفته اند به‌ طور اختصاصی برای هدست‌ ها طراحی شده‌ اند. بازی های زیادی وجود دارند که علاوه‌ بر امکان بازی به شکل معمولی، می توان به صورت واقعیت مجازی نیز از این بازی ها لذت برد. در ادامه لیستی از بهترین بازی های واقعیت مجازی را معرفی می کنیم.

بازی های واقعیت مجازی

در این لیست تعدادی از بهترین بازی های اختصاصی هدست واقعیت مجازی را با هم مرور می کنیم:

I Expect You to Die

  • سازنده: Schell Games
  • پلتفرم: PC و پلی استیشن 4
  • تاریخ انتشار: 13 دسامبر 2016 (23 آذر 1395)

این بازی یکی از موفق ترین و محبوب ترین بازی های واقعیت مجازی به حساب می آید. این بازی اول شخص جاسوسی، مخاطب را با لحظاتی پر از چالش و معما های متنوع رو به‌ رو می‌ کند که به تصمیم گیری و سرعت عمل زیاد نیاز دارد. در این بازی بازیکن در هر مرحله در فضای خاصی قرار می‌ گیرد از هواپیما گرفته تا ماشین، آسانسور و غیره. در همین حال باید به کمک ابزار های مختلف، به کارهایی مثل خنثی‌ سازی بمب بپردازید و داستان جاسوسی بازی را در دنیایی جیمز باندی دنبال کنید. این بازی چنان موفق بود که سازندگان در حال ساخت نسخه دوم این بازی با نام I Expect You to Die 2: The Spy and the Liar برای پلی استیشن VR و هدست‌ ها هستند.

Robo Recall

  • سازنده: Epic Games
  • پلتفرم: PC
  • تاریخ انتشار: 1 مارس 2017 (11 اسفند 1395)

شما در این بازی نقش مامور 34 را دارید (یکی از کارمندان شرکت روبو ردی که از شرکت های تولید ربات های خدماتی است). بعد از وارد شدن یک ویروس به ربات های این شرکت، آن ها شهر را تسخیر می کنند. وظیفه ی شما در این بازی این است که ربات های ویروسی را شناسایی کنید، آن ها را غیر فعال کنید و منشا ویروس را نیز پیدا کنید. این بازی به صورت اول شخص جریان دارد و بازیکن ها می توانند در آن به چهار اسلحه ی مختلف دسترسی داشته باشند، شامل: یک کلت ، یک هفت تیر ، یک اسلحه ی سنگین پلاسمایی و یک شات گان. یکی از کار هایی که می توانید در این بازی جذاب انجام دهید گرفتن و پرتاب کردن ربات ها و ضربه زدن به آن ها است.

Lone Echo

بازی واقعیت مجازی Lone Echo
  • سازنده: Ready at Dawn
  • پلتفرم: PC
  • تاریخ انتشار: 20 ژوئیه 2017 (29 تیر 1396)

ماجراهای این بازی مربوط به سال 2126 در یک ایستگاه فضایی واقع در مدار سیاره‌ ای زحل است. در این بازی شما می توانید به عنوان یک ربات، به تعمیر بخش‌ های آسیب‌ دیده‌ ی ایستگاه فضایی و کمک به تنها انسان های ساکن آن بپردازید. در این بازی پلن چند نفره‌ ای تحت عنوان Echo Arena وجود دارد. شخصیت اصلی بازی رباتی شبه انسانی به نام جک است که از هوش مصنوعی پیشرفته‌ استفاده می‌ کند. جک به کاپیتان Olivia Rhodes کمک می کند. به جک این امکان داده شده تا از طیف وسیعی از تجهیزات فضایی استفاده کند و با هوش مصنوعی فوق العاده خود در شرایط مختلف راهکارهای خوبی ارائه دهد.

Moss

  • سازنده: Polyarc
  • پلتفرم: PC و پلی استیشن 4
  • تاریخ انتشار: 17 فوریه 2018 (28 بهمن 1396)

بازی Moss یکی از متفاوت ترین و ماجرا جویانه ترین بازی های واقعیت مجازی ساخته شده است. در این بازی باید موشی به نام Quill را هدایت کنید. این موش در بازی به دنبال عموی گم شده خود می گرد. شما باید به او در نبرد با دشمنان و حل معما های پیچیده کمک کنید تا راهی برای نجات عموی این موش پیدا کنید. در این بازی زاویه‌ ی دید بازیکن به صورت اول شخص طراحی شده است. جالب‌ ترین ویژگی‌ این بازی نحوه‌ ی برقراری ارتباط بین موش و شما است. این موش با استفاده از زبان اشاره با شما ارتباط برقرار می کند و سعی دارد از شما کمک بخواهد.

Budget Cuts

  • سازنده: Neat Corporation
  • پلتفرم: Pc و پلی استیشن 4
  • تاریخ انتشار: ۱۴ ژوئن ۲۰۱۸ (۲۴ خرداد ۱۳۹۷)

این بازی یکی از خلاقانه‌ ترین بازی های واقعیت مجازی است. شخصیت اصلی بازی، کارمند یک اداره‌ ی بزرگ است و دراین اداره در کنار سایر ربات‌ ها به کار های ساده‌ ای مثل مهر زدن روی کاغذ ها و مرتب کردن فایل‌ های اداری می‌ پردازد. تا اینکه یک روز با خطر حضور ربات‌ های قاتل در محیط کار خود مواجه می‌ شود و باید از دست آن‌ ها فرار کند. در این گیم پلی از اسلحه هایی مثل چاقو برای حمله به ربات‌ های قاتل استفاده می شود.

Astro Bot Rescue Mission

بازی واقعیت مجازی Astro Bot Rescue Mission
  • سازنده: Japan Studio (Asobi Team)
  • پلتفرم: پلی استیشن 4
  • تاریخ انتشار: 2 اکتبر 2018 (10 مهر 1397)

ربات های سونی به‌ لطف بازی Astro’s Playroom برای پلی استیشن 5 به شهرت زیادی رسیدند. اما پیش از این در سال ۲۰۱۸ این روبات ها دل گیمر ها را ربوده بودند. در این بازی شما هدایت یک ربات کوچک را به عهده دارید و این ربات باید علاوه‌ بر پشت سر گذاشتن موانع، مراقب خطراتی که دوربین بازی را تهدید می‌ کنند نیز باشد و با حرکت دادن سر خود، جلوی آسیب دیدن دوربین که حکم چشم شما در بازی را دارد بگیرد. قهرمان این بازی رباتی به نام Astro Bot است که با پشت سر گذاشتن موانع به ربات های کوچک دیگر کمک می کد و آن ها را نجات می دهد.

Blood and Truth

  • سازنده: London Studio
  • پلتفرم: پلی استیشن 4
  • تاریخ انتشار: 28 می 2019 (7 خرداد 1398)

در این بازی واقعیت مجازی مهیج با شکل و شمایل هالیوودی، شما نقش یک سرباز سابق نیروهای ویژه را بر عهده دارید که باید اعضای خانواده‌ ی خود را از چنگ یک گروه تبهکار لندنی نجات دهد و در این راه از اسلحه های مختلفی می توانید استفاد کنید و در محیط‌ هایی متنوع به نبرد با دشمنان بپردازید. در این بازی صحنه هایی از مبارزه درون یک کازینو گرفته تا درگیری و تیراندازی به دشمنان از داخل یک ماشین در حال حرکت را تجربه می کنید.

The Walking Dead: Saints & Sinners

  • سازنده: Skydance Interactive
  • پلتفرم: Pc و پلی استیشن 4
  • تاریخ انتشار: 23 ژانویه 2020 (3 بهمن 1398)

بازی مردگان متحرک از محبوب‌ ترین ژانر های بازی در عالم واقعیت مجازی است. ماجرا های بازی اول شخص در نیو اورلئان می‌ گذرد. در روزهایی که زامبی‌ ها همه‌ جا را به تسخیر خود درآورده‌ اند و شما به عنوان شخصیت اصلی بازی باید با هر سلاحی که به‌ دست می‌ آورید، به مبارزه با آن‌ ها بپردازید. از سلاح‌ های گرم گرفته تا انواع و اقسام سلاح‌ های سرد مثل شمشیر ها که باید با آن‌ ها سر زامبی‌ ها را هدف قرار دهید. در کنار تنوع قابل قبول زامبی‌ های بازی، سیستمی هم برای ترکیب آیتم‌ های مختلف و به‌ دست آوردن سلاح‌ ها و آیتم‌ های جدید وجود دارد که دست بازیکن را برای گشت‌ و گذار در محیط‌ های بازی و مواجه شدن با خطرات مختلف باز تر می کند.

Half-Life: Alyx

  • سازنده: Valve
  • پلتفرم: PC
  • تاریخ انتشار: 23 مارس 2020 (4 فروردین 1399)

تا قبل از انتشار بازی هف لایف حدود ۱۳ سال از آخرین ملاقات دوست‌ داران هف لایف می‌ گذشت خیلی‌ ها دیگر هیچ امیدی به دیدار دوباره آن نداشتند. ولی ناگهان خبر تولید بازی واقعیت مجازی هف لایف کولاک کرد. این بازی را می‌ توان بهترین بازی واقعیت مجازی دانست و شاید به این زودی‌ ها هم رقیبی برای آن پیدا نشود. این بازی توانسته است به کامل‌ ترین شکل ممکن از تمام پتانسیل‌ های واقعیت مجازی استفاده کند. در این گیم پلی شبیه‌ سازی انگشتان دست بازیکن درون محیط بازی شما را در دنیای بازی غرق می کند.

کیفیت بالای بازی و توجه به جزئیات آن در حدی است که تا مدت‌ ها پس از انتشار این بازی ویدیو های جالبی از طرف کاربران منتشر می شد که در آن ها کارهای بامزه و عجیبی با کمک آیتم‌ های موجود در محیط بازی انجام می دادند و هنر ولو را در طراحی این شاهکار بزرگ نشان می‌ دادند.

Resident Evil 7 VR

  • سازنده: ماساچیکا کاواتا و سویوشی کاندا
  • پلتفرم: PSVR
  • تاریخ نتشار: 24 ژانویه 2017 (5 بهمن 1395)

بازی ویدیویی رزیدنت اویل به عنوان یکی از بازی های ژانر ترسناک و بقا وارد حوزه‌ ی بازی‌ های واقعیت مجازی شده است. قسمت هفتم رزیدنت اویل دوربین سوم‌ شخص همیشگی این سری را کنار گذاشته و سراغ یک دوربین اول‌ شخص با جهت‌ گیری ترسناک‌ تر رفته است. این سری با آمدن به واقعیت مجازی نه‌ تنها چیزی از دست نداده، بلکه حس و حال جدیدی به دست آورده است. وقتی با هدست واقعیت مجازی این بازی را انجام دهید مهم نیست کجا هستید زیرا در دنیای بازی گرفتار شده‌ اید و راهی برای خروج نیست. هر لحظه صدایی می‌ شنوید که امکان دارد به شما این حس را بدهد که شخصی از پشت سر به شما حمله‌ ور خواهد شد.

Gerelateerde berichten

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *