آموزش, آی او اس, سیستم عامل, مجله تکنولوژی

آموزش Pair و اتصال اپل واچ به آیفون‎ و همگام سازی آن‎

اتصال اپل واچ به آیفون‎

اپل واچ و آیفون برای یکدیگر ساخته شده اند و هر دو برای تقویت کارکردهای یکدیگر طراحی شده اند. صرف نظر از مدل Apple Watch که Apple Watch Series 5 است یا سری 4 یا حتی یک مدل قدیمی تر، لازم است آن را با هر آیفون متعلق به خود تنظیم کنید. در ادامه این مقاله به بررسی نحوه اتصال اپل واچ به آیفون‎ و قطع کردن آن می پردازیم. بسیاری از افراد هستند که با این موضوع مشکل دارند. شما می توانید با مطالعه این مقاله به بسیاری از سوالات خود برسید.

نحوه اتصال اپل واچ به آیفون‎

قبل از شروع، اطمینان حاصل کنید که هم Apple Watch و هم iPhone شما به جدیدترین نسخه سیستم عامل های مربوطه به روز شده اند. همچنین مطمئن شوید که بلوتوث در گوشی شما فعال شده است، زیرا نقطه اتصال اصلی بین این دو، بلوتوث است.

برای اتصال اپل واچ به آیفون‎ اطمینان حاصل کنید که هم ساعت و هم تلفن شما به طور کامل شارژ شده است یا آنها را به سیستم وصل کنید تا همزمان با جفت شدن، به طور کامل شارژ شود.

نحوه وصل کردن اپل واچ از گوشی
نحوه وصل کردن اپل واچ از گوشی
نحوه وصل کردن اپل واچ از گوشی
  • شما می توانید از جدیدترین watchOS 6.1 با هر نسل Apple Watch استفاده کنید و آن را با هر iPhone 6S به بعد که از سیستم عامل iOS 13 و بعد از آن پشتیبانی می کند، جفت کنید. اپل ابزار هایی را در اختیار شما قرار داده است تا بتوانید ساعت اپل را به راحتی با دستگاه های دیگر جفت کنید.
  • ساعت را بر روی دست خود ببندید و سپس دکمه جانبی را فشار داده و نگه دارید تا زمانی که نماد Apple ظاهر شود.
  • آیفون خود را به Apple Watch نزدیک کنید سپس می توانید صفحه خوش آمدگویی به جفت سازی را مشاهده کنید و روی Continue ضربه بزنید.
  • کافیست برنامه Apple Watch را در iPhone خود راه اندازی کرده و روی Pair New Watch ضربه بزنید.
  • روی دکمه Start Pairing ضربه بزنید و سریع، آی فون خود را بالای ساعت قرار دهید تا Apple Watch شما در صفحه ظاهر شود. بعد از جفت شدن دستگاه ها، هشداری را مشاهده می کنید که این جفت شدن را تأیید می کند.
  • اگر قبلاً یک ساعت دیگر را با این دستگاه جفت کرده اید، ممکن است صفحه ای را مشاهده کنید که از شما بخواهد که از ساعت خود نسخه پشتیبان تهیه کنید یا به عنوان یک ساعت جدید آن را تنظیم کنید.
  • در این مرحله، دستی که ساعت را می خواهید روی مچ آن ببندید انتخاب کرده و سپس محل دکمه که در بالا یا پایین قرار می گیرد را نیز انتخاب کنید.
  • با شرایط و قوانین موافقت کنید و تصمیم بگیرید که آیا می خواهید اطلاعات را با اپل به اشتراک بگذارید یا خیر.
  • یک کد عبور را ایجاد کنید زیرا اگر قصد استفاده از Apple Pay را دارید، باید یک کد عبور تنظیم کنید.
  • انتخاب کنید که می خواهید ساعت خود را بصورت خودکار به روز کنید یا دستی و اینکه آیا می خواهید SOS و fall detection را فعال کنید یا خیر.
  • اگر برنامه Health سن شما را 65 سال یا بالاتر تشخیص دهد، ویژگی fall detection یا تشخیص سقوط به طور پیش فرض فعال می شود.
  • می توانید همه برنامه ها را به صورت جفت کردن نصب کنید یا صبر کنید تا برنامه های خاص مورد نظر خود را انتخاب کنید.
  • چند دقیقه صبر کنید تا تنظیمات کامل شود و همگام سازی هر دو دستگاه انجام شود و پس از انجام این کار، صفحه خوش آمدید را مشاهده خواهید کرد.
  • اگر Apple Watch شما از خدمات سلولی برخوردار است، می توانید سرویس تلفن همراه را در Apple Watch خود یا اکنون در برنامه Apple Watch در آیفون خود فعال کنید. این نکته را در نظر داشته باشید که سرویس سلولی در همه جا در دسترس نیست.

نحوه قطع کردن (Unpair) اپل واچ و آیفون‎

بعضی اوقات مجبور هستید Apple Watch خود را پاک کنید تا یک مشکل را برطرف کنید یا در برخی موارد برای انجام این کار باید آن را از دستگاه های مختلف جدا کنید. اپل این فرایند را بسیار ساده انجام داده است، بنابراین در اینجا چگونگی unpair کردن یک ساعت اپل آورده شده است.

مرحله 1: دستگاه های خود را آماده کنید

اطمینان حاصل کنید که Apple Watch و iPhone (یا سایر دستگاه های iOS سازگار با برنامه Apple Watch) قبل از شروع به هم نزدیک هستند. شاید تعجب کنید که چه اتفاقی برای همه آن اطلاعات شخصی می افتد. اپل یک نسخه پشتیبان از داده های Watch شما ایجاد کرده و آن را در iCloud ذخیره می کند. اگر حساب خود را با یک Apple Watch جدید جفت کنید، می توانید تمام داده ها را از طریق آن منتقل کنید، بنابراین اگر قصد دارید یک اپل واچ دیگر را در آینده برنامه ریزی کنید، هیچ چیز مهمی را از دست نمی دهید و می توانید نسخه پشتیبان خود را بازیابی کنید.

مرحله 2: به برنامه Apple Watch بروید

نحوه قطع کردن اپل واچ از گوشی

پس از آماده شدن، برنامه Apple Watch را در iPhone خود باز کنید. این برنامه ای است که شما برای مدیریت تنظیمات ساعت خود از آن استفاده می کنید. برای مشاهده کلیه ساعت های متصل به دستگاهتان، برگه My Watch را انتخاب کنید. روی ساعتی که می خواهید آن را جدا کنید، ضربه بزنید.

مرحله 3: Apple Watch را جدا کنید

مرحله 3: Apple Watch را جدا کنید

شما یک دکمه کوچک اطلاعات را در سمت راست Watch name مشاهده می کنید، که توسط یک “i” در یک حلقه مشخص شده است. اگر روی این نماد ضربه بزنید، به صفحه دیگری منتقل می شوید که می توانید ساعت اپل مفقود شده یا Unpair Apple Watch را پیدا کنید. گزینه Unpair را انتخاب کرده و برای وارد کردن اپل آیدی و رمز عبور خود آماده شوید.

Gerelateerde berichten

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *