ترفند, ترفند کامپیوتر

نحوه افزایش رم لپ تاپ و کامپیوتر با استفاده از فلش و هارد به صورت مجازی

افزایش رم لپ تاپ با فلش

کمبود حافظه رم، یکی از مشکلاتی است که بسیاری از ما با آن گریبان گیر بوده ایم. در این شرایط، افزایش میزان رم می تواند مشکلات ما را رفع کند. اما امکان دسترسی به حافظه رم فیزیکی بیشتر، همیشه به سادگی میسر نیست. با ما در ادامه همراه باشید تا نحوه افزایش رم لپ تاپ و کامپیوتر را به صورت مجازی و با استفاده از فلش و هارد، به شما آموزش دهیم.

یکی از راه کارها برای ارتقا لپ تاپ تعویض رم آن می باشد. برخی معتقد هستند که لپ تاپ ها قابلیت ارتقا ندارند، این درحالی است که لپ تاپ ها قابیلت ارتقا دارند و شما می تواند برخی از قطعات آن را تعویض نمائید.

فروش قطعات لپ تاپ

شما می توانید با مراجعه به بخش فروشگاه از طریق لینک زیر، انواع مختلفی از رم های لپ تاپ را مشاهده، بررسی و در صورت نیاز، خرید کنید.

عناوین زیر در این مقاله بیان شده است :

1. نحوه ارتقا رم لپ تاپ
2. افزایش رم لپ تاپ به صورت مجازی
      افزایش رم لپ تاپ با فلش
      افزایش رم لپ تاپ با هارد

نحوه ارتقا رم لپ تاپ

البته به این نکته توجه داشته باشید که در هر لپ تاپ قابلیت تعویض قطعات متفاوت است. علاوه بر اطلاعات گفته شده بیان این نکته که لپ تاپ های گران قیمت تر یا نوت بوک های مدل بالا دسترسی به قطعاتشان بیشتر است و قابلیت ارتقا قطعات مختلف را دارد، خالی از لطف نیست.

آیا لپ تاپ ما قابلیت ارتقا دارد؟

اولین اقدام قبل از خرید رم این است که به این نکته توجه کنیم، آیا رم لپ تاپ ما قابلیت ارتقا دارد یا خیر. برای این کار باید ببینید لپ تاپ شما جای خالی برای رم دارد یا خیر. در اغلب لپ تاپ ها دو شکاف برای رم وجود دارد که یکی از این شکاف ها خالی است که کمک می کند تا بتوانیم رم لپ تاپ را ارتقا دهیم.

در بین قطعات مختلف موجود در یک لپ تاپ ، حافظه رم بیشترین قابلیت ارتقا را دارد. به عنوان مثال اگر یک سیستم کند را ببینیم، اولین کاری که لازم است انجام دهیم، ارتقا رم آن لپ تاپ می باشد.

این نکته را در نظر بگیرید که برای ویندوز 10 حداقل 4 گیگابایت رم لازم است و اگر بتوانیم آن را به 8 گیگابایت برسانیم می توانیم از نرم افزار های مختلف مانند فتوشاپ استفاده کنید و دچار کندی و اذیت نشوید.

شما می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره ارتقا رم لپ تاپ با کلیک بر روی نام ” آموزش ارتقا رم لپ تاپ ” اطلاعات بیشتری از ارتقا رم دریافت کنید.

افزایش رم لپ تاپ به صورت مجازی

در این بخش از مقاله به بررسی افزایش رم لپ تاپ به صورت مجازی می پردازیم. دو روش برای ارتقا مجازی لپ تاپ وجود دارد یکی افزایش رم لپ تاپ با فلش و دیگری افزایش رم لپ تاپ با هارد که در ادامه به طور کامل توضیح داده می شود.

افزایش رم لپ تاپ با فلش

گاهی سیستم بسیار کند می شود به گونه ای که نمی توان از آن برای بازی و باز کردن نرم افزار های مختلف استفاده کرد. در این بخش افزایش رم با استفاده از فلش مموری را برای شما بیان می کنیم. تا بتوانید از رم سیستم خود به خوبی استفاده کنید. با ما همراه باشید.

  • ابتدا یک فلش مموری را به سیستم خود وصل کنید. سپس Computer را باز کرده و بر روی درایو فلش راست کلیک کنید و گزینه Properties را انتخاب کنید. در مرحله بعدی یک پنجره باز می شود و بر روی تب Readyboost کلیک کنید.
افزایش رم لپ تاپ با فلش
شما تنها می توانید مقدار فضای خالی فلش خود را به رم اختصاص دهید.
  • در مرحله بعد گزینه Use this device را انتخاب کنید.در  قسمت پایینی این گزینه شما باید مقدار فضای مورد نیاز از فلش درایو برای استفاده به عنوان حافظه کش مجازی تعیین کنید. این نکته را در نظر بگیرید که پس از تخصیص حافظه دیگر نمی توانید از آن مقدار حافظه به عنوان فضای خالی برای ذخیره سازی استفاده کنید. پس از انتخاب مقدار دلخواه بر روی دکمه OK کلیک کنید.

افزایش رم لپ تاپ با هارد

یکی از راه های افزایش رم لپ تاپ، استفاده از هارد می باشد. در ادامه مراحل افزایش رم با هارد را به طور کامل و به صورت پله ای برای شما بیان می کنیم:

  • در قسمت سرچ سیستم خود control panel را سرچ کنید. سپس system را انتخاب کنید. در منو سمت چپ آن Advanced Settings را انتخاب کنید.
مراحل افزایش رم
  • بعد از کلیک بر روی Advanced Settings صفحه ای برای شما باز می شود. بر روی Settings کلیک کرده و منتظر باز شدن پنجره جدید باشید.
افزایش رم لپ تاپ
  • بعد از باز شدن پنجره جدید بر روی advance کلیک کنید. در قسمت Virtual memory بر روی دکمه Change کلیک کنید.
افزایش رم لپ تاپ
  • در نهایت بعد از باز شدن پنجره جدید، باید تیک گزینه Automatic Manage Paging را بردارید و سپس بر روی drive مربوطه که میخواهید صفحه بندی آن را تغییر دهید کلیک کنید و دکمه رادیو باتن Custom Size را انتخاب کنید و سایز موردنظرتان را وارد کنید (بسته به فضای آزاد در درایو و بالاتر از عددی که در حال حاضر برای شما نشان می دهد می توانید سایز مورد نظرتان را وارد نمائید). در نهایت بر روی دکمه های set و ok کلیک کرده تا تنظیمات به طور کامل ذخیره شود.
بالابردن رم لپ تاپ

Gerelateerde berichten

One thought on “ ”

  1. فدایی تون گفت:

    بابا دمتون گرم بابا فدایی دارید خیلی مشتی هستید شما نوکرتونم اینی که شما یاد دادید هیجا نبود ممنونم

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      ممنون از شما 🌹🙏

  2. چقد خوبین شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *