آموزش, سخت افزار

نحوه و زمان تعویض کارتریج پرینتر های HP

تعویض کارتریج پرینتر HP

یکی دیگر از خدماتی که شرکت اچ پی در نمایندگی های خود به مشتریان ارائه می دهد تعویض کارتریج پرینتر HP است. سوالی که پیش می آید این است که چه زمان باید نسبت به تعویض کارتریج پرینتر HP اقدام کرد؟ در پاسخ باید گفت هنگامی که مشکل کارتریج با شارژ کرن حل نشود در چنین وضعیتی شما باید کارتریج خود را تعویض کنید.

در صورت تعویض کارتریج پرینتر HP شما می توانید به متخصصان و کارشناسان نمایندگی های اچ پی مراجعه کنید. نمایندگی های اچ پی برای مشتریان خود یک عدد کارتریج اصل و اورجینال در نظر گرفته اند که در صورت بروز مشکل کاربران می توانند با توجه به نوع دستگاه کارتریج خود را تعویض کنند. ما در این مقاله قصد داریم در مورد نحوه و زمان تعویض کارتریج پرینتر های HP صحبت کنیم با ما همراه باشید.

فروش پرینتر اچ پی

در صورت تمایل به خرید پرینتر شما می توانید به قسمت فروشگاهی سایت ما مراجعه کنید و در صورت تمایل خرید خود را ثبت کنید.

تعویض کارتریج پرینتر های لیزری HP

در واقع پس از یک مدت استفاده مداوم از کارتریج پرینتر لیزری خالی و تمام می شود. خرابی، کم رنگ شدن صفحات چاپی و پایین آمدن کیفیت از نشانه های خالی شدن و یا خرابی کارتریج است. شما می توانید با یادگیری مراحل تعویض، از کارتریج پرینتر دوباره استفاده کنید و هم چنین می توانید برای دریافت اطلاعات تخصصی در زمینه تعویض کارتریج به نمایندگی های اچ پی در سراسر کشور مراجعه کنید.

تعویض کارتریج پرینتر HP
  • اولین مرحله در هنگام تعویض کارتریج پرینتر اچ پی این است که درب کارتریج را باز کنید و کارتریج قبلی را از آن در بیاورید. البته توجه داشته باشید که کارتریج دور از نور خورشید قرار گرفته باشد و یا به وسیله یک کاغذ آن را بپوشانید تا آسیب نبیند.
  • دومین مرحله این است که کارتریج جدید را از درون بسته در بیاورید و حتما دو سر آن را بگیرید.
  • سومین مرحله نوار را از کارتریج جدا کنید. تا زمانی که نوار کاملاً از کارتریج جدا شود آن را بکشید. نوار را بکشید و درون جعبه کارتریج قرار دهید تا برای بازیابی یا بازیافت به کارخانه بازگردد.
  • چهارمین مرحله کارتریج را به آرامی تکان دهید تا جوهر به طور یکسان پخش شود.
  • مرحله آخر: کارتریج را در جای خود قرار دهید و درب کارتریج را ببندید.

نکته : اگر حین کار جوهر کارتریج بر روی لباس شما پاشید آن را با یک پارچه خشک تمیز کنید و سپس آن را با آب سرد بشوید. بهتر است هیچ وقت برای پاک کردن این لکه ها از طریق آب گرم اقدام نکنید زیرا آب گرم باعث می شود لکه در جسم آن نفوذ کند و سخت تر پاک شود.

تعویض کارتریج پرینتر HP

زمان تعویض کارتریج اچ پی

زمانی که نیاز است نسبت به تعویض کارتریج اقدام کنید پیامی مبتنی بر این وضعیت بر روی صفحه به نمایش گذاشته می شود. معمولا کارتریج پرینتر هایی که در ادارات و سازمان ها استفاده می شود بعد از چند ساعت خالی می شود اما پرینتر های خانگی معمولا کارتریج شان بعد از چند هفته خالی می شود. البته به این نکته نیز توجه داشته باشید که مدت زمان خالی شدن کارتریج به میزان استفاده شما نیز بستگی دارد.

یکی دیگر از نکات حائز اهمیت این است که زمانی نسبت به تعویض کارتریج اقدام کنید که کیفیت چاپ کم رنگ شده باشد و چاپ متوقف شود سپس کارتریج جدید را عوض کنید، هم چنین اگر کلمات در چاپ جابه جا می افتند و یا کم رنگ اند باید کارتریج را در آورده و با تکان دادن آن جوهر را به طور یک نواخت پخش کنیم.

تعویض کارتریج پرینتر های جوهر افشان HP

بهتر است برای تعویض کارتریج پرینتر های جوهر افشان HP به متخصصان تعویض کارتریج در مراکز تعمیرات پرینتر اچ پی که به طور حرفه ای این کار را انجام می دهند مراجعه کنید. البته ممکن است انجام این کار در پرینتر های جوهرافشان کار راحتی به نظر ‌رسد اما گاهی اوقات ممکن است در حین انجام کار، با مشکلات پیش بینی نشده ای روبه رو شوید. بنابراین بهتر است برای انجام این کار به نمایندگی های اچ پی مراجعه کنید.

نکته‌ ی حائز اهمیت در مورد استفاده بهینه از جوهر پرینتر ها وجود دارد، آن است که حتما به هنگام تعویض هد و نیز به هنگام تعویض و شارژ کارتریج دستور Print head alignment را اجرا نمایید. هم چنین بعد از یک بار استفاده موفقیت آمیز از پرینتر باید عبارت Alignment successful بر روی صفحه نمایشگر پرینتر به نمایش دربیاید.

زمان تعویض کارتریج اچ پی

برای تعویض کارتریج پرینتر های جوهر افشان HP زمانی باید اقدام کنید که :

  • هنگامی که جوهر پرینتر شما به اتمام رسیده باشد.
  • هنگامی که شاخص جوهر به کمترین مقدار خود رسیده باشد.
  • هنگامی که مدت زمان استفاده از کارتریج پرینتر شما به 6 ماه رسیده باشد، باید نسبت به تعویض آن اقدام کنید.