آموزش

قابلیت NFC و کاربرد های آن در موبایل

قابلیت NFC

بسیاری از افراد هستند که نمی دانند NFC چیست و به دنبال منبعی هستند که بتوانند به کمک آن تعریف درستی از این قابلیت پیدا کنند و بدانند این قابلیت در تلفن های همراه چه کابردی دارد. در این مقاله همراه ما باشید تا به خیلی از سوالات خود در خصوص این قابلیت تلفن های همراه پاسخ دهید و بتوانید تعریف درستی از این قابلیت و کاربردهای آن را بیابید.

NFC چیست؟

NFC مخفف کلمه Near Field Communication است و همان طور که از اسم آن بر می آید مجموعه ای از استانداردهای مخابرات بی سیم در فاصله های بسته و کوتاه است. این قابلیت توانایی دارد که امکانات زیادی را در اختیار شما قرار دهد.

در توضیحی ساده باید گفت NFC یک قطعه سخت افزاری در تلفن همراه است که می توان به کمک آن ارتباطی دو طرفه ایجاد کرد. در صورتی که RFID یک تکنولوژی خواندن یک طرفه است.

چه وسایلی به NFC مجهز هستند؟

امروزه، تلفن های همراه هوشمند و لپ تاپ هایی که وارد بازار می شوند دارای قابلیت چیپ NFC هستند. Google nexus, HTC, Blackberries و بسیاری دیگر از وسایل هم اینک مجهز به این تکنولوژی در تلفن های همراه می باشند. چیپ های NFC در تگ ها هم جا ساز شده اند و نشان می دهند تلفن همراه شما با کدام یک می تواند ارتباط برقرار کند.

چه کار هایی را می توان با NFC انجام داد؟

به عبارتی NFC کیف پول موبایل شما محسوب می شود. NFC یک قابلیت است که امکان جایگزینی پول نقد و کارت های اعتباری را دارد. بوسیله قابلیت NFC شما قادر خواهید بود با یک ضربه بر روی موبایلتان تمام پرداخت ها و خرید های خود را بدون وجود کارت های بانکی انجام دهید.

قابلیت NFC علاوه بر پرداخت موبایلی قابلیت های دیگری نیز دارد که عبارتند از:

دریافت بلیت یا کارت پرواز هواپیما، اتوبوس و…

با وجود قابلت NFC در تلفن های همراه می توانید هزینه های ناشی از بلیت اتوبوس، هواپیما، قطار و… را پرداخت نمایید. به وسیله قابلیت NFC شما نیازی به تهیه بلیت و کارت های پرداخت هزینه وسایل نقلیه عمومی را ندارید.

دانلود اطلاعات از جمله مزایا دیگری که قابلیت NFC در اختیار شما قرار می دهد، دانلود اطلاعات است که می توانید به کمک استفاده از این قابلیت موارد دلخواه و

پرداخت هزینه اتوبوس و قطار و…

پرداخت هزینه اتوبوی و قطار و...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *