معرفی محصول

لپ تاپ مناسب کار با نرم افزار اتوکد و رشته معماری در سال 2021

بهترین لپ تاپ مناسب رشته معماری

اتوکد یکی از نرم افزار های کاربردی برای رشته معماری است که جزو نرم افزار های مهم برای دانشجویان رشته معماری نیز به حساب می آید، بسیاری از افرادی که قصد خرید لپ تاپ دارند، به دنبال یافتن محصولی هستند که بتواند به راحتی با جدید ترین نسخه های نرم افزار اتوکد سازگاری داشته باشد و حتی نرم افزار های دیگر مرتبط با بحث طراحی مثل 3d max را نیز پوشش دهد. ما با این مقاله به شما در خرید یک لپ تاپ مناسب برای کار با اتوکد کمک می کنیم.

همچنین برای اطلاعات بیشتر می توانید به مقاله دیگر ما که در مورد لپ تاپ های مخصوص کار با 3 دی مکس است را بررسی کنید.

اکنون به بررسی ویژگی های مهم لپ تاپ های مخصوص رشته معماری می پردازیم:

CPU (واحد پردازش مرکزی)

یکی از مهم ترین اجزای هر لپ تاپ، پردازنده یا همان CPU آن است. اغلب افراد به دنبال پردازنده های اینتل Core i7, Core i9 هستند و به چند هسته ای بودن سی پی یو نیز دقت می کنند. علاوه تمام این موارد، قدرت CPU نیز مهم است. حتما در انتخاب CPU مناسب با افرادی که اطلاعات کافی در این زمینه دارند مشورت کنید تا بتوانید بهترین سیستم را برای کار خود انتخاب کنید.

هر دانشجوی معماری یا معمار حرفه ای از نرم افزار قدرتمند AutoCAD و مدل سازی استفاده می کند. برای این کار ها بهتر است که حداقل از یک پردازنده 8 هسته یا بالا تر با حداقل سرعت عملکرد بین 2.5 تا 2.9 گیگاهرتز استفاده کنید تا از هرگونه دردسری جلوگیری کنید.

GPU (واحد پردازش گرافیک)

در رشته معماری ممکن است بخواهید از نرم افزار های سنگینی مانند Blender ،VRay ،Maya ،SolidWorks و Key Shot استفاده کنید. برای اجرای این نرم افزار ها که به شما در طراحی های سه بعدی کمک می کنند، باید از یک کارت گرافیک عالی استفاده کنید.

بنابراین، یک لپ تاپ مناسب برای معماری به حداقل یک پردازنده گرافیکی 1050 Ti 1650 یا 960 GTX یا Radeon RX 550 یا Radeon RX 560X برای سطوح متوسط و همچنین گرافیک های 1660 Ti یا RX 580 یا RX 5500 M یا NVIDIA Quadro یا AMD Fire Pro در سطوح حرفه ای برای پردازش بدون اشکال نیاز دارد.

رم لپ تاپ

یکی از مهم ترین نکاتی که باید به آن توجه کنید این است که هنگام اجرای نرم افزار های معماری بیشتر رم شما درگیر می شود. به ویژه هنگام اجرای برنامه های چند مولتی تسکینگ رم سیستم بیش تر هم مشغول می شود. بنابراین، کامپیوتر هایی با 16 تا 64 گیگابایت فضا ضروری هستند، اگرچه 8 گیگابایت برای سطوح متوسط کار کافی است.

همچنین گاهی شما می توانید اقدام به افزایش رم لپ تاپ به صورت مجازی و با استفاده از هارد و فلش کنید، یا به طور کلی ارتقا رم لپ تاپ را به عنوان راه حل انتخاب کنید و رم ها را به طور کلی تعویض کنید.

مشخصات بهترین لپ تاپ مناسب رشته معماری

هارد

یکی از بزرگ ترین مشکلات این است که فایل های معماری و اتوکد فضای زیادی برای ذخیره سازی نیاز دارند. در این شرایط استفاده از هارد های HDD به علت فضای زیاد و قیمت کمی که دارند، مد نظر قرار می گیرد، اما این هارد ها به شدت سرعت عملکرد سیستم شما را پایین آورده و در حال حاضر گزینه مناسبی برای کار با نرم افزار های معماری به شمار نمی روند. بنابراین استفاده از هارد های SSD توصیه می شود. این هارد ها سریع تر و مطمئن تر از هارد های HDD عمل می کنند، اما قیمت این هارد ها از HDD های معمولی بیشتر است.

با توجه به تفاوت هارد SSD و HDD، توصیه می کنیم از ترکیب دو هارد استفاده کنید. شما می توانید برای عملکرد بهینه تر، سیستم عامل و نرم افزار معماری را در SSD نصب کنید و کلیه فایل های دیگر را در HDD ذخیره کنید. مقدار حافظه مورد نیاز و برای لپ تاپ های دانشجویان و مهندسان معماری و برای کار با اتوکد حداقل 256 یا 512 گیگابایت حافظه SSD و حداقل 1 ترابایت حافظه HDD است.

مانیتور

یکی از مسائلی که در این قسمت پیش می آید توانایی حمل لپ تاپ است. اگر بخواهیم یک لپ تاپ مناسب برای رشته معماری و کار با نرم افزار اتوکد داشته باشیم بهتر است، لپ تاپ دارای صفحه نمایش بین 15 تا 17 اینچ باشد که این اندازه بهترین اندازه برای رندر معماری است.

وضوح FHD باید برای کار های مورد نظر کافی باشد. با این حال، هرچه وضوح بالا تر باشد بهتر است مانند UHD یا 4K یا 8k که شما را برای پروسه های کاری آینده نیز آماده می کند.

جمع بندی

  • صفحه نمایشگر نباید کم تر از 15 اینچ باشد.
  • گرافیک مناسب برای کار یک معمار باید حداقل 4 گیگابایت باشد.
  • سیستم معماری باید از رم حداقل 8 گیگابایت استفاده کند.
  • در نهایت استفاده از حداقل پردازنده Core i5 برای کار شما مناسب می باشد.

خرید انواع لپ تاپ

برای مقایسه، بررسی و خرید انواع لپ تاپ و اولترابوک های ایسوس، لنوو، ایسر، اچ پی و… می توانید به بخش فروشگاه آنلاین تک یک، وارد شوید.

اگر به دنبال خرید لپ تاپ مناسب کار با اتوکد و رشته معماری هستید بهتر است ادامه این مقاله را مطالعه کنید تا بتوانید بهترین انتخاب را دشته باشید. لپ تاپ هایی که در ادامه آن ها را به طور کامل شرح داده ایم، بهترین لپ تاپ ها برای رشته معماری می باشند.

لیست لپ تاپ های پیشنهادی

1.Dell G5 5590 

به طور کلی بهترین لپ تاپ است

بهترین لپ تاپ اتوکد
مشخصات فنی صفحه نمایش: 15.6 اینچ
فضای ذخیره سازی: 512 گیگابایت SSD
رم : 16 گیگابایت DDR4 SDRAM
پردازنده : Intel Core i7 9750H
سیستم عامل : Windows 10 Home
پردازنده گرافیکی : NVIDIA GeForce RTX 2060
مزایاقیمت و عملکرد عالی
 پردازنده نسل 9 برای عملکرد بهتر
دارای پورت های کافی
معایب وزن سنگین لپ تاپ (2.6 کیلو گرم)
فاقد قابلیت خواندن درایو نوری (CD)
در اتصالات بی سیم فقط بلوتوث دارد

بررسی مشخصات

این لپ تاپ مناسب رشته معماری دارای یک صفحه نمایش کامل HD 15.6 اینچی است که همراه با سیستم ضد تابش خیره کننده نور بوده و دارای پس زمینه LED با ویژگی های غیر لمسی و یک مرز باریک بین صفحه و قاب لپ تاپ است.

این صفحه نمایش IPS از کارت گرافیک RTX 2060 و پردازنده Intel Core i7-9750H پشتیبانی می کند که با فرکانس پایه 2.6 تا 4.5 گیگا هرتز با فناوری Intel Turbo Boost بهترین استفاده را از حافظه کش 12 مگابایتی انجام می دهد.

RAM سیستم برای انجام کار های چند وظیفه ای به 16 گیگا بایت ارتقا یافته و دارای پهنای باند مناسب برای اجرای روان چندین برنامه و برگه های مرورگر به طور همزمان است.

فضای ذخیره سازی آن به 512 گیگا بایت ارتقا یافته و حافظه SSD آن برای دسترسی آسان و سریع به فایل های ذخیره شده است.

سیستم عامل Windows 10 Home آن با ویژگی های جدید خود مانند مرورگر Edge که به شما اجازه می دهد صفحات وب را روی صفحه خود علامت گذاری کنید، کارکرد اتوکد را بهتر، سریع تر و روان تر می کند.

اتصالات

این سیستم دارای یک پورت HDMI 2.0، سه پورت ​​USB 3.1، یک شکاف کارت خوان SD، یک شکاف lock slot و یک جک ترکیبی هدفون و میکروفون است.

2. Lenovo ThinkPad P53

نائب قهرمان در میان لپ تاپ های رشته معماری

بهترین لپ تاپ طراحی معماری
مشخصات فنی صفحه نمایش: 15.6 اینچ
فضای ذخیره سازی: 1TB SATA SSD
رم : 32 گیگابایت DDR4 SODIMM
پردازنده : نسل نهم پردازنده Core i7 9750H
سیستم عامل : Windows 10 Pro
پردازنده گرافیکی : NVIDIA Quadro T1000 Graphics
مزایاحافظه SSD با حجم بالا
وجود دو درگاه Thunderbolt
دارای اسکنر اثر انگشت 
معایب وزن سنگین ( 2.4 کیلوگرم )
فاقد قابلیت خواندن درایو نوری (CD)
حاشیه های ضخیم که صفحه نمایش را کوچک نشان می دهد.

لپ تاپ Lenovo ThinkPad P53 یک لپ تاپ صنعتی بوده که برای رشته معماری نیز مناسب است. این لپ تاپ تمام نرم افزار های اتوکد از جمله اتوکد 3D را به خوبی اجرا خواهد کرد.

مشخصات

پردازنده اینتل نسل نهم i7 با رم 32 گیگابایتی، 1 ترا فضای ذخیره سازی SATA SSD و گرافیک NVIDIA Quadro T1000 می تواند همه کار های شما را آسان تر انجام دهد.

صفحه نمایش بزرگ آن با ویژگی FHD تصاویر را در 1920 * 1080 پیکسل ارائه می دهد. سیستم عامل Windows 10 Pro توسط پردازنده قوی آن با سرعت بالا 4.50 گیگا هرتز پشتیبانی می شود. همچنین این لپ تاپ دارای 12 مگابایت حافظه پنهان هوشمند و شش هسته است که پردازش را سریع تر می کند.

اتصالات

فناوری بلوتوث 5.0 به همراه اتصال اترنت امکان اتصال ایمن تر و سریع تر را فراهم می کند. وب کم قوی آن نیز به شما امکان می دهد عکس های بهتری بگیرید و اسکنر اثر انگشت مشکی رنگ آن ورود ایمن و سریع تر را امکان پذیر می کند. فضای ذخیره سازی SSD یک ترابایتی آن دسترسی سریع تر به فایل ها را امکان پذیر می کند. 

همچنین دو درگاه USB 3.1، یک درگاه HDMI، دو درگاه Thunderbolt و یک درگاه USB-C به همراه SD خوان، جک صدا 3.5 میلیمتری، سیستم عامل 64 بیتی، باتری 3 سلولی 90w همگی در کار اتوکد به شما کمک می کنند

3. Asus ROG Zephyrus M

حالت سوئیچ منحصر به فرد GPU

بهترین لپ تاپ اتوکد ایسوس
مشخصات فنی صفحه نمایش: 15.6 اینچ
فضای ذخیره سازی: 256 گیگابایت SSD PCIe به همراه 1 ترابایت SSHD Fire Cuda
رم : 16 گیگابایت DDR4
پردازنده : نسل هشتم Intel Hexa-Core i7 8750H
سیستم عامل : Windows 10 Pro
پردازنده گرافیکی : NVIDIA GeForce GTX 1070
مزایاوجود سه پورت Thunderbolt
صفحه کلید و پنل مناسب مرور در وب و بازی
کارت گرافیک دستگاه مناسب برای مدل سازی و اتوکد
معایب وزن سنگین ( 2.2 کیلوگرم )
فاقد قابلیت خواندن درایو نوری (CD)
ظرفیت کم باتری (فقط 6 ساعت)

Asus ROG Zephyrus M یکی از بهترین لپ تاپ ها برای کار اتوکد است. کارت گرافیک فوق العاده NVIDIA GeForce GTX با ظرفیت 8 گیگابایت این لپ تاپ را برای رشته معماری مناسب می کند.

بررسی مشخصات

صفحه نمایش آن 15.6 اینچی است که زاویه دید بهتر و وسیع تری را امکان پذیر می کند. این لپ تاپ دارای پنل بازی AVHA از نوع IPS و نرخ تازه سازی 144 هرتز است. همچنین دارای صفحه نمایش FHD و ویژگی NVIDIA G-SYNC است که تصاویر را در 1920 * 1080 پیکسل تولید می کند.

همچنین Asus ROG می تواند یک لپ تاپ گیمینگ بسیار باریک با قابلیت های اتوکد باشد. ROG می تواند تمام نرم افزار های اتوکد را با پردازنده Core i7 نسل هشتم اینتل و 6 هسته ای در محدوده فرکانس 2.6 تا 4.1 گیگا هرتز اجرا کند.

طراحی سیستم خنک کننده آن، شامل فن های 12 ولتی و یک سیستم آیرودینامیکی فعال، است. این سیستم به ROG اجازه می دهد با 20% کاهش دما نسبت به سایر لپ تاپ های گیمینگ بازی ها را اجرا کند، با این حال بسته به میزان استفاده از سیستم و شرایط محیطی ممکن است کمی داغ شود.

این لپ تاپ فناوری ضد گرد و غبار دارد که طول عمر آن را افزایش می دهد. همچنین در آن می توانید از حالت گرافیکی مجزا و یکپارچه برای عمر بیش تر باتری و حالت سوئیچ GPU استفاده کنید.

این لپ تاپ شامل 16 گیگابایت حافظه RAM که با سرعت 2666 مگاهرتز اجرا می شود، است. بهترین بخش از این سیستم ترکیبی 256 گیگا بایت حافظه SSD PCIe و یک ترابایت حافظه SSHD است که ذخیره سازی و دسترسی سریع تر را فراهم می کند.

همچنین معماری 64 بیتی سیستم عامل Microsoft Windows 10 Professional امکان عملکرد بهتر و کارآمد تر را فراهم می کند.

اتصالات

این لپ تاپ دارای پورت های زیادی است که شامل پورت Gigabit Ethernet LAN، پورت دو بانده 802.11 AC LAN بی سیم به همراه بلوتوث 4.2، یک پورت HDMI، سه پورت Thunderbolt، یک پورت USB-C و چهار پورت USB 3.1 می شود.

4. Acer Predator Helios 300

بهترین صفحه نمایش و صدا برای اتوکد

از قوی ترین لپ تاپ های اتوکد
مشخصات فنی صفحه نمایش: 15.6 اینچ
فضای ذخیره سازی: 512 گیگابایت SSD PCIe NVMe
رم : 8 گیگابایت DDR4 SDRAM
پردازنده : نسل هفتم پردازنده Intel Core I5 9300H
سیستم عامل : Windows 10 Home
پردازنده گرافیکی : NVIDIA GeForce GTX 1660Ti
مزایادارای بک لایت کیبورد
دارای اتصال اترنت و تعداد زیادی پورت
سیستم صوتی فوق العاده
معایب وزن سنگین ( 2.2 کیلوگرم )
بالا رفتن حرارت دستگاه هنگام کار مداوم و بالا
ظرفیت کم باتری

این یک لپ تاپ گیمینگ است اما همه چیز را در خود داده تا از نیاز های معماری و اتوکد شما پشتیبانی کند.

بررسی مشخصات

این لپ تاپ دارای پردازنده Intel Core i5، کارت گرافیک GeForce GTX 1660 Ti، صفحه نمایش 15.6 اینچی FHD با 120 هرتز و زمان پاسخگویی 3ms، صفحه کلید با نور پس زمینه برای تایپ راحت، 8 گیگابایت RAM و 512 گیگابایت فضای ذخیره سازی SSD NVMe که همه آن ها با هماهنگی کامل کار می کنند تا بالا ترین سطح عملکرد را تضمین کنند.

پردازنده این لپ تاپ متعلق به نسل نهم Intel Core i5 به همراه با چهار هسته برای پردازش سریع تر داده ها و عمل در محدوده سرعت 2.4 تا 4.1 گیگاهرتز تا با تکنولوژی توربو است.

سیستم عامل Windows 10 Home دارای معماری 64 بیتی است که استفاده بهتر از ویژگی های مفید سیستم عامل را که قبلاً با آن آشنایی دارید تضمین می کند.

کارت گرافیک آن GTX 1660 Ti با 6 گیگابایت ظرفیت بوده که تصاویر تولید شده توسط آن بر روی صفحه نمایش FHD با رزولوشن 1920 * 1080 نمایش داده می شوند. حافظه آن با سرعت 2666 مگا هرتز اجرا می شود و امکان ارتقاء آسان را نیز فراهم کرده است.

اتصالات

این سیستم دارا شبکه LAN و اتصال بی سیم Killer Double Shot Pro Wireless AX 1650 از استاندارد wi-fi 6 یا 802.11ac است.

همچنین این سیستم دارای سیستم صوتی قوی با دو بلندگوی استریو داخلی است که با فناوری صدای Waves Maxx Audio همراه است. دو میکروفون داخلی نیز دارد که دارای فناوری Acer Purified Voice هستند، هنگام برقراری تماس صوتی، صدای واضح و شفاف تری را تولید می کند.

علاوه بر این، برای اتصال بهتر و بیش تر، سیستم دارای، یک پورت USB-C برای انتقال داده ها با سرعت بیش تر، سه پورت USB 3.1، یک پورت HDMI 2.0 با پشتیبانی HDCP و یک مینی پورت DisplayPort 1.4 است. این سیستم دارای یک وب کم HD است که از محدوده دینامیکی فوق العاده بالا یا SHDR را پشتیبانی می کند. البته باتری لیتیوم یونی سیستم تنها 6 ساعت دوام می آورد که با استاندارد های امروزی بسیار کم است. 

5. HP ZBook 15u G6 

لپ تاپی که هزینه کردن برای آن به صرفه است

لپ تاپ اچ پی اتوکد
مشخصات فنی صفحه نمایش: 15.6 اینچ
فضای ذخیره سازی: 512 گیگابایت SSD PCIe
رم : 32 گیگابایت DDR SDRAM
پردازنده : نسل هشتم Intel Quad Core i7 8565U
سیستم عامل : Windows 10 Pro
پردازنده گرافیکی : AMD Pro WX 3200
مزایااین سیستم دارای 32 گیگابایت رم است
دارای اسکنر اثر انگشت
دارای بک لایت کیبورد
معایب ظرفیت حافظه کم است
برای حمل روی دست بزرگ است

این لپ تاپ دارای تمام مواردی است که می خواهید از آن برای کار اتوکد استفاده کنید.

بررسی مشخصات

این دستگاه دارای یک پردازنده Intel i7 با چهار هسته است که دارای 8 مگابایت حافظه نهان هوشمند است و با سرعت بالای 4.60 گیگاهرتز کار می کند. رم آن 32 گیگابایت، حافظه ذخیره سازی 512 گیگابایت SSD بوده و با یک صفحه نمایش 15.6 اینچی FHD کار می کند.

سیستم عامل Windows 10 Pro آن، با کارت گرافیک اختصاصی AMD Pro WX 3200، باتری 3 سلولی 56 وات ساعتی و حافظه SSD NVMe همه به سطح عملکرد سیستم افزوده و لپ تاپ را برای رشته معماری و پروژه های اتوکد آماده می کنند.

اتصالات

این دستگاه دارای اسکنر اثر انگشت، wi-fi و اتصال بلوتوث 5.0 به همراه اتصال Intel wi-fi 6 یا 802.11ax است. همچنین یک اتصال LAN اترنت و یک وب کم HD 720p در سیستم وجود دارد.

همچنین دو درگاه USB 3.1 و یک درگاه USB-C، یک درگاه HDMI، یک شیار SD خوان و یک جک ترکیبی هدفون و میکروفون در سیستم وجود دارد.

سیستم امنیتی اسکنر اثر انگشت لپ تاپ امکان ورود ایمن تر و صفحه کلید با نور پس زمینه تایپ آسان را فراهم می کنند.

منبع:

ecomputertips.com

Gerelateerde berichten

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *