آموزش

نحوه اتصال پروژکتور به کامپیوتر ، لپ تاپ و مک

اتصال پروژکتور به کامپیوتر

اتصال پروژکتور به کامپیوتر ، لپ تاپ و مک در موارد زیادی مانند ارائه پاورپوینت، تدریس، سخنرانی، تماشای فیلم در خانه و در مراکز دانشگاهی کاربرد دارد. متاسفانه همه پروژکتورها و کامپیوترها با هم کار نمی کنند.

برخی از پروژکتورها از طریق کابل های ویدئویی مانند HDMI ، DVI یا VGA کار می کنند، در حالی که دیگران از انواع مختلف کابل USB استفاده می کنند. پروژکتورهای دیگر از پروتکل های بی سیم استفاده می کنند. در بسیاری از موارد، برای اتصال پروژکتور به پورت های سیستم شما، به یک مبدل نیاز است.

نحوه اتصال پروژکتور به کامپیوتر، لپ تاپ و مک

اتصال پروژکتور به لپ تاپ و کامپیوتر با کابل HDMI

کابل های HDMI، دارای رابط چندرسانه ای با کیفیت بالا و استاندارد در انتقال فیلم هستند. این کابل ها با سرعت بالایی، اطلاعات را انتقال می دهند در حالی که کیفیت را نیز حفظ می کنند.

اکثر پروژکتورها دارای پورت HDMI هستند. اکثر کامپیوترها نیز دارای پورت خروجی HDMI هستند که می توانید مستقیماً با استفاده از کابل HDMI به پروژکتور وصل شوید.

نحوه اتصال برای کاربران ویندوز :

  1. منوی Start را باز کنید و روی تنظیمات (Settings) کلیک کنید.
  2. به بخش System و Display و بعد Advanced Settings بروید.
  3. پروژکتور شما باید به عنوان صفحه دوم نشان داده شود، در صورت عدم نمایش، روی Detect کلیک کنید.
  4. گزینه Duplicate These Displays را انتخاب کنید تا پروژکتور به عنوان مانیتور کامپیوتر شما انتخاب شود.
  5. روی Apply کلیک کنید.

اگر از کامپیوتر macOS استفاده می کنید، احتمالا نیاز به یک مبدل دارید، چون استاندارهای کابل اپل در چند سال اخیر به طور کلی تغییر کرده است. مک بوک های مدرن از دانگل های چند منظوره USB Type-C استفاده می کنند و بسیاری از آن ها خروجی HDMI ندارند.

هنگامی که یک مبدل برای درگاه خروجی کامپیوتر خود تهیه کردید، آن را با استفاده از کابل HDMI به پروژکتور متصل کنید. برای اطلاعات بیشتر در زمینه نحوه تنظیم HDMI به عنوان ورودی، به دفترچه راهنمای پروژکتور مراجعه کرده و مراحل زیر را دنبال کنید:

نحوه اتصال برای کاربران macOS:

  • روی نماد Apple در بالا سمت چپ کلیک کنید و System Preferences را انتخاب نمایید.
  • گزینه Displays و بعد Arrangement را انتخاب کنید.
  • کادر Mirror Displays را علامت بزنید .

دسکتاپ شما روی صفحه پروژکتور نمایش داده شده و به اصطلاح آینه می شود. در صورت بروز مشکل، پروژکتور را مجدداً راه اندازی (ریست) کنید. مطمئن شوید که از یک کابل با کیفیت خوب استفاده می کنید.

نحوه اتصال پروژکتور به لپ تاپ و کامپیوتر با کابل VGA

برخی از کامپیوترها و لپ تاپ های فعلی همچنان از VGA به عنوان یک روش قابل اطمینان برای انتقال ویدیو استفاده می کنند.

اگر پروژکتور و کامپیوتر شما، درگاه VGA دارند، می توانید آن ها را با استفاده از کابل استاندارد VGA متصل کنید. پس از اتصال، کابل VGA را به عنوان منبع ورودی انتخاب کرده و همان مراحل گفته شده در HDMI را دنبال کنید.

کیفیت کابل VGA با وضوح بالاتر پایین می آید، بنابراین اگر رزولوشن سیستم را به 1024×768 تغییر دهید، متوجه می شوید که تصویری واضح تر ایجاد می شود.

اتصال پروژکتور به کامپیوتر و لپ تاپ با کابل DVI

قبل از ورود کابل های HDMI، کابل های DVI بهترین انتخاب برای انتقال فیلم با کیفیت بالا بودند. امروزه نیز به طور گسترده پشتیبانی می شود و تقریباً همه پروژکتورها دارای درگاه های DVI هستند و با طیف گسترده ای از سخت افزار کامپیوتر نیز سازگار است. نحوه استفاده از کابل DVI نیز مانند بخش HDMI می باشد.

اتصال کامپیوتر و لپ تاپ به پروژکتور از طریق کابل USB

از آنجا که پروژکتورها به طور همزمان به همراه کامپیوترها و لپ تاپ ها مورد استفاده قرار می گیرند، بسیاری از آن ها از یک پورت USB برای اتصال برخوردار هستند. اگر پروژکتور شما از قلم های هوشمند برای طراحی و نمایش روی صفحه برخوردار است، برای فعال کردن آن باید از کابل USB استفاده کنید.

برای دستگاه هایی که از سیستم عامل ویندوز استفاده می کنند، یک کابل USB-A استاندارد را به دستگاه خود متصل کنید و سر دیگر آن را به پورت USB پروژکتور وصل کنید.

در مک بوک ها، احتمالاً باید مبدل بخرید تا بتوانید از کابل های USB-A استفاده کنید. بیشتر مبدل های استاندارد Macbook باید کار کنند.

پس از وصل شدن، ممکن است برای نصب درایورهای پروژکتور یک اعلان دریافت کنید. پس از نصب، می توانید در قسمت HDMI مراحل تنظیم صفحه نمایش پروژکتور را تنظیم کنید.

بسیاری از پروژکتورها از پورت USB فقط برای اتصال دستگاه های ذخیره سازی مانند درایوهای خارجی یا هاردها استفاده می کنند و از ارتباط USB با کامپیوتر پشتیبانی نمی کنند. بنابراین اگر به مشکلی برخورد کردید، اطمینان حاصل کنید که پروژکتور مورد استفاده شما قادر به برقراری ارتباط از طریق کابل USB است.

اتصال لپ تاپ به پروژکتور بی سیم

وقتی پروژکتور در براکت سقف قرار بگیرد، متصل کردن کابل بین کامپیوتر و پروژکتور سخت می شود و کار معقولی نیست. به همین دلیل بسیاری از پروژکتورهای مدرن قابلیت اتصال بی سیم را دارند و نیازی به کابل ها ندارند.

بعضی از آن ها از شبکه Wi-Fi برای برقراری ارتباط با کامپیوتر و لپ تاپ شما استفاده می کنند و برخی دیگر از پروتکل های اتصال مانند Miracast که نیازی به روتر محلی بی سیم ندارند.

قبل از شروع، مطمئن شوید که پروژکتور با توجه به دفترچه راهنمای کاربر تنظیم شده است. با استفاده از مراحل زیر کامپیوتر یا لپ تاپ خود را به پروژکتور متصل کنید:

برای سیستم عامل ویندوز مراحل زیر را طی کنید:

  1. کلید ویندوز یا همان start را نگه دارید و K را فشار دهید تا پنجره اتصال باز شود.
  2. دستگاه خود را از لیست انتخاب کنید، توجه کنید که ظاهر شدن آن ممکن است چند ثانیه طول بکشد.
  3. به طور خودکار به پروژکتور متصل خواهید شد. برای متوقف کردن طرح ریزی، قطع اتصال از پنجره اتصال را انتخاب کنید.

برای مک بوک مراحل زیر را طی کنید:

متأسفانه، برای کاربران macOS، انجام این کار ساده نیست. برای اتصال مک بوک به پروژکتور بی سیم باید از پروژکتوری استفاده کنید که از پروتکل Airplay اپل پشتیبانی می کند.

✔ پس از تنظیم پروژکتور برای Airplay، مراحل زیر را در Mac دنبال کنید:

  • نماد پروژکتور را در نوار منو (از منوی AirPlay) انتخاب کنید.
  • پروژکتور را از لیست انتخاب کنید.
  • اگر پروژکتور رمز عبور Airplay را نشان داد، آن را در Mac خود وارد کنید.
  • روی نماد پروژکتور (منوی AirPlay) کلیک کنید و Mirror Built-in Display را انتخاب کنید.

منبع: online-tech-tips

Gerelateerde berichten

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *