مجله تکنولوژی

نحوه صحیح نشستن پشت میز کامپیوتر و کار با آن‎

نشستن پشت کامپیوتر

یکی از مهمترین نکاتی که باید کارمندان و سایر افرادی که مدت های زیادی را پشت میز می گذرانند رعایت کنند این است که به چند مورد اصلی توجه کنند. روش صحیح نشستن پشت کامپیوتر به طور کامل همراه با توضیح در ادامه مقاله برای شما توضیح داده شده است.

عواملی که برای درست نشستن پشت کامپیوتر موثر است

صفحه نمایش

در مورد صفحه نمایش باید ﭼﺸﻢﻫﺎ ﻫﻢ ﺳﻄﺢ ﺑﺎ ﺑﺎﻻي ﺻﻔﺤﻪ ﻧﻤﺎﻳش قرار بگیرد و برای جلوگیری و کاهش تشعشعات از فیلتر یا صفحه نمایش های مناسب که ضد اشعه نیز هستند، استفاده کنید. بهترین فاصله چشم از صفحه نمایش حداقل 50 سانتی متر است و البته به این نکته هم توجه کنید که نباید بیش از 15 دقیقه به مانیتور خیره شوید. همچنین مورد دیگری که رعایت آن الزامی است، زاوﻳﻪ ﭼﺸﻢ ﺑﺎ وﺳﻂ ﺻﻔﺤﻪ ﻧﻤﺎﻳﺶ است که باید ﺣﺪود 20 درﺟﻪ ﺗﻨﻈﻴﻢ ﮔﺮدد تا از آسیب رسیدن به گردن جلوگیری شود.

صفحه نمایش یکی از عوامل موثر بر طرز نشستن

صفحه کلید

ﺻﻔﺤﻪ ﻛﻠﻴﺪ باید به گونه ای باشد که در محل مناسبی قرار گرفته باشد و ﺑﻬﺘﺮ اﺳﺖ از ﺻﻔﺤﻪ ﻛﻠﻴﺪﻫﺎﻳﻲ استفاده کنیم که زیر دست دارند. فاصله صندلی و میز را به گونه ای تنظیم کنید که دست های شما به صورت قائم بر روی صفحه کلید باشد.

صفحه کلید یکی از عوامل موثر بر طرز نشستن

ماوس

فاصله ماوس باید به گونه ای باشد که بتوان به راحتی آن را حرکت داد. علاوه بر آن پد ماوس نیز باید به گونه ای باشد که حرکت ماوس را سریع تر و روان تر کند. حرکت صحیح ماوس بر مچ دست تاثیر زیادی دارد. استفاده از ماوس های ارگونومیک هم می تواند در راحتی دست، بسیار موثر باشد.

ماوس یکی از عوامل موثر بر طرز نشستن

صندلی

افرادی که مدت های زیادی را پشت میز می گذرانند بهتر است از صندلی های مناسب استفاده کنند که راحت تر و نرم تر هستند و این صندلی باید به گونه ای باشد که ارگونومی بدن را حفظ کند و در ناحیه گردن و پشت بدن مشکلی ایجاد نکند.

صندلی یکی از عوامل موثر بر طرز نشستن

میز

این نکته را در هنگام خرید میز کامپیوتر در نظر بگیرید که به طور متوسط ارتفاع باید بین 60 ﺗﺎ 70 ﺳﺎﻧﺘﻲ ﻣﺘﺮ باشد. البته باید به این مسئله هم توجه کنید که سایز میز باید به گونه ای باشد که تمام وسایل نظیر دستگاه چاپ، اسپیکر و …روی میز قرار بگیرند.

میز یکی از عوامل موثر بر طرز نشستن

زیر پایی

یکی از موارد مهم استفاده از زیر پایی برای خسته نشدن پا است که باید با قد کاربر متناسب باشد و هنگام خستگی و کار زیاد با کامپیوتر و غیره از آن استفاده کند.

زیر پایی یکی از عوامل موثر بر طرز نشستن

نور

این مورد نیز یکی از مهم ترین موارد است که به سلامت چشم نیز کمک می کند. نور باید به صورت عمود و از بالا به میز کار بتابد. ﺑﻬﺘﺮ اﺳﺖ ﺟﻬﺖ ﺗﺎﺑﺶ ﻧﻮر،به طور مستقیم به صفحه نمایش نخورد و ﻧﻮر در ﺑﺎﻻی ﻣﻴﺰ ﻗﺮاربگیرد.

***نکات***

  • به طور پیوسته بیشتر از سه ساعت پشت کامپیوتر نباشید.
  • سعی کنید محل کار خود را از حالت کسل کننده خارج کنید.
  • تهویه مناسب برای محیط کار خود داشته باشید.

Gerelateerde berichten

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *