ترفند, ترفند گوشی

روش های جلوگیری از هک گوشی ‎به صورت 100% عملی

جلوگیری از هک گوشی‎

ما در این مقاله راه های مختلف برای جلوگیری از هک گوشی‎ را به شما نشان می دهیم. با هک شدن گوشی هوشمند خود احساس می کنید کسی خانه شما را سرقت کرده است یا شاید بدتر. پس بهتر است که قبل از اینکه چنین اتفاقی برای شما پیش بیاید، راه های پیشگیری و جلوگیری از آن را بدانید.

این یک حمله گسترده به حریم خصوصی و نقض فضای شخصی شما است و ممکن است مدتی طول بکشد تا بفهمید چه چیزی از دست رفته است. گوشی هوشمند شما فقط اشیاء با ارزش شما را نگه نمی دارد، این به مزاحمان علامت می دهد که کدام یک از اشیاء با ارزش شما برای شما مهمترین است.

تلفن های هوشمند دستگاه های کوچکی هستند که به راحتی گم می شوند یا سرقت می شوند و دائماً سیگنال های ارسال و دریافت آنلاین را دریافت می کنند، بنابراین همیشه هدف مجرمان قرار می گیرند.

برای اینکه تلفن و مطالب آن را از چشم هکر ها دور نگه دارید، باید یک استراتژی برای محافظت از اطلاعات ارزشمند خود تهیه کنید. در اینجا چند نکته در مورد نحوه محافظت از گوشی هوشمند خود در برابر هکرها و مزاحمان آورده شده است.

سیستم عامل و برنامه های خود را به روز کنید

سیستم عامل و برنامه های خود را به روز کنید

شرکت های نرم افزاری دائماً نرم افزار را به روز می کنند و نه تنها به دلایل زیبایی بلکه بسیاری از به روزرسانی های نرم افزاری و رفع اشکال حاوی پیشرفت های امنیتی هستند که به محافظت از گوشی هوشمند شما در برابر نقض داده ها و مزاحمت ها می پردازند و آسیب پذیری ها را کم می کنند و کار را برای هکرها سخت تر می کنند. هنگامی که یک به روزرسانی برای سیستم عامل گوشی هوشمند یا هر برنامه دیگری که استفاده می کنید اعلام شد، آن را بدون تأخیر نصب کنید.

از Wi-Fi عمومی استفاده نکنید

در حال حاضر، همه باید درباره خطرات استفاده از Wi-Fi باز برای هر کاری بدانید، زیرا Wi-Fi رایگان عمومی در مراکز خرید، کافه ها، فرودگاه ها یا هر مکان عمومی دیگر، گوشی شما را در معرض انواع خطاهای آنلاین قرار می دهد.

توجه داشته باشید که یکی از ساده ترین روش های هک گوشی برای هکر ها، استفاده از اتصال وای فای است. پس با عدم اتصال به نقاط دسترسی نا امن، اقدام به جلوگیری از هک گوشی‎ خود نمایید.

سعی کنید در هر زمان از اینترنت سیم کارت تلفن همراه خود استفاده کنید و هنگامی که در مکان عمومی هستید Wi-Fi را روی تلفن همراه خود خاموش کنید. اگر امکان پذیر نیست، با استفاده از یک برنامه وی پی ان، ابزاری که از طریق اتصال رمزگذاری شده و ارتباطات شبکه را تونل می کند، استفاده کنید.

اما در انتخاب VPN دقت کنید زیرا همه ی آن ها دارای کیفیت برابر نیستند. همچنین غیرفعال کردن بلوتوث را در حالی که خارج از خانه هستید نیز در نظر بگیرید.

تلفن هوشمند خود را قفل کنید

تلفن هوشمند خود را قفل کنید

یکی از راه های جلوگیری از هک گوشی‎ این است که تلفن هوشمند خود را قفل کنید. همیشه یک کد عبور چهار یا شش رقمی را وارد کنید تا وارد دستگاه شوید. ممکن است رمزهای عبور راحت نباشند، اما یک آرامش خاطر به شما می دهد که اگر گوشی خود را گم کردید، اولین کسی که آن را پیدا می کند نباید بتواند داستان زندگی شما مانند: ایمیل، مخاطبین، عکس ها و اطلاعات بانکی را از آن استخراج کند.

یک کد عبور حتی طولانی تر را با شماره ها و حروف در نظر بگیرید. جای نگرانی نیست اسکن اثر انگشت و Face ID گزینه های آسان و سریع برای افزایش امنیت هستند. به این نکته هم توجه کنید که، مطمئن شوید برنامه هایی که اطلاعات شخصی دارند نیز در پشت رمزها قفل شده اند.

شماره تلفن همراه خود را خصوصی نگه دارید

دقیقاً مانند اینکه شماره تلفن ثابت خود را به هر کسی نمی دهید، به طور خودکار شماره تلفن همراه خود را به هر برنامه ای که از شما درخواست می کند، پیشنهاد نکنید. هر چه شماره تماس شما بیشتر عمومی شده باشد، در برابر حمله های اس ام اس و کلاهبرداری و حتی حمله به حساب های محافظت شده، آسیب پذیرتر خواهید بود.

در نظر بگیرید که خط دوم را به تلفن همراه خود اضافه کنید. Google Voice یک روش عالی برای محافظت از شماره تلفن خود در برابر خطاهای آنلاین، همانند برنامه هایی مانند Sideline ،Line2 و Hushed است که اضافه کردن خط دوم به تلفن همراه شما را تسهیل می کند.

در رسانه های اجتماعی زیاده روی نکنید

در رسانه های اجتماعی زیاده روی نکنید

در حالی که استفاده از نام واقعی خود در رسانه های اجتماعی مانند Facebook و Twitter خوب است، از به اشتراک گذاشتن اطلاعات آشکار درباره خود در شبکه های اجتماعی پرهیز کنید.

از لیست شهرهای خانگی، آدرس های خاص، مکان های کاری خاص، شماره تلفن ها، نام خانواده و سایر جزئیات که هکرها می توانند برای ردیابی شما استفاده کنند، خودداری کنید. این روزها، فیس بوک به شما این امکان را می دهد که بخش وسیعی از اطلاعات درباره خود را با تنظیمات و ابزارهای حریم خصوصی آن، از جمله عکس ها، لیست دوستان و موارد دیگر را مخفی کنید.

اطلاعات شخصی و اسناد را بر روی تلفن خود ذخیره نکنید

اطلاعات شخصی، اسناد یا پرونده ها را بر روی تلفن خود ذخیره نکنید و تعداد عکس های برچسب گذاری شده را در Roll Camera خود محدود کنید. با انتقال تصاویر و اسناد به کامپیوتر و حذف ایمیل های محرمانه از حساب های مالی، کارفرمایی و سلامت، عادت داشته باشید که تلفن خود را نسبتاً بکر کنید.

از احراز هویت دو عاملی استفاده کنید

برای جلوگیری از هک گوشی استفاده احراز هویت دو عاملی را فراموش نکنید. هویت دو عاملی یکی از اقدامات امنیتی مبهم دیگر است که اکثر مردم نمی توانند تحمل کنند. احراز هویت دو عاملی است که با نام Two-factor authentication = 2FA نیز شناخته می شود. دلیل اینکه بسیاری از افراد با آن مشکل دارند این است که به یک مرحله اضافی نیاز دارد.

از رمزهای عبور قوی استفاده کنید

از رمزهای عبور قوی استفاده کنید

همه از کلمات عبور متنفر هستند. بهتر است فقط از رمزهای عبور قوی استفاده کنید که به راحتی توسط هکرها کرک نمی شود. آنها باید حاوی 16-20 نویسه با ترکیبی از حروف و اعداد، حروف بزرگ و کوچک و نمادها باشند.

هکر ها هنوز بسیاری از رمزهای عبور قوی را از بین می برند، اما آسان کردن کار هکرها با استفاده از سال تولد، نام حیوان خانگی شما یا استفاده از یک رمز عبور برای همه چیز، ایده وحشتناکی است.

تولید کننده های رمز عبور ایمن زیادی به صورت آنلاین وجود دارند، بنابراین لازم نیست مدت زمان زیادی برای طراحی یک رمز عبور بگذارید. رمزهای عبور خود را هر شش ماه تا یک سال تغییر دهید.

از ایمیل های ناخواسته و فیشینگ پرهیز کنید

یکی از آسانترین راه هکرها برای حمله به گوشی شما و دسترسی به اطلاعاتتان، صندوق ورودی ایمیل شماست. کلاهبرداری فیشینگ به گونه ای طراحی شده است که شما را برای دسترسی به حساب هایتان فریب دهد.

از کلیک بر روی پیوندها در ایمیل های تبلیغاتی، باز کردن پیوست های مشکوک یا اجرای به روزرسانی برنامه از طریق ایمیل خودداری کنید.

سعی نکنید از طریق ایمیل های تصادفی به حساب های مالی دسترسی پیدا کنید، بلکه در عوض به صورت مستقیم به وب سایت موسسه مالی بروید و با نام کاربری و رمزعبور مناسبی وارد آن شوید.

از محافظ داخلی استفاده کنید

از محافظ داخلی استفاده کنید

اگر تلفن شما گمشده یا به سرقت رفته است، می توانید با استفاده از خدمات ردیابی دستگاه، مانند Find My iPhone و Find My Device،از این آسیب در امان باشید. این نرم افزار ها می توانند تلفن مفقود شده شما را بر روی نقشه قرار دهند و در برخی موارد به طور خودکار داده های آن را پاک کند. همچنین می توانید تلفن را به گونه ای مرتب کنید تا همه اطلاعات را پس از تلاش برای کدگذاری نادرست از بین ببرد.

از یک برنامه آنتی ویروس استفاده کنید

یکی از راه های جلوگیری از هک گوشی‎ استفاده از آنتی ویروس است. هکرها از بد افزارها برای سرقت رمزهای عبور و اطلاعات حساب استفاده می کنند. اما می توانید با یک برنامه آنتی ویروس گوشی های هوشمند از این کار آن ها جلوگیری کنید. برخی از آن ها برنامه های کامپیوتری مانند Avast ، McAfee و Panda هستند. تغییرات برنامه گوشی های هوشمند با تضمین برنامه ها، PDF ها، تصاویر و سایر فایل هایی که بارگیری می کنید قبل از باز کردن آنها به بدافزار آلوده نمی شوند.

مجوزهای برنامه را مدیریت کنید

مجوزهای برنامه را مدیریت کنید

می توانید مجوزهایی مانند دسترسی به دوربین، میکروفون، مخاطبین یا موقعیت مکانی خود را صادر یا رد کنید. پیگیری کنید که مجوزهایی را که به برنامه های خود داده اید، مجوزهای لازم را لغو نکند. برای آیفون ها، به Settings > Privacy بروید، جایی که لیستی از همه برنامه ها و مجوزهایی که به آنها اعطا کرده اید را مشاهده خواهید کرد.

مسیر دقیق مجوزهای برنامه در یک دستگاه Android به دستگاه بستگی دارد، اما در یک Google Pixel شما می توانید آن ها را در آدرس Settings > Apps & notifications > Advanced > Permission manager or on a Samsung Galaxy look in Settings > Apps > App permissions پیدا کنید.

پشتیبان گیری

یکی از مهم ترین کارها این است که از گوشی خود پشتیبان گیری کنید تا اگر از راه های جلوگیری از هک گوشی استفاده نکردید ‎اطلاعات شما پاک نشود.

در واقع یک مورد که باید نسبت به آن هوشیار باشید، آماده سازی برای بدترین حالت با اطمینان از پشتیبان گیری از تلفن شما برای محافظت از اسناد و تصاویر مهم در صورت از بین رفتن یا سرقت تلفن شما است.

حداقل از این طریق، اگر تلفن شما از بین رفته یا پاک شده باشد، همچنان می توانید به عکس ها یا پرونده های گران بهای خود دسترسی پیدا کنید.

بدانید برنامه های شما از کجا آمده اند

بدانید برنامه های شما از کجا آمده اند

فقط برنامه های قدیمی را در تلفن خود بارگیری نکنید. در حالی که انتخاب شما برای برنامه های iPhone محدود به فروشگاه App اپل است و همه برنامه های فروخته شده روی این پلتفرم را نیز شامل می شود، به راحتی می توانید برنامه ها را در Android قفل کنید و به سادگی به دنبال بارگیری و نصب آنها از منبعی غیر از Google Play Store باشید.

بهترین راه برای جلوگیری از نصب بدافزار در Android، فعال کردن گزینه نصب برنامه ها تنها از فروشگاه Google Play است که توسط گوگل تأیید شده است. هرگز برنامه ها را از طریق پیام متنی بارگیری نکنید، زیرا این روشی است که هکرها برای تزریق بدافزارها به طور مستقیم به گوشی شما استفاده می کنند.

از شارژرهای عمومی جدا شوید

فقط تلفن خود را بر روی درگاه های USB قابل اعتماد مانند رایانه و اتومبیل خود شارژ کنید. مجرمان می توانند از طریق شارژ عمومی USB، مانند مواردی که در کافی شاپ یا فرودگاه با آنها روبرو شده اید، تلفن همراه شما را هک کنند تا اطلاعات شخصی را بدزدند.

در صورت مسافرت، آداپتور خود را علاوه بر کابل USB خود همراه داشته باشید. هکرها نمی توانند از طریق آداپتور USB به داده های تلفن شما دسترسی داشته باشند.

در پایان

اگر برای محافظت از تلفن های هوشمند خود در برابر هکرها و مزاحمان گام های مثبتی برداشته باشید، باید اطمینان داشته باشید که برای محافظت از اطلاعات مهم خود، همه کارهایی را که لازم است انجام داده اید. این امر باعث می شود که سارقان نتوانند هویت شما را سرقت کنند یا پول شما را بدزدند، تلفن شما را کنترل کنند و به طور کلی زندگی شما را بر هم بریزند.

ما در این مقاله راه های جلوگیری از هک گوشی‎ را برای شما بیان کردیم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

Gerelateerde berichten

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *