آموزش

نحوه استفاده از هشتگ ها در شبکه های اجتماعی، در سال 2021

هشتگ

آیا می دانید در شبکه های اجتماعی چگونه از هشتگ ها استفاده کنید و چطور می توان از هشتگ استفاده نکرد؟ آیا می دانید کاربرد هشتگ در شبکه های اجتماعی چیست؟ این پست اصول استفاده موثر از هشتگ در شبکه های اجتماعی و این که چرا باید از آن ها استفاده کنید را آموزش می دهد. همچنین، در این مقاله خواهید آموخت:

  • چگونه هشتگ هایی پیدا کنید که برای برند شما بهترین عملکرد را داشته باشند.
  • چرا استفاده از فقط هشتگ های محبوب روش صحیحی نیست.
  • نکات اساسی برای استفاده از هشتگ در هر سیستم عامل رسانه اجتماعی موجود.

بنابراین، اگر در این زمینه اطلاعات کافی ندارید، شما می توانید قبل از شروع به کار در شبکه های اجتماعی در مورد نحوه استفاده از آن ها این مقاله را تا آخر مطالعه کنید.

فهرست مطالب

هشتگ چیست؟

هشتگ ها یک کلمه یا عبارت است که قبل از آن عبارت، نماد # قرار می گیرد و از آن در شبکه های اجتماعی استفاده می کنند. آن ها به دو دسته تقسیم می شوند که این شامل:

  1. Branded Hashtags: حدوداً 70% از این نوع هستند. در این نوع شما می توانید از مشتری بخواهید تا با شما همکاری کند و پس از استفاده از محصول از آن عکس و فیلم گرفته و با هشتگ شما آن را به اشتراک بگذارد. با این روش مشتریان برای شما تولید محتوا می کنند. استفاده از این هشتگ می تواند تعامل شما را با دنبال کنندگان پیج افزایش دهد.
  2. Community Hashtags: مواردی که در این دسته قرار می گیرند عمومی هستند و لزوماً جهت تبلیغات از آن ها استفاده نمی شود.

تاریخچه آن

علامت پوند در صفحه کلید شما – که هشت پا نیز نامیده می شود – در ابتدا برای علامت گذاری اعداد استفاده می شد.
آن ها برای اولین بار در تابستان 2007 توسط کریس مسینا به عنوان هشتگ استفاده شد. این زمانی است که متخصص بازاریابی وب با ایده ای وارد دفاتر توییتر شد. به دلیل اختصار این پلتفرم، او به شرکت پیشنهاد داد که از نماد پوند برای گروه بندی تویت های مرتبط استفاده کند.
این اولین استفاده از هشتگ بود. از آن زمان به بعد با استفاده از آن، میزان دسترسی و اثر بخشی در شبکه های اجتماعی رشد کرده است.

کاربرد هشتگ چیست؟

استفاده از آن راهی برای اتصال محتوای رسانه های اجتماعی به یک موضوع، رویداد، موضوع یا مکالمه خاص است. همچنین، با استفاده از آن به افراد بیشتری دسترسی خواهید داشت.

چه شبکه های اجتماعی از هشتگ استفاده می کنند؟

در اکثر شبکه های اجتماعی استفاده می شود. برخی از این شبکه ها عبارت اند از:

1. توییتر (Twitter)

می توانید از آن در هر جای توییت خود استفاده کنید. مثلاً در ابتدا برای تأکید، در انتها برای متن یا در وسط پست خود برای برجسته کردن یک کلمه کلیدی استفاده کنید. همچنین، از نظر فنی می توانید از موارد دلخواه، در یک توییت در حد مجاز 280 کاراکتر استفاده کنید. اما، توییتر توصیه می کند بیش از 1-2 مورد استفاده نکنید. برای یافتن محتوای مورد نظر، کلمه کلیدی هشتگ گذاری شده را در نوار جستجوی توییتر تایپ کنید.

2. فیس بوک (Facebook)

می توان آن را در هر قسمت از پست نوشته شده یا در قسمت نظرات قرار داد. اما، از آنجا که بسیاری از پروفایل های کاربران در فیس بوک خصوصی است، به یاد داشته باشید که پیگیری نحوه تعامل کاربران با هشتگ های شما برای برند ها چالش برانگیزتر است. شما می توانید با استفاده از نوار جستجو، آن را جستجو کنید. آن ها را کنترل کنید و ببینید با استفاده از URL facebook.com/hashtag/_ به کدام پروفایل های عمومی در مکالمه می پیوندند. در پایان کلمه کلیدی مورد نظر خود را وارد کنید.

3. اینستاگرام (Instagram)

بعد از نوشتن توضیحات عالی و در بیوگرافی پروفایل اینستاگرام برند خود موارد مد نظرتان را وارد کنید. همچنین، می توانید هنگام تعامل با پیروان خود، آن ها را در قسمت نظرات وارد کنید. می توانید حداکثر 10 مورد در Instagram Stories خود قرار دهید. اما، بهتر است محدود به 5 تا باشد.

اصول هشتگ گذاری در اینستاگرام.

4. پینترست (Pinterest)

به Pinterest به عنوان یک موتور جستجو فکر کنید. از مواردی که قابل جستجو باشند استفاده کنید. یعنی، خاص و حاوی کلمات کلیدی مرتبط باشند.

بیش از 20 مورد در توضیحات Pin استفاده نکنید. تعداد بهینه آن 2-5 مورد می باشد.

5. یوتیوب (YouTube)

چند مورد را در عنوان ویدیوی YouTube برند خود یا در توضیحات ویدیو اضافه کنید. برای دیدن فید با سایر ویدیو ها که از همان هشتگ استفاده می کنند، روی هشتگ پیوندی کلیک کنید.

نکته: تعداد بهینه 2-3 عدد می باشد و بهتر است بیش از 15 مورد استفاده نکنید. YouTube همه آن ها را نادیده می گیرد و حتی ممکن است به دلیل رفتار ناخواسته شما محتوای شما را پرچم گذاری کند.

6. لینکدین (Linkedin)

LinkedIn یک بستر حرفه ای است. استفاده از آن ها را نیز حرفه ای نگه دارید. در کل تعداد بهینه آن 1-2 مورد می باشد. آن ها را در به روزرسانی نوشتاری LinkedIn و در مقاله LinkedIn که می نویسید، وارد کنید.

همچنین، سایر شبکه های اجتماعی شامل: Kichstarter، Vine، App.net، تلگرام (Telegram) ،Flicker، FriendFeed، GitHub ، گوگل پلاس (+Google)، تامبلر (Tumblr) و Tout می باشد.

اصول استفاده از آن در شبکه های اجتماعی چیست؟

  • در هنگام نوشتن به حروف کوچک و بزرگ حساس نمی باشند و همیشه با # شروع می شوند.
  • اطمینان حاصل کنید که حساب های شما عمومی است. در غیر این صورت، هیچ دنبال کننده ای محتوای هشتگی را که می نویسید، مشاهده نمی کند.
  • هشتگ نباید بیش از حد طولانی باشد. بهترین موارد نسبتاً کوتاه بوده و به راحتی به خاطر سپرده می شوند.
  • از موارد مرتبط و خاص استفاده کنید. اگر خیلی مبهم باشد، یافتن آن سخت خواهد بود و احتمالاً توسط سایر کاربران شبکه های اجتماعی استفاده نخواهد شد.
  • در واقع می توانید برای هر پست حداکثر 30 مورد در نظر بگیرید. اما، بهتر است، تعداد موارد استفاده شده را محدود کنید. زیرا، استفاده از آن با تعداد بالا در واقع اسپم (هرز) به نظر می رسد.

نحوه هشتگ گذاری در شبکه های اجتماعی

برای استفاده از آن فقط کافی است زمانی که می خواهید عکس یا ویدئو و… را پست کنید، در قسمت توضیحات عبارت مورد نظر را بدون فاصله بعد از # قرار دهید. در هنگام تایپ انگلیسی اگر فاصله قرار ندهید، مشکلی در خوانا بودن کلمات (ظاهر) ایجاد نمی شود. اما، اگر به زبان فارسی تایپ کنید، ظاهر عبارات را بهم می ریزد. به همین دلیل در تایپ فارسی به جای فاصله از _ (Underline) استفاده می شود. مانند: #وبلاگ_تک یک.

اصول هشتگ گذاری.

در نظر داشته باشید که استفاده از اعداد مشکلی ندارد. اما، اگر از فاصله، علائم نگارشی یا نمادهای دیگر مانند @ استفاده کنید، کار نمی کنند.

چرا باید از آن استفاده کرد؟

هشتگ ها دیگر فقط برای توییتر نیستند. آن ها در سایر سیستم عامل های رسانه های اجتماعی نیز موثر هستند. در ادامه، در مورد این که چرا؟ باید از هشتگ ها استفاده کنیم، توضیح داده ایم.

  • تعامل با پیروان خود را افزایش دهید. استفاده از موارد مارک دار در شبکه ای اجتماعی می توانید روشی موثر برای ارتقا تجارت شما و ایجاد مکالمات باشد.
    • به عنوان مثال، مواردی مانند برند Raptors #WetheNorth در طول برنده شدن تیم در سال 2019 ایجاد شد. از جذابیت جهانی برخوردار است و یکی از موارد پرکاربرد کانادایی ها در نیمه اول سال 2019 است.
  • درج هشتگ در پست های خود به معنای شرکت در مکالمه ای است که در آن بستر رسانه های اجتماعی اتفاق می افتد.
  • همچنین، مهمتر از همه باعث می شود پست های شما در آن مکالمه قابل مشاهده باشد. در نتیجه این می تواند به تعامل بیشتر منجر شود و از طریق قسمت های لایک، اشتراک گذاری، نظرات و دنبال کنندگان جدید باعث افزایش تعامل در شبکه های اجتماعی برند شما شود.
  • استفاده از مواردی که به موضوعی فراتر از نام تجاری شما مرتبط است راهی برای نشان دادن حمایت از مسائل اجتماعی یا ایجاد تحرک در پشت یک علت یا مسئله مهم است.
    • به عنوان مثال، #EachforEqual و # IWD2020 در روز جهانی زن در سراسر سیستم عامل های رسانه های اجتماعی از جمله LinkedIn استفاده شد.
  • همچنین، شما می توانید با استفاده از هشتگ به مخاطبان هدف خود کمک کنید تا شما را در سایر شبکه های اجتماعی مانند: Linkedin و Instagram دنبال کنند.
  • با استفاده از آن می توانید موضوع مورد علاقه خود را به یک پست در شبکه های اجتماعی اضافه کنید.
    • به عنوان مثال: در توییتر بیش از 280 کاراکتر ندارید. بنابراین، نمی توانید متن دلخواه خود را به توئیت مورد نظر خود متصل کنید. اما، با استفاده از هشتگ این امکان پذیر است.
  • هم چنین، می تواند میزان تعاملات شما را نشان دهد. استفاده از هشتگ می تواند یک روش ساده برای زمینه سازی آنچه شما در مورد آن صحبت می کنید، بدون استفاده از شخصیت های ارزشمند یا نوشتن زیرنویس های تکراری باشد.
    • به عنوان مثال، ناسا پنجاهمین سالگرد فرود ماه Apollo 11 را در ژوئیه 2019 جشن گرفت. استفاده از هشتگ # Apollo50th بخشی از مبارزات دیجیتالی آن بود. در روز جهانی Emoji که در ماه جولای نیز است، ناسا یکی از محبوب ترین توییت ها را ارسال کرد. هشتگ ها، این توییت خلاقانه را متناسب با زمینه هماهنگ می کنند و به صراحت نشان می دهند که ناسا هم سالگرد را جشن می گیرد و هم در گفتگوی روز جهانی ایموجی ها شرکت می کند.
ناسا یکی از محبوب ترین توییت ها را ارسال کرد.
  • با هشتگ نام حامی مالی خود را بیان کنید. یعنی، هنگام کار با صاحبان مشاغل برند، اینفلوئنسر ها باید به مخاطبان خود اطلاع دهند که بخشی از محتوا حمایت مالی می شود. این قانون FTC (کمیسیون های تجارت فدرال) است. این بخش برای اینفلوئنسر ها و صاحبان مشاغلی که با اینفلوئنسر ها کار می کنند، حائز اهمیت است.
    • در سال 2019 کمیسیون های تجارت فدرال، دستورالعمل های دقیقی را (افشای تبلیغات) را برای تأثیرگذاران آنلاین منتشر کرد. عدم رعایت این قوانین می تواند جریمه های زیادی برای ادمین و صاحب برند تجاری ایجاد کند.

هشدار برای صاحبان برند (مشاغل تجاری)!!!

اگر شما اینفلوئنسر هستید، همیشه هشتگ هایی را که به وضوح نشان دهنده حمایت مالی از پست های برندینگ است، اضافه کنید. بنابراین، هنگام بررسی و پذیرش محتوا اطمینان حاصل کنید که اینفلوئنسر ها به دنبال چنین هشتگ هایی هستند.

محبوب ترین هشتگ های سال 2021

هشتگ های محبوب بسته به این که از کدام بستر رسانه های اجتماعی استفاده می کنید، متفاوت هستند. بنابراین، سعی کنید هشتگ های محبوب را نادیده نگیرید. اما، این را در نظر داشته باشید که همیشه محبوب ترین هشتگ های موجود، لزوما بهترین هشتگ ها نیستند. بنابراین، در انتخاب بهترین هشتگ ها دقت کنید. به عنوان مثال:

  • هشتگ #followme بیش از 575 میلیون پست در اینستاگرام دارد. اما، بهترین هشتگ نمی باشد. زیرا، هشتگ هایی که درخواست لایک می کنند، دنبال کنندگان شما را در شبکه های اجتماعی درگیر نمی کنند و معنایی به پست شما نمی دهند. آن ها همچنین اسپم به نظر می رسند قطعاً شما این را نمی خواهید.
  • اما، استفاده از هشتگ #throwbackthursday یا #flashbackfriday یا سایر هشتگ های روزانه می توانند راه های سرگرم کننده برای پیوستن برند شما به یک مکالمه گسترده تر در شبکه های اجتماعی باشند.

در نهایت برای استفاده از هشتگ در شبکه خود، سعی کنید هشتگ های متنوعی را که مربوط به برند شما و آنچه شما نمایندگی دارید، شناسایی کنید. برای دیدن بهترین و پربازدیدترین هشتگ های فارسی اینستاگرام بر روی لینک ایجاد شده کلیک کنید.

6 روش برای یافتن بهترین هشتگ ها

برای یافتن مواردی که خاص برند، صنعت و مخاطبان شما باشد، باید کمی تحقیق کنید. در اینجا 6 مرحله در مورد نحوه یافتن بهترین هشتگ ها آورده شده است که شامل موارد زیر می باشد:

1- تأثیرگذاران و رقبا را در شبکه های اجتماعی را رصد کنید

با انجام یک تحلیل رقابتی در شبکه های اجتماعی شروع کنید. در مورد رقبای خود و هرگونه تبلیغات تأثیرگذار مربوطه به بازار برند خود را جمع آوری کنید.

یادداشت کنید که کدام موارد بیشتر استفاده می شوند و چه تعداد هشتگی را در هر پست خود استفاده می کنند. این به شما کمک می کند یاد بگیرید که رقبا چگونه با مخاطبان هدف مشترک شما ارتباط برقرار می کنند و از کدام کلمات کلیدی استفاده می کنند.

2- از ابزار Hashtagify.me استفاده کنید

با استفاده از این ابزار می توانید هر هشتگی را جستجو کنید و میزان محبوبیت آن را ببینید.
Hashtagify.me به شما کمک می کند تا بهترین موارد از هشتگ های توییتر یا اینستاگرام را برای نام تجاری خود پیدا کنید. همچنین می توانید عنوان Twitter یا Instagram خود را تایپ کنید. سپس، پیشنهاد های مناسب خود را به شما ارائه می دهد.

3- بدانید کدام هشتگ ها پرطرفدار هستند

RiteTag به شما امکان می دهد عنوان رسانه های اجتماعی خود را در نوار متن تایپ کنید و عکسی را که با عنوان خود جفت می کنید بارگذاری کنید.

RiteTag بر اساس محتوا پیشنهاد های هشتگ پرطرفدار ایجاد می کند. شما بهترین موارد را برای دیدن فوری پست خود و همچنین هشتگ هایی برای مشاهده پست خود به مرور مشاهده خواهید کرد. برای تجزیه و تحلیل دقیق در مورد بهترین مواردی که نمایش می دهد، روی “دریافت گزارش” کلیک کنید.

4- یک ابزار گوش دادن به شبکه های اجتماعی دریافت کنید

ابزاری مانند Hootsuite به شما این امکان را می دهد تا کدام هشتگ ها برای شبکه های اجتماعی بهترین است.

5- هشتگ های مرتبط را پیدا کنید

اگر درک خوبی از هشتگ های مناسب برندتان دارید، استفاده از هشتگ های مرتبط را در نظر بگیرید. این ممکن است کمی خاص تر از هشتگ های مشهوری باشد که قبلاً از آن ها استفاده می کنید و این می تواند به شما کمک کند با مخاطبان هدف، ارتباط بیشتری برقرار کنید.

6- تحلیل کنید که آیا هشتگ ها در پست های گذشته موفق بوده اند

تجزیه و تحلیل این که کدام پست ها بیشترین محبوبیت را داشته اند نیز موثر می باشد. بنابراین، مهم است که پیگیری کنید تا ببینید مواردی که در پست های گذشته استفاده کرده اید، روند خاصی دارد یا خیر.

اگر متوجه شدید که برخی از محبوب ترین پست های شما همیشه حاوی چند مورد از هشتگ های مشابه است، نکته ای را ذکر کنید که این موارد را نیز در پست های بعدی خود بگنجانید.

منبع: blog.hootsuite.com

Gerelateerde berichten

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *