مجله تکنولوژی, معرفی محصول

لنوو یا ایسوس ؟ کدام لپ تاپ انتخاب بهتری برای خرید است؟

لپ تاپ لنوو یا ایسوس

ایسوس یا لنوو ؟ سوالی که ممکن است برای بسیاری از افرادی که قصد خرید لپ تاپ را داشته باشند پیش آمده باشد. اما آیا این نوع مقایسه، مقایسه درستی است؟ آیا می توان محصولات متنوع این دو شرکت بزرگ تولید کننده لپ تاپ را با یکدیگر مقایسه نمود؟ مطمئنا مقایسه کلی محصولات این دو تولید کننده، چندان کار درستی نیست اما با این حال نکاتی در این زمینه وجود دارد که می تواند تا حدودی شما را برای یک انتخاب خوب، راهنمایی کند.

اگر بخواهیم به طور خلاصه بیان کنیم، باید بگوییم که انتخاب میان دو محصول بسیار ساده تر از انتخاب میان دو برند است. اما باید بدانید که هر برندی خصوصیات ویژه ای دارد که محصولات آن را از دیگر برندها، جدا می سازد. لنوو یا ایسوس ؟ سوالی که ممکن است برای بسیاری از افرادی که قصد خرید لپ تاپ را دارند تاکنون پیش آمده باشد؛ اما آیا جوابی برای آن وجود دارد؟

برای مقایسه میان این دو برند، باید یکسری فاکتورها را در نظر بگیرید که در لیست زیر به طور خلاصه به آن ها اشاره شده است:

  • از نظر کیفیت ساخت، لنوو بهتر است یا ایسوس؟
  • از نظر قیمت، خرید کدامیک به صرفه تر است؟
  • تنوع محصولات لنوو بیشتر است یا ایسوس؟
  • خدمات پس از فروش کدام برند عملکرد بهتری دارد؟

پس از اینکه به این سوالات پاسخ داده شد، حال می توانید با اطمینان خاطر بیشتری خرید خود را انجام دهید و دقیقا آنچه را که می خواهید بدست آورید.

از نظر کیفیت ساخت، لنوو بهتر است یا ایسوس ؟

پاسخ این سوال کمی پیچیده است و نمی توان به سادگی به آن دست یافت، چراکه تنوع محصولات بالای هر دو شرکت، باعث می شود تا در میان آن ها، هم محصولات با کیفیت و هم محصولاتی که کیفیت چندانی ندارند، وجود داشته باشد. اما با این حال می توان مقایسه های جزئی تری را در این رابطه داشته باشیم.

اگر به فروشنده های سطح شهر مراجعه داشته باشید و این سوال را از آن ها بپرسید، حتما با بسیاری از پاسخ های مشابه مواجه می شوید که به شما عنوان می کنند ایسوس از کیفیت ساخت بهتری برخوردار است، حال آنکه در حقیقت اینچنین نبوده و در بسیاری از موارد، لنوو از کیفیت بهتری برخوردار است.

اما این بدان معنی نیست که محصولات ایسوس از کیفیت لازم برخوردار نیستند؛ دقت داشته باشید که تفاوت های میان لنوو و ایسوس از نظر کیفیت ساخت، بسیار جزئی است و بسته به نوع محصول، می تواند تغییر کند.

اما از آنجا که ایسوس از قدرت تبلیغاتی بیشتری برخوردار بوده و همچنین امتیازات بیشتری را به فروشندگان خود اعطا می کند، می توان این نکته را در نظر گرفت که فروشندگان دوست دارند تا محصولات این برند را به فروش برسانند تا محصولات سایر شرکت ها.

ایسوس یک محصول ساخت تایوان بوده و اکثر قطعات آن زیر نظر همین شرکت تولید می شود، حال آنکه کارخانه لنوو در چین تحت نظر IBM امریکا فعالیت می کند و کم و بیش می توان رد پای استانداردهای امریکایی را در آن مشاهده نمود.

خرید لپ تاپ لنوو

فروش مستقیم لپ تاپ های لنوو

شما می توانید در فروشگاه اینترنتی تک یک، لیست کاملی از انواع لپ تاپ های لنوو را مشاهده کرده و در صورت تمایل، پس از بررسی مشخصات، سفارش خود را ثبت کنید.

البته وارد کنندگان اصلی لپ تاپ در کشور، به دلیل دریافت سود بیشتر، اکثرا سعی می کنند تا لپ تاپ های ارزان قیمت تر و البته با کیفیت پایین تر این برند را به کشور وارد کنند که همین موضوع سبب شده است تا بسیاری از افراد تصور کنند که محصولات این شرکت از کیفیت چندانی برخوردار نیست.

اما باید بدانید که محصولات اصلی این شرکت که با استاندارد درجه یک خریداری می شوند، می توانند تا سال های سال کار کنند و هیچ مشکلی سخت افزاری نداشته باشند. با این حال همانطور که اشاره شد مقایسه لنوو و ایسوس از نظر کیفیت ساخت بسیار کلی بوده و به دلیل تنوع بسیار زیاد محصولات، نمی توان نظر قطعی درباره آن داد.

از نظر قیمت، خرید کدامیک به صرفه تر است؟

برعکس سوال اول، پاسخ به این سوال بسیار ساده است؛ قطعا محصولات لنوو نسبت به بسیاری از محصولات ایسوس از قیمت پایین تری برخوردار هستند. اگر خودتان در بازار به مقایسه این دو پرداخته باشید، حتما متوجه این موضوع شده اید.

لنوو محصولات خود را معمولا با قیمت پایین تری نسبت به محصولات ایسوس عرضه می کند که این بدلیل بازار فوق العاده رقابتی میان این دو برند و سایر برندهای تولید کننده لپ تاپ می باشد. با این حال باز هم موارد انگشت شماری وجود دارد که به دلیل نوع قطعات بکار رفته در لپ تاپ، ممکن است قیمت لنوو از ایسوس بیشتر باشد.

به عنوان مثال، اگر بخواهیم دو لپ تاپ Asus R542UN و Lenovo Ideapad 330 را با یکدیگر از نظر قیمت مقایسه کنیم، با این که هر دو لپ تاپ تقریبا از یک کانفیگ برخوردار می باشند، اما قیمت لپ تاپ ایسوس بین 500 تا 800 هزار تومان گرانتر است.

Asus R542UNLenovo IP330
CPUi7 8550U i7 8550U
RAM8GB DDR4 8GB DDR4
HDD1TB 5400 1TB 5400
GPU4GB MX150 4GB MX150
DisplayFHD 15.6 TNFHD 15.6 WV
ODDYESYES
خرید لپ تاپ ایسوس

فروش انواع لپ تاپ های ایسوس

فروشگاه اینترنتی تک یک، عرضه کننده انواع لپ تاپ های ایسوس، امکان مقایسه، بررسی و خرید مستقیم این محصولات را برای شما فراهم کرده است.

تنوع محصولات لنوو بیشتر است یا ایسوس ؟

هر دو! در تنوع محصولات تفاوت چندانی میان لنوو یا ایسوس نیست و هر دو برند از تنوع محصولات بسیار بالایی برخوردار هستند. شما در لیست محصولات هر دو تولید کننده می توانید انواع مختلفی از لپ تاپ ها را مشاهده کنید که دقیقا مطابق با نیاز شما است و می توانید آن چه را که به دنبال آن هستید، بیابید.

لپ تاپ ایسوس

تنوع محصولات این لنوو و ایسوس را می توان در دسته های زیر خلاصه نمود:

  • لپ تاپ های گیمینگ
  • لپ تاپ های حرفه ای و قدرتمند
  • لپ تاپ های کاری و خاص منظوره
  • لپ تاپ های معمولی و همه کاره
  • لپ تاپ های سبک وزن
  • لپ تاپ های لمسی
  • لپ تاپ های باریک و ظریف
  • و…

البته در این خصوص، ایسوس کمی متنوع تر عمل نموده است و لپ تاپ های بیشتری را از این برند می توانید در دسته های ذکر شده مشاهده کنید. همچنین از نظر شکل ظاهری، ایسوس بسیار متنوع تر از لنوو کار کرده است و می توان از این جهت، به ایسوس نمره برتری داد.

خدمات پس از فروش کدام برند عملکرد بهتری دارد؟

لپ تاپ لنوو

هر دو برند از خدمات پس از فروش خوبی برخوردار بوده و محصولاتشان توسط شرکت های معتبری، گارانتی شده است. اما به سبب زیاد بودن شرکت های گارانتی، ممکن است در این زمینه تفاوت هایی دیده شود.

اکثر محصولات ایسوس با گارانتی یکپارچه (آواژنگ، سازگار و حامی) ارائه می شوند که در این سال ها عملکرد خوبی داشته است و توانسته رضایت مشتریان را جلب کند. اما محصولات لنوو از نظر گارانتی، تنوع بیشتری دارند و گاها یک محصول آن با چند گارانتی مختلف و با قیمت های متفاوت به بازار عرضه شده است.

گارانتی های سازگار، حامی، IRG، امرتات، لایف و آوات از جمله مهمترین شرکت هایی هستند که لپ تاپ های برند لنوو را ضمانت کرده اند.

اما اگر لپ تاپ شما نیاز به تعمیر و تامین قطعه داشته باشد چه؟ قطعات لنوو راحت تر یافت می شود یا قطعات ایسوس؟ در پاسخ به این سوال نیز باید گفت که تقریبا قطعات و لوازم جانبی هر دو برند، به اندازه کافی در داخل کشور یافت می شود و تفاوت چندانی از این نظر در بین این دو برند وجود ندارد.

اما همانطور که در بخش کیفیت ساخت مطرح شد، از آنجا که فروشندگان تمایل بیشتری برای فروش محصولات ایسوس دارند، شاید در اینجا نیز قطعات لپ تاپ های ایسوس کمی راحت تر نسبت به لپ تاپ های لنوو به دست شما برسد.

نتیجه گیری

همانطور که دیدید، مقایسه میان لپ تاپ های لنوو یا ایسوس چندان ساده نبوده و نمی توان به طور قطع درباره آن نظر داد. اما با این حال، امیدواریم که این مطلب به شما کمک کرده باشد و توانسته باشید، جواب سوالات خود را از آن دریافت کرده باشید.

در پایان از شما خوانندگان گرامی تقاضا می شود تا نظرات خود را در خصوص لپ تاپ های این دو برند عنوان کنید و اگر تجربه خاصی در این زمینه دارید، آن را با دیگران در میان بگذارید.

Gerelateerde berichten

One thought on “ ”

  1. Maryam گفت:

    سلام وقت بخیر یک لپ تاپ خوب برای کار معلمی و دانشجویی طوری که بشه باهاش تولید محتوا هم داشت و کلاس مجازی رفت میشه بهم معرفی کنید تا رنج قیمت ۲۰ یا ۱۵ بعد من لپ تاپ ایسوس r56vivobookr56vivobookcorei3رو در نظرم هست میخواستم بدونم همه ی این کارا که می‌خوام رو می‌تونه انجام بده و خوبه ؟؟؟؟

  2. Niloo گفت:

    سلام
    میتونید یک لپتاپ خوب تو رنج قیمت ۲۵ یا ۲۶ معرفی کنید؟

    1. Niloo گفت:

      یه لپتاپ از برند ایسوز یا لنوو برای انجام وار های روزانه و یا کار های سنگین حتی مثل گیم و….ولی میخوام سیستمش بالا و بروز باشه کیفیتش و کاراییش هم اکی باشه

      1. Mehrdad Ghodsi گفت:

        با سلام. مدل های زیر یا مشابه اونا می تونه با سقف هزینه ای که مشخص کردید، مناسب باشه.

        1. Lenovo ThinkBook 15 / CPU: Intel Core i5 10210U / Ram: 8G DDR4 / HDD 1TB / GPU: NVIDIA Geforce MX450 2GB / Full HD Monitor
        2. Lenovo ThinkPad E15 / CPU: Intel Core i5 1135G7 / Ram: 8G DDR4 / HDD 1TB / GPU: AMD RX640 GDDR5 2GB / Full HD Monitor
        3. ASUS R465EP-EB047 / CPU: Intel Core i5 1135G7 / Ram: 8G DDR4 / HDD 1TB + 256G SSD / GPU: NVIDIA Geforce MX330 2GB / Full HD Monitor

  3. ali گفت:

    سلام خسته نباشید
    من میخوام لپ تاپ R528EP ایسوس رو برای برنامه نویسی حرفه ایم بخرم. اولا ممنون میشم نظرتون رو راجب این لپ‌تاپ بهم بگید و بعد اگ در اون رنج قیمت 30 میل لپ‌تاپ بهتری از مارک های متنوع مخصوصا لنووا یا خود ایسوس هست بهم معرفی کنید ک بهترین انتخاب داشته باشم.
    خیلی ممنون میشم اگ راهنمایی کنید

  4. Mohamad گفت:

    با سلام…
    من رشته مهندسی عمران هستم و با برنامهای اتوکد و ایتبس و‌…. سروکار دارم میخواستم بدونم تو رنج قیمتی ۱۷تا۲۰تومان که هم cpuخوبی داشته باشه و هم گرافیک و ….بالا باشه از بین برندهای ایسوس و لنوو چه مدلهای رو پیشنهاد میدید..ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      با سلام. مدل های زیر یا مشابه اونا میتونه انتخاب های میان رده خوبی باشه:
      1. ASUS R465EP-EB050 / CPU: Intel Core i5 1135G7 / Ram: 8G DDR4 / SSD 512GB / GPU: Nvidai GeForce MX330 2GB / 14″ Full HD Monitor
      1. Lenovo IdeaPad 3 – 15IML05 / CPU: Intel Core i7 10510U / Ram: 8G DDR4 / HDD 1TB / GPU: Nvidai GeForce MX330 2GB / Full HD Monitor
      1. Lenovo Ideapad L3 – 15IML05 / CPU: Intel Core i5 10210U / Ram: 8G DDR4 / HDD 1TB / GPU: Nvidai GeForce MX130 2GB / Full HD Monitor
      1. Lenovo ThinkPad E15 / CPU: Intel Core i5 10210U / Ram: 8G DDR4 / HDD 1TB / GPU: Radeon RX 640 2GB / Full HD Monitor

      1. Marya mohammadi گفت:

        سلام وقت بخیر.
        من یه لپ تاپ برای کارای دانشجویی و تحقیقاتی میخام و اینکه بتونم باهاش کلاس هم برگزار کنم چون دبیر زبانم. و برنامه هایی مثل ایلاستریتور و افترافکت هم بشه باهاش کار کرد. در ضمن استفاده زیادی ازش دارم. ممنون میشم راهنماییم کنید. 🙏

      2. Mehrdad Ghodsi گفت:

        با سلام.
        از اونجایی که موارد استفاده شما از لپ تاپ زیاده و برنامه هایی مثل افتر افکت و ایلاستریتور نیاز به منابعه زیادی دارند، بهترین انتخاب برای شما لپتاپ های میانرده رو به بالاست که در این بین لپ تاپ های گیمینگ به سبب کیفیت ساخت مطلوبی که دارند، بیشتر به شما پیشنهاد میشه.
        چون حدود قیمت خاصی رو اشاره نکردید، از نظر کلی بهتره لپ تاپ مورد نظر شما حداقل مشخصات زیر رو داشته باشه:
        پردازنده i5 یا i7 نسل 9 به بالا
        رم 12 الی 16 گیگابایت
        حتما دارای حافظه SSD به اندازه 128 گیگابایت به بالا
        صفحه نمایش فول اچ دی 15.6 اینچ به بالا
        کارت گرافیک انویدیا با حداقل حافظه 4 گیگابایت

        اگر از کار با افترافکت فاکتور بگیرید، این مشخصات رو می تونید کم کنید، در غیر اینصورت اگر بخواید با مشخصات پایینتر از این با افترافکت کار کنید، احتمالا سرعت اجرای برنامه و رندرینگ به شدت کاهش پیدا می کنه

  5. zahra گفت:

    سلام و روز بخیر.. من دانشجوی رشته مترجمی هستم و می‌خواستم نظرتون رو درمورد این لپتاپ بدونم.. ASUS VivoBook R521JP i7 1065G7 8GB-1TB-2GB MX330 FHD
    ممنون میشم چندتا مدلم پیشنهاد بدین..فقط چیزی میخوام که بتونم نرم افزارهای ترجمه رو داشته باشم و به راحتی تایپ کنم..
    ممنون

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      با سلام. مدلی که عنوان کردید، لپ تاپ مناسبی برای کار شما محسوب میشه و چون صفحه کلید کامل داره، برای تایپ هم معمولا مناسبه.
      پیشنهاد میشه بیشتر لپ تاپ هایی رو انتخاب کنید که صفحه نمایش مات داشته باشند، صفح کلیدشون کامل باشه و بخش کلیدهای ماشین حسابی رو هم داشته باشن. نور پس زمینه کیبورد رو هم در نظر بگیرید. اگر کیفیت صفحه نمایش هم فول اچ دی باشه که خیلی بهتره. در ضمن وزن لپ تاپ رو هم در نظر بگیرید که زیاد سنگین نباشه

  6. missmelii گفت:

    سلام
    من واسه کارهای روزمره یه لپ تاپ با پردازنده core i5 U series و قیمتی تو رنج ۱۵ تا ۲۰ میخواستم
    میشه راهنمایی کنید؟

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      با سلام، نمونه های زیر یا مشابه اونا می تونه مفید باشه:
      1. Lenovo ThinkPad E15 / CPU: Intel Core i5 10210U / Ram: 8G DDR4 / HDD 1Tb / GPU: Radeon RX 640 2G / Full HD Monitor
      2. HP DA2183 / CPU: Intel Core i5 10210U / Ram: 8G DDR4 / HDD 1Tb + 250G SSD / GPU: Nvidia GeForce MX110 2G / HD Monitor
      3. Lenovo IdeaPad 5 / CPU: Intel Core i5 1135G7 / Ram: 8G DDR4 / SSD 512GB / GPU: Nvidai GeForce MX450 2GB / Full HD Monitor

  7. alis گفت:

    سلام خسته نباشید لپتاب برند ایسوس تا سقف ۲۵ میلیون برای انجام کار های روزمره و دانشجویی و برگزاری کلاس و ذخیره اطلاعات کدوم مورد پیشنهاد میکنید؟ و
    اینکه درایو نوری اگه داشته باشه بهتره یا نبودنش نشان دهنده بهتر بودن لپتابه؟
    هر لپتابی قادر ارتقا رم و افزودن ssdهست؟

    1. Melika Asgharzadeh گفت:

      سلام دوست عزیز، توصیه می کنم به مقاله بهترین لپ تاپ برای دانشجویان مراجعه کنید. داشتن درایو نوری بستگی به نیاز های شما داره اما اگر از سی دی و دی وی دی استفاده نمی کنید، وجودش لزومی نداره. صرفاً وجود درایو نوری ربطی به بهتر بودن یا نبودن لپ تاپ نداره. اکثر لپ تاپ ها قابل ارتقاء هستند و می تونید از ssd روی اون ها استفاده کنید. موفق باشید.

  8. مرضیه۰۲ گفت:

    سلام خوب هستین .
    من دانشجوی رشته مترجمی زبان هستم،یه لپتاپی دانشجویی میخوام که هم سبک وزن باشه،هم کیفیت تصویرش عالی باشه و همینطور مات باشه،حافظه خیلی خوبی داشته باشه و برای تایپ کردن خوش دست و راحت باشه و همینطور حافظه داخلی بالا و باتری خوبی داشته باشه.
    واقعا ممنون میشم بهم راهنمایی کنید.
    و اینکه حداکثر قیمت هم تا ۱۵ میلیون باشه.

    1. Melika Asgharzadeh گفت:

      سلام دوست عزیز. با توجه به مشخصاتی که فرمودید بهتون توصیه می کنم مینی لپ تاپ تهیه کنید. همچنین برای اطلاعات بیشتر می تونید به بهترین لپ تاپ برای دانشجویان و بهترین مینی لپ تاپ های سال 2021 مراجعه کنید.
      و اما توصیه من به شما مدل های زیر هستند:

      • لپ تاپ ایسوس سری X540UB-A
      • Apple MacBook Pro MD313-Core i5-4 GB-500 GB
      • Asus L210
  9. Maria گفت:

    سلام وقت تون بخیر
    من یک لپ تاپ برای کارهای گرافیکی همچنین فتوشاپ و ساخت سایت و … از بین دو برند ایسوس یا لنوو رنج قیمتی ۲۰ تا ۳۰ تومان با این مشخصات می‌خوام. ممنون میشم راهنماییم کنید💐💞
    سی پی یو حداقل اینتل i7 نسل ۸ به بالا
    حافظه رم حداقل ۱۶ گیگ DDR4
    هارد SSD حداقل ۵۱۲ گیگ
    کارت گرافیک NVIDIA

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      با سلام. با توجه به مشخصات ذکر شده، مدل های زیر می تونه مناسب باشه:
      1. Lenovo IdeaPad 15 Gaming L340 / CPU: Intel Core i7 9750H / Ram: 16G DDR4 / HDD 1Tb + SSD 512Gb / GPU: NVIDIA Geforce GTX 1650 4G / Full HD Monitor
      2. ASUS VivoBook S533EQ / CPU: Intel Core i7 1165G7 / Ram: 16G DDR4 / SDD 1Tb / GPU: NVIDIA Geforce MX350 2G / Full HD Monitor
      3. Lenovo IdeaPad 5 15ITL05 / CPU: Intel Core i7 1165G7 / Ram: 16G DDR4 / SSD 512Gb NVMe / GPU: NVIDIA Geforce MX450 2G / Full HD Monitor

  10. negar گفت:

    سلام وقت بخیر من رشتم مهندسی کامپیوتر هستش ی لپ تاپ می‌خوام که برای رشتم مناسب باشه و کدنویسی تا ۳۰ تومن میتونم هزینه کنم

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      با سلام. اگر قصد برنامه نویسی حرفه ای را دارید، لپ تاپ مورد نظر شما باید پردازنده قدرتمندی داشته باشه و حداقل از 16 گیگابایت رم DDR4 بهره ببره. همچنین داشتن حافظه SSD یک مزیت مهم محسوب میشه که نمونه های زیر یا مشابه با اونها، می تونه مناسب باشه:

      1. MSI GF63-10SCSR Thin / CPU: Intel Core i7 10750H / Ram: 16G DDR4 / HDD 1Tb + SSD 256Gb NVMe / GPU: NVIDIA Geforce GTX1650TI 4G / Full HD Monitor

      2. Dell Vostro 3500 / CPU: Intel Core i7 1165G7 / Ram: 16G DDR4 / HDD 1Tb + SSD 500Gb / GPU: NVIDIA Geforce MX330 2G / Full HD Monitor

      3. Lenovo IdeaPad 5 / CPU: Intel Core i7 1165G7 / Ram: 16G DDR4 / SSD 512Gb NVMe / GPU: NVIDIA Geforce MX450 2G / Full HD Monitor

      4. LenovoThinkPad E15 / CPU: Intel Core i7 10510U / Ram: 16G DDR4 / HDD 1Tb + SSD 256Gb / GPU: AMD RX640 2G / Full HD Monitor

  11. mohammad.gh گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    میخواستم راهنمایی کنید منو
    بین خرید
    ASUS K571LI i7 10750H 16 1 512SSD 4 GTX 1650Ti FHD
    و
    Lenovo Legion 5 i7 10750H 16 1 256SSD 6 1660Ti FHD
    قیمتش شبیه همه و بیشتر مشخصاتشم مثل همه
    فقط حافظه کارت گرافیک لنوو 6 و ایسوس 4
    باتری لنوو 60Wh و باتری ایسوس 42Wh
    شما باشی کدومو میخری ؟
    اگه میشه کمکم کنید
    ممنون

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      با سلام. از اونجا که هر دو مدل تقریبا مشخصات فنی یکسانی دارند، انتخاب شما به کاربری مورد نظر شما وابسته است. اگر مورد استفاده شما بیشتر برای اجرای بازی های گرافیکی هست، Lenovo Legion 5 انتخاب بهتری خواهد بود، اما اگر مورد استفاده شما بحث دانشجویی و یا اجرای نرم افزارهای خاص هست، Asus K571LI انتخاب بهتری هست، چون سبک تر و ظریف تر هست طراحیش

  12. l.ghaffari2016 گفت:

    با عرض سلام
    بنده یک لب تاب لنوو با این اطلاعات سیستم دارم: Intel(R) Core(TM) i5-4210U CPU @ 1.70GHz 2.40 GHz
    6.00 GB (5.89 GB usable)
    5904B4D4-FE83-4474-9132-D0A6737478BD
    00329-00000-00003-AA540
    64-bit operating system, x64-based processor
    و با نرم افزار گوسین کار میکنم. میگن گوسین سنگینه و به لب تاب آسی میزنه. آیا میتونم از لب تابم با این مشخصات برای کار با نرم افزار گوسین استفاده کنم؟ خواهش میکنم جواب بدین خیلی برام مهمه. ممنون

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      با سلام، لپ تاپ شما قابلیت اجرای این نرم افزار رو داره و نباید زیاد مشکلی در کار باهاش داشته باشید. فقط برای این که سرعت دستگاه رو بیشتر کنید و راحت تر با نرم افزار کار کنید، بهترین کار اینه که یک درایو حافظه SSD به سیستم اضافه کنید و سیستم عامل و همچنین نرم افزار گوسین رو روی اون نصب کنید. به این ترتیب سرعت اجرای نرم افزار خیلی بهتر خواهد شد و اجراها سریع تر خواهد شد. همچنین اگر رم دستگاه رو ارتقا بدید، قطعا عملکرد بهتری خواهد داشت.

  13. taheri گفت:

    با سلام و وقت بخیر
    معلم هستم و لپ تاپی میخواستم برای کارهای تولید محتوا و تا حدودی گرافیکی و البته کار با برنامه هایی مثل camtasia و story line و از نظر سخت افزاری خوب باشه ، تا ۱۵ تومن میخواستم هزینه کنم ، چه لپ تاپی پیشنهاد میدین ، ممنون میشم راهنمایی بفرمایید🙏🏻

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      با سلام. موارد زیر یا مشابهشون می تونه انتخاب های مناسبی باشه:

      1. Lenovo Ideapad 3 – CPU: Intel Core i3 1005G1 – Ram: 8G DDR4 – HDD 1Tb + SSD 256Gb NVMe – GPU: Intel UHD – Full HD Monitor
      2. HP DW2196-B – CPU: Intel Core i3 1005G1 – Ram: 8G DDR4 – HDD 1Tb + SSD 120Gb M.2 – GPU: NVIDIA GeForce MX130 2GB – HD Monitor
      3. DELL Latitude 3510-3C – CPU: Intel Core i3 10110U – Ram: 8G DDR4 – HDD 1Tb + SSD 250Gb M.2 – GPU: Intel UHD – HD Monitor
      4. Lenovo Ideapad V155 – CPU: AMD Ryzen 5 3500U – Ram: 12G DDR4 – HDD 1Tb + SSD 256Gb – GPU: AMD Vega 8 2GB – HD Monitor
      5. Lenovo Ideapad 3 – CPU: Intel Core i3 1005G1 – Ram: 12G DDR4 – HDD 1Tb + SSD 256Gb NVMe – GPU: Intel UHD – Full HD Monitor

  14. shiva گفت:

    سلام وقتتون بخیر,من رشتم معماریه و میخوام به عنوان تری دی کار از لپ تاپ استفاده کنم به نظرتون کدوم سیستم با رنج قیمت ۳۰میلیون خوبه که رندرهام با کیفیت باشه

  15. benyaminsh83005 گفت:

    سلام خسته نباشید وقتتون بخیر
    خواستم ببینم لبتاب
    asus fx505gt -i5 9300– gtx1650-4gb – 16gbram – 1tb+256ssd
    بهتره یا
    lenovo ideapad l340 – i7 9750 -gtx1650 4gb- 16gb ram- 1tb+256 ssd
    زیاد بازی سنگینی قرار نیست اجرا کنم و میخوام فتوشاپ کار کنم ،بازی هم بکنم اما زیاد دغدغم نیست

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      با سلام. هر دو گزینه از مشخصات فنی یکسان و ویژگی های ظاهری تقریبا مشابهی برخوردار هستند. هر دو در اجرای برنامه فتوشاپ مشکلی نخواهند داشت و به راحتی می تونن از پس اجرای این برنامه بر بیان. اما اگر بخوایم دقیق تر باشیم، Asus Fx505GT برای گیمینگ مناسب تره و بدنه تمام فلزی و استفاده از دو فن مجزا در ساختار اون، باعث مقاومت زیاد اون در اثر گرمای حاصل از اجرای بازی ها خواهد شد. اما Lenovo L340 با استفاده از مزیت برخورداری از پردازنده Core i7 قدرت پردازشی نسبتا بالاتری داره و برای اجرای نرم افزارها کمی بهتر عمل می کنه.

  16. saeedkhodadadi1378 گفت:

    سلام در رابطه با پیامتون کانفینگ انوو legion5 پردازنده i7 10750h/ram16/gtx 1650 ti 6g/hdd 1T/SSD 256 اما لپتاب ایسوس i7 10750/ram12/gtx 1650ti 4g/hdd1t /ssd256 با تشکر

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      با توجه به این مشخصات، هر دو مدل از لپ تاپ های خوبی محسوب می شن، اما با توجه به این که لنوو Legion 5 ظاهر مستحکمتری داره و طراحیش تقریبا گیمینگ هست، بنظر میرسه طول عمر بیشتری داشته باشه، خصوصا به خاطر فن های قدرتمندی که در پشتش قرار گرفته. ایسوس K571 ظاهری ظریفتر و البته سبک تر داره. از نظر کارت گرافیک هم برای انجام بازی های رایانه و رندرینگ ویدیو، Legion 5 با کارت گرافیک 1660، سر تره نسبت به ایسوس. خصوصا اینکه مقدار رم بیشتری هم بهتون ارائه میده.

  17. saeedkhodadadi1378 گفت:

    سلام و درود فراوان میخواستم بپرسم شما بین دو مدل لنوو legion5 و ایسوس k571 LH ;کدوم رو انتخاب میکنیید ؟لطفا یک نظر دقیق بدید .موارد کاری هم که انجام میدم رندرینگ .ادیت ویدیو .طراحی سازه و بازی هستش/با تشکر

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      با سلام. از اونجا که این لپ تاپ ها کانفیگ های مختلفی دارن، مدل های لپ تاپ رو همراه با مشخصات کانفیگشون از جمله مدل و نسل پردازنده، مقدار رم و حافظه بیان کنید.

  18. bitatavasoti9 گفت:

    سلام لپ تاپ های
    asus r565/i5/8/1T/geforce m×30 2Gb

    Lenovo l3 /i5/8/1T/2gb

    باهم دیگه چقد فرق میکنن من بین این دوتا مدل موندم مشخصاتشون شبیه همه فقط مدل و برندشون باهم فرق دارن میخواستم بدونم بین این دوتا مدل کدوم از نظر کیفیت و فنی بالاتره
    و من لپ تاپو واسه فیلم و سریال و کارای تحصیلی میخواستم و میخوام یچیز خوب باشه
    اگه میشه بین این دوتا بگید کدوم بهتره؟

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      با سلام. اصولا وقتی دو لپ تاپ از دو برند مختلف، مشخصات یکسانی دارند، تنها دلیل برتری یکی نسبت به دیگری، امکاناتی هست که هر کدوم ارائه می دن.
      به عنوان مثال مقایسه بین قیمت، وزن، پورت های خروجی و…
      در این دو مدل، بنظر می رسه برند لنوو هم وزن کمتری داره و هم تعداد پورت های USB 3 بیشتری نسبت به ایسوس داره.

  19. mahla گفت:

    سلام خسته نباشید من به عنوان ی دانشجو برای فیلم دیدن کلاسای مجازی نیاز دارم ب لپ تاپ با سخت افراز و نرم افراز خوب ک زود خراب نشه تو رنج ۲۵ تومن چی خوبه؟ و کیفیت تصیویری و صوتی خوب میخوام

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      با سلام. موارد زیر یا مشابه اون ها، می تونه انتخاب های خوبی باشه:

      1. ASUS FX505DT با پردازنده AMD Ryzen 7 3750H حافظه رم 8G DDR4 حافظه داخلی 1TB HDD + 256GB SSD گرافیک GeForce GTX1650 4G و صفحه نمایش FHD
      2. Dell Vostro 3500 با پردازنده Intel Core i5 1135 G7 حافظه رم 16G DDR4 حافظه داخلی 1TB HDD + 250GB SSD گرافیک Intel Iris Xe و صفحه نمایش FHD
      3. ASUS VivoBook S431-AM225 با پردازنده Intel Core i7 8565U حافظه رم 16G DDR3 حافظه داخلی 512GB SSD گرافیک NVIDIA MX250 2G و صفحه نمایش FHD

  20. moslem گفت:

    عذر میخوام ، در پست بالاتر من (پست قبلی) اشتباه تایپی داشتم و گزینه ویرایش رو ندیدم
    مدل لپ تاپ که تازه خریداری کردم لنوو e560 میباشد

  21. moslem گفت:

    با سلام و احترام ، سایت بسیار خوب و آموزنده ای دارین
    یه سوال داشتم ، بنده قبلا لپ تاپ dell 5110 داشتم با رم ۴ و i5 بود ،من کارهای اتوکد و سیویل تری دی زیاد انجام بدم ، یک هفته قبل بخاط اینکه میخواستم لپ تاپ با سرعت بالاتری داشته باشم اقدام به خرید یه لپ تاپ استوک لنوو e56p با رم ۱۶ و i7 نسل ۶ با قیمت ۱۸ میلیون کردم
    متاسفانه این لپ تاپ برای کار من بسیار بسیار کند تر از لپ تاپ dell عمل میکنه ، آیا شما شناختی روی این مدل لپ تاپ دارین ؟
    آیا واقا دیگه باید این سرعت پایین رو تحمل کنم ؟ یا اینکه ممکنه مشکل از ویندوز یا اینکه ایراد نرم افزاری داشته باشه
    من الان ویندوز ۱۰ دارم ، بنظرتون این ویندوز برای این مدل لپ تاپ سنگین نیست ، بهتر نیست ویندوز ۷ نصب کنم ؟
    لطفا بنده رو راهنمایی بفرمایید ، خیلی به کمک شما نیاز دارم

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      با سلام. چون لپ تاپ استوک هست، این مشکل می تونه دو تا دلیل داشته باشه: 1- نرم افزاری 2- سخت افزاری
      پیشنهاد می کنم اگر بعد از خرید لپ تاپ، ویندوز عوض نکردید، ابتدا این کار رو انجام بدید. درایو ویندوز رو کاملا فرمت کنید و یک ویندوز جدید روی سیستم نصب کنید. اگر مشکل نرم افزاری باشه، قطعا رفع خواهد شد.
      اما اگر به نتیجه نرسیدید، احتمالا مشکل سخت افزاری خواهد بود و بسیار محتمله که هارد درایو دچار مشکل شده باشه. در این صورت بهترین راهکار اینه که به یک مرکز تعمیرات لپ تاپ مراجعه کنید و ازشون درخواست کنید تا بجای بخش سی دی رایتر دستگاه، یک عدد حافظه SSD روی لپ تاپ براتون نصب کنن. بعد از اون ویندوز و تمام نرم افزارهایی که باهاشون کار می کنید رو روی حافظه SSD نصب کنید. اینجوری سرعت سیستم خیلی افزایش پیدا می کنه و به راحتی می تونید کارهاتون رو انجام بدید.

      1. moslem گفت:

        سلام
        ممنونم مهندس عزیز که وقت گذاشتین و پاسخگوی سوال بنده و دیگر عزیزان بودین،
        مهندس جان بنظر شما این مدل لپ تاپ کشش ویندوز ۱۰ رو داره ؟ بنظر شما چه ویندوزی رو باید رو لپ تاپ نصب کنم که سرعت بالاتر بره
        آیا میشه این مدل رو جز مدل های خوب و از متوسط به بالا بحساب آورد ؟

        CPU: i7 6500
        RAM: 8G DDR3
        GPU: Radeon R7 M370
        HDD: 1 TB
        Display: 15.6 inch

      2. moslem گفت:

        معذرت میخوام ، رم ۱۶ گیگ هست که اشتباها ۸ گیگ تایپ کردم

      3. Mehrdad Ghodsi گفت:

        با سلام و ضمن تشکر از شما. بله این مدل با 16 گیگابایت رم، به راحتی از پس اجرای ویندوز 10 بر خواهد اومد. همونطور که گفتم به احتمال زیاد مشکل از جای دیگست که سرعت براتون کمتر از حد معمول هست. در حال حاضر لپ تاپی با این مشخصات جزو گزینه های متوسط رو به بالا محسوب می شه.

  22. D gni گفت:

    سلام روزتون بخیر.
    نظرتون راجع به لپ تاپ لنوو IdeaPad L3 پردازنده i5 و لپ تاپ لنوو V15 پردازنده i5
    چی هست؟میشه روشون به عنوان یه لپ تاپ متوسط برای کارهای رشته کامپیوتر و کارهای گرافیکی سبک حساب کرد؟

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      با سلام. دو مدل لپ تاپی که عنوان کردید هر دو دارای کانفیگ های مختلفی هستن. یعنی با هر دو مدل با پردازنده i5 دارای مدل های مختلفی از جمله رم 4 یا 8 و یا 12 و با حافظه SSD یا بدون حافظه SSD و… هستن و به همین علت اطلاعاتی که دادین کافی نیست برای مقایسه.
      اما به هر ترتیب اگر پردازنده رو از نسل 8 به بعد انتخاب کنید، حداقل رم رو 8 گیگابایت و حافظه SSD رو هم خودتون روی لپ تاپ نصب کنید، انتظار میره که دستگاه از پس کارهای مورد نظر شما به راحتی بر بیاد. در ضمن کیفیت صفحه FHD هم خودش یک مزیت به حساب خواهد اومد.

  23. samira76 گفت:

    سلام وقتتون بخیر برای کار حسابداری لبتابی تا قیمت ۲۲ میلیون لطفا معرفی کنید ممنون

  24. ایسوس گفت:

    سلام، به نظر من ایسوس خیلی بهتره چون از نظر کیفیت بهتره
    گارانتی بهتره
    و خیلی طراحی زیبایی داره من خودم بین این انتخاب مونده بودم و تحقیق کردم و از کلی برند ایسوس از همه لحاظ نظرمو جلب کرد و من به شما ایسوس رو پیشنهاد میکنم . ❤

  25. ناشناس گفت:

    ایسر می ارزه بخریم؟
    من یه لبتابی میخوام که الان که دانش اموزم بدردم بخوره و پنج سال دیگه که دانشگاهیم هم بدرد بخور باشه و بیشتر برای کار های معمولی و کد نویسی و اینا میخوام تا ۳۵ ملیون تومن بودجمه چی پیشنهاد میکنید

    1. Melika Asgharzadeh گفت:

      سلام، بله همونطور که در مقاله ذکر شده ایسوس می ارزه اما برای کاربردی که شما می خواید، پیشنهاد می کنم لنوو بخرید. تنوع قیمت هم در هر دو برند هست و می تونید نگاهی به لپ تاپ های لنوو با رینج قیمت دلخواهتون داشته باشید. با توجه به رشته دانشگاهیتون می تونید گرافیک و رم مناسب رو انتخاب کنید اما اگر قرار نیست کار سنگین و گرافیکی ای باهاش انجام بدید توصیه من به شما لپ تاپ هایی هست که دارای هارد یک ترا HDD، سی پی یو core i5 و رم بالای 8 گیگ باشند. موفق باشید.

  26. محمد گفت:

    بین ایسوس و لنوو موندم کدومش انتخاب کنم،کدومش بهتره؟بامشخصات زیر
    Corei7_8g_1t_2gمات،درایوداشته باشه،تعداد پورت هاش هم ۲،۳تاباشه

  27. غزاله گفت:

    سلام من ی لپتاپ برای کار معماری (رندرگیری و کار با نرم افزارهای مختلف) تا ۳۵ میلیون می خوام.پیشنهادی دارین؟

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      با سلام نمونه های زیر یا مشابهشون میتونه خوب باشه:
      1. Acer Aspire A715-75G–766D با پردازنده Core i7 10750H، رم 16GB DDR4، حافظه 1TB SSD، گرافیک NVIDIA GTX1650 4GB، صفحه نمایش 15.6 اینچ FHD مات، 3 عدد پورت USB 3
      2. Lenovo legion 5 با پردازنده Core i7 10750H، رم 16GB DDR4، حافظه 1TB HDD + 128GB SSD، گرافیک NVIDIA GTX 1650 TI 4GB، صفحه نمایش 15.6 اینچ FHD مات، 4 عدد پورت USB 3
      3. Dell Inspiron 5593 با پردازنده Core i7 1065G7، رم 32GB DDR4، حافظه 1TB HDD + 256GB SSD M.2، گرافیک NVIDIA Geforce MX230 4GB، صفحه نمایش 15.6 اینچ FHD مات، 2 عدد پورت USB 3
      4. Acer Nitro 5 AN515-54 با پردازنده Core i7 9750H، رم 16GB DDR4، حافظه 1TB HDD + 256GB SSD، گرافیک NVIDIA GTX1650 4GB، صفحه نمایش 15.6 اینچ FHD مات، 3 عدد پورت USB 3

  28. ناشناس گفت:

    سلام، لپ تاپ لنوو v15-AB میخواهم بخرم. برای کارهای دانشجویی و کارهای گرافیکی سبک هم انجام میدهم. بنظرتون مناسب است.

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      سلام. برای کارهای امور دانشجویی و کارهای سبک خوب هست. اما بهتره که در آینده یه حافظه SSD روش نصب کنید و سیستم عامل و نرم افزارهای کاربردیتون رو روی اون نصب کنید. در ضمن چون کیفیت صفحه نمایش در حد HD هست، برای کارهای گرافیکی سنگین، توصیه نمیشه

  29. amir گفت:

    سلام
    لبتاب دانشجویی در رنج قیمتی 17تا20 میلیون پیشنهادتون چیه؟
    واینکه آیاasus k543 یا R521 مناسب هستن؟

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      با سلام. نمونه های زیر با مشابهشون می تونه نمونه های خوبی باشه:

      1. Acer Aspire A315-55G-57JK با پردازنده Core i5 10210U، رم 8GB DDR4، حافظه 1TB HDD + 250GB SSD M.2، گرافیک NVIDIA MX230 2GB، صفحه نمایش 15.6 اینچ FHD مات، 2 عدد پورت USB 3
      2. HP DW0225 با پردازنده Core i3 8130U، رم 8GB DDR4، حافظه 1TB HDD + 250GB SSD M.2، گرافیک NVIDIA MX130 2GB، صفحه نمایش 15.6 اینچ HD مات، 2 عدد پورت USB 3
      3. Lenovo ideapad L340 با پردازنده Ryzen 5 3500U، رم 12GB DDR4، حافظه 1TB HDD، گرافیک AMD Radeon RX Vega 8 2GB، صفحه نمایش 15.6 اینچ HD مات، 2 عدد پورت USB 3
      4. Lenovo ideapad L3 با پردازنده Core i3 10110U، رم 8GB DDR4، حافظه 1TB HDD + 256GB SSD، گرافیک NVIDIA MX130 2GB، صفحه نمایش 15.6 اینچ HD مات، 2 عدد پورت USB 3

  30. امیر گفت:

    با سلام و عرض ادب و احترام خدمت شما
    ما میخواستیم دو تا لپ تاپ بخریم یکی واسه خودم و یکی برا برادرم
    پایه یازدهم هستیم و چیزی باشه که تو این شرایط هم کلا همه چی مجازی هست از نظر سخت افزاری یا نرم افزاری مشکل ایجاد نشود به طور کلی عالی باشد و در سال های (تو دانشگاه)هم ساپورت کند ما برای این دو لپ تاپ ۲۰ میلیون میتونیم هزینه کنیم به نظرتون کدوم ها بهتره ممنون از وقتی که فرمودید

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      با سلام. با توجه به افزایش افسار گسیخته قیمت لپ تاپ، در حال حاضر با بودجه مورد نظر شما، می شه یه دونه لپ تاپ نسبتا خوب تهیه کرد. در غیر این صورت و اگر بخواهید بودجه رو صرف دو تا لپ تاپ کنید، دستگاه قدرتمندی نسیبتون نخواهد شد و در آینده با مشکلات زیادی روبرو می شید احتمالا. با این حال برای خرید دو لپ تاپ با این قیمت، میشه نمونه زیر رو در نظر گرفت:

      Lenovo Ideapad 330 با پردازنده Celeron N4000، رم 8GB DDR4، حافظه 1TB HDD، گرافیک Intel UHD Graphics، صفحه نمایش 15.6 اینچ HD مات، بدون پورت USB 3

  31. عمادصالح گفت:

    باسلام دوستان عزیز ی دستگاه لب تاب لنوو واسه پسرم که سال هشتم واسه دروسش برای امسال و چند سال دیگه تحصیلش نیاز دادم نهایتا تا بیست میلیون هم میتونم هزینه کنم لطفا راهنمایی کنید کدوم مدلش بهتر که بخرم با تشکر ازشما دوستان عزیز

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      با سلام. نمونه های زیر با مشابهشون می تونه نمونه های خوبی باشه:

      1. Acer Aspire A315-55G-57JK با پردازنده Core i5 10210U، رم 8GB DDR4، حافظه 1TB HDD + 250GB SSD M.2، گرافیک NVIDIA MX230 2GB، صفحه نمایش 15.6 اینچ FHD مات، 2 عدد پورت USB 3
      2. HP DW0225 با پردازنده Core i3 8130U، رم 8GB DDR4، حافظه 1TB HDD + 250GB SSD M.2، گرافیک NVIDIA MX130 2GB، صفحه نمایش 15.6 اینچ HD مات، 2 عدد پورت USB 3
      3. Lenovo ideapad L340 با پردازنده Ryzen 5 3500U، رم 12GB DDR4، حافظه 1TB HDD، گرافیک AMD Radeon RX Vega 8 2GB، صفحه نمایش 15.6 اینچ HD مات، 2 عدد پورت USB 3
      4. Lenovo ideapad L3 با پردازنده Core i3 10110U، رم 8GB DDR4، حافظه 1TB HDD + 256GB SSD، گرافیک NVIDIA MX130 2GB، صفحه نمایش 15.6 اینچ HD مات، 2 عدد پورت USB 3

  32. ناشناس گفت:

    سلام واسه رشته مهندسی شیمی لپ تاپ میخوام تا ۲۰ میلیون هم میتونم هزینه کنم واسه نصب برنامه های سنگین میخوام مناسب باشه … بین ایسوس و لنوو نمیدونم کدوم انتخاب کنم

  33. الی گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    یک لپ تاپ برای یک‌دانشجوی مکانیک میخوام با مشخصات زیر که جوابگوی دوران دانشگاه و برقراری ارتباطات آنلاین باشه
    Core i7
    RAM 16GB
    گرافیک حداقل 2G
    هارد SSD
    با تشکر از شما

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      با سلام. موارد زیر یا شمابهشون می تونه انتخاب های خوبی باشه.
      1. Lenovo ideapad L340 با پردازنده Core i7 9750H، رم 16GB DDR4، حافظه 1TB HDD + 256GB SSD، گرافیک NVIDIA Geforce GTX 1650 4GB، صفحه نمایش 15.6 اینچ FHD مات، 2 عدد پورت USB 3
      1. ASUS VivoBook R564JP با پردازنده Core i7 1065G7، رم 16GB DDR4، حافظه 1TB HDD + 256GB SSD، گرافیک NVIDIA MX330 2GB، صفحه نمایش 15.6 اینچ FHD مات، 1 عدد پورت USB 3
      1. HP DA2211 با پردازنده Core i7 10510U، رم 16GB DDR4، حافظه 1TB HDD + 250GB SSD M2، گرافیک NVIDIA GeForce MX130 4GB، صفحه نمایش 15.6 اینچ FHD مات، 2 عدد پورت USB 3

  34. hhasto04 گفت:

    خيلي ممنون از شما اگه بودجه رو تا 16 افزايش بدم چه لپ تاپ acer رو بهم معرفي ميكنيد؟

  35. Fatemeh گفت:

    سلام ببخشید من قصد خرید یک لپتاپ تا سقف ۲۰میلیون رو دارم که کیفیت خوبی داشته باشه و برای یک سری کارهای معمولی مثل کلاسهای دانشگاه و فیلم می‌خوام ازش استفاده کنم میشه لطفا بهم چند مدل لپتاپ معرفی کنید

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      با سلام. موارد زیر یا مشابهشون می تونه بهتون کمک کنه:
      1. HP DW0225 با پردازنده Core i3 8130U، رم 8GB DDR4، حافظه 1TB HDD + 120GB SSD، گرافیک NVIDIA MX130 2GB، صفحه نمایش 15.6 اینچ HD مات، 2 عدد پورت USB 3
      2. Acer Aspire A315-55G-57JK با پردازنده Core i5 10210U، رم 8GB DDR4، حافظه 1TB HDD، گرافیک NVIDIA MX230 2GB، صفحه نمایش 15.6 اینچ FHD مات، 2 عدد پورت USB 3
      3. Lenovo ideapad L3 با پردازنده Core i3 10110U، رم 8GB DDR4، حافظه 1TB HDD + 256GB SSD، گرافیک NVIDIA MX130 2GB، صفحه نمایش 15.6 اینچ HD مات، 2 عدد پورت USB 3

  36. hhasto04 گفت:

    لپ تاپ هاي سوني وايو هنوز موجود هستن؟

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      سلام. خیر این مدل لپ تاپ ها دیگه دیس کانتنیو شدن

  37. hhasto04 گفت:

    نظرتون راجب ميني لپ تاپ هاي ايسر چيه؟

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      بطور کلی مینی لپ تاپ ها مشخصات سخت افزاری ضعیف تری دارن اما به سبب قابلیت حمل بسیار بالاشون، معمولا انتخاب های خوبی هستند. ACER از برند های خوب تولید کننده لپ تاپ هست و اگر مشخصات سیستم مورد نظرتون، خوب باشه، خریدش مقرون به صرفه خواهد بود.

  38. hhasto04 گفت:

    سلام من سال ديگه دانشجو ميشم و و لپ تاپ ندارم و تا الان تمام كار هايم رو با كامپيوتر انجام دادم ولي الان ديگه قديمي شده كيسم و هم چنين حافظه خيلي كمي داره من موندم بين دو راهي كه كيس عوض كنم يا لپ تاپ بخرم و حداكثر ميتونم 12 تومن هزينه كنم و براي من كيفيت صفحه و صدا و سرعت مهمه هم چنين گيم و كار هاي تحقيقاتي . براي لپ تاپ به نظر شما بين لنوو ايسوس و ايسر كدوم به صرفه تر و بهترن؟

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      با سلام. چون دانشجو هستید، مسلما لپ تاپ برای استفاده شما خیلی خیلی بهتر خواهد بود. اما از طرف دیگه محدودیت بودجه تون نمی ذاره انتخاب چندان راحتی داشته باشید. با این بودجه نباید انتظار لپ تاپ فوق العاده ای رو داشته باشید و تنها مواردی که می تونین تهیه کنید، یه چیزی با مشخصات زیر یا مشابه اون خواهد بود.

      Lenovo Ideapad 330 با پردازنده Celeron N4000، رم 8GB DDR4، حافظه 1TB HDD، گرافیک Intel UHD Graphics 600، صفحه نمایش 15.6 اینچ HD مات، 1 عدد پورت USB 3

  39. بهار گفت:

    سلام من دانشجوی گرافیکم و بین لنوو و ایسوس نمیدونم کدوم رو انتخاب کنم!
    asus :r521 -i5-8g-1t-2-15.6
    این مدل رو بهم پیشنهاد دادن قیمتشم گفتن۲۵ـ
    اگه ۳هسته ای رو بردارم قیمتش۱۸
    میترسم ارزونتر بردارم بهم درست کارنده

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      با سلام. بین این دو تا برند تفاوت چندانی وجود نداره. مهم مشخصات سیستمی هست که می خواید. برای امور طراحی گرافیک، بهتره لپ تاپ مورد نظرتون حتما حافظه SSD داشته باشه. رمش حداقل 8 گیگ به بالا باشه و گرافیک خوبی داشته باشه. من مدل زیر رو هم می تونیم به شما پیشنهاد بدم:
      Lenovo ideapad L340 با پردازنده Core i5 9300H، رم 8GB DDR4، حافظه 1TB HDD + 128GB SSD، گرافیک NVIDIA GTX1650 4GB، صفحه نمایش 15.6 اینچ FHD مات، 2 عدد پورت USB 3

      این مدل هم کارت گرافیک فوق العاده ای داره و هم پردازنده نسل نهمی داره که مخصوص امور گرافیکی طراحی شده.

  40. حسن گفت:

    سلام ببخشید من کلاس هفتم هستم و امروزه که کلاسام انلاین شده قصد خرید یک لپ تاپ خوب برای چند سال می خوام که کند نشه ‌وقیمت تا ده میلیون باشه
    می تونی راهنمایی کنید
    ممنون

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      با سلام. متاسفانه با افزایش بی حد و حصر قیمت لپ تاپ و گوشی، قدرت خرید محصولات با کیفیت و قدرتمند خیلی نسبت به گذشته کم شده و با بودجه مورد نظر شما، نمی تونید انتظار خرید لپ تاپ قدرتمندی رو داشته باشید. با این وجود مدل زیر یا مشابهش، تنها نمونه های نسبتا خوب هستند:
      ASUS VivoBook X543MA با پردازنده Celeron N4000، رم 4GB DDR4، حافظه 1TB HDD، گرافیک Intel 500، صفحه نمایش 15.6 اینچ FHD مات، 1 عدد پورت USB 3

  41. سام گفت:

    سلامی دوباره
    یه سوال دیگه خدمتتون داشتم
    به نظر شما دو لپ تاپ
    lenovo legion y540 و lenovo legion 5
    با مشخصات i7/16/1660ti/1+256
    کدوم لپ تاپ از نظر خنک کنندگی و ساخت و باتری بهتر هستش ؟

  42. سامان گفت:

    سلام خسته نباشید 🌼
    ببخشید یه سوال میخواستم خدمتتون عرض کنم
    برای خرید لپ تاپ بین asus rog g531gt و lenovo legion y540 با پردازنده های i7 9750h و ram 16 و gpu gtx 1650 و gtx 1660 ti شما کدوم رو مد نظر دارید ؟؟؟
    ((و یه چیز دیگه که قیمت لپ تاپ)) (lenovo با گرافیک 6 با قیمت لپ تاپ) asus با گرافیک 4 حدودا برابری میکنه))
    با این مفاصیل نظر شما چیه ؟؟

    ببخشید اگه مزاحم شدم و سوال طولانی شد 🌹🌹

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      با سلام. هر دو لپ تاپ پیشنهادی از مشخصات فنی قدرتمندی برخوردارند و نمیشه بینشون تفاوت چندانی قائل شد. از نظر زیبایی ایسوس G531GT زیباتر و خوشدست تر محسوب میشه، اما اگه مشخصات فنی براتون مهمتره، ما لپ تاپ Lenovo Legion y540 رو ترجیح می دیم چون علاوه بر گرافیک قدرتمندتر، از پورت های USB 3.1 هم پیشتیبانی می کنه و حتی پورت USB Type C هم داره

  43. زهراف گفت:

    سلام ببخشید من دانشجو هستم و یه لپتاپ خوب و خوشدست برای کارهای روز مره ام میخوام نرم افزارهای gerber و مرتبط با پوشاک را بتونم توش بریزم و هنگی نباشه رنج قیمت زیر ۲۵ میلیون باشه ممنون میشم راهنماییم کنید و کارت گرافیکش بالاهم نبود مهم نیست

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      با سلام. اونچه که باید مد نظر قرار بدید در خرید لپ تاپتون، اینه که علاوه بر پردازنده خوب، از رم حداقل 8 گیگابایتی به اضافه حافظه SSD برخوردار باشه و نرم افزارهایی که بیشتر باهاشون کار می کنید رو حتما در حافظه SSD قرار بدید. با این اوصاف موارد زیر یا مشابه اونا می تونه انتخاب های خوبی باشه:
      1. HP db1200ny با پردازنده AMD Ryzen 7 3700U، رم 16GB DDR4، حافظه 1TB HDD + 480GB SSD، گرافیک AMD Radeon RX Vega 10 2GB، صفحه نمایش 15.6 اینچ FHD مات، 2 عدد پورت USB 3
      2. Lenovo ideapad L340 با پردازنده AMD Ryzen 7 3700U،، رم 12GB DDR4، حافظه 1TB HDD + 256GB SSD، گرافیک AMD Radeon RX Vega 10 2GB، صفحه نمایش 15.6 اینچ FHD مات، 2 عدد پورت USB 3
      3. HP ProBook 450 G7-B با پردازنده Core i5 10210U، رم 8GB DDR4، حافظه 1TB HDD + 120GB SSD، گرافیک NVIDIA MX130 2GB، صفحه نمایش 15.6 اینچ HD مات، 2 عدد پورت USB 3

  44. مریم گفت:

    سلام.من یه لبتاپ میخوام برای رشته ی مهندسی عمران همچنین دیدن فیلم و بازی و … تا حدود ۳۵ تومن میتونم هزینه کنم .لنوو خوبه یا ایسوس؟ درایو نوری هم میخوام داشته باشه ssd 512 باشه hddیه ترا یا دو ترا باشه ryzen7 باشه رم ۱۶ و vga 4Gباشه .دوستان ۲ مورد معرفی کردن .نظرتون در موردلپ تاپ ایسوس FX553VE یا لپ تاپ لنوو Legion Y520 چیه؟آیا مورد بهتر و جدیدتر میتونید بهم معرفی کنید ؟ ممنون از لطفتون

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      با سلام. مواردی که بهتون پیشنهاد کردن، موارد خوبی هستند اما در موارد جدیدتر، معمولا سازندگان درایو نوری رو حذف کردن و کمتر سیستمی رو می شه پیدا کرد که درایو نوری هم داشته باشه. اگر از این مورد صرف نظر کنیم، موارد زیر می تونه انتخاب های بروز تری باشه:
      1. ASUS FX505DT با پردازنده Ryzen 7 3750H، رم 16GB DDR4، حافظه 1TB HDD + 512GB SSD، گرافیک NVIDIA GTX1650 4GB، صفحه نمایش 15.6 اینچ FHD مات، 2 عدد پورت USB 3 بدون درایو نوری
      2. ASUS VivoBook S533JQ با پردازنده Core i7 1065G7، رم 16GB DDR4، حافظه 512GB SSD، گرافیک NVIDIA MX350 2GB، صفحه نمایش 15.6 اینچ FHD مات، 2 عدد پورت USB 3 بدون درایو نوری
      3. Lenovo IdeaPad Gaming 3 با پردازنده Core i5 10300H، رم 16GB DDR4، حافظه 1TB HDD + 256GB SSD، گرافیک NVIDIA GTX1650 4GB، صفحه نمایش 15.6 اینچ FHD مات، 2 عدد پورت USB 3 بدون درایو نوری

  45. دریا گفت:

    سلام من معلم هستم و دانشجو .میخواستم یه لب تاپ بخرم .لطفا راهنمایی کنید.برند ایسوس باشه.قیمت تا 15 تومن .از نظر کیفیت ، سی پی یو ، رم و تمام ملاکهایی که برای انتخاب یه لب تاب خوب در این رنج قیمت مناسبه رو لطف کنین

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      با سلام. اگر فقط برند Asus مد نظرتون هست، در این رنج قیمت بهترین چیزی که میشه پیشنهاد داد، موردی مشابه مورد زیر هست:
      ASUS VIVOBOOK R521MA با پردازنده Pentium N5000، رم 4GB DDR4، حافظه 1TB HDD + 128GB SSD، گرافیک Intel UHD، صفحه نمایش 15.6 اینچ FHD مات، 2 عدد پورت USB 3
      اما برند لنوو هم میشه انتخاب کرد:
      Lenovo Ideapad130 با پردازنده Core i3 8130U، رم 4GB DDR4، حافظه 1TB HDD، گرافیک NVIDIA MX110 2GB، صفحه نمایش 15.6 اینچ HD مات، 1 عدد پورت USB 3

      پیشنهاد: چون بودجه محدود هست، لپ تاپی انتخاب کنید که پردازنده خوبی داشته باشه و حداقل Core i3 باشه. اگر گرافیک هم داشته باشه، بسیار عالی هست. رم رو در آینده میشه با هزینه کمی، ارتقا داد و همچنین یک حافظه SSD هم به سیستم اضافه کرد.

  46. sepidee گفت:

    سلام. دانشجو حسابداری هستم .لپ تاپ مناسب برای کار های دانشجویی و بعدا کارهای حسابداری میخواستم تا قیمت 18 میلیون.لطفا لپ تاپ مناسب به منم پیشنهاد بدید.

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      سلام. نمونه های زیر یا مشابه اونها به شرطی که بعد از خرید، یه حافظه SSD حداقل 128 گیگابایتی روش بندازید، خیلی می تونه عالی باشه.
      1. Lenovo Ideapad130 با پردازنده Core i3 8130U، رم 12GB DDR4، حافظه 1TB HDD، گرافیک NVIDIA MX110 2GB، صفحه نمایش 15.6 اینچ HD مات، 1 عدد پورت USB 3
      2. Lenovo ideapad L3 با پردازنده Core i3 10110U، رم 8GB DDR4، حافظه 1TB HDD، گرافیک Intel UHD، صفحه نمایش 15.6 اینچ HD مات، 3 عدد پورت USB 3
      3. Lenovo Ideapad V130 با پردازنده Core i3 8130U، رم 12GB DDR4، حافظه 1TB HDD، گرافیک AMD RADEON 430 2GB، صفحه نمایش 15.6 اینچ HD مات، 1 عدد پورت USB 3

  47. امیر عباس گفت:

    سلام.خسته نباشین.ببخشید.این مدل لبتاب تا چه حد کارایی داره وقیمتش چنده

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      سلام. دوست عزیز مدل و مشخصات رو اعلام کنید.

  48. Mmmmm گفت:

    سلام
    لب تاب لنوو z510 بهتره یا ایسوس x 550i؟

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      سلام. هر کدوم از این مدل لپ تاپ ها، دارای چندین کانفیگ مختلف هستند. بعنوان مثال z510 با پردازنده i7 یا z510 با پردازنده i5؟؟ برای مقایسه، باید تمامی مشخصات لپ تاپ ها رو بدونید

  49. Zahra گفت:

    نظرتون درباره لپ تاپ های 13 اینچی چیه!؟
    میخوام 13 اینچی بخرم

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      این لپ تاپ ها در رده لپ تاپ های سبک به شمار میرن و معمولا مشخصات فنیشون نسبت به هم رده هاشون یکم پایین تره، چون وزنشون کمتر میشه. اما خب توی این دسته هم، لپ تاپ های قدرتمندی وجود دارند که قیمتشون به نسبت بالاتر از لپ تاپ های 15 اینچی، توی همون رده هست.

  50. Zahra گفت:

    سلام
    به نظرتون خرید لپ تاپ دست دوم کار درستیه و اگه دست دوم بخرم چجوری باشه…؟

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      سلام. بله. اگه از سلامت لپ تاپ خریداری شده، اطمینان داشته باشید، می تونه خیلی به صرفه تر باشه. پیشنهاد می کنیم قبل از اقدام به خرید، مطلب زیر رو که درباره نکات مهم خرید لپ تاپ دست دوم هست، مطالعه بفرمایید.

      در خرید لپ تاپ دست دوم به چه نکاتی باید توجه کرد؟

  51. ایلیا گفت:

    باسلام
    من الان لبتاب و تبلت لنوو را دارم تصمیم گرفتم عوض کنم ایا کار درستی است؟

  52. hamed گفت:

    سلام
    من یه لپ تاپ مهندسی معماری مناسب نرم افزارهای 3دی و رویت حدود 22 میلیون یکم اینور اونور میخواستم که i7 و SSD باشه
    لنوو رو هم دوست دارم.
    شما چه لپ تاپ هایی رو میتونید بهم پیشنهاد کنید؟؟

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      با سلام. نمونه های زیر یا موارد مشابهش می تونه انتخاب های خوبی باشه.

      1. Lenovo Ideapad 130 با پردازنده Core i7 8550U، رم 8GB DDR4، حافظه 1TB HDD، گرافیک NVIDIA GFORCE MX110 2GB، صفحه نمایش FHD مات، 2 عدد پوردت USB 3

      پیشنهاد: (در حال حاضر با این بودجه امکان خرید لپ تاپ با مشخصات مد نظر خیلی کمه. بهتره تمرکزتون رو بذارید روی CPU و اون رو اولویت قرار بدید. رم و حافظه SSD رو بعدا هم می تونید به سادگی خودتون به لپ تاپ اضافه کنید. اما ارتقا پردازنده هم سخت تره و هم پر هزینه تر.

  53. مینا گفت:

    سلام. ی لپتاپ خوب تو رنج قیمت تا ۲۰ تومن معرفی کنید لطفا ک برای کارای روزمره و دانشجویی اوکی باشه.

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      با سلام. مدل های زیر یا مشابه این مشخصات، می تونه انتخاب های معقولی باشه
      1. Aspire 3 A315-56G-53N0 با پردازنده Core i5 10210U، رم 4GB DDR4، حافظه 1TB HDD، گرافیک NVIDIA mx230 2GB، صفحه نمایش FHD مات، 2 عدد پوردت USB 3
      2. Lenovo Ideapad 330 با پردازنده Core i5 8250، رم 8GB DDR4، حافظه 1TB HDD، گرافیک AMD R5 M530 4GB، صفحه نمایش FHD مات، 2 عدد پوردت USB 3
      3. Lenovo Ideapad V130 با پردازنده Core i3 8130U، رم 12GB DDR4، حافظه 1TB HDD، گرافیک Intel، صفحه نمایش HD مات، 1 عدد پوردت USB 3

  54. Zizii گفت:

    سلام،دوست عزیز،برای طراحی لباس،بااوضاع دلاردرحال حاضر،چه لپ تاپی تا۱۵تومن بهم معرفی میکنید??

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      با سلام. بیشتر از چه نرم افزارهایی می خواین استفاده کنین؟

  55. علی اصغر گفت:

    سلام خدمت دوست عزیز ..اگه امکانش هست یه مدل لب تاب مناسب رشته گرافیک هنرستان رنج قیمت تا بیست میلیون بهم معرفی کنید با گرافیک بالا

  56. باران گفت:

    سلام برای یه دانشجو برنامه نویسی یه لپ تاب تا قیمت 10 میلیون چی پیشنهاد میدین ؟؟؟

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      با سلام. متاسفانه قیمت ها در چند روز اخیر خیلی جهش داشتن و نمیشه آپشن های زیادی در اختیار داشت. تنها گزینه ای که میشه پیشنهاد بدم سیستمی با مشخصات زیر هست.
      Acer Aspire A315-54-36KT با پردازنده Core i3 8145U، رم 4GB DDR4، حافظه 1TB HDD، گرافیک Intel، صفحه نمایش HD براق، 1 عدد پوردت USB 3

      پیشنهاد من اینه که اولویت خودتون رو بذارید روی پردازنده. یعنی اول از همه روی اون هزینه کنید. رم و هارد رو بعدا میشه ارتقا داد.

  57. صبا گفت:

    سلام من دانشجوي مهندسي كامبيوترم يك لپ تاپي ميخوام كه كاراي مهندسي و كدنويسي بتونم باهاش كامل و بدون مشكل انجام بدم و علاوه بر اون كارهاي گرافيكي ام تا حد متوسط رو به بالايي بتونه ساپورت كنه بودجه اي كه در نظر دارم تا سقف ٣٠ ميليون تومن و ماندگاري بالا لپ تاپ و قدرت باطري خوب هم در نظر دارم ممنون ميشم راهنماييم كنيد.

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      با سلام. یکی از موارد زیر یا مشابهشون می تونه انتخاب های معقولی باشن
      1. Lenovo ideapad L340 با پردازنده Core i7 9750H، رم 16GB DDR4، حافظه 1TB HDD + 256GB SSD، گرافیک NVIDIA Geforce GTX1650 4G، صفحه نمایش FHD مات، 2 عدد پوردت USB 3
      2. ASUS VivoBook K571GD با پردازنده Core i7 9750H، رم 12GB DDR4، حافظه 1TB HDD + 256GB SSD، گرافیک NVIDIA Geforce GTX1050 4G، صفحه نمایش FHD مات، 2 عدد پوردت USB 3
      3. Acer Nitro 5 AN515-54 -74HX با پردازنده Core i7 9750H، رم 16GB DDR4، حافظه 1TB SSD، گرافیک NVIDIA Geforce GTX1650 4G، صفحه نمایش FHD مات، 2 عدد پوردت USB 3
      4. Dell Inspiron 3593 با پردازنده Core i7 1065G7، رم 16GB DDR4، حافظه 1TB HDD + 256GB SSD، گرافیک NVIDIA Geforce MX230 4G، صفحه نمایش FHD مات، 2 عدد پوردت USB 3

      1. Marya mohammadi گفت:

        سلام. من یه لپ تاپ برای کارای دانشجویی و برگزاری کلاس میخام و اینکه برنامه های گرافیکی مثل Illustrator هم بشه باهاش کار کرد. تا حدود ۲۲ تومن میتونم هزینه کنم ممنون میشم بهترین گزینه هارو با این رنج قیمت بهم بگین🙏

      2. Mehrdad Ghodsi گفت:

        با سلام. نمونه های زیر یا مشابه به آن ها می تونه انتخاب های خوبی باشه:
        1. Lenovo Ideapad L3 – 15IML05 / CPU: Intel Core i5 10210U / Ram: 8G DDR4 / HDD: 1TB / GPU: NVIDIA Geforce MX130 2G / 15.6 Full HD Monitor
        2. Asus VivoBook R465EP-EB219 / CPU: Intel Core i5 1135G7 / Ram: 8G DDR4 / HDD: 1TB+256G SSD / GPU: NVIDIA Geforce MX330 2G / 14 Full HD Monitor
        3. Acer Aspire3 A315-57G-57DB – 15IML05 / CPU: Intel Core i5 1035G1 / Ram: 12G DDR4 / HDD: 1TB+256G SSD / GPU: NVIDIA Geforce MX330 2G / 15.6 Full HD Monitor
        4. ASUS VivoBook R427JP-Z / CPU: Intel Core i5 1035G / Ram: 8G DDR4 / HDD: 1TB / GPU: NVIDIA Geforce MX330 2G / 14 Full HD Monitor

  58. تینا گفت:

    سلام. من می خواهم یک لپتاپ فوق العاده بخرم که بتوانم تمامی کار ها از جمله کار های روزانه ، وصل شدن برای کلاس های آنلاین و کار های دانشجویی و…
    می خوان برای خرید لپتاپ ۱۰ الی ۱۵ میلیون تومان هزینه کنم . بین لنوو و ایسوس هم موندم. میشه لطفا راهنمایی ای برای خرید لپتاپ خوب بدین؟

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      با سلام. با این بودجه، بهترین گزینه ای که میشه خریداری کرد، به نظرم مورد زیر هست.
      1. Acer Aspire A315-55G-57JK با پردازنده Core i5 10210U، رم 8GB DDR4، حافظه 1TB HDD، گرافیک NVIDIA Geforce MX230 2G، صفحه نمایش FHD مات، 2 عدد پوردت USB 3

  59. زهرا گفت:

    سلام و خسته نباشید
    میشه لطفا راهنماییم کنید بهترین لپ تاپی که بتونم با این ویژگی ها

    core i5,i7- FHD رم DD4 8 یا بیشتر که کارت گرافیک هم داشته باشه و حدود قیمت ۱۰-۱۲ باشه معرفی کنید!؟
    برای کارای روزمره و دانشجویی و فیلم دیدن مناسب باشه(نه کارای سنگین یا گیمینگ)

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      سلام. متاسفانه توی این رنج قیمت لپ تاپ با پردازنده های i5 یا i7 به سختی پیدا میشه. بهترین گزینه ای که در حال حاضر میشه خریداری کرد، این مورده:
      1. Lenovo Ideapad130 با پردازنده Core i3 8130U، رم 12GB DDR4، حافظه 1TB HDD، گرافیک NVIDIA Geforce MX 110 2G، صفحه نمایش HD مات، 2 عدد پوردت USB 3
      2. Lenovo ideapad L3 با پردازنده Core i3 10110U، رم 8GB DDR4، حافظه 1TB HDD، گرافیک NVIDIA Geforce MX130 2G، صفحه نمایش HD مات، 3 عدد پوردت USB 3

  60. morteza گفت:

    سلام ؛ خسته نباشید .من دانشجویه معماری هستم و کارم بیشتر با نرم افزار هایه طراحی و انیمیشن سازیه یه لبتاب می خوام با قیمت حداکثر 28 میلیون اگه راهنماییم کنید خیلی خوش حال می شم

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      با سلام. مورد زیر یا مشابهش می تونه خوب باشه
      1. ASUS VivoBook K571GD با پردازنده Core i7 9750H، رم 12GB DDR4، حافظه 1TB HDD + 256GB SSD، گرافیک NVIDIA Geforce GTX1050 4G، صفحه نمایش FHD مات، 2 عدد پوردت USB 3
      2. Dell Inspiron 5593 با پردازنده Core i7 1065G7، رم 16GB DDR4، حافظه 1TB HDD + 256GB SSD، گرافیک NVIDIA Geforce MX230 4G، صفحه نمایش FHD مات، 2 عدد پوردت USB 3

  61. مختاری گفت:

    من تا سقف ۲۰ تومن دنبال ز لپ تاپ هستم که برای برنامه نویسی موبایل و وب مناسب باشه و نمی خوام برای صفحه تاچ هزینه کنم .ترجیحم لنوو هست. لطفا راهنمایی کنید

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      با سلام. مورد زیر یا مشابهش می تونه خوب باشه
      Lenovo Ideapad L3 با پردازنده Core i7 10510U، رم 12GB DDR4، حافظه 1TB HDD + 120GB SSD، گرافیک NVIDIA Geforce MX 130 2G، صفحه نمایش FHD مات، 3 عدد پوردت USB 3

  62. هانا گفت:

    سلام من ی لپ تاپ خوب با رم ۴ تا ۱۶ حافظه یک ترابایت الی ۲ ترابایت کیبورد با نور بلوتوث پورت اچ دی ام آی و یو اس بی دو و سه مناسب برای کارای روز مره و دانشجویی ب رنگ سفید یا نقره ای و خاکستری بازه قیمت هم تا 10 ملیون باشه میشه بهم معرفی کنید

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      با سلام. متاسفانه توی این رنج قیمت، لپ تاپ با نور پس زمینه کیبورد، بسیار کم هست.

  63. شمیم گفت:

    سلام ببخشید من یه لپ تاپ میخوام برای آفیس و فیلم دیدن استفادم زیاد نیست دانش آموزم تا ۷و۸ تومن بهم معرفی کنید ممنون

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      با سلام. موارد زیر یا مشابهشون می تونه خوب باشه
      1. Lenovo Ideapad V130 با پردازنده Core i3 8130U، رم 8GB DDR4، حافظه 1TB HDD، گرافیک Intel، صفحه نمایش HD براق، 2 عدد پوردت USB 3
      2. Lenovo Ideapad 330 با پردازنده Pentium 4415U، رم 4GB DDR4، حافظه 1TB HDD، گرافیک Intel، صفحه نمایش HD مات، 2 عدد پوردت USB 3

  64. علی گفت:

    سلام من یه لپتاپ برای بازی تا حد 20 میلیون میخوام

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      با سلام. موارد زیر یا مشابهشون می تونه خوب باشه
      1. Acer Aspire VX5-591G-710B با پردازنده Core i7 7700HQ، رم 16GB DDR4، حافظه 1TB HDD، گرافیک NVIDIA Geforce GTX 1050 4GB، صفحه نمایش FHD مات، 2 عدد پوردت USB 3
      2. Lenovo Ideapad 330 با پردازنده Core i7 8550U، رم 16GB DDR4، حافظه 2TB HDD + 128GB SSD، گرافیک NVIDIA MX150 4GB، صفحه نمایش FHD مات، 2 عدد پوردت USB 3

  65. 🙃 گفت:

    سلام من دانش آموز سال هفتم هستم یه لپتاپ خوب میخام برای آموزش درس ها که به صورت مجازی هست یه مقدار هم بتونم بازی روش نصب کنم به درد کار های خانه هم بخوره و ذخیره عکس و فیلم هم بخوره چند سال هم برام کار بده و تویه برند لنوو هم میخام قیمت هم حدود ۱۱میلیون باشه
    ممنون میشم راهنماییم کنید🙏🙏🙏🙏🙏🙏

  66. مهدی گفت:

    سلام . من دانشجوی مهندسی هستم دنبال یک لپتاپ مناسب برای کارهای مهندسی و بازی (سبک) هستم در حدود ۱۵ الی ۲۰ میلیون ممنون میشم معرفی کنید چند مورد

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      با سلام. موارد زیر می تونه انتخاب های مناسبی باشه
      1. Lenovo Ideapad L3 با پردازنده Core i7 10510U، رم 12GB DDR4، حافظه 1TB HDD + 120GB SSD، گرافیک NVIDIA Geforce MX130 2GB، صفحه نمایش FHD مات، 3 عدد پوردت USB 3
      2. Asus VivoBook A412FJ0 با پردازنده Core i5 8265U، رم 8GB DDR4، حافظه 512GB SSD، گرافیک NVIDIA Geforce MX230 2GB، صفحه نمایش HD مات، 2 عدد پوردت USB 3
      3. Lenovo Ideapad 330 با پردازنده Core i7 8550U، رم 12GB DDR4، حافظه 1TB HDD + 128GB SSD، گرافیک NVIDIA Geforce MX150 4GB، صفحه نمایش FHD مات، 3 عدد پوردت USB 3

  67. زهرا گفت:

    من برای کارهای مهندسی ومدرسه وپروژه هام میخوام نمیخوام دوباره کاری بشه

  68. زهرا گفت:

    سلام ایالنوبرندخوبی هست اخه میخوام بخرم همه من روبه شک انداختن میگن زیادجالب نیست

  69. M گفت:

    سلام من دانش اموزم برای سی دی های درس هام به لبتاپ نیاز دارم اما خوب قیمت پایین میخوام و میخوام پاورپوینت زیاد درست کنم تا ۷میلیون میتونم هزینه کنم

  70. مم گفت:

    سلام من میخوام یه لبتاب بخرم سقف قیمت هم تا ۷میلیون بخرم
    برای درس هام که سی دی خور باشه سیمکارت خور هم باشه و بشه پاورپوینت برای درس ها درست کرد ۱۴سالمه

  71. پارسا گفت:

    با سلام من رشته فنی حرفه ای رشته برق می خوام بخونم و می خوام یک لب تاپ ایسوس بخرم با قیمت 12تومن میشه یک خوبش رو به من معرفی کنید از محصولات ایسوس که هم مقاوم باشه و از طول عمر با بالا تری برخوردار باشه و هم بازی های پر حجم تحمل کنه و وزنش هم مهم نیست با تشکر

  72. maede گفت:

    سلام خسته نباشید
    من رشته ام کامپیوتر و دانش آموز هستم
    یه لپ تاپی میخوام که کارهای مدرسه رو باهاش بتونم انجام بدم و به گفته مدرسه گرافیک و cpu بالایی داشته باشه و رم هم بالای ۶
    با دوام باشه و قیمت هم بین ۹ تا ۱۲ باشه

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      با سلام. موارد زیر می تونه انتخاب های مناسبی باشه
      1. Lenovo Ideapad 130 با پردازنده Core i3 8130U، رم 8GB DDR4، حافظه 1TB HDD، گرافیک NVIDIA Geforce MX110 2GB، صفحه نمایش HD مات
      2. Lenovo Ideapad 130 با پردازنده Core i3 8130U، رم 12GB DDR4، حافظه 1TB HDD، گرافیک NVIDIA Geforce MX110 2GB، صفحه نمایش HD مات، 2 عدد پوردت USB 3.0
      3. Lenovo Ideapad L340 با پردازنده Core i3 8145U، رم 8GB DDR4، حافظه 1TB HDD، گرافیک NVIDIA Geforce MX110 2GB، صفحه نمایش HD مات، 2 عدد پوردت USB 3.0
      4. Lenovo Ideapad L340 با پردازنده Ryzen 5 3500U، رم 8GB DDR4، حافظه 1TB HDD، گرافیک Radeon RX Vega 8 2GB، صفحه نمایش HD مات، 2 عدد پوردت USB 3.0

  73. محمد حسین گفت:

    خیلی ممنونم

  74. Hadiseh گفت:

    سلام
    من یه لپ تاپ میخوام که کار های مدرسه و کلاس زبانمو با هاش راه بندازم قمتشم حدود ۱۰ میلون به پایین باشه رمشم ۴ باشه
    میشه منو راهنمایی کنید که چه مارکی بخرم

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      با سلام. موارد زیر یا مشابهشون می تونه انتخاب های مناسبی باشه:
      1. Lenovo Ideapad L340 با پردازنده Core i3 8145U، رم 4GB DDR4، حافظه 1TB HDD، گرافیک NVIDIA Geforce MX110 2GB، صفحه نمایش HD مات، 2 عدد پوردت USB 3.0
      2. Lenovo Ideapad 130 با پردازنده Core i3 8130U، رم 4GB DDR4، حافظه 1TB HDD، گرافیک NVIDIA Geforce MX110 2GB، صفحه نمایش HD مات

  75. P گفت:

    سلام خسته نباشید.
    من دانشجوام و خیلی اهل فیلم و بازی نیستم اما خیلی کتاب میخونم و این تایم کتاب دیجیتال خوندن خیلی زیاده حدود ۱۰ ساعت
    لپ تاپ مناسبی میخوام با رنج قیمت ۱۰ تومن

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      با سلام. موارد زیر یا مشابه این موارد مناسب هست:
      1. Lenovo Ideapad L340 با پردازنده Core i3 8145U، رم 4GB DDR4، حافظه 1TB HDD، گرافیک NVIDIA Geforce MX110 2GB، صفحه نمایش HD مات، 2 عدد پوردت USB 3.0
      2. Asus VivoBook X540UA با پردازنده Core i3 8130U، رم 4GB DDR4، حافظه 1TB HDD، بدون گرافیک، صفحه نمایش FHD مات، 1 عدد پوردت USB 3.0

  76. محمد حسین گفت:

    سلام خسته نباشید
    من دانشجو هستم و یه لپ تاپ دیروز گرفتم
    ایسوس M570DD RYAZEN 5
    رم 8GB از نوع DDR4
    گرافیک 4GB GTX1050
    سی پی یو: RYAZEN 5
    حافظه داخلی 1TB + 256GB SSD

    آیا این لپ تاپ حداقل 6 و 7 سال کار میده؟
    میخوام باهاش کار های حداقل نیمه سنگین انجام بدم
    آیا برای این کار ها خوبه؟
    ممنون میشم جواب بدید.🌹

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      با سلام. این که یک دستگاه چه مقدار عمر می کنه، کاملا به نحوه نگهداری و استفاده از اون دستگاه بستگی داره. پس هیچ عدد دقیقی رو نمیشه براش در نظر گرفت. اگر به درستی ازش نگهداری کنید، قطعا تا 5 یا 6 سال بدون هیچ مشکلی دستگاه کار خواهد کرد دوست عزیز.

  77. Saman گفت:

    دوستان عزیزان , من خودم 6 ساله لپ تاپ رو دارم و دروغ نگم بهتون ! روزی 17 ساعت دارم بکوب باهاش کار میکنم شارژر مستقیم وصل و. ..

    تو این 6 سال چون شارژر مستقیم وصله و تو شارژ کار میکنم فقط باتریش مشکل داره و تو این 6 سال که بکوب 17 ساعت کار میکردم فقط یه فنشو عوض کردم کلا ایسوس رو به شما پیشنهاد میکنم

    و البته این مشخصه که مثلا هر برندی مثل نمیدونم ایسوس و بقیه لپ تاپ ها نمیاد قطعات رو شرکت خودش تولید کنه مثلا رمش برای یه جا هست سی پیو برای یه جا کارت گرافیک و…

    ولی به صورت کلی ایسوس رو پیشنهاد میکنم

  78. ashkan گفت:

    لپ تاپ گیمینگ زیر 28 تومن چی پیشنهاد میدید؟؟؟؟

  79. ashkan گفت:

    سلام یه لپ تاپ گیمینگ زیر 30 ملیون میخواستم (الانم که دلار بد کشیده بالا) چی پیشنهاد میدید؟ من خودم از lenovo ideapad l340 – 15irh gaming 16G ram خوشم میاد ولی بعضیا میگن گرافیکش عمری نیست.نظر شما چیه؟

  80. فاطمه سعادت گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    من دانشجو هستم و میخوام یه لپ تاپ خوب و بادوام برای انجام کارهای تحصلیم بخرم ک باتری پر قدرتی داشته باشه و سبکو کوچیک باشه
    بودجمم حدودا 15میلیون به نظرتون چه لپ تاپی مناسبه با توجه به نکاتی ک عرض کردم

  81. نیلوفر گفت:

    سلام خسته نباشین
    من دانشجو هستم به یه لپ تاپ برای کار های نیمه سنگین نیاز دارم تا قیمت ۱۵ میلیون بهترین گزینه چی میتونه باشه؟

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      با سلام. پیشنهاد زیر و موارد مشابه می تونه کارآمد باشه:
      Lenovo Ideapad 130 با پردازنده Core i7 8550U، رم 8GB DDR4، گرافیک NVIDIA GFORCE MX110 2GB، صفحه نمایش 15.6 FHD و 2 پورت USB 3.0

  82. تقوی گفت:

    سلام
    من یه لپ تاپ می خوام برای برنامه نویسی متلب و قیمتش حدودا 15 تومان باشه و حافظه SSD داشته باشد.
    خیلی ممنون میشم راهنمایی کنید.

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      با سلام. در حال حاضر با این بودجه امکان خرید لپ تاپی که هم قدرتمند باشه و هم از حافظه SSD برخوردار باشه، وجود نداره. پیشنهاد می کنم تمام این بودجه رو صرف خرید یک لپ تاپ قدرتمند کنید و بعد از اون، حافظه SSD رو خودتون بهش اضافه کنید.

  83. alitaromi گفت:

    برای کارهایی مثل تحقیق کتاب خوندن و فیلم دیدن که مدت زمان زیادی شارژش تحمل کنه و اگه بشه رمش ۸ گیگ باشه و گرافیک نسبتا خوبی برای نرم افزار های ویرایش فیلم داشته باشه…ممنون میشم جواب بدید…

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      با سلام. موارد زیر می تونه انتخاب های خوبی باشه:
      1. Lenovo Ideapad L340 با پردازنده Core i3 8145U، رم 8GB DDR4، گرافیک NVIDIA GFORCE MX110 2GB، صفحه نمایش 15.6 HD، ظرفیت باتری تا 5 ساعت
      2. Lenovo Ideapad L340 با پردازنده Ryzen 3 3200U، رم 12GB DDR4، گرافیک AMD Radeon RX Vega 3 2GB، صفحه نمایش 15.6 HD، ظرفیت باتری تا 5 ساعت
      3. Lenovo Ideapad 130 با پردازنده Core i3 8130U، رم 8GB DDR4، گرافیک NVIDIA GFORCE MX110 2GB، صفحه نمایش 15.6 HD، ظرفیت باتری تا 5 ساعت

  84. alitaromi گفت:

    سلام علیکم… من الان بودجه ۹ تا ۱۲ تومنی دارم میخواستم اگه امکانش هست چند لپ تاپ مناسب به من معرفی کنید…

  85. علی گفت:

    میخواستم LENOVO e15 رو یه بررسی انجام بدین لطفا و تو رنج قیمتیش یه مدل ایسوس معرفی کنید ممنونم

  86. Ali گفت:

    سلام
    آیا درگاه usb3 و usb2 یکسانه?یعنی بهم میخورند?

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      با سلام. از نظر ظاهری بله. از نظر پشتیبانی از هم دیگه هم بله. یعنی درگاه USB3 از USB2 هم پشتیبانی می کنه و برعکس. تنها تفاوت در سرعت انتقال داده هست که تکنولوژی USB 3 نسبت به USB 2 از سرعت خیلی بیشتری برخورداره

  87. R گفت:

    سلام لپ تاب لنوو بهتر است یا ایسوس میشه جواب بدید لطفا

  88. Sima گفت:

    سلام
    من‌عکاس هستم و رشتم گرافیک یه لپ تاپ واسه ادیت و تدوین میخوام که مناسب باشه و بتونم کارای گرافیکی هم انجام بدم نظر شما چیه ؟

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      با سلام. چون هدف شما گرافیک هست، بهتره که از لپ تاپ های سری گیمینگ استفاده کنید که از گرافیک های قدرتمندی برخوردارند و به نسبت قیمت بیشتری هم خواهند داشت. اگر محدودیت بودجه تا 25 میلیون تومان ندارید، می تونید از سری ROG ایسوس که کیفیت بی نظیری دارن، استفاده کنید

  89. Fateme گفت:

    سلام
    ببخشید میشه لپ تاپی به من پیشنهاد کنین برنامه و بازی های سنگین استفاده نمیکنم و برای کار های گرافیکی و مهندسی ام نمیخوام ولی استفاده ی بالایی در طول روز دارم, برای کار های دانشجویی و فیلم دیدن و چون از سی دی و usb استفاده میکنم , درایوِش برام مهمه و اینکه حداقل دو درگاه usb داشته باشه

    معیار هامم : باتری و اسپیکر خیلی خوب ,سرعت بالا
    و تا ۱۵,۱۰ تومن میتونم هزینه کنم
    ممنون از راهنماییتون

  90. فاطمه گفت:

    سلام خسته نباشید میخواستم بدونم چه پیشنهادی برای لبتاپ توی رنج ۱۷ ۱۸ ملیون برام دارید که سرعت پردازش عالی داشته باشه داغ نکنه و بشه باهاش کارایی مثل فوتوشاپ،مقالات درسی،بورس،تایپ صوتی و کارای این شکلی انجام داد و در کل لبتاپ خوبی باشه و بتونه سال ها برام کار کنه دانشجوی پزشکی هستم و برای مطالعه مقاله و کتب خیلی بهش نیاز دارم و باید تایم زیادی از روز رو روشن باشه و کار کنه از طرفی میخوام فتوشاپ انجام بدم

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      با سلام.
      1. Asus VivoBook M570DD با سی پی یو Ryzen 7 3700U، رم 8G DDR4، حافظه 1TB HDD + 256GB SSD، گرافیک GeForce GTX 1050 4G، صفحه نمایش FHD مات، 1 پورت USB 3.0
      2. Lenovo Ideapad 330 با سی پی یو Core i7 8550U، رم 12G DDR4، حافظه 1TB HDD، گرافیک GeForce GTX MX150 4G، صفحه نمایش FHD مات، 1 پورت USB 3.0 و 1 پورت USB 3.1

      اولی بخاطر داشتن حافظه SSD ممکنه توی اجرای برنامه هایی که از این حافظه اجرا میشن، سرعت بیشتری داشته باشه اما بخاطر گرافیک قدرتمندش ممکنه کمی بیشتر داغ کنه. اما گرافیک قدرتمندی داره. در ضمن نوع سی پی یو اینتل نیست که برای بعضی ها می تونه نقطه ضعف حساب بیاد.
      دومی حافظه 12 گیگابایتیش می تونه خلا نبود حافظه SSD رو تقریبا پر کنه. اما نسبت به اولی، کارت گرافیک ضعیف تری داره و به نسبت کمتر هم داغ می کنه

  91. صادقی گفت:

    سلام . من دانشجو هستم گرافیک و حافظه برام مهمه قیمت هم توی ۵ تا ۶ تومن چی رو پیشنهاد میکنید؟

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      با سلام. توی این رنج قیمت لپ تاپی که هم گرافیک و هم حافظه خوبی داشته باشه، کم پیدا میشه. چون قیمت ها به شدت صعودی هست و نمیشه جلوش رو گرفت. پیشنهاد ما اینه که اگر واقعا این دو مورد خیلی براتون اهمیت داره، لپ تاپ های استوک و تمیز رو هم نگاهی بهشون بندازین. اما در مورد لپ تاپ های نو توی این رنج قیمت، میشه گفت که تقریبا هیچکدوم حافظه گرافیکی مجزا ندارن و نمیشه ازشون انتظار داشت که بازی های کامپیوتری سنگین اجرا کنن و یا نرم افزارهای گرافیکی رو بدون مشکل باز کنن!

  92. سپیده گفت:

    سلام تلگرام یا اینستا ندارید؟ بین چنتا لپ تاپ موندم دوست داشتم براتون بفرستم و مقایسه کنید و ببینیم در آخر کدوم بهتره

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      با سلام
      اینستاگرام: @takyekmarket
      تلگرام: @takyekshop

  93. محمد حسین گفت:

    سلام
    خسته نباشید
    من یه لپ تاپ میخواستم بخرم بودجم هم حدودا 10 میلیون تومانه
    برای کار های نیمه سنگین میخواستم و حداقل طول عمر مفیدش 5 تا 6 سال باشه…
    به نظرتون چی بگیرم؟
    ممنون میشم زود جواب بدید??

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      با سلام. یکی از این دو مدل یا مدل های مشابه می توه انتخاب خوبی باشه.
      1. 1. Lenovo Ideapad 130 با سی پی یو Core i3 8130U، رم 8G DDR4، حافظه 1TB HDD، گرافیک GeForce MX110 2G، صفحه نمایش HD مات
      2. Asus VivoBook X540UA با سی پی یو Core i3 8130U، رم 4G DDR4، حافظه 1TB HDD، بدون حافظه مجزای گرافیک، صفحه نمایش Full HD مات، 1 پورت USB 3.0

  94. علیرضا گفت:

    سلام میخواستم بدونم صفحه نمایش کدوم برند رنگ ها رو بهتر نشون میده ایسوس یا لنوو؟ در کل با رزولوشن ثابت کدوم برند صفحه نمایش بهتری داره؟ و سوال دیگه ای که داشتم اینه که حداقل قیمت یک لپ تاپ که سی پی یو core i7 داشته باشه و صفحه نمایش fhd چقدره؟

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      کیفیت صفحه نمایش تا حد زیادی به تکنولوژی کار شده در طراحی صفحه نمایش مربوطه. ضمن اینکه در نمایش رنگ ها، کارایی کارت گرافیک هم خیلی مهم هست. با توجه به این موارد نمیشه دقیق عنوان کرد که ایسوس بهتره یا لنوو.
      لپ تاپی که حداقل این مشخصات رو داشته باشه، حدودا از قیمت پایه 13 میلیون تومان به بالا هست در حال حاضر.
      با کمترین قیمت این دو مدل از ایسوس و لنوو می تونه انتخاب خوبی باشه
      1. Lenovo Ideapad S540 با سی پی یو Core i7 8565U، رم 8G DDR4، حافظه 1TB HDD + 128G SSD، گرافیک GeForce GTX 1650 4G، صفحه نمایش Full HD مات، 2 پورت USB 3.0 و 1 پورت USB 3.1
      2. Asus VivoBook S330FL با سی پی یو Core i7 8565U، رم 8G DDR3، حافظه 512GB SSD، گرافیک GeForce MX250 2G، صفحه نمایش Full HD مات، 1 پورت USB 2.0

  95. حانیه گفت:

    باسلام من دانشجو مهندسی شیمی هستم یه لپتاپ عالی برای کارای مهندسی و دانشجویی و کارای روزمره میخوام رنج 15 تا 20میلیون

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      با سلام. از مدل های زیر می تونه انتخاب خوبی باشه
      1. Acer Aspire VX5-591G-710B با سی پی یو Core i7 7700HQ، رم 16G DDR4، حافظه 1TB HDD، گرافیک GeForce GTX 1050 4G، صفحه نمایش Full HD مات، 2 پورت USB 3.0
      2. Asus VivoBook S330FL با سی پی یو Core i7 8565U، رم 16G DDR3، حافظه 512GB SSD، گرافیک GeForce MX250 2G، صفحه نمایش Full HD مات، 1 پورت USB 3.0 و 1 پورت USB 3.1
      3. HP DA2204 با سی پی یو Core i7 10510U، رم 16G DDR4، حافظه 512GB SSD + 1TB HDD، گرافیک GeForce MX130 2G، صفحه نمایش Full HD مات، 2 پورت USB 3.1

  96. علی گفت:

    لنوو اشغالی بیش نیست. من یه لپ تاپ ایسوس داستم که ۵ سال باهاش کار میکردم ولی چون کانفیگش پایین بود یه لنوو مدل بالا خریدم که ۶ ماه بعد خراب شد و الانم ۳ هفته است دست تعمیرگاهها میچرخه و نمیتونن درستش کنن و الان مجبور شدم با همون ایسوس قدیمی کار میکنم

  97. مقداد گفت:

    باسلام
    وقت بخیر
    برای انتخاب در خرید لپ تاپ مناسب برای برنامه کد و 3dmax نیاز به راهنمایی دارم.ممنون میشم کمک بفرمایید.

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      با سلام. بهتره لپ تاپی که انتخاب می کنید، حتما دارای پردازنده قدرتمندی باشه و از کارت گرافیک مجزا هم بهره ببره. به عنوان مثال می تونید روی سیستمی با مشخصات زیر تا حدودی حساب کنید. البته که هرچه این مشصات بالاتر باشند، طبیعتا اجرای این نرم افزارها با سرعت بیشتری انجام میشه.
      پردازنده core i5 نسل هفت به بالا، رم 8 گیگابایت به بالا، کارت گرافیک مجزا با حداقل 2 گیگابایت حافظه، حافظه SSD برای نصب افزارها و ویندوز

  98. zahrsshafiee@gmail.com گفت:

    سلام من یه لپ تاپ میخوام واسه دبیرستان و دانشگاه رشتم ریاضی هس بین ایسوس و لنوو موندم شما میگید از یه میلیون تا ۵ میلیون

  99. Nava گفت:

    سلام من میخواستم یه لپ تاپ بخرم حدودا با ۷،۸ میلیون برای کارای روزمره میخوام ولی ترجیحا HDMI هم داشته باشه که بتونم کنسول رو بهش وصل کنم شما چه مدلی رو پیشنهاد میدین؟

  100. مرتضی گفت:

    با سلام
    و وقت به خیر
    حداقل های لازم یه سیستم لپ تاپ برای برنامه نویسی زبان هایی مثل سی شارپ ووو چیه؟

    با تشکر

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      با سلام.
      حداقل سیستم مورد نیاز برای عملکرد مطلوب:
      پردازنده اینتل core i3 نسل 6 به بالا، رم 8 گیگابایت DDR4، کارت گرافیک مجزا با حداقل 2 گیگابایت حافظه، یک حافظه SSD با حداقل 128 گیگابایت فضا،

  101. آرمینا گفت:

    سلام
    وقتتون بخیر
    از بین لپ تاپ های ایسوس x543 ma و لنوو idpeadad 330 و لنوو idpeadad L340
    همشون هم سلرون هستن
    کدوم به نظر شما بهتره؟!

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      با سلام. باید بقیه مشخصاتشون هم تعیین بشه تا بشه تصمیم گیری صحیحی داشت

  102. Barbod گفت:

    سلام ببخشید دنبال لپ تاپ میگردم که برای وب گردی و بازی خوب باشه کسی می رهام هم داشته باشه و بین ۴تا۶ تومن باشه

  103. Salman گفت:

    سلام وقت بخیر
    لپ تاپ برای یک دانشجو
    و اینکه از نرم افزارایی مثل کتیا و سالیدوورک میخوام استفاده کنم
    به نظر شما چه برندی رو پیشنهاد میکنید و اینکه تقریبا در چه حدود باید هزینه کرد؟؟؟

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      با سلام. اگر قصد دارید در طراحی قطعات و استفاده از این نرم افزارها مشکل خاصی نداشته باشید، لپ تاپ مد نظر شما باید مشخصات فنی خوبی رو داشته باشه. برندش مهم نیست، می تونه ایسوس، لنوو، دل، ایسر، اچ پی، ام اس ای یا هر برند محبوب دیگه ای باشه. پیشنهاد ما اینه که لپ تاپ مد نظر شما حداقل امکانات زیر رو داشته باشه که بسته به برند، می تونه قیمتی بین 18 تا 25 میلیون تومان داشته باشه
      پردازنده Core i7 یا Core i5 نسل هشتم به بعد
      رم 12 گیگابایت DDR4 به بالا
      دارای حداقل 128 گیگابایت حافظه SSD
      دارای کارت گرافیک مجزا با حداقل 2 گیگابایت حافظه اختصاصی

  104. محمد فلاحی گفت:

    سلام من یه لپ تاپ میخوام هم کارهای نرم افزاری باهاش انجام بدم مثل کد نویسی هم گیم تا قیمت ۱۴ میلیون شما جی پیشنهاد میکنید؟

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      با سلام. مدل های زیر پیشنهاد می شود:

      1. Lenovo Ideapad L340 با سی پی یو Core i7 8565U، رم 8G DDR4، حافظه 1TB HDD + 128GB SSD، گرافیک Geforce MX230 2G، صفحه نمایش Full HD مات، 2 پورت USB 3.0 و 1 پورت USB 3.1
      2. Lenovo Ideapad 330 با سی پی یو Core i7 8550U، رم 8G DDR4، حافظه 1TB HDD، گرافیک Geforce MX150 4G، صفحه نمایش Full HD مات، 2 پورت USB 3.0 و 1 پورت USB 3.1
      3. Lenovo Ideapad 330 با سی پی یو Core i7 8550U، رم 8G DDR4، حافظه 1TB HDD، گرافیک Radeon R5 M530 4G، صفحه نمایش Full HD مات، 2 پورت USB 2.0
      4. 2. Asus VivoBook M570D با سی پی یو Ryzen 5 3500U، رم 8G DDR4، حافظه 1TB HDD + 256GB SSD، گرافیک GeForce GTX 1050 4G، صفحه نمایش Full HD مات، 1 پورت USB 3.0 و 1 پورت USB 3.1

  105. m گفت:

    سلام وقت شما بخیر
    قیمت لپتاپ لنووIPL340-15IWL،corei7،رم8گرافیک2،حافظه1ترابایت قیمت چند لپتاپ خوبی هست یانه

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      با سلام. مشخصات کامل نیست اما رنج قیمتش می تونه بین 15 تا 16 میلیون تومان باشه

  106. محمدرضا گفت:

    سلام به شما
    سوال اول ایا لپ تاپ برای کار گیمینگ جوابگو هست؟
    سوال دوم بین لپ تاپ lenovo legion y540 و asus fx50 و acer nitro5 کدوم پیشنهاد میدین؟
    سوال سوم در کل لپ تاپ گمینگ بین ۱۹ تا ۲۱ میلیون چه موردی بهتر هست؟

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      با سلام.
      1. لپ تاپ های گیمینگ، برای همین امر طراحی و ساخته شدن.
      2. تفاوت بین این مدل ها رو مشخصات فنی شون مشخص می کنه. به عنوان مثال Legion y540 چندین کانفیگ مختلف داره که قیمتشون از 18 تومن شروع میشه و تا 30 تومن هم می رسه!
      3. Asus FX505DU با سی پی یو Ryzen 7 3750H، رم 16G DDR4، حافظه 1TB HDD + 256GB SSD، گرافیک GEFORCE 1660TI 6G، صفحه نمایش Full HD مات، 2 پورت USB 3.0

  107. Mmd گفت:

    البته استوک هستن

  108. Mmd گفت:

    سلام. من بین لپتاپ asus x550و lenovo yoga s1 میخام بردارم. کدوم بهترن؟؟

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      با سلام. باید به مشخصات فنی لپ تاپ ها توجه داشته باشید. علاوه بر اون چون هر دو دستگاه استوک هستند، باید از نظر ظاهری هم مطلوب باشن و تمام بخش هاشون به درستی کار می کنه

  109. مریم گفت:

    سلام وقتتون بخیر، ببخشید امکانش هست یک لپتاپ دانشجویی عالی با رنج قیمت ۱۶میلیون به من معرفی کنید ؟!

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      با سلام. مورد زیر یا موارد مشابه این، می تونه انتخاب خوبی باشه:

      Lenovo Ideapad V330 با سی پی یو Core i7 8550U، رم 12G DDR4، حافظه 1TB HDD + 256GB SSD، گرافیک Radeon R5 M530 2G، صفحه نمایش Full HD مات، 2 پورت USB 3.0

  110. فاطمه گفت:

    سلام خیلی ممنون بابت مطلب خوبتون
    ازتون یه راهنمایی میخواستم که کمکم کنید ممنون میشم
    یه لپ تاپ مناسب تا قیمت های ۱۵ تا ۱۷ تومان باشه و برای کار های روزانه و معمولی مثل فیلم دیدن ، موسیقی گوش دادن ، وب گردی و… بخوایم بین لنوو و افسوس کدوم بهتره ؟ و ممنون میشم اگه مدل هایی برای هر کدوم بهم معرفی کنید ?? و یه سوال که صفحه نمایش چه اینچی بهتره و اینکه مات باشه یا شفاف؟! بخدا خیلی برام سواله اصلا نمیدونم چکار باید بکنم

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      با سلام. فرق چندانی بین دو برند لنوو و ایسوس نیست. من براتون توی این رنج قیمت دو محصول معرفی می کنم که می تونید خودتون انتخاب کنید. اما برای موارد استفاده ای که گفتید، صفحه نمایش مات بهتره. صفحه نمایش مات، زاویه دید بیشتری بهتون میده و چشم رو دیرتر خسته می کنه.

      1. Lenovo Ideapad S540 با سی پی یو Core i7 8565U، رم 8G DDR4، حافظه 1TB HDD + 128GB SSD، گرافیک Geforce GTX 1650 4G، صفحه نمایش Full HD مات، 2 پورت USB 3.0 و 1 پورت USB 3.1
      2. Asus VivoBook R564FJ با سی پی یو Core i7 8565U، رم 12G DDR4، حافظه 1TB HDD + 128GB SSD، گرافیک Geforce MX230 2G، صفحه نمایش Full HD مات، 1 پورت USB 3.0 و 1 پورت USB 3.1

  111. نیلوفر گفت:

    سلام مظر شما بین دو لپتاپ Lenovo s540
    Core i5
    8gb ram
    I tb + 250gb ssd
    Gtx 1650
    و لپتاپ
    Asus m570
    Ryzen 5
    8gb ram
    1Tb + 256 ssd
    Gtx 1050 چیه ممنون میشم پاسخ بدین

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      با سلام. هر دو لپ تاپ از نظر کارایی و ظاهری، لپ تاپ های خوبی هستن اما گرافیک لنوو 1650 نسبت به کارت گرافیک 1050 جدیدتره و کمی هم قدرتمند تر هست. از نظر پردازنده هم، به شخصه پردازنده core i5 نسل هشتمی رو از Ryzen 5 بهتر می دونم.

  112. الیکا گفت:

    واقعا ممنون از راهنماییتون، ایشالله امروز تصمیم نهایی ام رو میگیرم

  113. الیکا گفت:

    سلام ممنون از سایت خوبتون، میشه یه لپ تاپ تو رنج قیمتی 10 الی 15 میلیون معرفی کنید. کارهام هم کارهای دانشجویی، وب گردی، موسیقی گوش دادن و فیلم دیدن هستش خودم مد نظرم لنو ideaoas130و asus vivo book s3300FL و لنو یوگا c930 هست شما کدوم رو پیشنهاد میکنید. بخدا خیلی سردرگم.

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      با سلام. همه مواردی که معرفی کردید، لپ تاپ های خوبی بشمار می رن منتها بعضی مدل ها در بازار کمیاب شدن و به سادگی پیدا نمیشن. بین قیمت 10 تا 15 میلیون، بجز موارد خودتون، این موارد هم می تونه خوب باشه: (دقت داشته باشید که به عنوان مثال ما ده ها مدل Ideapad 330 داریم. کانفیگ مورد نظر ما همونی هست که مشخصاتش رو در زیر آوردیم)

      1. Lenovo Ideapad V330 با سی پی یو Core i7 8550U، رم 12G DDR4، حافظه 1TB HDD + 256GB SSD، گرافیک Radeon R5 M530 2G، صفحه نمایش Full HD مات، 2 پورت USB 3.0
      2. Asus VivoBook M712DK با سی پی یو Ryzen 5 3500U، رم 12G DDR4، حافظه 1TB HDD + 256GB SSD، گرافیک AMD GDDR5 VRAM 2G، صفحه نمایش Full HD مات، 1 پورت USB 3.1
      3. Lenovo Ideapad S540 با سی پی یو Core i5 8265U، رم 8G DDR4، حافظه 1TB HDD + 128GB SSD، گرافیک Nvidia Geforce GTX1650 Max-Q 4G، صفحه نمایش Full HD مات، 2 پورت USB 3.0 و 1 پورت USB 3.1

  114. الیکا گفت:

    باسلام توروخدا کمک کنید بخدا موندم بین لپ تاپ ایسوس 13 اینچی مدل vivo book s3300FL و لنو یوگا c930 کدوم برای کارهای روزمره و کارهای دانشگاهی مناسب هست؟

  115. Kosar گفت:

    سلام وقتتون بخیر من رشتم علوم سیاسیه میخوام یه لپتاب با کیفیت بگیرم و دقیق نمیدونم ایسوس بگیرم یا لنوو کارای با لپتابمم فقط تایپ خلاصه عای کتاب شرکت تو بعضی از جلسه های آنلاین فیلم دیدنه ممنون میشم کمکم کنید

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      با سلام. همونطور که توی متن اشاره شده، مهم برند لپ تاپ نیست، مهم کیفیت ساخت و امکاناتیه که با قیمت مشابه به شما ارائه میشه. در رده لپ تاپ های ارزان قیمت و زیر 10 میلیون تومان لپ تاپ مورد نظر شما باید حداقل امکانات زیر رو داشته باشه:
      پردازنده Core i3 نسل هشتم یا هفتم، حداقل 4 گیگابایت رم DDR4، دارای حافظه گرافیکی مجزا، دارای 1 ترابایت حافظه HDD و صفحه نمایش HD یا FullHD مات، دارای حداقل 1 پورت USB 3.0

      هرچی بودجه شما بالاتر بره و این مشخصات حداقلی که گفتم بهبود پیدا کنه، یقینا انتخاب بهتری خواهد بود.

  116. Ideapad330Q گفت:

    سلام خسته نباشید باطری لپ تاپ من دوسلولی میشه عوضش کنم باباطری شیش سلولی یا نه سلولی

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      با سلام. بستگی به نوع لپ تاپ داره. ممکنه برای نوی لپ تاپ شما، باتری شش یا نه سلولی وجود نداشته باشه

  117. حامد گفت:

    سلام خدمت شما
    من یه لپ تاپ میخوام که برای گیم و برای برخی کارهای گرافیکی استفاده کنم
    بودجه من هم حدود 23الی25ملیون تومن هست
    شما چه برندی و چه مدلی پیشنهاد میکنید
    با سپاس

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      با سلام. مسلما انتخاب سری ROG از برند ایسوس یا سری Legion از برند لنوو می تونه خیلی خوب باشه. من از هر دو سری یک نمونه بهتون پیشنهاد می کنم توی این رنج قیمت. البته مدل ها و کانفیگ های دیگری هم موجوده که می تونید بعد از مقایسه با این دو مدل، انتخاب کنید.

      1. Asus ROG Strix G531GT با سی پی یو Core i7 9750U، رم 16G DDR4، حافظه 1TB HDD + 256GB SSD، گرافیک NVidia Geforce GTX 1650 4G، صفحه نمایش Full HD و 3 پورت USB 3.0 و 1 پورت USB 3.1
      2. Lenovo Legion Y545 با سی پی یو Core i7 9750H، رم 16G DDR4، حافظه 1TB HDD + 512GB SSD، گرافیک NVidia GeForce GTX 1660Ti 6G، صفحه نمایش Full HD مات، 3 پورت USB 3.0 و 1 پورت USB 3.1

  118. باران گفت:

    بسیار ممنون و سپاسگزارم. پیشنهاد شماره 2 رو خریداری کردم. امیدوارم انتخاب خوبی بوده باشه.

  119. سپیده گفت:

    سلام خسته نباشید وای چقد شما خوبید ?مطالبتون عالی بود همچین پاسخگوییتون ب سوالات دوستان بی نظیر بود.
    من دانشجوی پرستار یهستم بیشتر مقاله میخونم وبگردی میکنم انواع اپلیکیشن های کابردی و پکیج های اموزی نصب میکنم و فیلم‌مبینم
    بیشتر با برنامه های کاربردی مثل ورد و پاورپوینت سروکار دارم .
    خیلی کارای مهندسی و گرافیکی نمیخوام انجام بدم.

    ی لپ تاپ توی رنج قیمت ۷ تا ۱۲ میلیون که مناسب من باشه سرعتش بالا باشه باتری ش قدرتمند باشه و از لحاظ سخت افزاری بادوام باشه بتونم چندسالی ازش استفاده کنم (و اینکه دیرتر ب هنگ کردن بیوفته?‍♀️?)
    چی پیشنهاد میکنید ؟؟؟ و اینکه شما بین لنوو و ایسوس کدوم رو بهتر میدونید ؟؟؟
    (مرسی که هستید ??)

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      با سلام خدمت شما و تشکر از پیامتون. همونطور که توی متن اشاره شده، مهم برند لپ تاپ نیست، مهم کیفیت ساخت و امکاناتیه که با قیمت مشابه به شما ارائه میشه. با توجه به نکاتی که گفتید و قیمتی که اعلام کردید، من چند مورد بهتون پیشنهاد می کنم و انتخاب نهایی با خودتون هست.

      1. Asus VivoBook K543UB با سی پی یو Core i5 8250U، رم 12G DDR4، حافظه 1TB HDD، گرافیک NVidia MX110 2G، صفحه نمایش Full HD مات، 1 پورت USB 3.0
      2. Lenovo Ideapad 330 با سی پی یو Core i5 8250U، رم 8G DDR4، حافظه 1TB HDD، گرافیک AMD Radeon R5 M530 4G، صفحه نمایش Full HD مات، 1 پورت USB 3.0
      3. Lenovo Ideapad L340 با سی پی یو Core i3 8145U، رم 4G DDR4، حافظه 1TB HDD، گرافیک NVidia MX110 2G، صفحه نمایش HD مات، 2 پورت USB 3.0 و 1 پورت USB 3.1

  120. Erfan گفت:

    با سلام من الان مقطع راهنمایی هستم و یک لبتاپ با دوام میخوام بودجه من ۸ تا ۹ میلیون تومان هست چه لبتاپی برای من خوبه؟

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      سلام. موارد زیر می تونه انتخاب خوبی باشه. اما توی این رنج قیمت نمیشه انتظار زیادی از لپ تاپ خریداری شده داشت.

      1. Lenovo Ideapad L340 با سی پی یو Core i3 8145U، رم 4G DDR4، حافظه 1TB HDD، گرافیک NVidia MX110 2G، صفحه نمایش HD مات، 2 پورت USB 3.0 و 1 پورت USB 3.1
      2. Lenovo Ideapad L340 با سی پی یو Core i3 8145U، رم 4G DDR4، حافظه 1TB HDD، گرافیک NVidia MX110 2G، صفحه نمایش HD مات، 2 پورت USB 3.0
      3. Lenovo Ideapad V130 با سی پی یو Core i3 7020، رم 8G DDR4، حافظه 1TB HDD، بدون گرافیک مجزا، صفحه نمایش HD

  121. باران گفت:

    سلام مجدد
    نهایتا تا 10 الی 12 تومن میتونم هزینه کنم. البته مسلما اگر بتونم با صرف هزینه ی کمتر لپ تاپ مورد نظرم رو تهیه کنم، خوشحال ترم.

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      با سلام. با توجه به هزینه ای که می خواید بکنید، در حال حاضر این چهار مدلی که معرفی می کنم، می تونه انتخاب های خوب و مقرون به صرفه ای باشه. به ترتیب از بالا به پایین، لپ تاپ ها قدرتمندتر و طبیعتا گران تر هستند:

      1. Asus VivoBook K543UB با سی پی یو Core i5 8250U، رم 12G DDR4، حافظه 1TB HDD، گرافیک NVidia MX110 2G، صفحه نمایش Full HD مات، 1 پورت USB 3.0
      2. Lenovo Ideapad L340 با سی پی یو Core i5 8265U، رم 8G DDR4، حافظه 1TB HDD، گرافیک NVidia MX110 2G، صفحه نمایش Full HD مات، 2 پورت USB 3.0 و 2 پورت USB 3.1
      3. Lenovo Ideapad V330 با سی پی یو Core i5 8250U، رم 8G DDR4، حافظه 1TB HDD، گرافیک Radeon R5 M530، صفحه نمایش Full HD مات، 2 پورت USB 3.0
      4. Lenovo Ideapad L340 با سی پی یو Core i5 8265U، رم 4G DDR4، حافظه 1TB HDD، گرافیک NVidia MX110 2G، صفحه نمایش HD مات، 2 پورت USB 3.0 و 1 پورت USB 3.1

  122. باران گفت:

    سلام و وقت بخیر
    قبل از هر چیز تشکر میکنم بابت توضیحات ارزشمندتون در مقایسه ی دو برند لنوو و ایسوس. بنده دبیر هستم و استفاده ام از لپ تاپ محدوده ی خیلی وسیعی نداره ولی مطمئنا لپ تاپ رو صرفا برای تماشای فیلم و سریال و… احتیاج ندارم. کیفیت سخت افزاری، وزن لپ تاپ، حافظه ی دستگاه و اینکه بدون مشکل بتونم کارهای تحقیقاتی، راه اندازی سایت و… انجام بدم برام اهمیت داره. همچنین گرافیک خیلی خارق العاده مد نظرم نیست و اصلا کاربرد برام نداره چون نهایتا ساخت پاورپوینت کار گرافیکی هست که انجام میدم. با توجه به تحقیقاتی که این مدت داشتم و همچنین توضیحات شما در این پست بیشتر تمایل دارم که برند لنوو تهیه کنم. ممنون میشم راهنماییم کنید. ?

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      با سلام خدمت شما و تشکر از نظر ارزشمندتون، مهم ترین نکته رو یادآور نشدید در این زمینه و اون میزان مبلغی هست که می خواید برای خرید لپ تاپ، هزینه کنید.

  123. جواد گفت:

    سلام خسته نباشید
    آیا اتصال مستقیم لپ تاپ به برق کار درستی است.
    با اینکه لپ تاپ باتری داره ولی من دوست دارم لپ تاپ عین کامپیوتر متصل به برق باشه
    آیا اتصال مستقیم لپتاپ به برق، به لپ تاپ آسیب میرساند؟

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      با سلام. اگر بخوایم خیلی ساده به این سوال پاسخ بدیم، باید بگیم خیر، ارتباط مستقیم لپ تاپ به برق، اشکالی رو در دستگاه به وجود نمیاره. اونچه که مهمه اینه که حتما از آداپتور اصلی دستگاه استفاده کنید و اگر دستگاه دارای باتری هست، حداقل هفته ای یک بار باتری رو در دستگاه گذاشته و ازش استفاده کنید تا به 20 درصد برسه و بعد دوباره تا 90 درصد شارژش کنید تا الکترون های باتری، خراب نشن و برای مدت طولانی تری در چرخه شارژ و دشارژ باقی بمونن

  124. f گفت:

    سلام
    من رشته ام انیمیشنه و قراره کار گرافیکی با لپ تاپ انجام بدم شنیدم ایسوس برای کار گرافیکی بهتره…این درسته؟ و اینکه من تا 17 میتونم هزینه کنم پیشنهاد شما چیه؟و ssd داشته باشه

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      با سلام. ارتباطی با برند لپ تاپ نداره این موضوع. اونچه که مهمه، توانایی دستگاه در انجام امور گرافیکی هست. لپ تاپ مورد نظر شما باید کارت گرافیک مستقل و قدرتمندی داشته باشه و همچنین پردازنده اصلیش هم از نسل 8 به بالا باشه. رم دستگاه هم مهمه که من بهتون 12 گیگابایت به بالا رو پیشنهاد می کنم. این سه مدلی که پیشنهاد می کنم، می تونه انتخاب های خوبی باشه
      1. Asus VivoBook K571GD با سی پی یو Core i7 9750H، رم 12G DDR4، حافظه 256G SSD + 1TB HDD، گرافیک NVidia Geforce GTX1050 4G و صفحه نمایش Full HD
      2. Asus FX505DT با سی پی یو Ryzen 7 3750H، رم 16G DDR4، حافظه 256G SSD + 1TB HDD، گرافیک NVidia Geforce GTX1650 4G و صفحه نمایش Full HD
      3. Lenovo Ideapad L340 با سی پی یو Core i7 9750H، رم 16G DDR4، حافظه 256G SSD + 1TB HDD، گرافیک NVidia Geforce GTX1650 4G و صفحه نمایش Full HD

  125. ******* گفت:

    سلام چه لپ تاپی برای کلاس هفتم خوبه که همیشه داشته باشد حتی تا دانشگاه

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      با سلام. این موضوع کاملا وابسته به هزینه ای که می خواید برای دستگاه کنید، هست. عمر مفید یک لپ تاپ رو، نحوه استفاده و نگهداری از اون مشخص می کنه. ممکنه شما هزینه زیادی کنید اما به دلیل عدم رعایت شرایط صحیح استفاده، حتی به یه سال هم نرسه عمر دستگاه

  126. انسیه گفت:

    سلام میشه کمک کنید تو برند لنوو لپتاپی با مشخصات:
    صفحه لمسی و مات
    کیبورد با نور پس زمینه
    مناسب نرم افزار های گرافیکی
    پیدا کنم

  127. مبینا گفت:

    سلام وقت بخیر..
    من یه لپ تاپ مناسب میخاستم خرید کنم برای برنامه نویسی و طراحی سایت آیا مارک لنووه خوبه و اینکه باید لپ تاپی ک میخرم چه ویژگی داشته باشه چون نمیخام خراب شه و از کار بیوفته …

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      با سلام. در این مورد برند چندان اهمیتی نداره. لنوو، ایسوس و ایسر، دل و اچ پی و… همه می تونن انتخاب های خوبی باشن. مهم ترین موضوع اینه که لپ تاپ مورد نظر شما باید یک سری ویژگی ها رو داشته باشه. بهتره پردازنده حداقل Core i5 نسل هفتم به بعد باشه. رم هم کمتر از 8 گیگابایت نباشه. ترجیحا صفحه نمایش از نوع فول اچ دی باشه و اگر حافظه SSD حداقل 128 گیگابایتی هم داشته باشه، خیلی خوبه. کارت گرافیک مجزا هم داشته باشه.

  128. وستا فلاح گفت:

    سلام من کلاس هفتمی ام میخوام ی لبتاب تارنج قیمت 5الی 8 میلیون بخرم اولش میخواستم لبتاپ ایسوس بخرم ولی تحقیق که کردم بهم گفتن داره برگشتی میده و فلان حالا تصمیم گرفتم لنوو بگیرم به نظر شما کدوم بهتره

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      با سلام. همونطور که در متن هم ذکر شده، تفاوت چندانی بین ایسوس و لنوو از نظر کیفیت برند، وجود نداره. فقط مهمترین نکته اینه که نیاز شما چیه و تا چه اندازه می تونید هزینه کنید. با مبلغ مورد نظر شما، نمیشه از لپ تاپ انتظار چندانی داشت و بهتره از برند لنوو انتخاب کنید که قیمتش کمی مناسب تره. برای پیشنهاد هم می تونید مشخصات سیستم زیر رو در نظر داشته باشید:

      Lenovo Ideapad 130 با سی پی یو Core i3 7020U، رم 4G DDR4، حافظه 1T HDD، گرافیک NVidia MX110 2G و صفحه نمایش HD

  129. M.A.A گفت:

    سلام و خسته نباشید.
    لپ تاپی که تو محدوده بین 10 تا 15 میلیون باشه سراغ دارید ؟
    برای بازی و کار های نسبتا سنگین میخوام.
    رم و گرافیک مهمه

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      با سلام. این دو مدل می تونه تا حدودی رفع نیاز کنه
      1. Asus VivoBook A412FJ با سی پی یو Core i5 9300H، رم 8G DDR4، حافظه 256G SSD، گرافیک NVidia Geforce MX230 2G و صفحه نمایش Full HD
      2. Lenovo Ideapad L340 با سی پی یو Core i7 8565U، رم 8G DDR4، حافظه 512G SSD، گرافیک NVidia Geforce GTX 1050 3G و صفحه نمایش Full HD

  130. علیرضا وردستی گفت:

    سلام خسته نباشید ببخشید یه سوالی داشتم راهنماییم کنید ممنون میشم.من یازدهم تجربی هستم و وضع مالی چندانی هم نداریم .من لپتابم دل آینسپیرون N5010هستش وهدفم پزشکیه والبته باتریش خرابه وبا برق مستقیم استفاده میکنم آیا باتری بخرم میشود باهاش کارکرد واسه دانشگاه یا باید لپ تاب بخرم ؟ ممنون میشم راهنماییم کنید
    باتشکر علیرضاوردستی آقای دکتر آینده

    سپاس

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      با سلام. اگر لپ تاپ شما مشکل خاص دیگه نداشته باشه و فقط باتریش مشکل داشته باشه، میشه هنوز ازش استفاده کرد. در رشته های تجربی و پزشکی، نیاز چندانی به قدرت پردازشی بالا نیست معمولا. شما به لپ تاپ برای اتصال به اینترنت، ذخیره فایل های درسی، خواندن مقالات، اجرای نرم افزارهای آفیس و موارد اینچنینی نیاز دارید. تا زمانی که همون لپ تاپ بتونه به این نیازها پاسخ بده، میشه ازش استفاده کرد. مگر اینکه مشکلات دیگه ای براش پیش بیاد. با تشکر از کامنت شما، آقای دکتر آینده

  131. نسیم محمدلو گفت:

    سلام من معمار هستم و با نرم افزار های معماری کار میکنم اما لبتابم الان جوابگو نیست و میخوام عوضش کنم میشه منو راهنمایی کنید
    لبتابم ایسوز هست . رم 8 گیگ کورای 5 و سی پی یو 6200
    این لبتاب خیلی منو اذیت میکنه چه لبتابی مناسب مدلسازی شلوغ و دندر های رئال و دقیق هست ؟

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      با سلام. خب مسلما هرچه قدرت پردازش یک لپ تاپ بالا بره، برای کار شما بهتر و دقیق تر هست. اما به همون نسبت قیمتش هم افزایش پیدا می کنه. یک انتخاب خوب می تونه شامل این ویژگی ها باشه: پردازنده Intel Core i7 نسل هشت یا نه، حافظه رم 12 گیگابایت به بالا، حافظه SSD و گرافیک های جدید. لپ تاپ های با این مشخصات، حدودا بین 18 تا 25 میلیون تومان قیمت دارند. اما اگر به دنبال راه ارزان تری هستید، می تونید رم دستگاه خودتون رو به 16 ارتقا بدید و یک حافظه SSD هم براش تهیه کنید و برنامه های اجرایی و ویندوز رو روی اون حافظه SSD نصب کنید تا سرعت بارگذاری برنامه ها بیشتر شه

  132. ali گفت:

    سلام وقتتون بخیر با قیمت حدود 14 میلیون تومان بهترین انتخاب چی میتونه باشه تشکر.

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      با سلام. در کامنت های قبلی چند مورد معرفی شده است.

  133. بهار گفت:

    سلام خسته نباشين من ميخوام يك لپتاپ بگيرم كه قيمتش زير ١٥ ميليون باشه و حداقل ٦ سال نياز به تعمير نداشته باشه ميشه چند نمونه مدل هاي ايسوس و لنوو معرفي كنين كه از همه نظر نياز هاي يك لپتاپ رو براورده كنه و من تقريبا هروز باهاش كار ميكنم

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      با سلام. در کامنت های قبلی معرفی شده چند مورد

  134. سهیل گفت:

    سلام. من میخواهم یک لپ تاپ بخرم. نمیدونم مدل ایسوس انتخاب کنم یا لنوو ؟ نمیدونم چه مدلی؟ کن برای کار دانشگاه، پاورپوینت، وب گردی، مهم تر از همه بادوام باشه.
    ممنون میشم کمکم کنید.

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      با سلام. همونطور که توی مطلب هم گفته شده تفاوتی بین لنوو یا ایسوس از نظر ساختاری وجود ندارد. میزان هزینه و کاری که می خواید انجام بدید مشخص می کنه که در این دو برند، کدوم یکی برای شما بهتر هست. برای این مواردی که عنوان کردید، تفاوتی نمی کنه چه برندی باشه.

  135. مهیار گفت:

    سلام دانشجوی پزشکی ام و کار چندانی با لپتاپ ندارم نهایتا چهارده تومن میتونم هزینه کنم و سبکی و زیبایی لپتاپ برام خیلی مهمه ترجیحا ایسوس باشه

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      پیشنهاد ما به شما:
      1. Asus VivoBook S330FL با سی پی یو Core i7 8565U، رم 8GB، حافظه 512GB SSD، گرافیک NVidia MX250 2G، صفحه نمایش FHD مات، وزن 1.2 کیلوگرم
      2. Asus VivoBook A412FJ با سی پی یو Core i5 8265U، رم 8GB، حافظه 1TB HDD، گرافیک AMD Radeon 620 2G، صفحه نمایش FHD مات، وزن 1.5 کیلوگرم
      3. Lenovo ThinkBook 15 با سی پی یو Core i5 10210U، رم 8GB، حافظه 1TB HDD، گرافیک AMD Radeon 620 2G، صفحه نمایش FHD مات، وزن 1.7 کیلوگرم

  136. مهران گفت:

    سلام خسته نباشین . من یه سیستم برای کارهای گرافیکی مثل برنامه های فتوشاپ . تری دی مکس و نرم افزار های مهندسی بخوام بگیرم چه سیستمی بگیرم یه چند تا سیستم معرفی می کنی به ما تا ۱۳ و ۱۴ تومن هم میتونم هزینه کتم لطف هم میکنی برا ایمیلمم بفرستی

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      با سلام. توی این رنج قیمت نمی شه انتظار زیادی از سیستم مورد نظرتون داشته باشید با این حال این موارد می تونه تا حدودی خوب باشه.
      1. HP DA1041 با سی پی یو Core i5 ، رم 16GB، حافظه 1TB HDD، گرافیک NVidia MX130 4G، صفحه نمایش FHD مات
      2. Dell Inspiron 3593 با سی پی یو Core i7 8565U، رم 16GB، حافظه 1TB HDD + 256GB SSD، گرافیک NVidia MX230 2G، صفحه نمایش FHD مات

      می تونید قیمت های کمتر از اینم پیدا کنید منتها اگر رم رو 12 گیگابایت برسونید.

  137. محمد گفت:

    سلام من یک لپ تامی میخوام که باهاش بشه ماشین ثبت نام کنم قیمتمم۷ ملیون

  138. Hny گفت:

    سلام من دانشجو هستم و برنامه های سنگینومیخوام واسه لپ تاپ تااجرا بگیره
    قیمتم ۸الی۹ ،لنوو یا ایسوس رو نمیدونم کدوم بهتره
    پیشنهاد شما چیه،رشته تحصیلیمم ریاضیات وکاربردهاست

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      با سلام. اگه مقصودتون از برنامه های سنگین، برنامه هاییه که نیاز به رندر گرفتن دارند، توی این رنج قیمت نمی تونید گزینه مناسبی پیدا کنید. اما اگر نرم افزارهای رشته ریاضی مثل متلب رو می خواید کار کنید، می تونید یه لپ تاپ معمولی با این هزینه فراهم کنید.
      لنوو یا ایسوس فرقی نداره، اما توی این رنج قیمت، از نظر کارایی، لنوو می تونه انتخاب های بهتری بهتون بده. چون برند ارزون تری نسبت به ایسوس محسوب میشه.
      دقت داشته باشید که لپ تاپ مورد نظرتون حتما باید حداقل 8 گیگابایت رم داشته باشه و سی پی یو Core i5 نسل هفت یا هشت. (البته سی پی یو های AMD هم بعضا می تونه خوب باشه.) پیشنهاد بهتر اینه که فعلا این مورد را با این هزینه فراهم کنید، در آینده بعد از اینکه گارانتی لپ تاپ تموم شد، با هزینه شخصی، یه رم 8 اضافه و یه حافظه SSD بهش اضافه کنید تا بتونه نیازهای بیشتری رو پوشش بده

  139. سارا گفت:

    سلام خسته نباشید من یه لپ تاپ برای کار های گرافیکی میخوام و تا سقف ۹ تومن میتونم هزینه بکنم .. بیشتر جاها میگن لنوو خوبه ولی چون باهاش تابه حال کار نکردم دو دل هستم میشه کمک کنید مرسی.

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      برای کارهای گرافیکی، اگر سقف نرم افزارهاتون ایلاستریتور و فتوشاپ باشه، می تونین با این هزینه یه لپ تاپ معمولی تهیه کنید. ولی اگر قصد انیمیشن سازی و اجرای نرم افزارهایی مثل افترافکت رو دارید، این سقف مبلغ نمی تونه نیازهای شما رو رفع کنه دوست عزیز

  140. Fatemeh گفت:

    سلام.خسته نباشید. من دنبال یه لپتاپ خوش دست که زیر ده تومن باشه هستم.برای کارهای فتوشاپ و انیمیشن سازی و اپلیکیشن های طراحی حرفه ای این لپتاپ رو میخوام. و اینکه نظرتون در مورد لپتاپ دست دوم چیه؟ ممنون میشم راهنمایی ام کنید.

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      برای اموری که مد نظرتون هست، لپ تاپ های زیر 10 تومان، چندان چاره ساز نیستن. این نرم افزارهایی که فرمودین، مخصوصا برای انیمیشن سازی و طراحی، باید رم حداقل 16 گیگابایتی داشته باشند. در غیر اینصورت نمی تونن عملیات رندر گرفتن رو انجام بدن. لپ تاپ های زیر ده میلیون، معمولا با رم های 4 و 8 گیگابایتی و پردازنده های نهایتا core i5 در دسترس هستن.
      برای انجام این امور، به لپتاپی تقریبا با مشخصات زیر نیاز دارید:
      پردازنده Core i5 یا Core i7 نسل هفت یا هشت
      رم 16 گیگابایت یا بالاتر
      گرافیک مستقل با توان پردازشی بالا
      حافظه از نوع SSD حداقل 128 گیگابایت
      صفحه نمایش Full HD
      اگر بتونید یه لپ تاپ استوک ولی تمیز و کم کار با این مشخصات گیر بیارید، می تونه نیازتون رو رفع کنه. در غیر اینصورت، برای رندر گرفتن و اجرای پروژه هاتون، زمان بسیار طولانی لازم دارید

  141. فرشاد گفت:

    درود، برای کار مهندسی نوع CPU ایتل یا Amd باشه فرقی میکنه؟و تفاوت CPU کاری هفت هسته ایی با پنچ هسته ایی زیاد هست؟

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      با سلام. بستگی به نوع نرم افزار و کاری که قصد انجامشو دارید، داره. به عنوان مثال Cpu های AMD از نوع Ryzen در عملکردهای گرافیکی قدرتمند هستند. اما به طور کلی CPU های اینتل از محبوبیت بیشتری برخوردارند ضمن اینکه نسل نهم این پردازنده ها، توان محاسباتی خیلی بیشتری نسبت به نسل های قبلی دارند. در مورد سوال دومتون هم این مورد بر میگرده به توان هر هسته. ممکنه یه پردازنده i5 با قدرت تر از یه پردازنده i7 هم باشه.

  142. فاطمه گفت:

    خیلی خیلی ممنون فهمیدم باید چیکار کنم??

  143. Fatemeh گفت:

    سلام خسته نباشید
    دانش اموز دبیرستانی هستم و به دنبال لپتاپ بادوامی که بتونم حالا حالا ها داشته باشم و سال ها ازش استفاده کنم …بودجه ام حدوو ۱۱ میلیونه…لازم به ذکره که رشته ام مهندسی یا کامپوتر و گرافیک نیست و برای بازی هم لپتاپ نمیخوام. کلا واسه کارای معمولی میخوام بهترین شو بخرم .میشه کمکم کنید الان دقیقا فاکتور من باید چی باشه؟؟ سی پی یو ؟؟ حافظه ؟رم بالا؟ چی؟؟
    دوستان بهم این دو تا رو معرفی کردن:
    ۱)ایسوس k 543 i5
    ۲)لنوو IP 330 i7
    به نظرتون خوبن؟ کدومش؟ و اگه هیچ کدوم پس چی بخرم؟؟
    خیلی ممنون میشم حتما کمکم کنید عجله دارم

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      با سلام. این دو مدلی که انتخاب کردید چندتا کانفیگ مختلف دارند و باید بقیه مشخصات هم معلوم بشه. اما برای راهنمایی با توجه به مواردی که فرموده بودید، من لپ تاپ هایی که دارای مشخصات زیر باشند رو بهتون پیشنهاد می کنم:
      سی پی یو: Intel Core i7 8550U یا Intel Core i5 8250U یا بالاتر
      رم: 8G DDR4 یا بالاتر
      حافظه: 1T HDD اگر از حافظه SSD هم برخوردار باشه که چه بهتر
      گرافیک: 2G چندان فرقی نداره براتون
      صفحه نمایش: 15.6 اینچی ترجیحا از نوع مات
      این دو مدلی هم که پایین معرفی می کنم، می تونه انتخاب های خوبی باشه:

      1. Lenovo Ideapad L340، سی پی یو i7-8565U، رم 8G DDR4، هارد 1T HDD، گرافیک 2G Geforce Mx230، صفحه نمایش 15.6″ FHD
      2. Lenovo Ideapad 330، سی پی یو i5-8250U، رم 8G DDR4، هارد 1T HDD، گرافیک 2G R5 M530، صفحه نمایش 15.6″ FHD

  144. سارا گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    من دانشجوام، لپتاپی میخواستم تا رنج قیمت ۷ تومن، با این قیمت میتونم لپتاپ خوبی که پاسخگوی نیازای دانشجو باشه رو تهیه کنم،ممنون میشم راهنماییم کنین

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      با سلام. میشه یه لپ تاپ معمولی تهیه کرد، اما نباید ازش انتظار کارهای سنگین رو داشته باشید. لپ تاپ توی این رنج قیمت برای اجرای نرم افزارهای معمولی که احتیاج به رندر گرفتن های مختلف نداشته باشند، می تونه پاسخگو باشه.
      1. Lenovo ThinkPad E590, سی پی یو i3-8145U، رم 4G DDR4، هارد 1T HDD، گرافیک Intel، صفحه نمایش 15.6″ HD
      2. Lenovo Ideapad 330, سی پی یو i3-8130U، رم 4G DDR4، هارد 1T HDD، گرافیک Intel، صفحه نمایش 15.6″ HD

  145. مصطفی گفت:

    سلام من یه لپتاپ برای برنامه نویسی و بعضا کارهای نیمه سنگین میخوام
    قیمت 8 تا 12 تومن
    میشه راهنمایی کنین؟؟ممنون

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      با سلام. این موارد می تونه انتخاب های خوبی باشه با توجه به مواردی که عنوان کرده بودید:
      1. Lenovo Ideapad L340, سی پی یو AMD Ryzen7، رم 12G DDR4، هارد 1T HDD، گرافیک 2G Radeon RX Vega 10، صفحه نمایش 15.6″ HD
      2. Dell Inspiron 3580، سی پی یو i7-8565U، رم 8G DDR4، هارد 1T HDD، گرافیک 2G AMD Radeon 520، صفحه نمایش 15.6″ FHD
      3. Lenovo Ideapad L340، سی پی یو i7-8565U، رم 8G DDR4، هارد 1T HDD، گرافیک 2G Geforce Mx230، صفحه نمایش 15.6″ FHD
      4. ACER Aspire A315-53G-88SC، سی پی یو i7-8550U، رم 8G DDR4، هارد 1T HDD، گرافیک 2G Geforce Mx130، صفحه نمایش 15.6″ HD
      5. Lenovo Ideapad 330، سی پی یو i5-8250U، رم 8G DDR4، هارد 1T HDD، گرافیک 2G R5 M530، صفحه نمایش 15.6″ FHD

  146. طاها گفت:

    سلام ببخشید من یک لپ تاب برای کلاس هفتم میخوام بین لنوو ایسوس گیر کردم پولی که دارم از ۱ تومان تا ۸ الا ۱۰ میلیون تومان کدام نسبت به قیمت بهتره

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      با سلام. توی این بازه قیمتی که اعلام کردید، موارد زیادی وجود داره. من در اینجا چند مورد رو بهتون پیشنهاد می دم که با توجه به مشخصاتشون می تونن تا چند سال آینده هم نیاز شما رو تامین کنند:

      Lenovo Ideapad 130 با 8 گیگابایت رم، سی پی یو Intel Core i5 8250U، حافظه 1T HDD، گرافیک Nvidia MX110 2G و صفحه نمایش HD
      Asus M509DJ با 8 گیگابایت رم، سی پی یو AMD Ryzen 3، حافظه 1T HDD، گرافیک Nvidia MX230 2G و صفحه نمایش FHD

  147. فروغ گفت:

    سلام
    تو لپ تاپ هاي لنوو فول اچ دي نيست؟ من ميخام لپ تاپ براي كارهاي روزمره و فيلم ديدن و دانشگاهي تهيه كنم زير ٨ الي ١٠ ميليون تومن و بين ايسوس و لنوو موندم، هم كيفيت تصوير و هم رَم و هم Core i5 بودنش برام مهمه،شما ميتونين راهنماييم كنيد؟

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      سلام دوست عزیز. تنها موردی که می تونم بهتون پیشنهاد کنم لپ تاپ لنوو Ideapad 330 با مشخصات زیر هست:
      8 گیگابایت رم، سی پی یو Intel Core i5 8250U، حافظه 1T HDD، گرافیک AMD R5 M530 4G و صفحه نمایش FHD

  148. سوگند آقاجانی گفت:

    ممنونم خیلی لطف کردید

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      ????

  149. بازی گفت:

    لب تاب لنوو بهتره یا ایسیوس

  150. سوگند آقاجانی گفت:

    سلام
    میشه یک لپ تاپ دانشجویی با کیفیت مناسب تا قیمت حدودا ۱۰ تومن معرفی کنید بهم؟
    یه لپ تاپی که همه چیش در این رنج قیمت بهترین باشه.ممنونم.

    1. Mehrdad Ghodsi گفت:

      با سلام. بله دوست عزیز. موارد زیر می تونه انتخاب های خوبی باشه
      1. LENOVO ideapad 130 با 8 گیگابایت رم، سی پی یو Intel Core i7 8550U، حافظه 1T HDD، گرافیک NVIDIA MX110 2G و صفحه نمایش HD
      2. LENOVO Ideapad 130 با 8 گیگابایت رم، سی پی یو Intel Core i5 8250U، حافظه 1T HDD، گرافیک NVIDIA MX110 2G و صفحه نمایش HD
      3. LENOVO L340 با 8 گیگابایت رم، سی پی یو AMD R7-3700U، حافظه 1T HDD، گرافیک AMD Radeon RX Vega 10 2G و صفحه نمایش HD
      4. ASUS VivoBook K543UB با 8 گیگابایت رم، سی پی یو Intel Core i5 8250U، حافظه 1T HDD، گرافیک NVIDIA MX110 2G و صفحه نمایش FHD
      5. ACER Aspire 3 A315-55G-5850 با 8 گیگابایت رم، سی پی یو Intel Core i5، حافظه 1T HDD، گرافیک NVIDIA MX230 2G و صفحه نمایش FHD

      این 5 مدل رنج قیمت هاش بین 9 تا 11 تومان هستش که من به شخصه اگر می خواستم، گزینه های 1 و 4 و 5 رو بیشتر می پسندم. می تونید این موردها رو چک کنید و خودتون انتخاب کنید.

  151. امید گفت:

    سلام من میخوام لپ تاپ بخرم و نمیدونم کدوم برند بهتره و نمیدونم چه مدلی از این ها را انتخاب کنم !!

    1. پشتیبان تک یک گفت:

      سلام وقتتون بخیر. من به شما توصیه می کنم سقف هزینتون و کاری که قراره لپ تاپ انجام بده رو مشخص کنید و با شماره 05131072 و بخش فروش تماس بگیرید. همکارانم با توجه به کارایی که احتیاج دارید، بهترین لپ تاپ موجود رو به شما دوست عزیز معرفی میکنن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *