ترفند, ترفند کامپیوتر

چگونه فایل ورد را به PDF تبدیل کنیم؟

تبدیل ورد به PDF

PDF ها اسناد مفیدی هستند که به طور معمول شما می توانید با استفاده از برنامه های دیگری مانند ورد اسنادی را ایجاد کنید و سپس آن ها را به PDF تبدیل کنید.

در اینجا ما قصد داریم نحوه تبدیل یک فایل ورد به PDF را به شما آموزش دهیم، با ما همراه باشید تا مراحل آورده شده را به صورت مرحله به مرحله بررسی نماییم.

تبدیل یک فایل ورد به PDF

زمان مورد نیاز: 5 دقیقه

اگر نسخه مایکروسافت ورد را بر روی دسکتاپ خود در اختیار دارید، با ما باشید تا ساده ترین راه برای تبدیل فایل ورد خود به PDF را در اختیار شما قرار دهیم.

  1. مرحله اول:

    فایلی را که می خواهید تبدیل کنید باز کرده و سپس روی برگه “File” کلیک کنید.

    تبدیل ورد به PDF

  2. مرحله دوم:

    در بالی صفحه سمت چپ از منوی “File”، گزینه ” Save As ” را از لیست باز شده انتخاب کنید.

    تبدیل ورد به PDF

  3. مرحله سوم:

    در صفحه Save As، مسیری را که می خواهید فایل PDF شما در آن ذخیره شود انتخاب کنید. به طور مثال (OneDrive, This PC, a particular folder) یا هر مسیر دیگری را که مد نظرتان است نیز می توانید انتخاب کنید. 

    تبدیل ورد به PDF

  4. مرحله چهارم:

    در مرحله بعد روی فلش کشویی در سمت راست کادر “Save as Type” کلیک کنید و از منوی کشویی گزینه “(PDF (*.pdf” را انتخاب کنید.

    تبدیل ورد به PDF

  5. مرحله پنجم:

    در صورتی که تمایل دارید می توانید نام فایل خود را در این جا تغییر دهید. پس از اتمام تغییرات، روی دکمه ” Save ” کلیک کنید.

    تبدیل ورد به PDF

  6. مرحله ششم:

    پس از ذخیره فایل PDF، به صورت خودکار به فایل Word خود بر می گردید و فایل PDF جدید نیز به طور خودکار برای شما باز خواهد شد و شما می توانید پیش نمایش آن را مشاهده کنید.

برای آشنایی با روش تبدیل صفحه وب به pdf نیز می توانید به مقاله ” نحوه تبدیل صفحه وب به PDF در گوگل کروم ” مراجعه نمایید.

اگر Microsoft Word ندارید:

اگر Word را ندارید اما نیاز دارید که فایل ورد دریافتی خود را به PDF تبدیل کنید، می توانید از سه حالت زیر استفاده کنید:

  • Google Drive: می توانید یک فایل Word را در Google Drive بارگذاری کنید، سپس آن را به یک فایل گوگل تبدیل کنید و در نهایت آن را به PDF تبدیل کنید. این امر به اندازه کافی خوب عمل می کند اگر از یک فایل ورد ساده و عمدتاً بدون قالب بندی (و اگر در حال حاضر یک حساب گوگل دارید) استفاده کنید.
  • یک وب سایت تبدیل: تعداد زیادی از سایت ها وجود دارند که می توانند اسناد word را به صورت PDF به صورت رایگان تبدیل کنند. ما freepdfconvert.com را توصیه می کنیم. این یک سایت مطمئن است و به سرعت کار می کند و حتی در قالب بندی متوسط ​​نیز کار بسیار خوبی را در اسناد ورد انجام می دهد. اگر فقط قصد دارید یک فایل word را به PDF تبدیل کنید این ابزار رایگان است. همچنین اشتراک پولی آن به شما امکانات اضافی مانند تبدیل های نامحدود (چندین سند به طور همزمان) و امکان تبدیل انواع بیشتری از فایل ها را می دهد.
  • LibreOffice :LibreOffice یک برنامه اداری با منبع آزاد است که بسیاری از ویژگی های مشابه Microsoft Office را ارائه می دهد. حتی می توانید اسناد Microsoft Word را باز کرده و آن ها را به PDF تبدیل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *