مجله تکنولوژی

روش های صحیح شارژ پاوربانک

روش های صحیح شارژ پاوربانک

پاوربانک از دو لغت لاتین پاور و بانک تشکیل شده است که به معنی بانک انرژی می باشد. در مقاله آشنایی با پاوربانک و راهنمای خرید پاوربانک تا حدودی هر آنچه ضرورت داشت تا کاربران در مورد پاوربانک بدانند گفته شد در این مقاله قصد داریم شما را با روش های صحیح شارژ پاوربانک آشنا کنیم.

در واقع پاوربانک یا شارژر همراه وسیله ای تقریبا ضروری برای افرادی است که از موبایل هوشمند و یا تلفن همراه استفاده می کنند. به خصوص افرادی که در حرفه بازاریابی فعالیت زیادی دارند. بهتر است بگویم پاور بانک برای افرادی مناسب است که به طور معمول خارج از منزل اند و بیشتر کار هایشان را با تلفن همراه و یا تبلت شخصی انجام می دهند.

این روز ها با توجه به پیشرفت تکنولوژی مردم معمولا موبایل های هوشمندی را انتخاب می کنند که به آن علاقه دارند، حتی در صورتی که عمر باتری آن کم باشد. با پیدایش پاوربانک ها، کوتاه بودن عمر باتری گوشی ها مسئله مهمی نیست. در حال حاضر برند های متفاوتی از پاوربانک ها وجود دارند که می توانیم از آنها استفاده کنیم.

پاوربانک

خرید و مقایسه انواع پاور بانک

شما می توانید از بخش فروشگاه، به بررسی و مقایسه انواع مختلفی از پاوربانک پرداخته و در صورت تمایل، خرید خود را به صورت مستقیم و با بهترین قیمت، انجام دهید.

1. چراغ های ال ای دی پاور بانک را بررسی کنید.

بیشتر پاور بانک ها از چراغ ال ای دی برخوردارند. باید به این نکته توجه داشته باشید زمانی که قصد دارید پاوربانک خود را به برق بزنید حتما 1 الی 2 چراغ آن روشن مانده باشد. درست است که هر زمان بخواهید می توانید پاوربانک خود را به برق متصل کنید ولی این امر در دراز مدت باعث کم شدن عمر باطری پاوربانک شما می شود و لازم است بدانید که هر چه تعداد دفعات متصل کردن به برق بیشتر باشد عمر مفید دستگاه شما نیز پایین می آید.

2. پاوربانک را به پریز متصل کنید.

با کمک کابل USB و آداپتور پاوربانک خود را به برق متصل کنید. بعد از متصل کردن پاوربانک باید صبر کنید تا پاوربانک شما کاملا شارژ شود. نحوه اتصال پاوربانک به پریز درست همانند نحوه اتصال شارژر موبایل است. پایه کوچک کابل USB را به پاور بانک و پایه بزرگ کابل USB را به آداپتور متصل می کنیم و سپس به پریز برق متصل می کنیم.

متصل کردن پاوربانک به پریز

3. شارژ کردن پاوربانک از طریق درگاه های لپ تاپ و کامپیوتر

حتما این موضوع را می دانید که کامپیوتر ها و لپ تاپ ها این قابلیت را دارند که گوشی تلفن همراه و یا پاوربانک را شارژ می کند. در چنین مواقعی دقیقا همانند بالا از طریق کابل USB پاوربانک را به لپ تاپ متصل می کنیم و به پاوربانک چندین ساعت فرصت می دهیم تا کاملا شارژ شود.

شارژکردن پاوربانک از طریق لپ تاپ

4. توجه به دستورالعمل سازنده پاوربانک

بعد از خرید پاوربانک باید دستورالعمل های سازنده را در مورد حداکثر زمانی که برای شارژ شدن پاوربانک در نظر گرفته شده است را بررسی کنید. بیش از حد در شارژ ماندن پاوربانک باعث کاهش عمر مفید پاوربانک می شود. در نتیجه باید به دستور های تولید کننده توجه کنیم، زیرا در قسمت دستورالعمل ها حتما به مدت زمان شارژ پاوربانک اشاره می شود. مثلا می گویند این پاوربانک ظرف دو الی سه ساعت شارژ می شود.

5. بیش از حد ماندن پاوربانک در شارژ

بعد از اینکه چراغ های ال ای دی پاوربانک شما روشن شد آن را از برق بکشید و قطع کنید. همانطور که در موارد بالا گفته شد بیش از حد ماندن پاوربانک در شارژ سبب کاهش عمر مفید باطری می شود.

نکته: اگر چراغ ال ای دی شما کار نمی کنند بهتر است خودتان مدت زمان شارژ شدن پاوربانک را تخمین بزنید و بعد از اتمام شارژ شدن آن را از برق بکشید.

چرا مدت زمان شارژ شدن برخی پاوربانک‌ ها طولانی است؟

بیشتر پاوربانک ها تنها از طریق کابل USB شارژ می شوند و با توجه به ظرفیتی که دارند حتی ممکن است تا 35 ساعت طول بکشد. برای شارژ شدن سریع پاوربانک بهتر است پاوربانکی را انتخاب کنید که ولتاژ ورودی آن بیش از 5 ولت باشد.

و درآخر:

برای اطمینان داشتن از این موضوع که پاوربانک شما کاملا شارژ شده است، نیاز است آن را بررسی کنید. بعد از اتمام مرحله شارژ شدن پاوربانک یک دستگاه الکترونیکی نظیر موبایل، تبلت و … را به پاوربانک متصل کنید. در نتیجه اگر پاوربانک به درستی شارژ شده باشد باید دستگاه شما شارژ شود. ولی اگر دستگاه شما شارژ نشد بهترین راه این است که با دفتر فروش آن تماس گرفته و از طریق گارانتی محصول پاوربانک خود را تعویض کنید.