آموزش, سخت افزار

استفاده از مانیتور لمسی چه قابلیت هایی را برای افراد فراهم می کند؟

استفاده از مانیتور لمسی چه مزایایی برای ما فراهم می کند

با ورود موبایل، تبلت، آی پد و… به دنیای فناوری و تکنولوژی و استفاده گستردi از آن ها با روش های گوناگون، فناوری جدیدی به نام حالت touch ( حالت لمسی ) بین مردم جهان جایگاه خاصی پیدا کرد که این فناوری (استفاده از مانیتور لمسی) از قابلیت های زیادی بهره مند است و کاربرد خود را در زمینه های مختلف نشان داده است.

ما در این مقاله آموزشی همین موضوع را هدف قرار داده ایم که شما را با قابلیت های استفاده از مانیتور های لمسی آشنا کنیم. مقاله ما را تا انتها دنبال کنید تا به قابلیت های استفاده از مانیتور لمسی پی ببرید.

چرا باید در کسب و کارتان از فناوری مانیتور لمسی استفاده کنید؟

حرکت گسترده همه صنایع و مشاغل به سمت صفحه نمایش های لمسی موجب شده است، این فناوری بخش های گوناگون را به سمتی سوق ‌دهد که آن ها به دنبال این باشند که چگونه می توانند به وسیله این ابزارها ( رایانه لوحی، مانیتور لمسی و کیوسک) تجربه مشتری و درآمد خود را افزایش دهند.‎

مزیت های استفاده از فناوری صفحه نمایش لمسی

استفاده از مانیتور لمسی در کسب و کار ها
استفاده از مانیتور لمسی در کسب و کار

شاید مهم ترین مزیت صفحه نمایش لمسی تعامل مستقیمی باشد که این صفحه نمایش با کاربر ایجاد می کند. کار با این صفحه نمایش ها بسیار ساده تر و جذاب تر از صفحه نمایش های قدیمی است.

زیرا مانیتورهای قدیمی برای کارکرد خود به چندین کابل و سیم نیاز داشتند اما صفحه نمایش های لمسی اینگونه نیستند و می توانند به تنهایی و بدون وسایل اضافی کار کنند.

  • عدم وجود ماوس و کیبود در مانیتور لمسی

این نوع از صفحه نمایش ها از طریق لمس فیزیکی کنترل می شوند و امکان پیمایش دسترسی مستقیم را دارند. بدین منظور هیچ نیازی به کیبورد و ماوس نداشته و به راحتی با لمس انگشت کار می کنند

  • عدم اشغال فضا زیاد توسط مانیتور لمسی

معمولا در مکان هایی که از نظر فضا بسیار محدود می باشند، مانیتور های لمسی کاربرد زیادی دارند. زیرا صفحه نمایش های لمسی به سخت افزار های اضافه مانند: ماوس، کیبورد، کابل و… نیازی ندارند، به همین دلیل فضا کمتری را اشغال می کنند.

  • رابط کاربری آسان در مانیتور های لمسی

مزیت بعدی صفحه نمایش های لمسی رابط کاربری آسان آن هاست که براحتی می توان با یک اشاره به مکان مورد نظر در کامپیوتر رفت یا می توان با لمس یک برنامه آن برنامه را باز کرد، که این رابط کاربری انجام کار ها را برای افراد ( مردم و کارمندان ) بسیار راحت تر از گذشته کرده است.

شاید علاقه مند به دانستن بیشتر باشید

  • دوام و مقاومت مانیتور های لمسی

اگر در کامپیوتر یا لپ تاپ شما، ماوس و کیبورد از کار بیافتند شما نمی توانید کار خاصی را با کامپیوتر یا لپ تاپ خود انجام دهید. صفحه نمایش های لمسی این مشکل را حل کرده اند و نیازی به ماوس و کیبورد ندارند و احتمال آن بسیار کم است که لمس آن ها از کار بیافتد. همچنین دوام این مانیتور ها بسیار بالا بوده و دارای عمر زیادی می باشند.

  • سرعت و کارایی مانیتور های لمسی

مانیتور های لمسی با انگشتان دست شما هدایت می شوند و زمان کمتری را نسبت به کامپیوتر های قدیمی که با ماوس و کیبورد کنترل می شدند تلف می کنند.

بهره وری بهبود یافته این مانیتور ها در جهت سرعت و کارایی، به این معنی است که کارکنان می توانند زود تر کار کرده وبا سرعت بیشتری مشتریان خود را پردازش کنند و به این وسیله می توانند از صف های طولانی و نارضایتی مشتریان جلوگیری کنند.

  • نگه داری و تمیز کردن این مانیتور ها آسان است

این مانیتور ها قابلیت این را دارند که خیلی سریع و راحت تمیز شوند. همچنین این قابلیت، قابلیت مفیدی است که تمام اماکن از جمله: رستوران ها، هتل ها، بیمارستان ها و سایر مکان های درمانی از این نوع مانیتور ها استفاده بیشتری می کنند.

  • ویژگی سلف سرویس در مانیتور های لمسی

بسیاری از مشاغل و موسسات برای افزایش سرعت در ارائه خدمات خود به سمت مانیتور های لمسی روی آورده اند.

امروزه، افراد برای خرید بلیط سینما، دسترسی به حساب های بانکی،چاپ عکس و… (با سرعت زیاد) نیازی به مراجعه حضوری ندارند، در نتیجه دیگر نیازی به استخدام کارمندان، آموزش و پرداخت حقوق کارمندان بصورت دستی نیست. همچنین این فناوری خطوط صف را به طرز چشم گیری کوتاه می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *