آموزش

ایسر از کامپیوتر‌های گیمینگ جدید سری Predator با کارت گرافیت RTX 2080 انویدیا رونمایی کرد

ایسر از کامپیوتر‌های گیمینگ جدید سری Predator با کارت گرافیت RTX 2080 انویدیا رونمایی کرد

کامپیوتر‌های مخصوص بازی جدید ایسر همان چیزی است که هر گیمری آرزوی آن را دارد.
ایسر در نمایشگاه IFA 2018 توجه ویژه‌ای به محصولات گیمینگ داشته است. یکی از جذاب‌ ترین محصولات غرفه‌ی این شرکت، کامپیوتر‌های مخصوص بازی Predator Orion است که بالاترین سطح از سخت‌افزار دنیای فناوری و کامپیوتر‌های شخصی را با خود به همراه دارد. توانمند‌ ترین پردازنده‌های اینتل و AMD در کنار کارت‌های گرافیک جدید قدرتمند انویدیا، وظیفه‌ی پردازش اطلاعات در این کامپیوتر‌ها را بر عهده دارند. در ادامه مشخصات فنی هر یک از مدل‌های Predator Orion ایسر را می توانید مشاهده کنید.
ایسر Predator Orion 9000

ایسر پردیتور اریون / Acer Predator Orion

Predator Orion 9000 گران‌ ترین و توانمند‌ ترین محصول مخصوص بازی ایسر است که تمام نیاز‌های گیمر‌ها را به خوبی تامین می‌کند. این دستگاه در گران‌ترین نسخه‌ی خود، به نسخه‌ی اکستریم پردازنده‌ی Core i9-7980XE اینتل مجهز بوده که از ۱۸ هسته‌ و ۳۶ ترد پردازشی برخوردار است. حداکثر ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی رم در چهار کانال در کنار ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی فوق‌سریع آپتین اینتل از دیگر مشخصات فنی کامپیوتر مخصوص بازی ایسر است. اما جذاب‌ترین نکته در خصوص این دستگاه، مربوط به پردازنده‌ی گرافیکی آن است؛ جایی که با چینش دوگانه کارت گرافیک RTX 2080 یا RTX 2080 Ti، آرزوی هر گیمری خواهد بود. انویدیا در کارت‌های گرافیک جدید خود از فناوری چینش دوگانه‌ی جدیدی با نام NVLink بهره برده است. به لطف استفاده از کارت‌های گرافیک جدید و توانمند انویدیا، امکان انجام بازی‌ها با رزولوشن 8K در دسترس است!

البته اگر استفاده از کارت‌های گرافیک نسل جدید انویدیا را به هر دلیلی توجیه‌ پذیر نمی‌دانید،‌ می‌توانید Predator Orion 9000 را با کارت‌های گرافیک پاسکال انویدیا اعم از GTX 1070، GTX 1080 و GTX 1080 Ti نیز سفارش دهید.

با وجود پردازنده‌های فوق‌العاده توانمند، عملیات خنک‌سازی این کامپیوتر امری چندان آسان نخواهد بود. اینجا است که ایسر به لطف سیستم خنک‌سازی IceTunnel 2.0 خود با ترکیب خنک‌سازی مایع و سیستم تهویه‌ی پیشرفته‌ی هوای داخل بهترین کیس گیمینگ خود، حرارت موجود را دفع خواهد کرد. نورپردازی RGB نیز برای افزایش جذابیت ظاهری این کامپیوتر مخصوص بازی، در دسترس است.

ایسر Predator Orion 5000

نسخه‌ی میان‌رده‌ی کامپیوتر مخصوص بازی ایسر، Predator Orion 5000 نام دارد که می‌توان آن را با یکی از پردازنده‌های Core i7-8700K اینتل یا AMD رایزن 2700X سفارش داد. این کامپیوتر از حداکثر ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی رم در دو کانال در کنار ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی آپتین اینتل بهره می‌برد. امکان سفارش چینش دوگانه‌ی کارت گرافیک انویدیا RTX 2080 یا نمونه‌های نسل پیش GTX 1060، GTX 1070، GTX 1080 یا GTX 1080 Ti نیز در دسترس است. برخلاف برادر گران‌تر خود، Orion 5000 تنها با یک حافظه‌ی ذخیره‌سازی SSD از نوع M.2 قابل سفارش است. فناوری‌های IceTunnel 2.0 و نورپردازی RGB نیز در این کامپیوتر به کار گرفته شده‌اند.
ایسر Predator Orion 3000

ایسر پردیتور اریون / Acer Predator Orion

Orion 3000 نسخه‌ی ابتدایی کامپیوتر‌های مخصوص بازی جدید سری Predator ایسر است. البته این موضوع به معنای توانایی پردازشی اندک این کامپیوتر نیست. تنها گزینه‌ی قابل سفارش به عنوان پردازنده‌ی اصلی، اینتل Core i7-8700K است که در کنار حداکثر ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی و ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی آپتین اینتل به پردازش اطلاعات خواهد پرداخت.

ایسر Orion 3000 فاقد چینش دوگانه ی کارت گرافیک خواهد بود و کاربران امکان سفارش آن با نمونه‌های مختلف انویدیا از GTX 1050 تا GTX 1080 را خواهند داشت. البته طبق گزارش برخی نشریات، امکان سفارش این کامپیوتر با کارت گرافیک RTX 2070 نیز در دسترس خواهد بود.

ارزان‌تری عضو خانواده‌ی Predator از کیس با بدنه‌ی شفاف بهره نمی‌برد و به همین دلیل تنها فن‌های بخش جلویی آن از نورپردازی RGB بهره می‌برند.