ترفند

نحوه اتصال اسپیکر به انواع تلویزیون ها

اتصال اسپیکر به تلویزیون

ما در این مقاله با نام ” نحوه اتصال اسپیکر به انواع تلویزیون ها ” به دنبال بررسی و آموزش اتصال اسپیکر به انواع تلویزیون ها هستیم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید باشد. با ما همراه باشید.

اگر مثل ما هستید و می خواهید از تجربه مشاهده فیلم در خانه خود لذت ببرید، می توانید با مطالعه این مقاله از تماشای فیلم های خود لذت ببرید. مشاهده فیلم در خانه یکی از مهم ترین معضلاتی است که بسیاری از افراد با آن مواجه هستند، به گونه ای که کیفیت تصویر خوبی دارند اما صدای مطلوبی برای مشاهده فیلم ندارند.

بلندگوهای موجود در تلویزیون های ما در مقایسه با اسپیکر هایی که برای موسیقی و گوش دادن به فیلم هستند، بسیار کوچک می باشند. در مورد لپ تاپ ها هم همینطور است. شما می توانید با استفاده از اسپیکر های جدید تجربه جدیدی از فیلم دیدن را مشاهده کنید.

اتصال تلویزیون شما به بلندگوهایتان بسیار آسان است. تلویزیون ها می توانند به بلندگوها متصل شوند و ما بهترین راه ها را برای این کار به شما نشان می دهیم.

نحوه اتصال اسپیکر به تلویزیون

قبل از شروع باید بدانید

این نکته را مد نظر داشته باشید که کتابچه راهنمای کاربر تلویزیون خود را نگه دارید. اگر نمی توانید آنها را پیدا کنید، از وب سایت سازنده بارگیری کنید. به یاد داشته باشید که ما در مورد اتصال کانکتورهای خروجی در تلویزیون و اتصال دهنده های ورودی در بلندگوها صحبت می کنیم.

این دفترچه راهنما می تواند به شما بگوید این پورت ها را در کجا پیدا کنید و تلویزیون شما چه گزینه هایی دارد موارد دیگری که باید در نظر داشته باشید این است که ممکن است لازم باشد برخی تنظیمات را در تلویزیون درست کنید تا به آن بگویید که از بلندگوهای خارجی استفاده کند.

اگر چنین گزینه ای ندارید، می توانید صدا را به طور کامل در تلویزیون کم کنید و از کنترل صدا برای بلندگوهای خارجی خود استفاده کنید.

با استفاده از کابل های RCA

با استفاده از کابل های RCA

کابل های RCA یکی از ساده ترین راه های اتصال تلویزیون به سیستم بلندگو است. آنها فقط صدای استریو (2 کانال – چپ و راست) دارند، نه صدای فراگیر.

اگر از یک مجموعه اصلی استریو یا 2.1 بلندگو استفاده می کنید، این مورد قابل استفاده است. این نکته را مد نظر داشته باشید که اگر از بلندگوهای فراگیر استفاده می کنید، آن ها فقط صدای استریو را پخش می کنند.

جفت کابل ها و کانکتورها یک جفت هستند که معمولاً با رنگ قرمز و سفید مشخص می شوند. این کابل ها از درگاه های قرمز و سفید در پشت تلویزیون شما (درگاه های خروجی RCA) به درگاه های ورودی قرار گرفته است.

در مورد 2.1 بلندگو 2.1 یکی از بلندگوهای شما یا همان واحد ساب ووفر را قرار داده است. برای اطلاع از دقیق این پورت ها باید به دفترچه راهنمای تلویزیون و بلندگوها مراجعه کنید.

با استفاده از کابل های آنالوگ 3.5 میلی متر

اگر تلویزیون شما از کانکتورهای RCA برای خروجی صدا استفاده نمی کند، ممکن است دارای درگاه خروجی هدفون (درگاه 3.5 میلی متری) باشد. می توانید از این طریق برای اتصال تلویزیون خود به بلندگوها استفاده کنید. آنها همان اتصال دهنده مورد استفاده در تلفن، تبلت، لپ تاپ و غیره هستند.

برای این کار، شما باید از جک صوتی 3.5 میلی متری در انتهای تلویزیون و جک RCA در انتهای بلندگو استفاده کنید. این روش برای بلندگوهای اصلی چندرسانه ای مناسب است اما با استفاده از این کابل نمی توانید صدای فراگیر دریافت کنید.

با استفاده از یک کابل (HDMI (ARC برای اتصال تلویزیون به گیرنده یا نوار صدا

اتصال تلویزیون به گیرنده یا نوار صدا

HDMI یکی از بهترین روش ها است زیرا می تواند صدایی فراگیر را بدون هیچ گونه افت کیفیت منتقل کند. تنظیمات بلندگو صدا، گیرنده ها و نوارهای صوتی بدون ورودی HDMI، احتمالاً از آن پشتیبانی می کنند.

تلویزیون شما نیز نیاز به درگاه خروجی HDMI دارد، که گاه HDMI-ARC علامت گذاری شده است. با استفاده از کابل HDMI، یک کابل را بین دو دستگاه متصل کنید.

با استفاده از کابل HDMI از طریق گیرنده یا نوار صوتی خود از طریق تلویزیون

با استفاده از کابل HDMI از طریق گیرنده یا نوار صوتی خود از طریق تلویزیون

در صورت استفاده از تنظیم کننده گیرنده یا تقویت کننده که دارای درگاه ورودی HDMI است، از کابل های HDMI نیز می توان استفاده کرد.

اگر تلویزیون شما دارای درگاه خروجی HDMI نیست، می توانید منابع خود (لپ تاپ ، کنسول بازی ، جعبه تنظیم) را با استفاده از کابل HDMI از طریق گیرنده / آمپلی فایر یا نوار صوتی هدایت کنید و سپس از کابل HDMI دوم از درگاه خروجی آن دستگاه به تلویزیون خود استفاده کنید.

به این ترتیب، می توانید از ریموت کنترل گیرنده یا نوار صوتی برای جابجایی بین ورودی ها استفاده کنید، نه تلویزیون. شما هنوز هم تمام صدا را از طریق تنظیم بلندگو مورد استفاده می شنوید.

اگر HDMI-ARC برای شما گزینه مناسبی نیست یا می خواهید موسیقی را روی بلندگوهای دارای گیرنده / آمپلی فایر خود پخش کنید، بدون این که تلویزیون شما همیشه روشن باشد، این مورد می تواند برای شما مناسب باشد.

با استفاده از کابل نوری

با استفاده از کابل نوری

کابل های نوری به ندرت مورد استفاده قرار می گیرند اما عملکردی مشابه HDMI دارند. اگر تلویزیون شما دارای خروجی نوری است و از آن پشتیبانی می کند، آن را از تلویزیون به گیرنده یا نوار صدا وصل کنید. با این کار می توانید صدای فراگیر تری را انتقال دهید.

این کابل ها نسبت به ضخامت های HDMI یا کابل های RCA ضخیم تر و گسسته تر هستند. برای اطمینان از ارسال صوتی از طریق کابل نوری، ممکن است نیاز به تنظیمات تلویزیون یا تنظیمات منبع داشته باشید.

این ها برخی از ساده ترین راه های اتصال تلویزیون به بلندگوهای شما بودند. توصیه می کنیم یک نوار صوتی خوب یا بلندگوی صدای فراگیر، تنظیم کننده گیرنده تقویت کننده را انتخاب کنید.

مقالات مرتبط

شما می توانید برای مشاهده مقالات مرتبط بر روی نام های زیر کلیک کنید :

1) چگونه اسپیکر را به کامپیوتر وصل کنیم؟

2) اتصال اسپیکر بلوتوث به گوشی

فروشگاه تک یک

فروشگاه آنلاین تجهیزات و لوازم جانبی کامپیوتر

Gerelateerde berichten