سخت افزار, معرفی محصول

نقد و بررسی هارد دیسک اکسترنال ای دیتا HD700 (1 ترابایت)

بررسی هارد اکسترنال ای دیتا HD700

ای دیتا در درجه اول با ساخت حافظه های اصلی مانند RAM و انواع SSD ها شناخته می شود، اما مجموعه بزرگی از هارد دیسک های اکسترنال را نیز تولید می کند. بازار هارد های اکسترنال کاملاً تحت سلطه WD و Seagate است که در تولید درایو ها مزیت های زیادی دارند. اما ای دیتا با ارائه قیمت های مناسب با آن ها رقابت می کند.همچنین ای دیتا با استفاده از طرح های ظاهری عجیبی که معمولاً بقیه برند ها از آن ها استفاده نمی کنند با آن ها رقابت می کند. ما در گذشته اشکال و رنگ های بسیار عجیب و غریبی از طراحی های این برند دیده ایم. برخی از طراحی های ای دیتا فقط عجیب و غریب هستند، اما برخی دیگر طوری طراحی شده اند که محکم و قابل اعتماد هستند، مانند هارد اکسترنال جدید مدل HD700 که قرار است به نقد و بررسی آن بپردازیم.

هارد اکسترنال مدل HD700 جدید ترین مدل ساخته شده توسط ای دیتا است. ای دیتا ادعا دارد این مدل در برابر آب و گرد و غبار مقاوم بوده و همچنین در برابر ضربه در صورت سقوط یا برخورد فیزیکی می تواند دوام بیاورد. این دستگاه به اندازه درایو های معمولی کوچک یا نازک نیست، اما به عنوان یک هارد مقاوم طراحی صنعتی یا نظامی زیبایی دارد. بیایید ببینیم عملکرد آن در آزمایش چقدر خوب است و آیا ارزش انتخاب بین گزینه های معمولی تر WD و Seagate را دارد.

بررسی هارد اکسترنال ای دیتا HD700

بررسی شکل و ظاهر هارد اکسترنال HD700 ای دیتا

واضح ترین چیزی که در بررسی هارد اکسترنال HD700 ای دیتا به چشم می خورد، محافظ بیرونی سیلیکونی ضخیم است. HD700 به رنگ مشکی با سیلیکون آبی یا مشکی موجود است. رنگ آبی آن سایه براق روشن دارد که در کنار پلاستیک مشکی خودنمایی می کند و بسیار چشم نواز است.

قاب سیلیکونی تقریباً کل درایو را می پوشاند. روی قسمت بالایی هارد، سیلیکون یک برش دارد تا کمی از بدنه اصلی هارد که از جنس پلاستیک با طرح بافت است به همراه لوگوی براق ای دیتا دیده شود. می توانید سیلیکون را عقب کشیده و بدنه پلاستیکی را از این سوراخ بیرون آورید. البته مشخص است که این درایو طوری طراحی نشده است که بتوان از آن این گونه استفاده کرد. اما بافت سیلیکونی از داخل گرد و غبار و پرز می گیرد، بنابراین خوب است گاهی آن را در آورده و تمیز کنید.

این هارد اکسترنال یک برش بسیار کوچک در پایین خود دارد که برچسب اطلاعات ای دیتا HD700 را به شما نشان می دهد که می توانید امکانات و تنظیمات آن را بررسی کنید. این دو برش طوری طراحی شده اند که گوشه ها و لبه های درایو همیشه به خوبی محافظت می شوند. بعید است در صورت سقوط دستگاه، قسمتی که بدون سیلیکون است با زمین برخورد کند.

هارد اکسترنال ای دیتا یک ترا

HD700 به لطف قاب سیلیکونی آن ضخامت بیشتری نسبت به اکثر هارد های اکسترنال دیگر دارد. مطمئناً در جیب شلوار معمولی جا نمی شود، اما می توانید آن را در هر کیفی بیندازید. HD700 براق و زیبا نیست اما زشت هم نیست، البته مردم معمولاً از ظاهر وسایل خود بیشتر محافظت می کنند.

بررسی مشخصات و عملکرد ای دیتا

در مورد هارد اکسترنال HD700 ای دیتا چیز های زیادی برای گفتن وجود ندارد، این هارد در ظرفیت های 1 ترابایت و 2 ترابایت در دسترس است و ما یک واحد 1 ترابایتی آن را بررسی می کنیم. درایو داخلی آن توسط شرکت تولید هارد توشیبا، آخرین رقیب باقی مانده WD و Seagate، تولید می شود. سرعت انتقال آن 5Gbps اعلام شده است که در واقعیت در حد همان USB 3.0 است، نه آن چه انتظار دارید. یک کابل USB 3.0 کوتاه و یک دفترچه راهنما کوچک نیز در جعبه آن قرار داد.

بررسی اکسترنال ای دیتا HD700

همچنین هارد اکسترنال HD700 ای دیتا دارای رمزگذاری 256 بیتی، AES است که به نظر می رسد بررسی آن تنها با نرم افزار امکان پذیر است. به همین منظور این شرکت بارگیری رایگان، ابزار HDDtoGo خود را برای این هارد ارائه داده است. این ابزار شامل چند برنامه قابل حمل و یک ابزار همگام سازی داده است. اما به نظر می رسد این ابزار برای درایو های فلش USB کوچک مناسب تر باشد تا یک هارد اکسترنال.

این درایو دارای استاندارد IP56 است، که باید در برابر نفوذ آب و گرد و غبار دوام بیاورد. اما توجه داشته باشید که نمی توانید درایو را در آب غوطه ور کرده یا در استخر بگذارید و انتظار داشته باشید که خوب کار کند. ای دیتا همچنین دارای رتبه MIL-STD-810G 516.6 برای مقاومت در برابر ضربه است، اگر چه این یک استاندارد خاص نیست و هیچ پروتکل آزمایش سختی ای، وجود ندارد.

هارد یک ترا ای دیتا

تست استاندارد ای دیتا HD700 در دستگاه

دستگاه آزمایشی دارای اجزا زیر است:

  • پردازنده اینتل Core i7-6700K
  • مادربرد GA-Z170X-UD5-TH گیگابایت
  • رم Kingston HyperX DDR4-2666 و 2×8 گیگابایت
  • هارد 256 گیگابایت Samsung SSD 950 Pro
  • خنک کننده Master Hyper 212X
  • منبع تغذیه Corsair RM650
  • مانیتور Asus PB287Q 4K
  • ویندوز 10

درایو 1 ترابایتی ظرفیت کلی 931 گیگابایت را نشان داد. در تست با سیستم فایل SiSoft Sandra سرعت خواندن را 103.89Mbps و نوشتن را 101Mbps نشان داد. در حالی که سرعت خواندن و نوشتن تصادفی به ترتیب 101.74Mbps و 64.14Mbps بود. سرعت های تصادفی بیشتر نشان دهنده عملکرد یک درایو در استفاده روزمره است. معمولاً داده ها به ندرت کاملاً سازماندهی می شوند یا دقیقاً به همان روش اصلی دسترسی پیدا می کنند.

نظر ما پس از بررسی هارد اکسترنال ای دیتا HD700

ای دیتا ممکن است اولین نامی نباشد که هنگام خرید هارد اکسترنال به چشم بیاید، اما محصولات آن بسیار محکم و مقاوم هستند، به ویژه هارد HD700. هارد های ای دیتا دوام فوق العاده ای را ارائه می دهند که در برند های بزرگ کمتر دیده می شود. بعلاوه، در میان رقبا این ویژگی برجسته ای است اما اگر هنوز هم برای شما کافی نسیت، بهتر است بدانید این محصول دارای سه سال ضمانت است.

دلایل ما برای طرفداری از هارد ای دیتا HD700:

  • غلاف سیلیکونی برای محافظت در برابر ضربه و نفوذ ذرات گرد و غبار و آب
  • عملکرد نسبتاً خوب
  • قیمت مناسب و مقرون به صرفه

معایب دستگاه:

  • نرم افزار همراه چندان مفیدی ندارد

رتبه بندی (از 5):

  • طراحی: 4
  • عملکرد: 4
  • قیمت: 4
  • به طور کلی: 4

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده و بتواند در تصمیم گیری برای خرید این هارد به شما کمک کند.

در این بخش شما می توانید این مدل هارد اکسترنال را در دو مد یک ترابایتی و دو ترابایتی از فروشگاه ما تهیه کنید.

منبع:

gadgets.ndtv.com

Gerelateerde berichten

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *