آموزش

درباره ی MateBook X Pro

این لپ تاپ دارای سخت‌افزاری قوی، بدنه‌ی فلزی و طراحی جذاب و بروزی میباشد،که نمونه ی بی نظیر هواوی در دنیای لپ‌تاپ‌ ها میباشد. اما مشکلاتی از قبیل تعداد کم پورت‌‌ها و کارکرد نامناسب فن خنک‌کننده سبب شده که این لپ‌تاپ از نظر متخصصین و کاربران خیلی کارآمد نباشد.

در همایش جهانی موبایل 2018 بعد از گذشت 2 سال از ورود چینی‌ ها به دنیای ویندوز، لپ‌تاپی رونمایی شد که از همان اول، نظر همگان را به خود جلب کرد. میت بوک ایکس پرو با مهندسی بی نظیر و طراحی به روز خود در نگاه اول، سبب تحیر کاربران شد و آنها را به تعریف و تمجید وا داشت.

اما آیا واقعا از لحاظ سخت افزاری هم کارایی قابل قبولی دارد یا همانند سری قبل خود همگان را نا امید خواهد کرد!؟

 

از ظاهر یک لپ تاپ چه توقعاتی خواهید داشت؟

در وهله ی اول احتمالا به چیزی که فکر خواهید کرد ،وزن کم آن میباشد و در کنار آن جذابیت ظاهری ، جنس بدنه و کیفیت ساخت است.اما حقیقتا کمتر لپ تاپی است که تمام این ویژگی ها را باهم داشته باشد.

اما میت بوک پرو جزء تعداد کمی از لپ تاپ هاست که تمام این ویژگی ها را باهم دارد.بدنه ی فلزی و ظریف و همچنین کیفیت ساخت عالی از جمله ویژگی هایی است که در نگاه اول مورد توجه قرار میگیرد.مشخصات فوق ان را به دستگاهی بی نظیر و مستحکم تبدیل کرده است.

طراحان این دستگاه به جای قرار دادن وبکم در پایین نمایشگر ایده ای نو برای آن طراحی کرده اند به این گونه که وبکم در زیر کلیدی بین F6 و F7 قرار گرفته که با فشردن آن، دوربین یک مگاپیکسلی دستگاه نمایان میشود.

متاسفانه این ایده زیاد هم خوب نیست، به این دلیل که کاربر باید بین نگاه به دوربین و شخصی که با او مکالمه میکند،یکی را انتخاب کند ، به علاوه ی اینکه زاویه‌ دوربین در مسیر بینی افراد است که این موضوع خوشایند کاربران نیست.

میت بوک ایکس پرو مجهز به حسگر اثر انگشت میباشد که با کلید پاور این دستگاه منسجم شده است و عملکرد بسیار سریعی دارد به طوری که در عرض یک ثانیه در حالت اسلیپ با لمس آن وارد سیستم خواهید شد،همچنین نمایشگر بی نظیری دارد که با حاشیه‌های بسیار باریک و روشنایی بالای خود، از مهمترین نقاط قوت میت‌بوک ایکس پرو به‌حساب می‌آید.

 

به گفته ی هواوی این لپ‌تاپ دارای باتری 57.4 وات‌ساعتی میباشد که تا 12 ساعت، میتواند پخش فیلم را مدیریت کند. گرچه 12 ساعت پخش فیلم برای یک‌ لپ‌تاپ کملا مناسب است، اما هواوی این را در شرایطی اظهار داشته که میزان روشنایی نمایشگر 150 نیت و خروجی صدا 67 درصد قرار داشته است.

 

در پایان اینکه امروزه کمتر شرکتی را میتوان یافت که در اولین تولیدات کالاهای خاص خود بدون کوچکترین نقصی عمل کند.این لپ تاپ قطع به یقین همه ی انتظار ما را از یک لپ تاپ ایده آل برآورده نخواهد کرد اما حقیقتا در سطح قابل قبولی قرار دارد.

بدنه‌ی فلزی با کیفیت ساخت بینظیر، وزن سبک، نمایشگری فوق العاده با حاشیه‌ ای باریک و نیز شارژدهی قابل قبول ، از جمله ویژگی های مثبت این دستگاه است.