مجله تکنولوژی, معرفی محصول

راهنمای خرید کیبورد

راهنمای خرید کیبورد

ما در این مقاله با نام ” راهنمای خرید کیبورد ” به شما در خرید یک کیبورد مطابق با نیازتان کمک می کنیم.

کیبورد، یکی از لوازم جانبی کامپیوتر می باشد که از زمان های گذشته تا کنون تغییرات بسیاری کرده است. با پیشرفت تکنولوژی کیبوردها نیز به روز شده اند. کیبوردهای گیمینگ که این روزها طرفداران مخصوص خود را دارند، توانسته اند در بازار جای خود را پیدا کنند و گیمرها را به سمت خود جذب کنند.

کمپانی های زیادی در تولید و طراحی کیبوردها  فعالیت می کنند که از برترین برندهای تولید کننده کیبورد می توان به کمپانی گرین و هترون اشاره کرد که یکی از بهترین برند های موجود در بازار می باشند و طرفداران بسیاری دارند.

ما در این راهنمای خرید کیبورد ، کیبوردها را در دو دسته بندی قرار داده ایم که یکی بی سیم و با سیم بودن و دسته بندی بعدی براساس نوع کاربردو تعداد دکمه، می باشد.

دسته بندی براساس بی سیم و باسیم بودن

دسته بندی اول براساس سیم دار یا بی سیم بودن کیبوردها می باشد که به دو دسته بی سیم و باسیم تقسیم می شوند.

راهنمای خرید کیبورد

هرکدام از این کیبوردها دارای ویژگی های منفی و مثبتی هستند که در نهایت خود شما باید کیبورد متناسب با نیازتان را انتخاب کنید.

کیبوردهای بی سیم به این دلیل که دارای مشکل هایی از قبیل پیچیدن سیم، کوتاه بودن سیم ها و … می باشند، برای افرادی که کار زیادی با کیبورد دارند خسته کننده است. الیته برای برخی افراد که کارهای پیچیده ای ندارند مناسب است.

اما کیبوردهای بی سیم، که دارای منبع تغذیه باتری می باشند و برای شارژ مجدد آن نیاز به منبع برق است. از طرفی این کیبوردها قابلیت جابه جایی به هرجا را دارند این نکته هم قابل تامل است که کیبورد های بی سیم دارای لگ و تاخیر درعملیات است.

دسته بندی براساس نوع کاربرد

دسته بندی دیگری که می توان برای آنها در نظر گرفت این است که کیبوردها را براساس دکمه های آن دسته بندی می کنند. در این دسته بندی مواردی از جمله کیبوردهای تایپ، بازی، مدیاپلیر و … قرار دارند.

کیبورد های تایپی باید دارای دکمه هایی نرم باشد، تا هنگام تایپ در مدت طولانی انگشتان شما را اذیت نکند.

کیبوردهای گیمینگ، کیبوردهایی هستند که اغلب دارای تعداد دکمه های بیشتر می باشند. کیبورد خوب لذت بازی را بیشتر می کند و به شما کمک می کند تا بتوانید بازی را با سرعت و دقت بیشتری انجام دهید. برخی از آنها دارای نور پس زمینه می باشند که این کیبوردها را بسیار جذاب کرده است.

راهنمای خرید کیبورد

چند ویژگی مهم برای یک کیبورد خوب را در زیر برای شما بیان می کنیم :

کیبوردهایی وجود دارند که به راحتی قابل حمل هستند. این کیبوردها را می توانید خم یا لوله کنید، بدون آنکه آسیبی به آنها وارد شود.

راهنمای خرید کیبورد

نکته ی دیگری که باید برای خرید کیبوردها در نظر گرفت این است که نباید فاصله ی بین دکمه ها زیاد باشد تا از جمع شدن گرد و غبار بین این دکمه ها جلوگیری شود. اگر بین دکمه ها فاصله داشت توجه کنید که این فاصله به گونه ای باشد که بتوانید گرد و غبار بین دکمه ها را تمیز کنید.

علاوه برآن باید فاصله ی بین دکمه ها به گونه ای باشد تا به راحتی با یک دست بتوان چند دکمه را انتخاب کرد.

راهنمای خرید کیبورد

برخی از کیبوردها دارای نور پس زمینه هستند و در تاریکی دارای نور زیبایی می باشند. این ویژگی سبب می شود تا در شب به راحتی تایپ کنید.

قیمت این کیبوردها با توجه به امکانات و دکمه هایی که کیبورد دارد تعیین می شود. هرچه این امکانات بیشتر باشد قیمت آن بالاتر می رود.

برخی از کیبوردها اعداد ماشین حسابی را دارند و برخی ندارند که این موضوع سلیقه ای است و می تواند به افرادی که حسابدار هستند و یا دربانک کار می کنند کمک کند تا سریع تر و راحت تر اعداد را تایپ کنند. اما برخی افراد به کیبوردهای کوچک علاقه مند هستند.

گارانتی هم نکته ی دیگر است که باید هنگام خرید کیبورد به آن توجه نمایید.

تمام نکات در این راهنمای خرید کیبورد گفته شد اما در نهایت این شما هستید که با میزان هزینه و امکاناتی که برای خرید کیبورد در نظر گرفته اید، می توانید یک کیبورد خوب را خریداری کنید.

فروشگاه تک یک

فروشگاه آنلاین تجهیزات و لوازم جانبی کامپیوتر

Gerelateerde berichten