آموزش, آی او اس, اندروید

آموزش پاک کردن حافظه کش اینستاگرام در اندروید و آیفون!

پاک کردن حافظه کش اینستاگرام

در این مقاله قصد داریم نحوه پاک کردن حافظه کش اینستاگرام در اندروید و آیفون را به شما دوستان عزیز آموزش دهیم. حافظه کش (Cache) همان حافظه پنهان هر سیستم، گوشی یا برنامه می باشد که داده های خاصی را در خود ذخیره می کند.

در دستگاه های اندروید و آیفون برای جلوگیری از بارگیری مجدد تصاویری که یک بار دیده ایم و صرفه جویی در مصرف اینترنت و افزایش سرعت، اطلاعات در حافظه پنهان اینستاگرام ذخیره می شوند. این کار سرعت مرور در همان تصاویر را افزایش داده و به صرفه جویی در مصرف اینترنت کمک می کند.

بنابراین اگر مدت زیادی است که از اینستاگرام استفاده می کنید، احتمالا مقدار زیادی فایل در حافظه کش شما ذخیره شده است که فضای زیادی از دستگاه شما را اشغال خواهد کرد. برای رفع این مشکل در ادامه با ما همراه باشید.

پاک کردن حافظه کش اینستاگرام در اندروید

مراحل انجام کار:

  1. به تنظیمات دستگاه خود بروید.

    گوشی تان را باز کنید و به بخش تنظیمات (Settings) آن بروید.

    به تنظیمات گوشی خود بروید

  2. به بخش برنامه ها و اعلان ها بروید

    به قسمت برنامه های نصب شده (Apps) بروید و از آن جا برنامه اینستاگرام را پیدا کنید و روی آن کلیک کنید.
    بخش برنامه ها و اعلان ها برای انتخاب برنامه اینستاگرام

  3. روی Storage ضربه بزنید.

    در زیر بخش اطلاعات برنامه اینستاگرام ، گزینه های مختلفی را پیدا خواهید کرد که یکی از آن ها Storage خواهد بود. برای پاک کردن حافظه کش اینستاگرام روی آن ضربه بزنید.

    روی Storage ضربه بزنید

  4. پاک کردن حافظه کش اینستاگرام

    در این قسمت دو گزینه وجود دارد: Clear Storage و Clear Cache.
    اگر گزینه Clear Storage را بزنید، تمام داده ها مانند جزئیات حساب و همه اطلاعات مربوط به اینستاگرام حذف می شود و پس از استفاده از این گزینه، باید دوباره وارد برنامه شوید.

    پاک کردن حافظه کش اینستاگرام

  5. باید گزینه Clear Cache را بزنید. با این کار تمام حافظه کش اینستاگرام از فضای داخلی گوشی شما پاک می شود. در تصویر زیر مشاهده می کنید که مقدار حافظه cache صفر شده است.

    صفر شدن حافظه کش

پاک کردن حافظه کش اینستاگرام در آیفون

در آیفون یا ios گزینه ای به نام پاک کردن حافظه کش اینستاگرام وجود ندارد. بنابراین باید ابتدا برنامه را حذف و سپس مجددا آن را نصب کنید. مراحل زیر را انجام دهید.

  • مرحله 1: به بخش تنظیمات (Settings) گوشی آیفون خود بروید.
  • مرحله 2: به قسمت General و سپس به iPhone Storage بروید. منتظر بارگذاری همه داده های ذخیره شده باشید.
  • مرحله 3: در داخل iPhone Storage تمام برنامه هایی که در دستگاه تلفن تان نصب شده است، نمایش داده می شود. در بین برنامه، اینستاگرام را بیابید.
  • مرحله 4: وقتی برنامه اینستاگرام را یافتید، روی آن ضربه زده و گزینه Delete را بزنید. می توانید فضای ذخیره سازی اینستاگرام را در آیفون خود مشاهده کرده و برنامه را حذف کنید.
  • مرحله 5: به برنامه اَپ استور بروید و اینستاگرام را مجددا دانلود کنید. مشاهده خواهید کرد که همه پرونده های حافظه کش پاک شده اند و اندازه برنامه به حالت عادی است.
پاک کردن حافظه کش اینستاگرام در آیفون

با انجام این کار حافظه کش اینستاگرام شما پاک می شود و با نصب مجدد برنامه تمام اطلاعات شما باز می گردد. اگر پسورد خود را فراموش کردید، می توانید مقاله بازیابی اکانت اینستاگرام را مطالعه نمایید.

فروشگاه تک یک ، انتخابی تک برای خرید لوازم جانبی کامپیوتر

منبع: how2shout

Gerelateerde berichten

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *