مجله تکنولوژی

به روزرسانی جدید ویندوز 10 مشکلات زیادی دارد!

آپدیت جدید ویندوز 10

برخی از کاربران ویندوز 10 پس از انتشار به روز رسانی اخیر “KB5001330” با مشکلات جدی روبرو هستند، حتی برخی گزارش ها حاکی از آن است که به روزرسانی کاربران در برخی از دستگاه ها قابل نصب نیست.

در اوایل این هفته، مایکروسافت لیست آپدیت های جدید آوریل 2021 خود را منتشر کرد. از جمله Windows 10 KB5001330 برای نسخه 20H2 / 2004 که یک دانلود اجباری بود که برای حل مشکلات ناشی از به روز رسانی قبلی، که مشکلات طولانی مدت چاپگر ها بود، انجام شد.

مجله Windows Latest گزارش می دهد که پست های مختلفی در انجمن خود و سایت های رسانه های اجتماعی در رابطه با آپدیت جدید ویندوز وجود دارد که این یک مسئله رو به رشد است، به طوری که بسیاری از کاربران قادر به نصب به روزرسانی نیستند.

نظرات مربوط به این مشکل نیز در Windows Insider Feedback Hub وجود دارد، یک کاربر اظهار داشت: “من در نصب نسخه جدید ویندوز KP5001330 با کد خطای 0x800f0984 مواجه می شوم و به طور مداوم شکست می خورم.

این اتفاق در Surface Studio 2 و Surface Pro 7 رخ می دهد. این دومین ماه پیاپی است که مایکروسافت قادر به به روزرسانی جمعی در دستگاه های من نیست. فرآیند نصب با 20٪ مکث، سپس دوباره با 73٪ (متفاوت از 40٪ ماه گذشته)، سپس با 100٪ نیز ناموفق است. ” تاکنون کد های خطای زیر گزارش شده است:

  • 0x800f081f
  • 0x800f0984
  • 0x800f0922

مشکلات عملکرد بازی و “صفحه آبی”

در Reddit در مورد این موضوع، کاربران همچنین گزارش می دهند که بازی های ویدیویی از مشکلات مختلفی مانند افت گرافیکی، افت قابل توجه نرخ فریم و حتی کاملا خراب شدن رنج می برند.

KB5001330 ممکن است پس از نصب به روزرسانی و راه اندازی مجدد، باعث ایجاد صفحه آبی رایانه شود. نمی توان نسخه به روزرسانی را حذف نصب کرد، به نظر می رسد سیستم عامل درایو SSD ما را پیدا نمی کند. بنابراین به BIOS رفتیم و درایو بوت را دوباره تنظیم کردیم، سپس به روزرسانی ادامه یافت و در دسکتاپ دوباره راه اندازی شد.

یکی از کاربران اظهار داشت: “این به روزرسانی همچنین به من مشکلاتی را در مورد توقف و مشکلاتی قابل توجه در بازی هایی می دهد که معمولاً این اتفاق هرگز رخ نداده است، با vsync یا بدون آن. با حذف نصب، مشكل برای من نیز برطرف شد و من در نصب جداگانه ای آزمایش كردم تا تأیید كنم كه بروزرسانی واقعاً مقصر بوده است. به نظر می رسد تقریباً همان مسئله شما باشد. امیدوارم كه مایکروسافت مسئله را بررسی كند.”

اشکالات قدیمی در ظاهری جدید

مشکلات ویندوز 10

یک دلیل واقعی برای نگرانی، ظهور مجدد اشکال کاربر موقت است که در اواخر سال 2020 گزارش شد و باعث می شود که پرونده ها و تنظیمات کاربر ذخیره شود و کاربران را مجبور به ورود به یک پروفایل مهمان کند. خوشبختانه به نظر می رسد این مسئله با گزارش های محدود و نادری روبرو است و در کنار بازگرداندن به روزرسانی، می توانید به صورت دستی پرونده های کاربر را در صورت لزوم منتقل کنید.

مجله Windows Latest گزارش داد که یک کاربر ادعا می کند: “از زمان بروزرسانی دیگر نمی توانم وارد رایانه شوم. سرویس خدمات پروفایل کاربر در ورود به سیستم ناموفق بود. پروفایل کاربر بارگیری نمی شود”. اگر با هر یک از مشکلات ناشی از Windows 10 KB5001330 مواجه شدید، برای حذف آپدیت جدید ویندوز 10 و بازیابی دستگاه خود، دستورالعمل های زیر را دنبال کنید.

  1. برنامه تنظیمات را باز کنید.
  2. روی گزینه Update & Security کلیک کنید.
  3. سپس روی Windows Update کلیک کنید.
  4. صفحه View update history را باز کنید.
  5. روی Uninstall updates کلیک کنید و سپس KB5001330 را انتخاب کنید که uninstall کنید.
  6. سیستم خود را مجددا راه اندازی کنید.

به روزرسانی های ویندوز 10 در ماه های اخیر به طرز چشمگیری بی کیفیت شده اند، تقریباً پس از هر نسخه مشکلات عمده توسط کاربران گزارش می شود. مایکروسافت در مورد این موضوع توضیحی رسمی نداده است، اما چون خطا های موجود به راحتی با بازگرداندن به روزرسانی برطرف می شوند، توصیه نمی کنیم که به طور کلی از patch دوری کنید.

امیدواریم این پست برای شما مفید بوده باشد. همچنین برای اطلاعات بیشتر می توانید پست دیگر ما در مورد نصب ویندوز روی هارد SSD را بررسی کنید.

منبع: techradar.com

Gerelateerde berichten

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *