مجله تکنولوژی

برخی از برنامه‌ های گلکسی استور سامسونگ آلوده به بدافزار هستند!

برنامه‌-های-گلکسی-استور-با-بدافزار

محققان هشدار داده اند که برخی اپ هایی که در فروشگاه اپلیکیشن موبایل سامسونگ توزیع می شود، آلوده به بدافزار هستند. Max Weinbach از Android Police از طریق توییتر گزارش داد که حداقل پنج برنامه، شبیه‌ سازی شده از برنامه Showbox، در فروشگاه گلکسی ظاهر شده‌ اند.

خود برنامه‌ ها مستقیماً حاوی کد های مخرب نیستند، اما می‌ توان از آن‌ ها به عنوان یک راه هک استفاده کرد. در واقع، طراحی آن ها به این معنی است که هدف برخی سازندگان ایجاد دروازه ای به سوی بدافزار های جدی تر است.

خطر فروشگاه گلکسی

محقق امنیتی linuxct در صحبت با Android Police توضیح داد که دو تا از این برنامه ها، می توانند کد های پویا را اجرا کنند، به این معنی که پس از نصب توسط کاربر و دریافت مجوز ها، می توانند کد های مخرب دیگر را دانلود و اجرا کنند.

با دانستن این واقعیت که موارد استفاده قانونی بسیار کمی برای این نوع عملکرد وجود دارد، و همچنین این واقعیت که می‌ توان آن کد ها را در راه های خطرناکی استفاده کرد، وقت آن است که حواس خود را در مورد این موضوع جمع کنیم.

“هر لحظه ممکن است این برنامه ها به یک تروجان یا هر بدافزار دیگری تبدیل شوند، بنابراین ناامن هستند و ما نمی دانیم که چرا بسیاری از فروشندگان آن ها را در VT/Play Protect پرچم‌ گذاری کرده‌ اند.”

linuxct

خبر خوب این است که Google’s Play Protect، که اساساً یک آنتی ویروس موبایل است که برنامه های دریافتی را برای علائم خطرناک اسکن می کند، زمانی که کاربر سعی می کند هر یک از این نوع برنامه ها را نصب کند، یک هشدار می دهد. خبر بد این است که با توجه به اینکه برنامه‌ ها در فروشگاه رسمی سامسونگ قرار دارند، مردم ممکن است این هشدار را نادیده بگیرند. در واقع، این برنامه ها به طور تجمعی صد ها بررسی دارند، که می تواند به این معنی باشد که آن ها دانلود های زیادی دارند. متأسفانه، سامسونگ بارگیری‌ ها را از فروشگاه برنامه‌ های خود حساب نمی‌ کند، بنابراین در این مرحله نمی‌ توان گفت که تعداد دفعات دانلودی این برنامه ها دقیقاً چدر است.

در برخی از این بررسی‌ ها تاکید شده است که در ابتدای نصب برنامه‌، هشداری مشاهده می شود. پلیس اندروید اضافه کرد که همه این برنامه ها شبیه سازی شده از Showbox هستند، که یک برنامه قدیمی است که متهم به فعال کردن دزدی بوده است، اما حداقل دو سال است که وجود ندارد و در تمام کد های اصلی برنامه در دسترس نیستند.

امیدواریم این خبر به شما کمک کرده باشد تا با دقت بیشتر برنامه های مختلف را در گوشی سامسونگ خود نصب کنید؛ همچنین برای آشنایی بیشتر با نحوه بالا بردن امنیت گوشی خود می توانید به مقاله ما در مورد معرفی بهترین آنتی ویروس های گوشی مراجعه کنید.

منبع: techradar

Gerelateerde berichten

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *