آموزش, آی او اس, سیستم عامل

اپل آیدی چیست و چرا به آن نیاز داریم؟

اپل آیدی

یکی از سوالاتی که کاربران تازه وارد به دنیای اپل دارند این است که اپل آیدی چیست؟ ما در این مطلب قصد داریم در مورد اپل آیدی و کاربرد های آن صحبت کنیم. با تک یک همراه باشید.

در ابتدا تعریف مختصری از اپل آیدی را در اختیار شما همراهان گرامی قرار می دهیم تا شما نیز در این مورد به اندازه کافی اطلاع داشته باشید.

اپل آیدی چیست؟

با توجه به پیشرفت تکنولوژی امروزه برای استفاده از هر سرویسی نیاز به یک حساب کاربری داریم. به عنوان مثال اگر شما می خواهید از سرویس پست الکترونیک گوگل استفاده کنید باید یک حساب کاربری ایجاد کنید یا اینکه اگر قصد دارید دیدگاه تان را در یک وب سایت ارسال کنید باید با استفاده از حساب کاربری این کار را انجام دهید. امروزه داشتن حساب کاربری در فضای مجازی به نوعی الزامی شده است؛ زیرا در صورت نداشتن حساب کاربری شما حتی نمی توانید، لذت یک خرید اینترنتی راحت را بچشید.

اپل آیدی

شرکت اپل نیز به منظور استفاده کاربران از سرویس و خدماتی که دارد یک حساب کاربری آنلاین در نظر گرفته است. در واقع اپل آیدی به کاربران اجازه می دهد تا از امکانات و خدمات آنلاین اپل استفاده کنند. سرویس ها و خدمات شرکت اپل شامل فروشگاه App Store، سرویس ابری iCloud، سرویس پیام‌ رسان iMessage، سرویس پخش موسیقی Apple Music و تعدادی دیگر از سرویس‌های اینترنتی می شوند.

در نتیجه شرکت اپل با ارائه مسیر مشابه به سایر سرویس ها به شما اجازه می دهد تا با داشتن اپل آیدی از این خدمات استفاده کنید. برای استفاده از این خدمات باید اپل آیدی بسازید. شما با داشتن اپل آیدی در حقیقت دیگر نیاز به ساخت حساب کاربری برای تک تک سرویس های اپل ندارید.

همانطور که در مقاله “چگونه اپل آیدی بسازیم ؟” ساخت اپل آیدی به دو صورت است که در این مقاله فقط به آن اشاره کرده ایم :

  1. ساخت اپل آیدی از طریق وبسایت اپل
  2. ساخت اپل آیدی با برنامه آیتونز

چرا به اپل آیدی نیاز داریم؟

به منظور دسترسی به سرویس های مهم اپل به شناسه اپل (Apple ID) احتیاج داریم. کاربرد اصلی و مهم اپل آیدی این است که آن را به عنوان کلید اصلی به دنیای اپل می شناسند. خب حالا به این فکر کنید که شما یکی از محصولات اپل را خریداری کرده اید و قصد دانلود اپلیکیشن هایی از AppStore را دارید شما بدون داشتن این شناسه اپل به هیچ وجه قادر به دانلود برنامه ها نیستید. پس شما در ابتدا به ضرورت آن پی خواهید برد. در اینجا سرویس های مهمی از اپل را نام می بریم که از طریق اپل آیدی امکان دسترسی به آن وجود دارد.

سرويس iCloud:

همانطور که در مقاله ” بازیابی و بکاپ گیری در آیفون ” گفتیم سرویس iCloud در واقع یک فضای ابری رایگان در اختیار ما قرار می دهد که کلید دستیابی به این فضای ابری داشتن اپل آیدی است. شما می توانید در این سرویس عکس، فيلم، شماره تلفن، يادداشت و … را ذخيره کنيد. شما علاوه بر ذخیره کردن اطلاعات به راحتی می توانید اطلاعاتتان را همسان سازی کنید. همسان سازی در اینجا به معنی این است که اگر شما عکسی را با آیپد گرفته اید را به راحتی در سایر دیوایس های شرکت اپل از طریق Apple ID مشاهده کنید.

اپل آیدی

همانطور که در مقاله قبلی گفتیم این فضای ابری با حجم 5 گیگ رایگان برای هر اپل آیدی است اما شما می توانید در صورت نیاز به حافظه بیشتر با پرداخت مبلغی اضافی فضای ابری اجاره کنید.

سرويس FaceTime:

همان طور که از نام این سرویس پیداست این سرویس به شما این امکان را می دهد تا با سایر دیوایس های شرکت اپل تماس ویدئویی برقرار کنید. فقط کافی است از سیستم عامل OS و iOS برخوردار باشید.

اپل آیدی

سرويس iMessage:

سرويس iMessage در واقع این امکان را به کاربران اپل می دهد که به راحتی با داشتن Apple ID با سایر دوستان خود که آن ها نیز دارای اپل آیدی اند پیغام رد و بدل کنند. البته این سرویس فقط به ارسال پیام منتهی نمی شود و کاربرد های دیگری مانند ارسال تصویر، صدا و مخاطب را به کاربران خود ارائه داده است. اما یکی از نقطه ضعف های این سرویس این است که از آيپاد و آيپد پشتیبانی نمی کند.

سرويس Find My iPhone:

ممکن است برای بیشتر کاربران به وجود آمده باشد که دیوایس خود را گم کرده باشند و به دنبال راهی برای یافتن آن باشند. همانطور که از نام این سرویس مشخص است شما به راحتی می توانید با فعال کردن آن به راحتی در هر مکانی و هر حالی که هستید اپل آیدی را کنترل کنید. از امکانات این سرویس می توان به ردیابی دیوایس، حذف اطلاعات، رمزگذاری برای دیوایس و یافتن دیوایس از روی نقشه و … اشاره کرد.

اپل آیدی

سرويس Game Center:

سرویس گیم سنتر امکان بازی از راه دور یا بازی دسته جمعی را برای کاربران فراهم می آورد. در حقیقیت Game Center به شما اجازه می دهد تا شما از طریق Apple ID با سایر دوستانتان بازی های آنلاین انجام دهید و رکورد هایتان را ثبت کنید.

اپل آیدی

سرويس Find My Friends:

در این سرویس شما به راحتی می توانید سایر دوستانتان را بر روی نقشه پیدا کنید و آن ها را کنترل کنید. البته اگر قصد دارید این کار را انجام دهید باید طرف مقابل نیز از دیوایس اپل بهرمند باشد و دارای اپل آیدی باشد.

اپل آیدی

از Apple ID در چه جاهایی می‌ توان استفاده کرد؟

همان طور که در بالا گفتیم با استفاده از Apple ID شما به راحتی می توانید به سرویس های اپل وارد شوید. Apple ID به‌ عنوان یکی از اطلاعات مهم به‌ حساب می‌ آید که تعامل بین سخت‌ افزار شما، نرم‌افزار و سرویس‌های اپل را ارائه می‌ دهد. در حقیقت این شناسه اپل شامل یک نام کاربری (ایمیل) و پسورد ورودی شما می شود. لیستی از سایر سرویس های اپل را در قسمت بعد در اختیار شما قرار می دهیم.

  • Apple Online Store
  • Apple Retail services and programs
  • Apple Store app
  • Apple Support Communities
  • iBooks Store
  • iTunes Genius
  • iTunes Home Sharing
  • iTunes Match
  • iTunes Store
  • iTunes U
  • Mac App Store
  • Photo Print Products

در پایان امیدوارم این مقاله نیز همانند سایر مقالات وب سایت تک یک برای شما مفید واقع شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *