ترفند, ترفند گوشی

نحوه اتصال فلش مموری به گوشی

اتصال فلش به گوشی

همه ما می دانیم انتقال داده ها از یک دستگاه بسیار مهم است، در گذشته انتقال داده ها از یک کامپیوتر به کامپیوتر دیگر توسط یک فلاپی دیسک انجام می شد. پس از آن سی دی هایی روی کار آمد که حجم زیادی از داده ها را در بر می گرفت. با پیشرفت تکنولوژی، فلش مموری هایی راهی بازار شد که استفاده از فلاپی دیسک و CD ها را به حداقل رساند. اکنون می خواهیم بدانیم که نحوه اتصال فلش مموری به گوشی چگونه است؟

این وسیله کوچک و جیبی، بسیار پر کاربرد است که امروزه در اغلب موارد از آن ها به جای هر وسیله ی ذخیره سازی دیگری استفاده می شود.

از فلش ها عمدتاً برای انتقال اطلاعات از یک دستگاه به دستگاه دیگر استفاده می شود. همه ما می دانیم که اگر بخواهیم داده ها را از فلش به تلفن خود وارد کنیم، ابتدا باید داده ها را به رایانه انتقال دهیم و سپس با استفاده از کابل usb به تلفن خود انتقال دهیم.

اما اکنون این مشکل تقریباً برطرف شده است. در تلفن های هوشمند اندرویدی پورت USB برای هر دو منظور شارژ و انتقال اطلاعات ارائه شده است و امکان اتصال از این طریق فراهم شده است.

شما توسط یک کابل OTG می توانید اتصال را بین گوشی اندروید خود و فلش USB برقرار کنید، البته به شرط آن که گوشی موبایل شما این قابلیت را پشتیبانی کند.

اما سوال اینجاست که چگونه متوجه شویم که آیا دستگاه ما با OTG سازگاری دارد یا خیر؟

ساده است، فقط کافی است تا وب سایت کمپانی سازنده یا جعبه دستگاه خود را بررسی کنید.

در نسخه های قدیمی سیستم عامل اندروید امکان این اتصال در تعداد بسیار کمی از تلفن ها ارائه می شود. اما در نسخه های جدید تر اندروید گوشی ها از این امکانات به عنوان یک ویژگی داخلی بهره مند شده اند.

فلش OTG در هر دو طرف خود دارای پورت نر و ماده است که می تواند مستقیماً در تلفن یا تبلت اندرویدی مورد استفاده قرار گیرد.

تصویر زیر یک OTG USB Flash Drive را نشان می دهد.

اتصال فلش به گوشی

به منظور انتقال داده ها از کارت حافظه، می توان از آداپتور USB آندروید استفاده کرد. از اسلات USB android نیز برای اتصال صفحه کلید USB android استفاده می شود.

آیا می خواهید بدانید که چگونه می توان یک میکرو USB را به تلفن همراه متصل کرد؟ کافی است تا مراحل زیر را دنبال کنید تا بهترین استفاده را از دستگاه خود داشته باشید.

نحوه اتصال فلش مموری به گوشی با استفاده از کابل OTG

  1. گام اول

    برای اتصال اندروید به USB به تجهیزاتی مانند کابل OTG، فلش مموری و یک تلفن اندرویدی نیاز دارید، این ابزار مورد نیاز در تصویر زیر آورده شده است.اتصال فلش به گوشی

  2. گام دوم

    اکنون فلش خود را مانند تصویر به کابل OTG متصل کنید.اتصال فلش به گوشی

  3. گام سوم

    اکنون یک سر دیگر کابل OTG را مانند تصویر زیر به تلفن اندرویدی خود متصل کنید.اتصال فلش به گوشی

  4. گام چهارم

    بعد از اتصال، خواهید دید که فلش شما به طور خودکار نصب شده است و قادر خواهید بود پیغام‘ OTG UDisk mounted’ را در اعلانات خود همانند تصویر زیر مشاهده کنید.
    در برخی از تلفن های Android گزینه نصب USB برای نصب فلش ارائه شده است.اتصال فلش به گوشی

  5. گام پنجم

    پس از نصب فلش، به بخش فایل های شخصی رفته و در آن بر روی دکمه ارائه شده در گوشه بالا سمت چپ صفحه ضربه بزنید تا یک منو برای شما باز شود.اتصال فلش به گوشی

  6. گام ششم

    اکنون صفحه ای مانند تصویر زیر برای شما نمایش داده می شود که باید گزینه مورد نظر ” external storage 1 ” را انتخاب کنید.اتصال فلش به گوشی

  7. گام هفتم

    پس از انتخاب آن می توانید مطالب موجود در فلش متصل شده را مطابق تصویر زیر مشاهده کنید.
    اکنون می توانید فایل های خود را از فلش به تلفن و یا بالعکس و همینطور به کامپیوتر نیز انتقال دهید.اتصال فلش به گوشی

  8. گام هشتم

    پس از انجام تمام مراحل، اگر می خواهید فلش را تلفن اندروید خود جدا کنید، باید قبل از خارج کردن کابل OTG از تلفن خود آن را در “unmount” قرار دهید.
    بنابراین برای این کار با کشیدن صفحه از بالا به پایین اعلانات را پایین بیاورید، سپس مانند تصویر گزینه “click to unmount” را مشاهده می کنید که باید آن را انتخاب کنید تا فلش جدا شود.اتصال فلش به گوشی

  9. گام نهم

    بعد از انجام مراحل بالا می توانید مانند تصویر کابل OTG را از تلفن اندروید خود جدا کنید.اتصال فلش به گوشی

بنابراین تلفن و فلش با یکدیگر به این روش قابل اتصال هستند.

با توجه به موارد فوق دریافتیم که می توانیم از فلش نیز برای عملیات انتقال داده به گوشی و یا بالعکس مانند رایانه استفاده کنیم.

Gerelateerde berichten

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *