آموزش, سیستم عامل, مجله تکنولوژی, ویندوز

آموزش نحوه حذف آپدیت ویندوز 10

حذف آپدیت ویندوز 10

اپدیت ها معمولاً مورد استقبال قرار می گیرند. این موارد برای معرفی ویژگی های جدید، رفع اشکال، بهبود ثبات و غیره هستند. با این حال، هر از چند گاهی یک اپدیت آنطور که در نظر گرفته شده ارائه نمی شود و در واقع می تواند مشکلات بیشتری نسبت به حل آن ایجاد کند، بنابراین به جای این که مجبور باشید با یک اپدیت که دارای مشکل است مواجه شوید و منتظر یک آپدیت جدید به منظور رفع مشکل به وجود آمده بمانید، می توانید نحوه حذف آپدیت ویندوز 10 را فرا بگیرید و مشکل را به راحتی حل کنید.

اگر از آپدیت قبلی خود راضی بودید فقط کافی است آخرین آپدیت را پاک کنید و به نسخه قبلی برگردید و منتظر آپدیت پایدارتر باشید.

نمایش آخرین آپدیت های ویندوز 10

بخش ویندوز آپدیت

گاهی اوقات، آپدیت های ویندوز 10 به صورت خودکار انجام می شود و هر زمان که کامپیوتر خود را خاموش یا راه اندازی مجدد می کنید، این به روزرسانی ها در مراحل نصب قرار می گیرند، بنابراین گاهی اوقات بدون اینکه بدانید، ممکن است یک آپدیت ویندوز 10 را نصب کرده باشید که می تواند مشکلاتی برای شما ایجاد کند. برای اینکه بفهمید کدام به روزرسانی اخیراً نصب شده است:

  1. روی منوی شروع کلیک کنید.
  2. برای رفتن به تنظیمات، روی نماد cog کلیک کنید.
  3. Update & Security را انتخاب کنید.
  4. روی مشاهده تاریخچه به روزرسانی کلیک کنید.
  5. اکنون لیستی از به روزرسانی هایی را که اخیراً در رایانه شما نصب شده مشاهده خواهید کرد.

حذف آپدیت های اخیر ویندوز 10

بخش حذف آپدیت های ویندوز 10

اکنون که آپدیت هایی را که اخیراً نصب شده اند پیدا کرده اید، ممکن است ایده بهتری داشته باشید که کدام یک از این به روزرسانی ها می تواند برای شما مشکل ایجاد کند. به عنوان مثال اگر روز قبل از نصب به روزرسانی رایانه شما به خوبی کار می کند، این احتمال وجود دارد که مقصر مشکلات شما جدیدترین به روزرسانی باشد.

مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. روی حذف نصب به روزرسانی ها کلیک کنید.
  2. به روزرسانی که می خواهید حذف نصب کنید را انتخاب کنید.
  3. روی دکمه حذف نصب کلیک کنید.
  4. مراحل موجود در صفحه را دنبال کنید و به روزرسانی را حذف نصب می کند.

لازم به ذکر است که وقتی نوبت به بروزرسانی های مهم ویندوز 10 می رسد ، مایکروسافت فقط 10 روز به کاربران فرصت می دهد تا به روزرسانی را حذف نصب کنند. مایکروسافت فرض می کند در صورت بروز هرگونه مشکل، کاربران باید در بازه زمانی 10 روزه با آن ها روبرو شوند. با این حال، اگر بیش از 10 روز گذشته باشد، ویندوز 10 به طور خودکار پرونده های مورد نیاز را حذف می کند و تا زمانی که یک پچ برای رفع این مشکل منتشر نشود، درگیر آن به روزرسانی خواهید بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *