آموزش, نرم افزار

برنامه تیک تاک (Tik Tok) چیست و چگونه می توان از آن استفاده کرد؟

تیک تاک

برنامه تیک تاک برنامه اشتراک ویدئو برای آیفون و اندروید است. برنامه Tik Tok توانسته در مدت بسیار کوتاه بین کاربران اینترنت محبوب و معروف شود. با این برنامه می توانید ویدئو های کوتاه را به همراه موسیقی پس زمینه به اشتراک بگذارید.

بیشتر بخوانید: محبوب ترین و بهترین اپلیکیشن های رایگان آیفون و iOS در سال 2020

برنامه Tik Tok چیست؟

Tik Tok یک برنامه اشتراک گذاری ویدئو های کوتاه است که به کاربران امکان می دهد فیلم های 15 ثانیه ای را در هر موضوع ایجاد و به اشتراک بگذارند.

Tik Tok یک برنامه جداگانه برای بازار چین، معروف به Duyin دارد که بیش از 300 میلیون کاربر فعال ماهانه در اختیار دارد.

برنامه تیک تاک چگونه کار می کند؟

نحوه کار برنامه تیک تاک

? برنامه تیک تاک، مبتنی بر ساخت ویدئو های کوتاه است اما از نظر دامنه بسیار گسترده تر است و برخلاف Musical.ly فقط روی لب خوانی با موسیقی تمرکز نمی کند. برنامه تیک تاک انتخاب گسترده ای از صدا ها و قطعات آهنگ را به همراه گزینه اضافه کردن جلوه های ویژه و فیلتر ها در اختیار کاربران قرار می دهد.

? همچنین گزینه ای برای اضافه کردن مستقیم فیلم های ایجاد شده بر روی تلفن شما وجود دارد. در ماه سپتامبر، تیک تاک ویژگی واکنش را اضافه کرد که به کاربران امکان می دهد واکنش های خود را در مورد فیلم ها ضبط کرده و به اشتراک بگذارند.

? کاربران Tik Tok می توانند فیلم های متنوعی از چالش ها، دابسمش، رقص، ترفند های جادویی و فیلم های خنده دار ایجاد کنند. عامل اصلی تفاوت بین Musical.ly و Tik Tok این است که تیک تاک دامنه بسیار گسترده تری برای ساخت ویدئو دارد.

برنامه تیک تاک چگونه به محبوبیت رسید؟

از زمان راه انداری آن، محبوبیت برنامه Tik Tok به طرز چشم گیری در حال رشد است. در اکتبر سال 2018 این برنامه تبدیل به پر دانلود ترین اپلیکیشن به اشتراک گذاری تصویر و ویدئو در اَپ استور شد‎.

این برنامه بیش از 500 میلیون کاربر فعال ماهانه جمع آوری کرده است که در ایالات متحده به عنوان محبوب ترین برنامه می باشد که بیش از 80 میلیون بار دانلود شده است.

این برنامه توسط بسیاری از افراد مشهور که به رونق برنامه کمک کرده و از آن استفاده می کنند، مورد استفاده قرار گرفته است.

این افراد مشهور نه تنها محتوای خود را در تیک تاک به اشتراک می گذارند، بلکه تیک تاک را در سایر کانال های اجتماعی نیز تبلیغ می کنند. این موارد یکی از عوامل اصلی معروف شدن تیک تاک شده است.

تیک تاک ابزاری برای تولید محتوا

تیک تاک ابزاری برای تولید محتوا

یکی دیگر از عوامل اصلی محبوبیت برنامه TikTok این است که علی رغم اینکه یک برنامه جهانی است، اما تمرکز جدی بر محتوای محلی دارد. این برنامه اغلب با استفاده از هشتگ های محلی، مسابقات محلی و چالش ها روند محلی را اجرا می کند.

برای هر مسابقه به شرکت کنندگان مضامین ایجاد فیلم داده می شود و سپس به سازندگان برتر فیلم، جوایزی اهدا می شود.

این مسابقه نه تنها منجر به ایجاد هزاران فیلم محلی می شود، بلکه به سازندگان تیک تاک نیز کمک می کند شناخت بیشتری از دنبال کنندگان خود بدست آوردند.

این برنامه از هشتگ های محلی استفاده می کند تا موضوعاتی را برای تولید محتوا به کاربران خود پیشنهاد بدهد.

نحوه استفاده از تیک تاک

برای استفاده از اپلیکیشن تیک تاک، نیازی به ثبت نام نخواهید داشت؛ اما ثبت نام در تیک تاک دنبال کردن سایر کاربران و ایجاد فایل های ویدئویی را برای شما ممکن می کند.

زمانی که برای اولین بار این اپلیکیشن را باز کنید با دریایی از فایل های ویدئویی مواجه خواهید شد.

تیک تاک به طور خودکار، فایل های ویدویی را با توجه به سلیقه و تاریخچه جستجوی شما، پیشنهاد خواهد داد که محتوای ویدئویی کاربران musical.ly را نیز شامل می شود.

توسعه دهندگان تیک تاک قابلیت هایی را در سرویس خود قرار داده اند تا از فعالیت بیش از حد کاربران جلوگیری کنند.

به نحوی که اگر بیش از 90 دقیقه در اپلیکیشن حضور داشته باشید، پیامی مبنی بر استراحت دریافت خواهید کرد.

این اپلیکیشن به علت ویژگی های اعتیاد آوری که دارد توانسته کاربران زیادی را به خود جذب کند.

نتیجه گیری

به طور خلاصه، تیک تاک یک برنامه سرگرم کننده و اعتیاد آور است که در چند ماه گذشته شاهد افزایش محبوبیت بوده است.

برنامه Tik Tok همچنین پتانسیل تبدیل شدن به پلت فرم بزرگ بعدی بازاریابی و شبکه های اجتماعی را دارد. با این حال، چگونگی استفاده از سازندگان برنامه از این پتانسیل و حفظ محبوبیت فعلی برنامه، هنوز دیده نشده است.

Gerelateerde berichten

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *