معرفی محصول

آشنایی با هارد دیسک طلایی وسترن دیجیتال

هارد دیسک طلایی وسترن دیجیتال

امروزه بازار تولید کنندگان هارد دیسک کاملاً به یک نبرد همه جانبه تبدیل شده است زیرا اکثر کاربران نیازمند هارد دیسک هایی با ظرفیت بالا هستند در نتیجه تولید کنندگان تمام تلاش خود را می کنند تا نیاز کاربران را رفع کنند. در این بین شرکت های تولید کننده هارد درایو سعی می کنند تا هارد دیسک هایی تولید کنند که قادر به پاسخگویی نیاز کاربران در هر سطحی باشد. یکی از شرکت های تولید کننده هارد درایو شرکت وسترن دیجیتال است که در مقاله آشنایی با هارد دیسک بنفش وسترن به طور کامل در مورد تاریخچه این شرکت صحبت کردیم در این مقاله قصد داریم به طور کامل شما را با هارد دیسک طلایی وسترن دیجیتال آشنا کنیم.

شرکت وسترن دیجیتال یکی از کمپانی های موفق در حوزه تولید درایو است که با تولید هارد دیسک های طلایی توانسته است نیاز طیف گسترده ای از کاربران و همچنین سازمان ها را رفع کنند. این هارد دیسک ها به منظور رفع نیاز بیشتر دیتا سنتر ها، مراکز داده ای بزرگ، سرور شرکت های بزرگ و کاربری های حساس هستند که نیازمند ذخیره سازی با ضریب اطمینان بالا و همچنین نظارت تصویری و صنعتی اند.

هارد دیسک طلایی وسترن دیجیتال

ویژگی هارد دیسک اینترنال طلایی (Gold)

در این قسمت به تعدادی از ویژگی های منحصر به فرد هارد دیسک اینترنال طلایی اشاره می کنیم:

1. برخورداری از فناوری HelioSeal technology

هارد دیسک WD Gold از فناوری HelioSeal برخوردار است که به هارد دیسک اجازه می دهد در هنگام حجم کار بالا، امکان اختلال را پایین بیاورد و راندمان مصرفی انرژی مورد نیاز را برای بهبود کارایی در محیط های دیتاسنتری پایین بیاورد تا بتواند به راحتی به فعالیت خود بپردازند. استفاده از هلیوم در ما بین دیسک ها باعث می شود که توان مصرف هارد ها کاهش یابد. این کار در حقیقت به بی سرو صدا شدن و کارآمدی هارد دیسک کمک می کند.

هارد دیسک طلایی وسترن دیجیتال

2. برخورداری از فناوری Dynamic fly height

شرکت وسترن دیجیتال در هارد دیسک های طلایی خود از این تکنولوژی بهرمند است. در حقیقت این تکنولوژی باعث می شود تا ارتفاع هر فلای در همان زمان تنظیم شود تا درصد خطا را کاهش دهد.

3. برخورداری از فناوری dual actuator

این هارد دیسک ها به این فناوری نیز مجهز هستند. در حقیقت این فناوری نوعی سیستم موقعیت یابی هد است که از 2 عدد actuators بهره می برد و باعث می شود که موقعیت روی تراک به طور دقیق باشد.

4. حجم کاری بالا

این هارد دیسک ها معمولا برای حجم کاری بالا طراحی و تولید شده اند و قادر اند در سال 550 ترا بایت حجم کار را پاسخگو باشند.

5. محافظت در برابر لرزش

محافظت در برابر لرزش بر روی این هارد دیسک تعبیه شده است که باعث می شود در لحظه، لرزش های خطی و چرخشی را تصحیح می کنند.

6. متوسط زمان بین دو خرابی

متوسط زمان بین 2 خرابی 2.5 میلیون ساعت است که نشان دهنده قابلیت پایداری بالای این محصول است، این هارد دیسک ها به منظور کارکرد در محیط دیتا سنتری طراحی و ساخته شده اند، هارد دیسک اینترنال طلایی وسترن دیجیتال می توانند تا 550 ترابایت بار در سال را با متوسط خرابی 2.5 میلیون ساعت کنترل کنند.

نکته: یکی از ویژگی های بارز هارد دیسک های شرکت وسترن دیجیتال طلایی این است که از دو پردازنده بهره می برند.

هارد دیسک طلایی وسترن دیجیتال

برخی از ویژگی های فنی این هارد دیسک:

  1. حداکثر حافظه بافر یا کش بین 128 تا 256 مگابایت
  2. حجم کاری (ترابایت/سال) 550TB
  3. برخورداری از قابلیت Mission Critical
  4. سرعت چرخش 7200 دور در دقيقه (RPM)
  5. ظرفیت بین 1 گیگابایت تا 12 ترابایت
  6. مناسب برای سرور های قدرتمند با سرعت لود بالا و ذخیره ساز های ابر و سیستم های پردازنده محاسباتی

در حال حاضر هارد دیسک وسترن دیجیتال طلایی با ظرفیت 1 تا 10 ترابایت تولید شده است ولی در آینده نه چندان دور این هارد دیسک ها با ظرفیت بالا نیز تولید می شوند.

فروشگاه تک یک

فروشگاه آنلاین تجهیزات و لوازم جانبی کامپیوتر

این شرکت معتقد است که هارد دیسک های طلایی نسبت به هارد دیسک های سری قرمز عملکردشان 18 درصد بهبود یافته است. این هارد ها در ظرفیت 1، 2، 4، 6، 8، 10 و 12 ترابایت است. سرعت چرخش همه هارد دیسک های سری طلایی 7200 دور بر دقیقه (RPM) است. حافظه بافر این محصول تا 256 مگابایت است. اندازه درایو های این هارد دیسک 3.5 اینچی است و از رابط SATA 6Gbps استفاده می کنند.