آموزش, سخت افزار, معرفی محصول

بهترین رم کامپیوتر گیمینگ 2022

داشتن رم کامپیوتر گیمینگ خوب برای هر گیمری اهمیت دارد. چرا که رم در سرعت بازی های شما و هنگ نکردن سیستم تاثیر گذار است. بنابراین با داشتن بهترین رم کامپیوتر گیمینگ، می توانید از عملکرد مطلوب CPU و کارت گرافیک خود اطمینان حاصل کنید. افزایش رم کامپیوتر، اغلب ساده ترین و ارزان ترین راه برای افزایش عملکرد کامپیوتر گیمینگ، است.

بهترین رم برای کامپیوتر گیمینگ

گزینه های زیادی برای انتخاب وجود دارد که احتمالا شما را دچار سردرگمی کرده است. اما ما در این پست به شما بهترین رم های کامپیوتر گیمینگ را معرفی می کینم. پس تا انتهای این پست با ما همراه باشید.

 1. TEAM XTREEM ARGB 16GB DDR4-3600MHz

رم کامپیوتر گیمینگ TEAM XTREEM

مشخصات فنی:

نوع رمDDR4
ظرفیت رم16 گیگابایت
فرکانس3600 مگاهرتز
تایمینگ14-15-15-35
CL14
ولتاژ کاری1.45 ولت
نوع ماژولDIMM
تعداد ماژول2 عدد
ظرفیت هر ماژول8 گیگابایت

مزایا:

  • برای AMD Ryzen عالی است.
  • دارای نورپردازی RGB است که جلوه زیبایی به کیس های پنل شیشه ای می دهد.
  • قیمت عالی.

معایب:

  • عملکرد ضعیف overclocking.

اخیراً رم Team Xtreem، مورد توجه سازندگان کامپیوتر های گیمینگ، به ویژه کامپوتر های AMD Ryzen است. به این ترتیب، این رم بهترین گزینه برای انتخاب بهترین رم برای سیستم گیمینگ شما است.

2. Corsair Dominator Platinum RGB 32GB DDR5-5200MHz

مشخصات فنی:

نوع رمDDR5
ظرفیت رم32 گیگابایت
فرکانس5200 مگاهرتز
CL38
ولتاژ کاری1.25 ولت
نوع ماژول DIMM
تعداد ماژول2 عدد
ظرفیت هر ماژول16 گیابایت

مزایا:

  • خنک کننده Corsair DHX
  • پتانسیل اورکلاک عالی
  • 12 LED بسیار روشن Capellix RGB
  • نرم افزار پیشرفته iCUE

معایب:

  • گران قیمت
  • ارتفاع ماژول ممکن است باعث ایجاد مشکلات جابه جایی در فصای داخلی کیس شود.

برند Corsair از زمانی که به یاد دارم رم هایی با کارایی بالا طراحی می کند. با در نظر گرفتن این موضوع، دیدن یکی دیگر از بهترین های این برند در ابتدای لیست بهترین رم کامپیوتر گیمینگ تعجب نخواهید کرد. این کیت تمام ویژگی‌ ها و مزایایی را که می‌ توانید از یک رم DDR5 انتظار داشته باشید، دارد. از جمله این ویژگی ها می توان به تایمینگ مناسب، قابلیت اورکلاک خوب، فرکانس‌ های سریع و یک نمایه XMP با کاربری آسان، اشاره کرد.

این رم با استایلی مشابه با نوع DDR4 ارائه می‌ شود و همان پخش‌ کننده حرارت سیاه و رویه RGB را به نمایش می‌ گذارد. مثل همیشه، RGB را می توان از طریق نرم افزار اختصاصی iCUE Corsair سفارشی کرد.

Corsair یک سیستم تنظیم ولتاژ داخلی را در مجموعه نرم افزار iCUE نصب کرده است، به این معنی که شما می توانید بدون نیاز به وارد شدن به BIOS، اورکلاک خود را به خوبی تنظیم کنید. پروفایل های سفارشی XMP 3.0 که در رم تعبیه شده است به شما این امکان را می دهد که تنظیمات اورکلاک را تنظیم کنید و عملکرد را به سرعت افزایش دهید.

این رم 5200 مگاهرتزی نه تنها برای مولتی تسکینگ، بلکه برای گیمینگ نیز عالی است. با فرکانس بالا و زمان‌ بندی مناسب، Dominator Platinum تمام ویژگی های مناسب را ارائه می دهد.

3. G.Skill Trident Z RGB 32GB DDR5-6000MHz

رم G.Skill Trident Z RGB

مشخصات فنی:

نوع رمDDR5
ظرفیت رم32 گیگابایت
سرعت6000 مگاهرتز
تایمینگ36-36-36-76
CL36
ولتاژ کاری1.30 ولت
نوع ماژول DIMM
تعداد ماژول2 عدد
ظرفیت هر ماژول16 گیگابایت

مزایا:

  • کیت RGB با سرعت و ظرفیت بالا.
  • بهینه شده برای ساخت AMD Ryzen.
  • زمان بندی مناسب
  • طراحی زیبایی شناسی زیبا

معایب:

  • گران است و به سادگی در دسترس نیست.

برند G.Skill اخیراً رم های 6600 مگاهرتز را در رتبه‌ های Trident Z RGB معرفی کرده است و سرعت‌ های عالی را تا آنجا که مربوط به فرکانس و زمان‌ بندی می‌ شود، ارائه می‌ کند. اگر به دنبال بهترین رم DDR5 کامپیوتر از نظر عملکرد هستید، به نظر می رسد G.Skill رتبه اول را به خود اختصاص دهد.

از نظر طراحی، G.Skill Trident Z RGB یک رم فوق‌ العاده جذاب است. با طراحی دو رنگ (نقره‌ ای/مشکی) طراحی ای عالی دارد. در کنار زیبایی‌ شناسی فوق‌ العاده، پخش‌ کننده حرارت نیز خنک‌ کننده ای عالی برای این حافظه فراهم می‌ کند. در کنار فرکانس 6000 مگاهرتز، Trident Z RGB همچنین به لطف آی سی های DDR5 سامسونگ دارای تایمینگ دقیق CL36 است.

4. Colorful CVN Guardian 16GB DDR4-3200

Colorful CVN Guardian، بهترین رم کامپیوتر گیمینگ

مشخصات فنی:

نوع رمDDR4
ظرفیت رم16 گیگابایت
سرعت3200 مگاهرتز
تایمینگ16-18-18-38
CL16
ولتاژ کاری1.35 ولت
نوع ماژول DIMM
تعداد ماژول2 عدد
ظرفیت هر ماژول8 گیگابایت

مزایا:

  • مقرون به صرفه
  • زیبا
  • پتانسیل اورکلاک بالا

معایب:

  • به اندازه بقیه موارد، در دسترس نیست

ماژول های حافظه CVN Guardian، که دارای تریم 8 گیگابایتی هستند، دارای تایمینگ مناسب CL16 هستند و از تراشه های حافظه Micron E-die DDR4 استفاده می کنند. این امر آن ها را برای ساخت Ryzen مناسب می کند زیرا در کنترل کننده حافظه، کمی راحت تر از چیزی مانند Samsung B-die است.

اما برای یک کیت DDR4-3200 مقرون به صرفه، CVN Guardian عملکرد خوبی دارد و فوراً به تنظیمات XMP صفحه آزمایش، می پردازد. پتانسیل اورکلاک کردن نیز وجود دارد که این کیت می تواند حداقل با DDR4-3600، حتی در CL16 کار کند.

5. G.Skill Trident Z Royal 16GB DDR4-4000MHz

G.Skill Trident Z Royal، بهترین رم کامپیوتر گیمینگ.

مشخصات فنی:

نوع رمDDR4
ظرفیت رم16 گیگابایت
سرعت4000 مگاهرتز
تایمینگ15-16-16-36
CL15
ولتاژ کاری1.5 ولت
نوع ماژول DIMM
تعداد ماژول2 عدد
ظرفیت هر ماژول8 گیگابایت

مزایا:

  • فرکانس بالا
  • برای CPU های اینتل عالی است
  • نورپردازی و ظاهر چشمگیر

معایب:

  • به راحتی در دسترس نیست

Trident Z Royal G.Skill که به خاطر حافظه داخلی عالی و کیت های پر سرعت به یکی از بهترین رم های کامپیوتر گیمینگ، معروف است. همچنین عملکرد 4000 مگاهرتز را با طراحی بسیار سبک ترکیب می کند.

این کیت، CPU شما را با داده های مورد نیاز خود با سرعت بالا تغذیه می کند و در بین همه معیار هایی که می توانیم به آن توجه داشته باشیم، در بین برترین ها قرار می گیرد.

6.G.Skill Ripjaws V 16GB DDR4-2400MHz

G.Skill Ripjaws V، بهترین رم کامپیوتر گیمینگ.

مشخصات فنی:

نوع رمDDR4
ظرفیت رم16 گیگابایت
سرعت2400 مگاهرتز
تایمینگ15-15-15-35
CL15
ولتاژ کاری1.2 ولت
نوع ماژول DIMM
تعداد ماژول2 عدد
ظرفیت هر ماژول8 گیگابایت

مزایا:

  • قیمت مناسب
  • فضای سرپوش اورکلاک عالی

G.Skill Ripjaws V نسل دوم حافظه DDR4 از G.Skill است و مشخص است که شرکت به بازخورد و انتقادات مشتریان گوش داده است. یکی از بهترین رم های کامپیوتر گیمینگ است و همچنین این سری مقرون به صرفه تر، سریع تر و دارای tacky heatsink کمتری، نسبت به نسخه قبلی خود است.

7. XPG LANCER RGB 16GB DDR5-6000Mhz

رم XPG LANCER RGB

مشخصات فنی:

نوع رمDDR5
ظرفیت رم16 گیگابایت
سرعت6000 مگاهرتز
CL40
ولتاژ کاری1.35 ولت
نوع ماژولU-DIMM

مزایا:

  • سرعت فوق العاده
  • طراحی زیبا

معایب:

  • گران است و به سختی پیدا می شود.

یکی از محصولاتی که از XPG به عنوان اولین رم DDR5 شرکت Adata معرفی شده است، رم XPG LANCER RGB است. این رم از نظر طراحی دارای ویژگی های زیادی مثل افکت های مختلف نوری است. این رم به همراه تراشه مدیریت انرژی و فناوری تصحیح خطای EEC به صورت خاص برای گیمینگ طراحی شده است. فرکانس این رم 6000مگاهرتز است. ساختار داخلی این رم بر اساس فناوری های پیشرفته ساخته شده است که کاراییآن را افزایش داده و امکان اورکلاک را فراهم کرده است.

سوالات متداول

چقدر رم برای گیم نیاز دارم؟

ما حداقل 16 گیگابایت را برای اکثر کامپیوتر های گیمینگ، توصیه می کنیم (این چیزی است که ما در ساخت کامپیوتر های رده بالا استفاده می کنیم). اما به دلیل سقوط قیمت، ارتقاء به 32 گیگابایت این روز ها چندان گران نیست.

رم برای کامپیوتر گیمینگ، باید چقدر سریع باشد؟

به طور کلی، ما توصیه می کنیم که از دو ماژول DDR4، که هر کدام حداقل سرعت 3000 مگاهرتز سرعت دارند برای ساخت سیستم گیمینگ خود استفاده کنید. برای پردازنده های Ryzen 5000، کیت های 4000 مگاهرتز بهترین گزینه هستند.

آیا به نورپردازی های RGB در رم نیاز دارم؟

خیر، اما نورپردازیRGB می تواند به سیستم گیمینگ شما جلوه خوبی بدهد.

در خرید رم برای گیم ظرفیت رم مهم تر است یا سرعت رم؟

در خرید رم برای گیم ظرفیت مهم تر از سرعت رم است. چرا که ظرفیت تعیین می‌ کند که سیستم گیمینگ شما به یک باره چه قدر توانایی تحلیل و ارزیابی داده را دارد. در واقع در اجرای بازی‌ های سنگین ظرفیت حافظه تعیین می‌ کند که سیستم شما توانایی اجرای یک بازی با گرافیک بالا را دارد یا نه. اما سرعت رم در نرخ فریم اهمیت پیدا می کند. در واقع سرعت رم تعیین کننده حداقل فریم‌ های قابل اجرا در کسری از ثانیه است. به عبارت دیگر هر چه سرعت رم شما بیشتر باشد بازی روان تر اجرا می‌ شود.

اصطلاحات رم

  • DIMM: برد مدار فیزیکی که تراشه های رم را در خود جای داده و به شکاف های مادربرد شما متصل می شود.
  • ECC Memory: قادر به تشخیص خودکار و تصحیح خطا ها در پرواز است، عموماً در برنامه های بسیار حساس مانند جمع آوری داده های علمی یا بانک داری استفاده می شود. معمولاً فقط در سرور ها و ایستگاه های کاری استفاده و پشتیبانی می شود. اکثر تخته های رومیزی می توانند آن را به صورت غیر ECC اجرا کنند.
  • فرکانس رم: سرعت مؤثر در کارکرد حافظه، با مگاهرتز اندازه گیری می شود.
  • CL: تایمینگ رم مدت زمانی است که طول می کشد تا رم به CPU پاسخ دهد و آماده دسترسی شود.
  • SO-DIMM: اسلات های DIMM جمع و جور تری معمولاً در لپ تاپ ها استفاده می شود، اگرچه این رم ها می توانند در دستگاه های کوچک نیز روشن شوند.

سخن پایانی

نکته ای که باید موقع خرید رم به آن توجه کنید این است که هر مادربرد می تواند یکی از انواع رم را پشتیبانی کند پس هنگام خرید به این مورد باید توجه نمائید که مادربرد شما از رمی که خریداری کرده اید پشتیبانی کند. برای گیج نشدن در بازار بهتر است برندی را که به آن علاقه مند هستید یا تحقیق کرده اید را مشخص کنید. به این دلیل که برند های مختلف و متنوعی در بازار وجود دارد و ممکن است شما دچار سردرگمی شوید.

ما در این پست انواع مختلفی از رم های کامپیوتر گیمینگ را به شما معرفی کرده ایم. اکنون این شما هستید که با توجه به نیاز و بودجه ای که برای خرید رم در نظر گرفته اید می توانید رم مورد نظر خود را انتخاب کنید.

اگر قصد خرید رم برای کامپیوتر خود را دارید، توصیه می کنیم نگاهی به محصولات موجود در فروشگاه اینترنتی تک یک بیندازید و قیمت ها را بررسی کنید.

منبع: pcgamer

Gerelateerde berichten

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *