معرفی محصول

کیبورد های مخصوص تایپ

کیبوردهای مخصوص تایپ

کیبورد ها انواع مختلفی دارند و بسته به استفاده ای که می خواهید از کیبورد خود داشته باشید باید آن را انتخاب کنید. اگر به طور مداوم از کیبورد خود استفاده نمی کنید می توانید از یک کیبورد معمولی هم استفاده کنید، اما اگر برا ی تایپ نیاز به کیبورد دارید دیگر یک کیبورد معمولی جواب نمی دهد. کیبورد های مخصوص تایپ باید ویژگی هایی داشته باشند که برای استفاده مداوم مناسب باشند و باعث افزایش سرعت تایپ شما شوند.

ما در این پست ویژگی ههای یک کیبورد مخصوص تاپ را بیان کرده و در ادامه چند کیبورد را معرفی می کنیم. پس با ما همراه باشید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

ویژگی های کیبورد های مخصوص تایپ

تاپیست و گیمر ها ها باید از کیبورد هایی استفاده کنند که نرم بوده و ترجیحا مکانیکی باشد. خوب است بدانید در ساخت کیبورد های مکانیکی از فنر و فلز استفاده شده که باعث می شود دوام بیشتری داشته باشند. این کیبورد ها همچنین باید دارای کلید های نرمی باشند و به سرعت سر جای خود برگردند.

کار با این نوع کیبورد ها بسیار لذت بخش تر از کیبورد های معمولی است و درست است که قیمت این کیبورد ها در مقایسه با صفحه کلید های معمولی بالاتر است اما لذت کار با این کیبورد ها برای افرادی که زیاد با کیبورد کار می کنند و در روز مدت زمان زیادی را برای تایپ می گذارند ارزشمند است و می توانند با خیال راحت پول بیشتری را به نسبت کیبورد های معمولی پرداخت کنند.

1. شکل ظاهری کیبورد

شکل ظاهری کیبورد باید به گونه ای باشد که هنگام تاپ جایی برای قرار دادن مچ دست داشته باشد چرا که هنگام تایپ باید با انگشت ها کار کرد و مچ دست برای جلوگیری از خستگی باید به صورت ثابت یک جا قرار بگیرد.

2. ارتفاع دکمه ها

ارتفاع کلید ها در بحث تایپ بسیار مهم است چرا که باعث افزایش سرعت می شود. کیبورد های دارای دکمه های کوتاه تر بیشتر مورد علاقه تایپیست ها هستند اما کیبورد های مکانیکی در حالت کلی دارای کلید های با ارتفاع متوسط هستند. با این حال صفحه کلید هایی نیز وجود دارند که داری دکمه هایی با ارتفاع بسیار کم هستند ولی به همان اندازه قیمتشان بالا می رود.

3. بک لایت

منظور از بک لایت وجود نور زیر دکمه های کیبود است. تایپیست ها ممکن است هر تایمی از شبانه روز نیاز به کیبورد خود برای تایپ داشته باشند یا مجبور باشند در محیطی کم نور یا تاریک تایپ کنند، از این رو وجود بک لایت در کیبورد ی که مخصوص تایپ است ضروری می باشد. چرا که نور کم باعث کاهش سرعت تایپ می شود.

4. نوع اتصال

منظور از نوع اتصال در کیبورد ها با سیم و بی سیم بودن آن است که هر کدام مزایا و معایب خود را دارند. با این که کار کردن با کیبورد های بی سیم راحت تر است اما به هر حال نیاز به باتری دارد و با تمام شدن باتری آن کارتان لنگ می ماند. اما مزیت آن این است که دیگر مشکل کشیده شدن، قعطی و وجود تعداد زیادی سیم دست و پا گیر را دیگر نخواهید داشت.

5. دکمه های میانبر

یک کیبورد مخصوص تایپ باید دارای کیبورد های میانبر باشد چرا که وجود دکمه های میانبر باعث افزایش چشمگیری در سرعت تایپ می شوند. البته می توانید با خرید کیبورد هایی که به وسیله نرم افزار قابلیت تبدیل کارکرد دکمه ها را دارند هم استفاده کنید که در این صورت کمی کار پیچیده می شود و باید کارکردی که برای هر دکمه تعریف کرده اید را به خاطر بسپارید.

