آموزش, سخت افزار

نحوه اتصال ساندبار به تلویزیون و استفاده از آن

نحوه اتصال ساندبار به تلویزیون و استفاده از آن

تلویزیون های امروزی به سبب حجم کمی که دارند معمولا قدرت صدای فوق العاده ای نداشته و نمی توان از آن ها انتظار صدای بلند و با کیفیتی را داشت. به همین سبب اتصال اسپیکر به تلویزیون یا سینمای خانگی و یا ساندبار به تلویزیون امری طبیعی است. تقویت صدای تلویزیون با ساندبار امکان پذیر است. با اتصال ساندبار به تلویزیون می توانید لذت بیشتری از بازی و فیلم مورد نظرتان ببرید. در ادامه راه های اتصال ساندبار به تلویزیون را برای شما بیان کرده ایم.

دو روش برای اتصال نوار صوتی (Soundbar) شما به تلویزیون وجود دارد:

  • از ساندبار خود به عنوان مرکز استفاده کنید، به این معنی که فقط باید یک کابل را به تلویزیون خود وصل کنید.
  • ساندبار خود را به عنوان بلندگو تنظیم کنید و تمام دستگاه های دیگر خود را به تلویزیون وصل کنید، سپس تلویزیون را به ساندبار وصل کنید.

این گزینه ها به خود ساندبار بستگی دارد و اینکه تلویزیون شما سازگار با ARC است یا خیر. ما با گزینه ای که بهترین کیفیت صدا را ارائه می دهد، شروع خواهیم کرد.

نحوه اتصال ساندبار به تلویزیون

1) HDMI

تصویر 1 نحوه اتصال ساندبار به تلویزیون و استفاده از آن

کابل HDMI، بهترین راه برای اتصال ساندبار شما به تلویزیون است.

چرا از HDMI استفاده می کنیم؟

زیرا آن ها قادر به ارسال مقادیر زیادی از داده های صوتی دیجیتال فشرده نشده هستند. کابل HDMI می تواند با هر سیستم صوتی از 5.1 تا 7.1 صدای فراگیر و حتی بالاتر کنار بیاید.

آنها همچنین می توانند تجربیات جدید سینمایی مانند DTS: X و Dolby Atmos را پردازش کنند، اما باید اطمینان حاصل کنید که آن را به درگاه صحیح وصل کرده اید.

بیشتر درگاه های HDMI در تلویزیون فقط ورودی هستند، به این معنی که قادر به ارسال چیزی از تلویزیون نیستند، آن ها فقط می توانند داده ها را از هر آنچه به آن ها متصل هستند دریافت کنند.

چگونه می توانم با استفاده از HDMI ساندبار خود را به تلویزیون وصل کنم؟

اگر می خواهید ساندبار خود را با استفاده از HDMI به تلوزیون متصل کنید، تلویزیون شما باید از “HDMI-ARC” پشتیبانی کند. این مخفف “کانال بازگشت صوتی” است و به این معنی است که صدا می تواند در هر دو جهت در امتداد کابل حرکت کند.

اگر تلویزیون شما از اتصالات ARC پشتیبانی می کند، به این معنی است که می توانید تمام کیت ها (جعبه های تنظیم شده، کنسول های بازی و غیره) را به ساندبار خود وصل کنید، سپس فقط از یک کابل HDMI می توانید استفاده کنید تا ساندبارتان را به تلویزیون وصل کنید.

وقتی از طریق HDMI-ARC در تلویزیون خود متصل می شوید، باید مطمئن شوید که از HDMI-ARC یا HDMI Out در ساندبار استفاده می کنید. فقط باید از HDMI In برای اتصال کیت های دیگر به نوار صوتی استفاده کنید.

شایان ذکر است که همه ساندبارها با اتصال HDMI همراه نخواهند بود، معمولاً فقط HDMI را در کیت های میان رده تا متوسط مشاهده خواهیم کرد.

2) فیبر نوری

تصویر 2 نحوه اتصال ساندبار به تلویزیون و استفاده از آن

اگر ساندبار شما اتصال HDMI نداشته باشد، بهترین گزینه بعدی استفاده از کابل کواکسیال نوری یا دیجیتال است که قادر به انتقال صوتی دیجیتال تا 5.1 صدای فراگیر است.

تفاوت بین دیجیتال نوری و کواکسیال دیجیتال چیست؟

کابل نوری دارای یک کانکتور مربع است و کابل کواکسیال دارای یک کانکتور دایره ای است. کابل های نوری کمی متفاوت هستند زیرا سیگنال الکتریکی را به نور تبدیل می کنند تا آن را به انتهای کابل ارسال کنند. سپس آن را دوباره در انتهای دیگر به یک سیگنال الکتریکی تبدیل می کنند.

برخی از افراد این مسئله را نسبت به کابل کواکسیال ترجیح می دهند زیرا تئوری این است که شما تداخل الکتریکی کمتری خواهید داشت. اما در واقعیت، تفاوت چندانی ندارند و هر دو قادر به ارسال سیگنال دیجیتالی با کیفیت بالا هستند.

قبل از اینکه به دنبال خرید کابل بروید، بهتر است که پشت تلویزیون خود را بررسی کنید، بیشتر تلویزیون ها دارای کانکتور نوری هستند، اما همه تلویزیون ها از کواکسیال دیجیتال پشتیبانی نمی کنند.

3) 3.5mm line out or RCA

تصویر 3 نحوه اتصال ساندبار به تلویزیون و استفاده از آن

چگونه می توانم با استفاده از 3.5mm line، ساندبار خود را به تلویزیون وصل کنم؟

با اتصال به 3.5mm line، فقط باید اطمینان حاصل کنید که تلویزیون شما دارای برچسب “line-out” می باشد. پس از وصل کردن کابل به درگاه خروجی، فقط انتهای دیگر را به ساندبار وصل کنید.

چگونه می توانم با استفاده از RCA (رابط آر سی ای)، ساندبار خود را به تلویزیون وصل کنم؟

بیشتر افراد سوکت های خروجی / ورودی استریو RCA را تشخیص می دهند. آنها اتصالات قرمز و سفید دایره ای هستند. تنها نکته ای که در اینجا باید به خاطر داشته باشید این است که اتصال کانکتور قرمز را به سوکت خروجی قرمز و سفید آن را به سوکت خروجی سفید تلویزیون خود وصل کنید، سپس انتهای دیگر را به ساندبار وصل کنید.

اگر تلویزیون شما خروجی RCA استریو ندارد و از یک DVD یا پخش کننده Blu-Ray استفاده می کنید، می توانید به جای آن، ساندبار خود را به یکی از این دستگاه ها وصل کنید.

4) Headphone jack

تصویر 4 نحوه اتصال ساندبار به تلویزیون و استفاده از آن

اگر هیچ یک از گزینه های اتصال فوق در دسترس نباشد، می توانید با استفاده از جک هدفون، ساندبار خود را به تلویزیون لتصال دهید اما باید ابتدا تنظیمات صدای تلویزیون را درست کنید.

چگونه می توانم با استفاده از جک هدفون ساندبار خود را به تلویزیون وصل کنم؟

برخی از تلویزیون ها، در تنظیمات گزینه ای دارند تا عملکرد جک هدفون را به اتصال “line-out” تغییر دهند، به این معنی که نیازی به تنظیم صدا ندارید.

اگر تلویزیون شما این گزینه را ندارد، باید خودتان صدا را تنظیم کنید. اما به یاد داشته باشید، هر چیزی که به جک هدفون وصل شده باشد، به دلایل ایمنی از حجم آن کاسته شده است. باید صدای تلویزیون را خیلی بالاتر از حد معمول تنظیم کنید، و فراموش نکنید که قبل از جدا کردن ساندبار، آن را خاموش کنید.

Gerelateerde berichten

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *