آموزش, سخت افزار

تفاوت هارد اکسترنال و اینترنال

تفاوت هارد اکسترنال و اینترنال

ما در این مقاله قصد داریم در مورد تفاوت هارد اکسترنال و اینترنال با شما صحبت کنیم، با ما همراه باشید. ممکن است به هر دلیلی نیازمند خرید یک هارد باشید اما نمی دانید که چه هاردی برای کار شما مناسب است و چه نوع هاردی را خریداری کنید، بنابراین به شما پیشنهاد می کنم تا انتها این مقاله را مطالعه کنید.

با فرض اینکه شما می خواهید هارد دیسکی را خریداری کنید و نمی دانید که کدام یک از هارد دیسک ها بیشتر به درد شما می خورد پیش می رویم. هارد اکسترنال و اینترنال هر دو جوانب مثبت و منفی زیادی دارند. اکثر متخصصان به شما پیشنهاد می کنند که هارد اکسترنال تهیه کنید، زیرا نصب آن ساده تر است، اما ممکن است هارد اینترنال مزایای بهتری برای شما به همراه داشته باشند. البته که انتخاب آخر با شماست و شما باید بسته به ظرفیت ذخیره سازی، کارایی و نیاز تان، هارد درایو مطلوبی را انتخاب کنید.

ما در این مقاله به بررسی تمامی جوانب مثبت و منفی هارد اکسترنال و اینترنال می پردازیم، از این رو شما به راحتی می توانید تصمیم بگیرید که کدام یک از این هارد درایو مناسب برای شماست.

فرق هارد اکسترنال و اینترنال

در این بخش به بررسی تفاوت هارد اکسترنال و اینترنال می پردازیم.

محل قرارگیری و نوع ارتباط:

اولین تفاوت هارد اکسترنال و اینترنال به محل قرارگیری آن ها مرتبط است. هارد دیسک های اینترنال در داخل لپ تاپ یا کامپیوتر شما نصب می شوند، در حالی که هارد دیسک های اکسترنال از طریق USB یا FireWire به لپ تاپ یا کامپیوتر شما متصل می شوند، اما هارد اینترنال، همان طور که از نامش پیداست در داخل قرار دارد و نیازی به رابط برای اتصال ندارد.

حال با ذکر کردن این مورد شما می توانید با درک نحوه کارایی هر یک از آن ها در موقعیت های خاص، پی ببرید کدام یک از این هارد ها مناسب کار شماست.

تفاوت هارد اکسترنال و اینترنال

نصب هارد درایو و نوع دسترسی:

نحوه ی نصب هارد اکسترنال بسیار آسان است و شما به راحتی می توانید با استفاده از کابل USB یا FireWire هارد را به سیستم خود متصل کنید و خیلی سریع و مستقیماً فایل هایتان را در هارد اکسترنال ذخیره کنید. تقریباً هارد اکسترنال مشابه یک فلش USB کار می کند و هر لحظه که به آن نیاز داشته باشید می توانید از آن استفاده کنید در اصلاح دسترسی راحت تری دارید.

اما هارد دیسک های اینترنال برای انتقال اسناد از یک دستگاه به دستگاه دیگر مناسب هستند. آیا شما می خواهید تمام فیلم های خود را بر روی Playstation 4 وارد کنید؟ آیا می خواهید اسناد مهم را از سیستم دیگری خود به رایانه خود منتقل کنید؟ هارد اکسترنال این امکان را به شما می دهد این کار را با سهولت انجام دهید.

سرعت انتقال:

سرعت انتقال فایل ها در هارد دیسک اینترنال سریعتر از هارد دیسک اکسترنال است؛ زیرا فایل های شما مستقیما با مادربرد در ارتباط است و از طریق رابط انتقال پیدا نمی کند. به طور کلی انتقال از طریق کابل سرعت پایین تری دارد.

مزایای هارد دیسک اکسترنال

برخی دیگر از مزایای مهم هارد دیسک اکسترنال عبارتند از:

  1. ظرفیت ذخیره سازی زیاد: شما به راحتی می توانید حجم زیادی از فایل ها، تصاویر، فیلم ها و موارد دیگر را در یک هارد اکسترنال ذخیره کنید. ضمنا بسته به نوع ساخت و سازنده درایو انتخابی، می توانید میزان داده را افزایش دهید.
  2. قابلیت حمل: شما به راحتی می توانید هارد اکسترنال را با خود به هر مکانی ببرید. این هارددیسک ها به منظور مبادله فایل بین مکان های مختلف، گزینه خوبی محسوب می شوند.
  3. وزن سبک: علاوه بر قابل حمل بودن، هارد دیسک اکسترنال بسیار سبک طراحی شده اند.
  4. امنیت بیشتر: از آن جایی که داده های شما همیشه در دستتان قرار دارد، مطمعن هستید که همیشه امن خواهد بود. شما به جای اینکه داده هایتان را در یک رایانه آسیب پذیر قرار دهید می توانید با خرید یک هارد اکسترنال برای همیشه، از خطر سرقت اطلاعات خلاص شوید.

فروشگاه تک یک

فروشگاه اینترنتی تجهیزات و لوازم جانبی کامپیوتر

مزایای هارد دیسک اینترنال

برخی دیگر از مزایای مهم هارد دیسک اینترنال عبارتند از:

  1. اتصال ثابت: هارد دیسک اینترنال شما همیشه به رایانه متصل است. این به این معنی است که هنگام روشن کردن سیستم خود، لازم نیست نگران باشید که فایل های شما در آنجا نباشند.
  2. بزرگترین ظرفیت ذخیره سازی: هارد دیسک های داخلی معمولاً بیشترین پتانسیل را برای ظرفیت ذخیره سازی نسبت به انواع دیگر هارد دیسک ها دارند.
  3. هزینه خرید: در مقایسه با هزینه خرید هارد اکسترنال این هارد دیسک ها رده بالاتر هستند و به مراتب ارزش بیشتری دارند.
  4. قابلیت ارتقاء: شما در صورتی که متوجه شدید هارددیسک اینترنال شما پاسخگو نیازتان نیست آن را ارتقا دهید.

فروشگاه تک یک

فروشگاه اینترنتی تجهیزات و لوازم جانبی کامپیوتر

نتیجه گیری:

و در پایان، تفاوت بین هارد دیسک های اکسترنال و اینترنال دقیقاً همان چیزی است که از نام شان مشخص است: اینترنال درون کامپیوتر شما می رود، در حالی که اکسترنال در خارج از رایانه شما قرار دارد. درایوهای داخلی دارای مزایای متنوعی هستند که این مزایا شامل ظرفیت بیشتر برای ذخیره سازی، سهولت قالب بندی و محافظت در داخل رایانه شما است. هارد اکسترنال قابل حمل هستند، نیازی به قالب بندی ندارند و اغلب می توانند به تبادل فایل بین دستگاه ها کمک کنند. هارد داخلی سریع تر و ارزان تر است، اما معمولاً نمی توانید دستگاه دوم را روی دستگاه خود نصب کنید. همان طور که گفتیم جوانب مثبت و منفی در هر دو هارد وجود دارد و تصمیم گیری نهایی به عهده شماست. اگر نیاز به تصمیم گیری بین یک یا دیگری دارید، گزینه های ذخیره سازی ابر را نیز فراموش نکنید!

تفاوت هارد اکسترنال و اینترنال

لینک مرتبط: تفاوت هارد SSD با HDD

امیدوارم از این مقاله به اندازه کافی لذت برده باشید.