اکنون که می دانید یک کیبورد مخصوص تایپ چه ویژگی هایی دارد وقت ان رسیده که با چند مورد از کیبورد های خوب که مخصوص تایپ هستند آشنا شوید.

انواع کیبورد های مخصوص تایپ

کیبورد Razer BlackWidow Tounament Edition Chroma

کیبوردهای مخصوص تایپ ریزر
کیبورد Razer BlackWidow Tounament Edition Chroma

این کیبورد برای تایپیست ها مناسب می باشد و هر کلید قابلیت فشردن تا 80 میلیون بار را دارد. این کیبورد محصولی از کمپانی ریزر است و دارای رابط صدا و نور نیز می باشد. این کیبورد ها دارای طول عمر بالا بوده و به نسبت کارایی که دارد دارای قیمت مناسبی نیز می باشد.

کیبورد TOMOKO

کیبورد های مخصوص TOMOKO
کیبورد TOMOKO

این کیبورد که یکی از کیبورد های مکانیکی است که در بالا برخی از ویژگی های آن را بیان کرده ایم که این کیبورد های مکانیکی در مقایسه با کیبورد های معمولی بهتر است. به علاوه این کیبورد در مقایسه با سایر کیبورد های مکانیکی قیمت مناسب تری دارد و برای تایپیست ها مناسب است.

از طرفی این کیبورد به این دلیل که دارای نور پس زمینه نمی باشد ممکن است برای بسیاری جذاب نباشد. اما از طرفی یکی دیگر از ویژگی های آن ضد آب بودن آن می باشد و علاوه بر آن دارای سواخ هایی برای خروج آب و مایعات می باشد و ضد شوک نیز هست.

این کیبورد در مقایسه با کیبورد های دیگر کوچک بوده و دارای 87 کلید می باشد. این کیبورد علاوه بر ویژگی های مثبتی که دارد دارای ویژگی های منفی نیز می باشد، به عنوان مثال بدون رابط صدا بوده و همچنین از ویژگی های منفی آن می توان به صدای زیاد آن هنگام تایپ اشاره کرد.

در نهایت این کیبورد به نسبت کیفیت و قیمت مناسبی که دارد، می تواند برای تایپیست ها مناسب باشد.

کیبورد Logitech G610 Orion

کیبوردهای مخصوص تایپ
کیبورد Logitech G610 Orion

این کیبورد محصولی از کمپانی لاجیتک است و برای افرادی مناسب می باشد که نسبت به صدای کیبورد ها حساسیت دارند زیرا دارای صدای بسیار کمی هنگام تایپ است. این کیبورد برای گیمر ها نیز مناسب است زیرا دارای نور پس زمینه می باشد که قابلیت شخصی سازی دارد. این کیبورد برای تایپیست ها چندان مناسب نیست. از طرفی این کیبورد برای افرادی که به دنبال خرید کیبورد های نورانی می باشند چندان مناسب نیست زیرا فقط دارای نور پس زمینه سفید است. این کیبورد بی سر و صدا بوده و از طرفی می توان به این نکته هم اشاره کرد که این کیبورد دارای رابط صدا و USB نمی باشد.

کیبورد Das Keyboard Prime

کیبورد برای تایپیست ها
کیبورد Das Keyboard Prime

این کیبورد دارای نور پس زمینه سفید می باشد و علاوه بر آن می توان به هاب USB آن نیز اشاره کرد. البته این کیبورد دارای رابط صدا نمی باشد. رابط های آن از نوع USB2.0 می باشد. این کیبورد که دارای طراحی زیبایی است که می تواند برای تایپیست ها انتخاب مناسبی باشد.

کیبورد Microsoft with Fingerprinter ID

کیبورد مخصوص تایپ
کیبورد Microsoft with Fingerprinter ID

این محصول توسط کمپانی مایکروسافت طراحی و تولید شده است که بسیار شیک و دارای طراحی زیبایی می باشد. این کیبورد کیفیت بالایی دارد و بسیار شبیه به کیبورد های اپل است. این نکته نیز حائز اهمیت است که این صفحه کلید علاوه بر کیفیت و زیبایی قیمت بالایی نیز دارد و اگر به دنبال این مدل از کیبورد ها می باشید بهتر است ویژگی های این کیبورد را نیز بررسی کنید. از طرفی یکی دیگر از قابلیت های این کیبورد وجود حسگر تشخیص اثر انگشت است که در کنار کلید Alt قرار گرفته است.

در این پست ما مدل های مختلف کیبورد های مخصوص تایپ را به شما معرفی کردیم، اما در نهایت این شما هستید که می توانید هر کدام از این کیبورد ها را که می پسندید، انتخاب کنید.

Logitech K830

این کیبورد دکمه های نرم، روانی و کوتاهی دارد که سرعت تایپ شما را زیاد می کند. به علاو وجود تاچ پد در این کیبورد استفاده از میانبر ها را برای شما راحت تر می کند. به علاوه این کیبورد دارای بک لایت نیز می یاشد و از نرم افزار Logitech Option نیز پشتیبانی می کند. با توجه به ویژگی های این کیبورد برای تایپ بسیار مناسب است.

Logitech K380

این کیبورد با سایر کیبورد ها فرق دارد و اگر تا به حال از این مدل کیبورد ها استفاده نکرده باشید، کار کردن با آن در ابتدا می تواند سخت باشد. اما وقتی به تایپ با آن عادت کنید متوجه خواهید شد که کار با آن چقدر راحت است و چقدر سرعت تایپ شما را بالا می برد. به علاوه این کیبورد بخاطر توانایی اتصال همزمان به 3 دستگاه برای افرادی که قصد انجام چند کار به طور همزمان را دارند بسیار گزینه مناسبی است. شما می توانید این کار را با زدن یک دکمه انجام دهید و آن را بر یک دستگاه دیگر سوییچ کنید.

Logitech craft

حساسیت بالای دکمه‌ ها، ارتفاع مناسب دکمه ها، بک لایت پر نور این کیبورد وایرلس را به یک کیبورد حرفه ای برای تایپ تبدیل کرده است. به علاوه وجود فرورفتگی در دکمه ها کار کردن با آن را بسیار راحت کرده و تجربه جدیدی را برای شما رقم خواهد زد.

Razer Pro Type

این کیبورد سفید رنگ با سوئیچ های لمسی نارنجی کم صدا، بک لایت گزینه مناسبی برای تاپیست ها می باشد. به علاوه این کیورد دارای اتصال بی سیم بلوتوث بوده که به راحتی می توان آن را همزمان به چند دستگاه متصل کرد. تنها نکته منفی در مورد این کیبورد عدم پشتیبانی از MACOS و نداشتن جایگاهی برای استراحت مچ دست ها می باشد.

Logitech MX Keys

این کیبورد بی سیم قابلیت اتصال به حداکثر 3 دستگاه به صورت همزمان را دارد. این کیبورد سایلنت بوده و فرورفتگی های داخل این کیبورد اشتباهات تایپی را به حداقل می رساند و برای کسانی که با دکمه های تخت کار می کردند اکنون تجربه جذاب وجدیدی می باشد. این کیبورد لاجیتک از طرق شارژر USB Type-C تغذیه می شود و درای جایگاهی برای استراحت دست ها نیز می باشد. نورپردازی در این محصول هوشمند می باشد.

Logitech ERGO K860

این کیبورد بی سیم با ظاهری عجیب از ارگونومی فوقالعاده ای برخوردار است. به کمک تقسیم بندی دکمه ها و وجود شیب منفی که فشار روی مچ دست ها را کم می کند و فرم تایپ شما را نیز اصلاح می کند. تکیه گاه مچ در این کیبورد به آن متصل است که هم یک مزیت و هم یک ایراد. متصل بودن این تکیه گاره به کیبورد احتمال گم شدن آن را کم می کند اما حمل و نقل آن را دشوار می کند.برند لاجیتک از برندهای مطرح در زمینه کیبورد و موس است که طراحی های مخصوص و کاربر پسندی را ارائه می دهد.

خرید انواع کیبورد

شما می توانید برای خرید انواع کیبورد، از کیبورد های ما در فروشگاه اینترنتی تک یک بازدید نمایید.

Gerelateerde berichten