آموزش

آموزش 5 روش رفع مشکل کارت صدا در ویندوز

آموزش 5 روش رفع مشکل کارت صدا در ویندوز

اگر کابلهای مخصوص صدا در اسپیکر را بررسی کردید و یا درایور صوت را بروزرسانی کردید و راه حل های دیگر را انجام دادید و باز مشکل برطرف نشده پس این مطلب حتما می تواند به شما کمک کند.

فعال کردن Windows Audio

گاهی اوقات سرویس Windows Audio غیر فعال می شود که در واقع وظیفه ی اجراء صوت در ویندوز را دارد دلیلش زیاد معلوم نمی شود ناگهان این اتفاق می افتد لذا در صدا نیز تاثیر گذاشته و هیچ صدایی از کامپیوتر خارج نمی شود برای برطرف کردن این مشکل با کلید ویندوز روی کیبورد و حرف R ، پنجره Run را باز کرده و دستور services.msc را بنویسید و Enter بزنید تا صفحه Services باز شود به دنبال Windows Audio بگردید روی آن کلیک راست کرده و Restart را انتخاب کنید با این کار مشکل صوت رفع می شود.

نصب دوباره درایور صوت

درایور صوت

از Control Panel اقدام به باز کردن Device Manager کرده و در پایین Sound, video and game.. به دنبال درایور صوت باشید روی آن کلیک راست کرده و Uninstall را بزنید حذف شدن درایور را تایید کرده و بعد از آن ویندوز را Restart کنید.

بعد از اجراء به طور خودکار ویندوز باید درایور مخصوص صوت را نصب کند بعدش می توانید مطمئن شوید که صدا کار می کند یا نه اگر کار نکرد پس درایور رسمی کارت صوت را روی کامپیوتر نصب کنید. برای اینکه از مارک و مدل مخصوص سیستم خود اطلاع پیدا کنید به My Computer رفته و Properties را بزنید و یا در موتور جستجوی گوگل نام و برند سیستم را جستجو کرده تا وارد سایت رسمی سازنده شوید.

استفاده از ابزار عیب یابی ویندوز

در ویندوز ابزارهای کاربردی بسیاری وجود دارد که اگر مطلع شویم خیلی بهتر می توانیم از ویندوز استفاده کنیم یکی از این ابزارها Troubleshooting یا همان ابزار عیب یابی ویندوز است که در رفع مشکل کارت صوت می تواند به ما کمک کند ، به کنترل پنل Control Panel رفته و به دنبال Troubleshooting می گردیم بعد از اینکه پیدا کردیم روی گزینه ی Troubleshoot audio playback می زنیم که بخشی از ابزارهای عیب یابی و برطرف کردن مشکل است در پنجره ایی که باز می شود تیک Apply repairs automatically را زده و Next کنید تا جستجو شروع شده و به طور خودکار مشکل برطرف شود.

استفاده از USB Audio

اگر هیچ یک از راه های فوق تاثیری نداشت در مرحله چهارم بهترین کار را انجام می دهیم یعنی از یک USB Audio یا به عبارتی usb sound استفاده میکنیم مثل یک کارت صوت خارجی عمل می کند که می توان به هر یک از ورودی های کامپیوتر و یا لپ تاپ وصل کرد و از دو خروجی که پشت فلش قرار گرفته کابل صوت و میکروفن را وارد کرده و بدون مشکل می توان صدای کامپیوتر را گوش داد.

استفاده از گوشی اندروید

روش دیگر این است که از طریق وای فای Wi-Fi گوشی اندروید خود را به اسپیکری برای کامپیوتر تبدیل کنیم که این کار با برنامه SoundWire (برای گوشی)ممکن است نه تنها به اسپیکر و بلندگو تبدیل می کند بلکه میکروفن نیز می شود اما علاوه بر نصب SoundWire (برای کامپیوتر) روی گوشی باید همین برنامه را روی کامپیوتر نیز نصب کرد ، بعد از اجراء برنامه در کامپیوتر آدرس IP در مقابل Server Address ظاهر می شود در فیلد Server که در برنامه یافت می شود می نویسیم و روی کلید اجراء می زنیم به این صورت گوشی و کامپیوتر جفت می شوند که می توان فایلهای صوتی اجراء کرد و از طریق گوشی موبایل گوش داد.