مجله تکنولوژی, معرفی محصول

راهنمای خرید پرینتر

راهنمای خرید پرینتر

با مقاله راهنمای خرید پرینتر در خدمت شما عزیزان هستیم تا بتوانیم در خرید بهترین پرینتر که مورد نیازتان است، به بهترین شکل ممکن شما را راهنمایی کنیم. پرینترها با توجه به نیاز شما متفاوت اند و انوع و مدل های مختلفی دارند. کارخانه های متفاوتی هستند که پرینتر های متنوعی تولید می کنند و شما می توانید با توجه به نیازی که دارید آن را خریداری کنید.

با توجه به ضرورت استفاده از پرینتر ها ما قصد داریم با ارائه نکات مهمی در مورد خرید انواع پرینتر و امکاناتی که دارند شما را از این سردرگمی نجات دهیم. در مقاله آشنایی با انواع پرینترها و بررسی کامل آن به طور دقیق با دسته بندی پرینتر ها آشنا شدید. در این مقاله قصد داریم شما را نسبت به خرید یک پرینتر خوب راهنمایی کنیم.

راهنمای خرید پرینتر
این پرینتر از قابلیت بلوتوث نیز برخوردار است.

تعریف پرینتر

در ابتدا به صورت مختصر شما را با مفهوم پرینتر آشنا می کنیم و تعریف کامل آن را برای آن دسته از افرادی که هیچ اطلاعاتی درباره این موضوع ندارند بازگو می کنیم تا با آن آشنا شوند.

پرینتر ها معمولا متن یا تصویر ایجاد شده از طریق رایانه را بر روی کاغذ چاپ می‌ کنند. یکی از تجهیزات جانبی رایانه پرینتر است که در گذشته به آن چاپگر نیز گفته می شد. طبق مطالب قبل بر این موضوع واقف اید که پرینتر ها بر دو اساس طبقه بندی می شوند: 1) از لحاظ مکانیسم چاپ 2) از لحاظ تکنولوژی ساخت

دسته بندی کاربری پرینترها:

معمولا افرادی که از پرینترها استفاده می کنند به 3 دسته تقسیم می شوند:

راهنمای خرید پرینتر
این پرینتر مناسب کار های حرفه ای و با کیفیت است.
  1. کاربران خانگی (عادی): این دسته از کاربران می توانند یک شخص حقیقی همانند اعضای یک خانواده یا هر کاربر معمولی باشند. کاربران این دسته معمولا کار آن چنانی ندارند و نهایت کارشان با پرینتر در حد پرینت گرفتن از عکس های خانوادگی یا جزوات و… است. این گروه از افراد به دنبال پرینتر های جوهر افشان اند، زیرا امروزه پرینتر های جوهر افشان در اکثر بازار ها موجود اند و این دسته از پرینتر ها همه کاره اند و تمامی کار ها از قبیل پرینت نمودارها، مقالات و عکس های براق و … را انجام می دهند. رقابت این دسته از پرینتر با پرینتر لیزری بسیار نزدیک است و هر دو در تلاش اند تا بازار را در دست خود بگیرند. لازم به ذکر است که بگوییم این پرینتر ها از قیمت بسیار مناسبی نیز برخوردارند.
  2. کاربران شرکتی (سازمانی): معمولا افرادی که در شرکت ها کار می کنند و کیفیت کار برایشان مهم است جزو این دسته از کاربران محسوب می شوند. معمولا این گروه به دنبال پرینترهای لیزری اند زیرا پرینتر های لیزری معمولا برای کار های اداری گزینه خوب و مناسبی است. فاکتور دیگری که با شما در مورد آن صحبت کردیم در مورد سرعت پرینتر است. که پرینتر های لیزری از سرعت خوبی برخوردارند. از لحاظ قیمت نیز به نسبت پرینتر های جوهر افشان کمی بالاتر هستند اما با این حال باز هم قیمت مناسب اند.
  3. کاربران کارگروه های کوچک: این دسته از کاربران در محیط‌ های تجاری به پرینتر‌هایی با توانایی بالا نیاز دارند که حجم زیادی از کار‌های متنوع را در زمان کمتری انجام دهد. این گروه معمولا با خرید یک پرینتر سخت جان و پر کار رضایتشان جلب می شود.

مهم ترین نکات قبل از خرید پرینتر

راهنمای خرید پرینتر
جوهر پرینتر

به طور کلی باید قبل از خرید پرینتر به فاکتور های زیر توجه کنید:

  • به چه پرینتری احتیاج دارید و با چه قیمتی؟
  • برخوراری از قابلیت اسکن دو رو
  • توان کار ماهانه پرینتر به چه اندازه باشد
  • سرعت چاپ
  • نوع کارتریج‌ پرینتر
  • وضوح چاپ و اسکن پرینتر
  • برخورداری از کارت شبکه
  • برخورداری از اسلات حافظه، بلوتوث و پرینت مستقیم
  • قابلیت بی سیم یا با سیم

خرید و مقایسه انواع پرینتر

شما می توانید از بخش فروشگاه، به بررسی و مقایسه انواع مختلفی از پرینتر ها پرداخته و در صورت تمایل، خرید خود را به صورت مستقیم و با بهترین قیمت، انجام دهید.

قابلیت اسکن دو طرفه

یکی از امتیازات مهم در پرینتر ها بهرمندی از قابلیت اسکن دو طرفه است، منظور از اسکن دو طرفه این است که به صورت اتوماتیک کاغذ به به سمت دیگر برگردد و نیازی به تماس دست نداشته باشد. برخورداری از این قابلیت کار شما را راحت می کند و هم چنین در مواردی که نیاز به اسکن دو طرفه دارید در مصرف کاغذ نیز صرفه جویی می کند.

راهنمای خرید پرینتر
این پرینتر از قابلیت اسکن دو طرفه برخوردار است.

توان کاری پرینتر

پرینتر بر اساس توان کاری به 3 دسته تقسیم می شوند: پرینتر های خانگی، خانگی سنگین، اداری سبک و اداری سنگین

توان کاری پرینتر ها به طور معمول بین 1000 تا 10000 و یا حتی بیش از این مقدار است. در هنگام خرید پرینتر، به سینی تعبیه شده در پرینتر توجه کنید. پرینتر های سبک یا خانگی معمولا 100 برگ جای دارند. پرینتر هایی که 200 برگ جای دارند برای مصارف اداری مناسب اند. دسته بعدی از پرینتر ها معمولا تا سقف 1000برگ جای دارند. شما می توانید بیش از حد ظرفیت پرینتر در سینی آن برگه قرار دهید اما این کار طول عمر پرینتر را کاهش می دهد. بهتر است از هر پرینتر با توجه به ظرفیتی که دارد استفاده کرد.

وضوح و سرعت و کیفیت رنگ پرینتر

سعی کنید قبل از خرید پرینتر به این 3 فاکتور مهم توجه کنید، وضوح تصویر و کیفیت رنگ و سرعت پرینتر چند نمونه از ویژگی هایی است که با توجه به تکنولوژی به کار گرفته شده در پرینتر می تواند متفاوت باشد.

سرعت چاپ نیز در کلیه پرینتر های موجود در بازار معادل 30 برگ در دقیقه است البته این مقدار حداکثر توان پرینتر است و در حقیقت بین 10 الی 30 برگ توان اصلی پرینتر است. البته به این موضوع نیز توجه داشته باشید که اگر از 30 برگ بیشتر باشد قطعا وضوح تصویر این پرینتر کم می شود.

برخورداری از اسلات حافظه، بلوتوث و پرینت مستقیم

اگر فعالیت و کار شما به گونه ای است که همیشه باید عکس های زیادی را چاپ کنید، به فکر چاپگری باشید که از اسلات حافظه و پرینت مستقیم برخوردار باشد. برخورداری از این قابلیت کار شما را راحت می کند و نیازی به این نیست که ابتدا عکس ها را به کامپیوتر منتقل کنید و بعد چاپ کنید. از طریق اسلات حافظه شما می توانید به صورت مستقیم حافظه دوربین را به پرینتر خود وصل کنید و عکس ها را چاپ کنید. دوربین های بلوتوثی نیز می توانند به پرینتر متصل شوند و به آسانی تصاویر را چاپ کنند.

قابلیت پرینت مستقیم به شما کمک می کند تا دوین را از طریق پورت USB به پرینتر وصل کنید.

قابلیت اتصال به شبکه:

امروزه با پیشرفت تکنولوژی قابلیت های متنوعی در پرینتر ها ایجاد شده است، یکی از این قابلیت ها که توانسته است. نیاز بسیاری از کاربران شرکتی و سازمانی را رفع کند قابلیت اتصال به شبکه است، معمولا در محیط های اداری و شرکت ها برای هر یک از کارکنان یک پرینتر قرار نمی دهند؛ زیرا علاوه بر اشغال فضای زیاد هزینه بسیاری را در بر خواهد داشت. بنابراین برخورداری از پورت Ethernet یا شبکه می توانند نیاز عمده ای از شرکت ها را رفع کند.

البته که بسیاری از پرینتر ها قابلیت Share برخوردارند ولی از پورت Ethernet یا شبکه برخوردار نیستند. برای این کار باید پرینتر را به یکی از کامپیوترها متصل کرد و سپس آن را Share کنید. چاپگر های مجهز به Wi-Fi نیز از این قابلیت برخوردارند و به صورت بی سیم به شبکه متصل می شوند.

تعیین برند برای خرید بهترین پرینتر

امروزه کمپانی ها و شرکت های مختلفی وجود دارند که پرینتر تولید می کنند و در اختیار شما عزیزان قرار می دهند. کافی است شما با توجه به نیازتان پرینتر مورد نظر خود را خریداری و استفاده کنید.

با توجه به اینکه تنوع محصول در بازار بسیار است، ممکن است خریداران در هنگام خرید دچار سردرگمی شوند. ولی در این بخش شما را با کمپانی های تولید کننده پرینتر آشنا می کنیم.

چند مورد از کمپانی هایی که در طراحی و تولید پرینتر موفق بوده اند را برای شما عزیزان شرح می دهیم:

  • برند HP
  • برند Canon
  • برند Epson
  • برند Olivetti

رقابت شدیدی که بین این چند برند معروف جهان است، باعث شده قیمت ها تا حد زیادی برای جذب مشتری کاهش یابد.