کنسول بازی, مجله تکنولوژی

نینتندو از مارس 2023 اجازه نمی‌ دهد بازی‌ های Wii U و 3DS بخرید!

منع-خرید-بازی‌-های-wii-u-و-3ds-نینتیدو-2022

کنسول نینتندو سوییچ سال‌ هاست که کنسول اصلی نینتندو بوده است، اما این شرکت همچنان فروشگاه الکترونیکی Wii U و Nintendo 3DS را برای افرادی که می‌ خواهند بازی‌ ها را روی این پلتفرم‌ ها خریداری کنند، باز نگه داشته است. با این حال، در مارس 2023، دیگر اینطور نخواهد بود، این شرکت در روز سه شنبه اعلام کرد که نینتندو به کاربران اجازه نمی دهد از اواخر مارس 2023 بازی ها را در Wii U یا Nintendo 3DS eShop خریداری کنید.

نینتندو تا این مهلت به آهستگی تغییراتی را در خرید های الکترونیکی ایجاد خواهد کرد:

  • در 23 مه 2022، نمی‌ توانید از کارت اعتباری برای اضافه کردن وجوه به حساب‌ های eShop خود در دستگاه‌ های Wii U یا 3DS استفاده کنید.
  • در 29 آگوست 2022، نمی‌ توانید از کارت‌ های هدیه eShop برای اضافه کردن پول به حساب‌ های خود در آن دستگاه‌ ها نیز استفاده کنید.
  • اگر کد های دانلود دارید، بعد از اواخر مارس 2023 نمی‌ توانید ار آن ها استفاده کنید.
  • بعد از اواخر مارس 2023 نمی‌ توانید در حساب Nintendo Wallet خود (با فرض اینکه آن حساب Nintendo Switch را با حساب Nintendo Network ID قدیمی‌ تر مرتبط کرده‌ اید) از پول برای خرید محتوای Wii U و 3DS استفاده کنید.

برای آینده قابل پیش بینی، هنوز هم امکان بارگیری مجدد بازی ها و DLC ها وجود خواهد داشت

این شرکت همه چیز را به طور کامل برای Wii U و Nintendo 3DS تعطیل نمی کند. نینتندو می‌ گوید:

“حتی پس از اواخر مارس 2023 و برای آینده‌ ای قابل پیش‌ بینی، باز هم امکان دانلود بازی‌ ها و DLC، دریافت به‌ روز رسانی‌ های نرم‌ افزاری و لذت بردن از بازی آنلاین در Wii U و خانواده سیستم‌ های Nintendo 3DS وجود خواهد داشت. با این حال، دمو ها و نرم افزار های شروع رایگان پس از اواخر مارس 2023 در دسترس نخواهند بود.”

نینتندو این تغییرات را هم در قاره آمریکا و هم در ژاپن اعلام کرده است.

در مورد اینکه چرا این اتفاق می‌ افتد، نینتندو می‌ گوید که محدود کردن «بخشی از چرخه حیات طبیعی برای هر خط محصول است زیرا با گذشت زمان توسط مصرف‌ کنندگان کمتر مورد استفاده قرار می‌ گیرند». همانطور که گفته شد، باید بدانید که این تغییرات به این معنی است که زمان محدودی برای خرید بازی‌ های کنسول مجازی در هر دو پلتفرم دارید. در حالی که نینتندو بسیاری از آثار کلاسیک خود را به عنوان بخشی از سرویس اشتراک آنلاین Nintendo Switch ارائه می دهد، این لایبرری کوچکتر خواهد شد.

هنگامی که نینتندو برای اولین بار مقاله پشتیبانی را در مورد تغییرات منتشر کرد، در بخشی از آن در مورد اینکه چگونه بسیاری از بازی‌ های کلاسیک برای پلتفرم‌ های گذشته دیگر برای خرید در دسترس نیستند، صحبت کرد. این پاسخ به Nintendo Switch Online اشاره کرد و همچنین اشاره کرد که “در حال حاضر هیچ برنامه ای برای ارائه محتوای کلاسیک به روش های دیگر نداریم.” با این حال، آن بخش مدت کوتاهی پس از انتشار از مقاله پشتیبانی حذف شد.

منبع: theverge

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *