آموزش, ترفند, ترفند کامپیوتر, سخت افزار

محاسبه پاور مورد نیاز سیستم و توان پاور

توان پاور

می توان گفت پاور کامپیوتر یکی از مهم ترین و حساس ترین قطعات کامپیوتر می باشد. به طوری که می توان گفت با خراب شدن هر قطعه از سیستم، ممکن است سیستم روشن نشود ولی آسیب جدی به قطعات دیگر وارد نمی شود.

اما با خرابی پاور علاوه بر این که سیستم از کار می افتد، ممکن است تمام قطعات با خطر سوختن مواجه شوند.

سعی کنید در انتخاب مدل پاور برای کیس خود نهایت دقت را داشته باشید و تا جایی که ممکن است با یک متخصص کامپیوتر مشورت کنید زیرا پاور بخش بسیار مهمی از سیستم شما می باشد.

ما در انتهای مطلب، یک محاسبه گر توان پاور را برای شما تهیه کرده ایم که می توانید از طریق دکمه زیر به این ماشین حساب دسترسی پیدا کنید. شما می توانید با استفاده از این محاسبه گر، قطعات داخلی سیستم خود را انتخاب کرده و به طور تقریبی، میزان توانی که مورد نیاز منبع تغذیه سیستم شما است را بدست آورید.

محاسبه توان منبع تغذیه

نکاتی برای خرید پاور

برای در امان ماندن از این خطر جدی باید با توجه به توانی که سیستم شما احتیاج دارد پاور مورد نظرتان را خریداری کنید تا جواب گوی نیاز های سیستمتان باشد.

بر روی برچسب پاور ها اطلاعات بسیاری یافت می شود که با توجه به آن ها می توان اطلاعات خوبی بدست آورد.

معمولا خریداران کامپیوتر بهترین مادربورد ها و گرافیک ها را انتخاب می کنند اما برای خرید پاور دقت کافی را ندارند!

معمولا یک پاور معمولی از معمولی ترین برند را انتخاب می کنند و به همان بسنده می کنند یا نهایت به وات پاور توجه می کنند و تصورشان این است که هر چه وات پاور بالاتر باشد پاور قوی تری خواهیم داشت.

این کار دقیقا مانند این است که بهترین مدل ماشین موجود را تهیه کنید و بجای بهترین بنزین داخل آن نفت خام بریزید.

یک منبع تغذیه ضعیف دقیقا به همان اندازه می تواند بر بروی سلامت و بهبود عملکرد سیستم شما تاثیر بگذارد.

توان پاور

در این مقاله برای شما محاسبه پاور به صورت دستی را شرح می دهیم

در هنگام خرید پاور باید باتوجه به مصرف قطعات پاور مناسبی تهیه کنیم. برای این منظور باید توان واقعی پاور را پیدا کنیم.

برای محاسبه قدرت پاور می توانید از نرم افزار های آنلاین استفاده کنید و همچنین می توانید به صورت دستی توان پاور را محاسبه کنید.

محاسبه توان پاور به روش دستی

در این مقاله برای شما محاسبه پاور به صورت دستی را شرح می دهیم:

برای محاسبه دستی توان مورد نیاز پاور لازم است مقدار هر ولتاژ را در مقدار آمپر آن ضرب کرده و همه را با هم جمع کنید.

محاسبه توان پاور با استفاده از نرم افزار های آنلاین

سایت های معتبر بسیاری هستند که برای شما آن را محاسبه می کنند. ما در این بخش برای شما چند مورد از بهترین و معتبر ترین سایت های موجود را معرفی می کنیم.

شما به کمک این سایت ها می توانید توان مصرفی دقیق سیستم خود را پیدا کنید و مناسب با نیازتان بهترین پاور ممکن را انتخاب کنید.

eXtreme Power Supply Calculator

این سایت یکی از سایت های معتبر برای محاسبه دقیق توان مورد نیاز شماست. این سایت کمک بسیار مفیدی است برای کسانی که میخواهند بدانند با سیستمی که دارند چه توانی از پاور را لازم دارند.

فقط کافی است مشخصات دقیق سیستمتان را وارد کنید تا بهترین نتیجه ممکن را به شما بدهد.

نرم افزار eXtreme Power Supply Calculator به صورت آنلاین برای شما میزان قدرت پاور سیستمتان را محاسبه می کند و شما می توانید بهترین پاور ممکنی را که نیاز دارید خریداری کنید.

برای محاسبه آنلاین توان مورد نیاز پاورتان روی نام سایت کلیک کنید.
eXtreme Power Supply Calculator

power supply calculator

این سایت هم یکی از بهترین سایت های محاسبه توان مورد نیاز پاور است که به شما کمک می کند بتوانید مدل و توان پاور خود را به درستی انتخاب کنید.

توان پاور

برای محاسبه توان پاور خود روی نام سایت که در زیر قرار داده شده است کلیک کنید.

power supply calculator

این موضوع را در نظر داشته باشید که با توجه پیشرفت روز افزون تکنولوژِی و روی کار آمدن قطعات با مدل های جدید تر و کارایی بهتر، اگر مدل سیستم شما در لیست نرم افزار های موجود نبود نگران نباشید!

این نرم افزار ها در زمان های مشخصی آپدیت می شوند. پس اگر مثلا مدل مادربورد شما در این لیست ها موجود نبود شکیبا باشید، قطعا در آپدیت های جدید مدل دستگاهتان اضافه خواهد شد.

با توجه به موارد بالا این نرم افزار ها وظیفه کمک رسانی به شما عزیزان را دارند تا بتوانید با خیالی آسوده پاور مورد نیاز خود را انتخاب و از آن استفاده کنید.